Przeciekający kapelusz...

Data: 2019-02-23 20:18:49
Autor: kk
Przeciekający kapelusz...
.... a właściwie to cylinderek :-)

Nieoczekiwanie przestały mi działać hamulce w Seicento. Wnętrze bębna jednego koła w płynie. Nie całkiem widzę by to wyciekało z cylinderka, ale innej możliwości nie ma. Wyssało płyn ze zbiorniczka. To chyba oznacza, że oprócz wymiany cylinderka będzie trzeba odpowietrzyć wszystko...

Data: 2019-02-23 11:59:37
Autor: Zenek Kapelinder
Przeciekający kapelusz...
Odpowietrzenie nie jest skomplikowanym procesem. Poza tym wchodzi w zakres pracy mechanika wymienijacego cylinderek.

Data: 2019-02-23 23:28:44
Autor: kk
Przeciekający kapelusz...
On 2019-02-23 20:59, Zenek Kapelinder wrote:
Odpowietrzenie nie jest skomplikowanym procesem. Poza tym wchodzi w zakres pracy mechanika wymienijacego cylinderek.

Mi chodziło o to, że może trzeba pozostałe odpowietrzyć

Data: 2019-02-23 16:18:49
Autor: Zenek Kapelinder
Przeciekający kapelusz...
Okaze sie w praniu. Obstawiam ze mechanik da sobie rade. Kup od razu dwa cylinderki bo niby dlaczego ten z drugiej strony mialby byc lepszy. Reczny masz? Znaczy sie czy hamuje?

Data: 2019-02-24 18:16:10
Autor: kk
Przeciekający kapelusz...
On 2019-02-24 01:18, Zenek Kapelinder wrote:
Okaze sie w praniu. Obstawiam ze mechanik da sobie rade. Kup od razu dwa cylinderki bo niby dlaczego ten z drugiej strony mialby byc lepszy. Reczny masz? Znaczy sie czy hamuje?

Dlaczego nie jest zbyt ważne. Nie leje z koła więc najwyraźniej jest przynajmniej trochę lepszy. Ręcznie hamulce działają. One były serwisowane jakiś czas temu.

Trochę zależy co z tym samochodem będę chciał zrobić. Myślałem by się go pozbyć bo próg zaczyna rdzewieć, ale zaczynam mieć wątpliwości. Za miesiąc kolejny przegląd. Po naprawie hamulców raczej go przejdzie. No ale co z tego właściwie.

Data: 2019-02-24 13:26:04
Autor: J.F.
Przeciekający kapelusz...
On 2019-02-23 20:59, Zenek Kapelinder wrote:
Odpowietrzenie nie jest skomplikowanym procesem. Poza tym wchodzi w zakres pracy mechanika wymienijacego cylinderek.

Mi chodziło o to, że może trzeba pozostałe odpowietrzyć

Teoretycznie, to nawet Seicento ma dwa obwody, i jesli splynal plyn z
jednego, to drugi powinien byc nadal pelny.
A nawet drugi cylinderek z jednego obwodu powinien byc pelny, i rurka
prowadzaca do niego od najwyzszego punktu.

A sei ABS nie ma ?

A z innej beczki - ktore kolo puscilo?

Niby dwa obwody, a hamulcow nie ma ... czy jednak troche sa ?

J.

Data: 2019-02-24 18:29:46
Autor: kk
Przeciekający kapelusz...
On 2019-02-23 20:59, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

No tak. Nie wiem na ile dobrze wypełni się po dolaniu płynu.

A sei ABS nie ma ?

Ten nie ma. Myślałem, że w ogóle nie mają, ale zdaje się na portalach sprzedają takie co mają.

A z innej beczki - ktore kolo puscilo?

Lewe.

Niby dwa obwody, a hamulcow nie ma ... czy jednak troche sa ?

Nie ma. Hamulec w pierwszym etapie działał tak, że tylko głębiej pedał wpadał, więc pomyślałem że to zmiana samochodu. Ale po kilku naciśnięciach już nie działa. Dolanego płynu ze zbiorniczka za bardzo nie chce ubywać. Trochę podejrzane, ale tak czy siak jedno koło jest w płynie, więc cylinderek trzeba wymienić. I oczywiście nie zaświeciła się kontrolka poziomu płynu hamulcowego.

Przeciekający kapelusz...