''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę łączącą Sejm z Kościołem

Data: 2012-03-09 08:13:36
Autor: Przemysław W
''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę łączącą Sejm z Kościołem
W niedzielę w południe przez Warszawę przejdzie 13. Manifa, coroczny marsz w obronie praw kobiet.

Hasło tegorocznej Manify brzmi: ''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę łączącą Sejm z Kościołem. Organizatorki z Porozumienia Kobiet 8 Marca wypominają rządzącym dofinansowywanie Kościoła: składki na ZUS i NFZ z Funduszu Kościelnego, wynagrodzenia dla katechetów. I zestawiają to z wydatkami na sprawy społeczne. Wczoraj działaczki mówiły o tym na konferencji z okazji Dnia Kobiet. Zorganizowały happening - przebrane za duchownych trzymały transparent: ''Szata czyni cuda".

- Alarmowałyśmy o wielu problemach kobiet: nierównościach na rynku pracy, braku żłobków, potrzebie dostępu do aborcji. Od rządzących słyszałyśmy tylko, że budżet się nie rozciągnie. W takim razie dość wydawania naszych wspólnych pieniędzy na jednorazowe zabawy typu Euro 2012 czy dofinansowywanie instytucji Kościoła katolickiego - apelowała Elżbieta Korolczuk z Porozumienia. - To dowód, że pieniądze są, tylko kwestie kobiece nie są priorytetami. Decyzje w sprawie połowy społeczeństwa nie są podejmowane w konsultacji z nami, kobietami, tylko z biskupami.

Dr Monika Płatek, prawniczka z UW, przypomniała, że rozdział państwa od Kościoła jest zapisany w konstytucji.

Manify odbędą się też w innych polskich miastach, m.in. w Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie czy Łodzi.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,11309837,Marsz_w_niedziele__Manifa_przecina_pepowine.html#ixzz1obLVbdF0

Przemek

--

"To nie pierwszy "historyczny" komentarz Kaczyńskiego poddający w wątpliwość
jego wizerunek antykomunisty z nożem w zębach."

http://polska.newsweek.pl/kaczynski-dobry-jak-gierek-- sprawny-jak-sb,88470,1,1.html

Data: 2012-03-09 09:54:43
Autor: abc
''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę łączącą Sejm z Kościołem
Hasło tegorocznej Manify brzmi: ''Przecinamy pępowinę".

A tymczasem taką np. Szczukę z Kościołem przecież nie łączy nic.
Jej matka z domu Winawer pochodzi z rodziny żydowskiej.

Data: 2012-03-09 18:33:04
Autor: pluton
> [...]

A tymczasem taką np. Szczukę z Kościołem przecież nie łączy nic.
Jej matka z domu Winawer pochodzi z rodziny żydowskiej.

To jej pradziadkiem mogl byc Jezus.

Nullification

Data: 2012-03-09 10:19:29
Autor: raff
''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę łšczšcš Sejm z Koœciołem
Zablokować te pseudomanifestacje!

R.

Data: 2012-03-09 17:21:19
Autor: Leprechaun
''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę łšczšcš Sejm z Ko?ciołem

Użytkownik "raff" <patagonia13@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:doijl7l2saks7ke1p8g6ukcprng7q8s5hp4ax.com...
Zablokować te pseudomanifestacje!

R.

No to zablokuj. Czego drzesz mordę?

BomBel

Data: 2012-03-09 22:08:24
Autor: Grzegorz Z.
raff napisał:

Zablokować te pseudomanifestacje!

Boisz się "bab" gruby?

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-03-10 00:19:05
Autor: raff
''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę łšczšcš Sejm z Ko?ciołem
On Fri, 9 Mar 2012 22:08:24 +0100, "Grzegorz Z."
<tictactoe@colleen.org> wrote:

raff napisał:

Zablokować te pseudomanifestacje!

Boisz się "bab" gruby?

Grubego to masz w majtkach.

Nie bab tylko "bab", masz racje.

R.

Data: 2012-03-10 14:22:13
Autor: Leprechaun
''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę ł?cz?c? Sejm z Ko?ciołem

raff napisał:

Zablokować te pseudomanifestacje!

Boisz się "bab" gruby?

Grubego to masz w majtkach.

Nie bab tylko "bab", masz racje.

R.

Rafałku, przecież wszyscy wiedzą, żeś sierota życiowa!

BomBel

Data: 2012-03-10 19:13:29
Autor: pluton
''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę ł?cz?c? Sejm z Ko?ciołem
> Grubego to masz w majtkach.

A ty masz ołówek?

On ma kszyrza.

Nullification

Data: 2012-03-10 14:22:46
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisał w wiadomości
raff napisał:

Zablokować te pseudomanifestacje!

Boisz się "bab" gruby?

Na dodatek łysy! Chłopina nie ma wzięcia u kobiet chociaż bogacz! ;)

BomBel

''Przecinamy pępowinę". Chodzi o pępowinę łączącą Sejm z Kościołem