Przeciążyłem kolano? 30km i mogę wracać do domu

Data: 2010-06-28 14:53:09
Autor: Hautameki
Przeciążyłem kolano? 30km i mogę wracać do domu
Witam

Na maratonie mtb wszedł mi nieprzyjemny ból po zewnętrznej części
prawego kolana. Jechałem na suchym i zapchanym błotem napędzie, było
bardzo dużo siły i przeciążeń. Od tamtej pory po około 30km jazdy
swoim tempem ból powraca i uniemozliwa mi dalszą jazdę.

Ortopeda po badaniu USG stwierdził: łękotka boczna: obraz odpowiada
uszkodzeniu wiązadełka łękotkowo-piszczelowego w części środkowej z
wypływem płynu poza jamę stawu.

Stwierdził, że jest to wyjątkowo upierdliwy mikro-uraz, że podczas
wysiłku po pewnym czasie płyn zaczyna się wylewać i kolano boli. Nie
zaproponował mi nawet możliwości wyleczenia tego urazu.

Podczas treningów jeżdżę dystandse 60-100km, forma jest, noga podaje,
wczesniej miałem takie objawy podczas intensywnego bigania. Czy ktoś z
was miał podobne objawy?

Mam teraz dylemat - jeździć czy nie jeździć, wizyta u nastepnego
ortopedy dopiero za 2 tygodnie, pogoda za oknem piękna.

Data: 2010-06-29 07:16:06
Autor: solar
W dniu 2010-06-28 23:53, Hautameki pisze:

Mam teraz dylemat - jeździć czy nie jeździć, wizyta u nastepnego
ortopedy dopiero za 2 tygodnie, pogoda za oknem piękna.

A to ortopeda sportowy?
Bo niestety często jest tak, że co lekarz, to mówi co innego.
Najlepiej znaleźć takiego, który zajmuje się sportem - powinien mieć największe doświadczenie przy tego typu urazach w kolarstwie.

"Kobieta powinna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na podobieństwo Boga."
                                                    św. Bernard

Data: 2010-06-29 12:48:07
Autor: -=MAKARENA=-
Przeciążyłem kolano? 30km i mogę wracać do domu

Mam teraz dylemat - jeździć czy nie jeździć,

nie jezdzic az do calkowitego wyleczenia

Pozdrawiam :

      MAKARENA

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5236 (20100629) __________

Data: 2010-06-29 08:11:57
Autor: Arek Szeląg
Przeciążyłem kolano? 30km i mogę wracać do domu
W dniu 2010-06-28 23:53, Hautameki pisze:
Witam

Na maratonie mtb wszedł mi nieprzyjemny ból po zewnętrznej części....

Kiedy to sie stalo? Czy dales odpoczac nodze, gdy poczules ten bol?? Czesto w swojej historii scigania i treningow odczuwalem bole nog i kolan. Zwykle byly to przeciazenia, ktore po zastosowaniu odpowiednich masci, odpoczynku i rozciaganiu mijaly. Dlatego daj co najmniej tydzien odpoczac kolanu. Kondycji przez to nie stracisz a ladnie sie zregenerujesz. Jezeli po tym czasie Ci nie przejdzie lec do lekarza sportowego. I jezeli dalej bol bedzie utrzymywal sie po zewnetrznej stronie kolana stawiam na zespółu tarcia pasma biodrowo piszczelowego.

Nie zapomnij o rozciaganiu. To bardzo wazne.

Arek

Data: 2010-06-29 21:06:41
Autor: -=MAKARENA=-
Przeciążyłem kolano? 30km i mogę wracać do domu

stronie kolana stawiam na zespółu tarcia pasma biodrowo piszczelowego.

Jesli to ITBS to mysle ze lekarz sportowy zdiagnozowal by to od razu ...

Pozdro :
Makarena

Data: 2010-06-30 08:13:35
Autor: Arek Szeląg
W dniu 2010-06-29 21:06, -=MAKARENA=- pisze:
stronie kolana stawiam na zespółu tarcia pasma biodrowo piszczelowego.

Jesli to ITBS to mysle ze lekarz sportowy zdiagnozowal by to od razu ...

Ale on jeszcze nie byl u takiego lekarza...

Data: 2010-06-30 02:58:38
Autor: Hautameki
On 29 Cze, 08:11, Arek Szeląg <szel...@cut.gmail.com> wrote:
> [...]

zregenerujesz. Jezeli po tym czasie Ci nie przejdzie lec do lekarza
sportowego. I jezeli dalej bol bedzie utrzymywal sie po zewnetrznej
stronie kolana stawiam na zesp u tarcia pasma biodrowo piszczelowego.

Nie zapomnij o rozciaganiu. To bardzo wazne.

Ból wszedł mi bardzo mocno już na ostatnich kilometrach maratonu, z
zaciśniętymi zębami dojechałem do mety. Od początku marca na rowerze
jeżdżę niemal codziennie, najdłuższa przerwa to max 3 dni.

Nie był to lekarz specjalizujący się w urazach sportowych, dopiero w
przyszłą środę idę do takowego. Wywaliłem kasę w błoto, mogłem od razu
iść do specjalisty a nie zwykłego konowała.

Właśnie szkoda mi tej formy, teraz tylko nic innego nie robię jak
tylko wpierdzielam żarcie, nie moge przestać.

Data: 2010-06-30 12:12:15
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 30 Jun 2010 02:58:38 -0700 (PDT), Hautameki napisał(a):

Właśnie szkoda mi tej formy, teraz tylko nic innego nie robię jak
tylko wpierdzielam żarcie, nie moge przestać.

ciepło sie zrobiło moge Ci polecić pływanie

Przeciążyłem kolano? 30km i mogę wracać do domu