Przechowywanie starych HDD w domu

Data: 2016-09-23 02:32:21
Autor: Bolko
Przechowywanie starych HDD w domu
Mam NAS-a na którego przegrałem wszystkie ważne pliki.
Wczoraj wieczorem się okazało że jednak nie wszystkie.
Na szczęście znalazłem stary dysk leżący gdzieś w szafie.
Ufff plik znaleziony .

I zastanawiam się jak podejść do tematu.
Bo mam cztery HDD które sobie gdzieś leżą i miałęm je wyrzucić.
Tylko tak zeszło.
Ale w tej sytuacji to jeszcze poczekam.
Pytanie czy jak je pieprzne na najwyższą półkę w szafie.
I nie będę zaglądał tam przez następne 10 lat.
To będzie OK?

Data: 2016-09-23 12:11:09
Autor: Maciek
W dniu 2016-09-23 o 11:32, Bolko pisze:
Pytanie czy jak je pieprzne na najwyższą półkę w szafie.
I nie będę zaglądał tam przez następne 10 lat.
To będzie OK?
Wyjąłem jakiś czas temu z szafy dysk Seagate 40MB, który ma jakby nieco
więcej niż 10 lat. W kieszeń go (na szczęście to IDE, a nie jakiś
starszy wynalazek) i znalazłem DOS'a i Norton Commandera ;-)

Maciek

Data: 2016-09-23 20:36:27
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-09-23 o 12:11, Maciek pisze:

[...]

Bo nie używali cyny bezołowiowej.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-23 21:45:42
Autor: Maciek
W dniu 2016-09-23 o 20:36, RadoslawF pisze:
[...]
No tak - ten egzemplarz jest ewidentnie nieekologiczny, następnym razem
założę gumowe rękawice, żeby mnie nie skaził ;-)

Maciek

Data: 2016-09-24 10:37:18
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-09-23 o 21:45, Maciek pisze:

[...]

Nie chodzi o skażenie ale o fakt że dzisiaj wyprodukowany dysk
nie wytrzyma tylu lat.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-25 12:02:55
Autor: Maciek
W dniu 2016-09-24 o 10:37, RadoslawF pisze:
[...]
Wiem. Ale jakieś powody wprowadzenia RoHS musiały przecież być - ja
stawiam na silną toksyczność ;-) Kiedyś na śmietnik trafiały tony
elektroniki, która po 20 latach była już tak wyeksploatowana, że nikt
nie chciał na to patrzeć, choć wciąż działało. Teraz trafiają setki ton
2-3 letniego sprzętu, za to z tych śmieci można już niemal jeść ;-)

Maciek

Data: 2016-09-25 19:53:37
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-09-25 o 12:02, Maciek pisze:

[...]

Brednia popularyzowana przez eko oszołomów.
Teraz trafia nie na śmietnik tylko do recyklingu.
Ale dyrektywa jest dla takich co chcieli by jak kiedyś
używać dwudziestoletniego urządzenia. Się samo zepsuje to
i nie poużywają tylko grzecznie oddadzą de recyklingu.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-25 20:53:09
Autor: Maciek
W dniu 2016-09-25 o 19:53, RadoslawF pisze:
[...]
Tylko co to ma wspólnego z ekologią? Energia na wytworzenie, energia na
odebranie, transport, przetworzenie, a i tak zostaną jakieś śmieci nie
do przetworzenia, na wywóz i składowanie których trzeba będzie
przeznaczyć energię. Niestety energię w małym stopniu powstałą ze źródeł
"ekologicznych". Ekologia to produkowanie małej liczby rzeczy, które
będą służyć "wiecznie", no ale kto by wtedy na tym zarobił.

Maciek

Data: 2016-09-25 21:21:58
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-09-25 o 20:53, Maciek pisze:

[...]

Bo to jest "ekologia" finansowana przez korporacje.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-28 00:00:19
Autor: pueblo
Przechowywanie starych HDD w domu
Witaj RadoslawF, 25 wrz 2016 w news:ns92um$lhq$1node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:

[...]

Gdzieś kiedyś widziałem statystykę wykorzystania ołowiu w przemyśle i elektornika to był malutki procent - pamiętam, że akumulatory miały znaczny udział.
A co do RoHS, to nie bez powodu nie dotyczy wojska i medycyny(sprzętu)

Data: 2016-09-26 13:40:07
Autor: Jacek W.
W dniu 23.09.2016 o 20:36, RadoslawF pisze:
[...]

Cyna bezołowiowa swoją drogą, ale utleniacze stosowane w produkcji chipów, to jeszcze większe świństwo.
Dysk pracuje czy nie, a to świństwo go żre.

Jacek W.

Data: 2016-09-26 19:34:43
Autor: Radosław Sokół
Przechowywanie starych HDD w domu
W dniu 23.09.2016 o 20:36, RadoslawF pisze:
Bo nie używali cyny bezołowiowej.

Tylko że cyna bezołowiowa nie ma jednak, z tego, co się
orientowałem, wcale gorszych właściwości. Mniejsza trwałość
wynika z wielu innych czynników (m.in. większej wrażliwości
na uszkodzenia wynikającej z większego stopnia skomplikowania,
większej gęstości zapisu, większych wymogów dokładności),
niż z samej cyny.

|                 |                                        |

Data: 2016-09-26 19:55:26
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 26.09.2016 Radosław Sokół <radoslaw.sokol@grush.one.pl> napisał/a:
W dniu 23.09.2016 o 20:36, RadoslawF pisze:
Bo nie używali cyny bezołowiowej.

Tylko że cyna bezołowiowa nie ma jednak, z tego, co się
orientowałem, wcale gorszych właściwości. Mniejsza trwałość

Ma. Hint: wąsy cynowe.

Data: 2016-09-23 12:52:57
Autor: nadir
Przechowywanie starych HDD w domu
W dniu 2016-09-23 o 11:32, Bolko pisze:

Pytanie czy jak je pieprzne na najwyższą półkę w szafie.
I nie będę zaglądał tam przez następne 10 lat.
To będzie OK?

Jeżeli o mnie chodzi, to będzie OK.

Przechowywanie starych HDD w domu