Przecieka spłuczka

Data: 2010-07-29 20:46:50
Autor: P
Przecieka spłuczka
Może to już nie jest temat budowlany :-))  ... ale zaryzyuję.
Spłuczka Cersanit.przepuszcza wodę.
Mam w  domu 2 taki, co powoduje mi miesięcznie spore straty wody.
Czy da się to jakoś wyregulować - doszczelnić?
Może sam mechanizm wymienić wewnętrzny?
Czy cały kompakt WC do wymiany?

Data: 2010-07-29 21:02:00
Autor: Mirek
Przecieka spłuczka
Użytkownik "P" <dousucia@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i2siaq$32v$1news.dialog.net.pl...
[...]

osadził Ci się kamień na zaworku membranowym. Proponuje rozebrać, wyjąć membranę zaworka i wszystkie części na noc zanurzyć w ciepłym (nie gorącym) occie. Kamień powienien sie rozpuścić. Po tym zabiegu złożyć wszystko i powinno 'banglać'.

Data: 2010-07-30 07:48:11
Autor: P
Przecieka spłuczka
Użytkownik "Mirek" <mmilosz@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:i2sj7b$7ta$1inews.gazeta.pl...
[...]

Takiej odpowiedzi szukałem!
DZIEKUJĘ BARDZO
W weekend zabieram się do roboty :-)

Data: 2010-07-30 19:15:58
Autor: MaW
Przecieka spłuczka

Użytkownik "P" <dousucia@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i2tp2s$nd3$1news.dialog.net.pl...
[...]

A jak nie zabangla to kierunek najblizszy sklep hydrauliczny i tam kup zawór pływakowy do spłuczki. Cena - ok 12 zł za całość. Musisz tylko wiedzieć czy masz przyłącz 1/2 cala czy 3/8 - jak nie potrafisz ocenic to wykęć stary na wzór i pokaż w sklepie.

MaW

Data: 2010-07-30 12:00:01
Autor: Tomotron
Przecieka spłuczka

Mam w  domu 2 taki, co powoduje mi miesięcznie spore straty wody.
Czy da się to jakoś wyregulować - doszczelnić?
Może sam mechanizm wymienić wewnętrzny?
Czy cały kompakt WC do wymiany?

Jak nie chce się bawić w rozbieranie to polecam kupić tabletki w lidlu które usuwają kamień (W5 - toilet tabs)
Wrzuć na noc do spłuczki, wcześniej zakręcając wodę, aby nie wypukiwała   specyfiku.

Data: 2010-08-05 08:54:09
Autor: Grzexs
Przecieka spłuczka
[...]

Ale to nie pomoże zaworowi wpustowemu.

Generalnie spłuczka może cieknąć na 2 sposoby:

1) zawór wpustowy nie zamyka, a to, co wleci, się przelewa - pomaga usunięcie kamienia, jak już ktoś pisał, wymiana uszczelki (2 PLN, tylko trudno dobrać) (czasem pomaga przekręcenie uszczelki na drugą stronę) albo wymiana zaworu (jak gniazdo jest uszkodzone). To jest to ustrojstwo przy rurze wlotowej.

2) zawór spustowy cieknie, a to, co wycieknie, jest automatycznie uzupełniane. Tu są różne konstrukcje, w najprostszych spłuczkach to takie okrągłe uszczelki dość duże na pływaku, dociskane do gniazda bezpośrednio w spłuczce. Jest ich spora różnorodność, ale też można dobrać. Gorzej, jak gniazdo się wyszczerbi, to wtedy spłuczka do wymiany.

Howgh.
--
Grzexs

Przecieka spłuczka