Przeciwko prusakom

Data: 2009-07-10 22:44:06
Autor: Ewa
Przeciwko prusakom
Witam!

Co mogliby Państwo doradzić przeciwko prusakom?

W zasadzie ich w mieszkaniu nie ma, ale od czasu
do czasu zdarza mi się coś "przynieść" ze sklepu.
Chcę zapobiec ich rozmnożeniu, bo wtedy naprawdę
będzie kłopot.

Jaki preparat jest najskuteczniejszy, ekologiczny
i nieplamiący?
Najlepiej by było gdyby wystarczyło rozpylić
w pomieszczeniu, a nie w każdym zakamarku.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2009-07-10 23:14:15
Autor: Marek Dyjor
Przeciwko prusakom
Ewa wrote:
Witam!

Co mogliby Państwo doradzić przeciwko prusakom?

ech ta antyniemiecka obsesja  :)

Data: 2009-07-10 23:26:11
Autor: Ikselka
Przeciwko prusakom
Dnia Fri, 10 Jul 2009 23:14:15 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

Ewa wrote:
Witam!

Co mogliby Państwo doradzić przeciwko prusakom?

ech ta antyniemiecka obsesja  :)

To wcale nie śmieszne: też się boję prusaków i mam obawy przed
przyniesieniem ich ze sklepu. Co prawda jeszcze się to nie zdarzyło, ale...

Data: 2009-07-20 18:44:09
Autor: ąćęłńóśźż
Przeciwko prusakom
Nie do okazyjnej, a do zdecydowanej walki z prusakami polecam "Szklarniak' ze sklepów ogrodniczych.
Uwaga:  rozpylać najlepiej z założoną maseczką na nos i usta!
JaC

-- -- -

Co mogliby Państwo doradzić przeciwko prusakom?

Data: 2009-07-20 21:04:47
Autor: Panslavista
Przeciwko prusakom
On Mon, 20 Jul 2009 18:44:09 +0200, ąćęłńóśźż wrote:

Nie do okazyjnej, a do zdecydowanej walki z prusakami polecam "Szklarniak' ze sklepĂłw ogrodniczych.
Uwaga:  rozpylać najlepiej z załoĹźoną maseczką na nos i usta!

Cymbusz

Data: 2009-07-11 09:57:55
Autor: misiczka
Przeciwko prusakom

Użytkownik "Ewa" <null@zero.com> napisał w wiadomości news:h389as$f98$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam!

Co mogliby Państwo doradzić przeciwko prusakom?

Polecam płytki z firmy Globol.

--
misiczka
Lesława Jaworowska

Data: 2009-07-11 11:22:14
Autor: malaga
Przeciwko prusakom
Użytkownik "misiczka" <ignaszewska@gmail.com> napisał w wiadomości news:h39gme$nl7$2inews.gazeta.pl...

Polecam płytki z firmy Globol.

Ja również. Są bardzo skuteczne - po postawieniu jednej w mieszkaniu nie zdarzają mi się żadni nieproszeni goście.

Data: 2009-07-11 13:42:43
Autor: Ewa
Przeciwko prusakom
Polecam płytki z firmy Globol.

Ja również. Są bardzo skuteczne - po postawieniu jednej w mieszkaniu nie zdarzają mi się żadni nieproszeni goście.

Bardzo dziękuję obu Paniom.
Poczytałam w Internecie i myślę, że tego właśnie szukam.
Czy taką płytkę można kupić w jakimś sklepie w Warszawie?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2009-07-11 15:14:56
Autor: Ikselka
Przeciwko prusakom
Dnia Sat, 11 Jul 2009 13:42:43 +0200, Ewa napisał(a):

[...]

Myślę, że w Castoramie, Nomi i OBI to standard w ofercie. I w Makro
widziałam.

Data: 2009-07-11 16:03:11
Autor: Ewa
Przeciwko prusakom
[...]

Dzięki. Chciałam raczej szukać w sklepach ogrodniczych pod Warszawą.
Namiar na OBI bardzo mi odpowiada.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2009-07-11 16:08:25
Autor: Panslavista
Przeciwko prusakom

> [...]

> widziałam.

Dzięki. Chciałam raczej szukać w sklepach ogrodniczych pod Warszawą.

Teraz na TVP1 zapodano, ze gekkony są idealne...

Data: 2009-07-11 21:16:25
Autor: Ikselka
Przeciwko prusakom
Dnia Sat, 11 Jul 2009 11:22:14 +0200, malaga napisał(a):

[...]

Masz stale w mieszkaniu tę płytkę??? Wydaje mi się, że to może być niebezpieczne na dłuższą metę dla ludzi, skoro szkodzi owadom - ja stosowałam krótkotrwale płytki tej firmy na muchy (ekipy remontowe nawpuszczały stada much, budowlańcy i inni łazili ciągle w te i wewte, więc drzwi oraz okna z powodu różnych konieczności były stale otwarte, a tu u nas wieś i konie obok - roje much), ale zaraz po padnięciu much usunęłam
płytki. I to stosowałam je tylko na czas nieobecności ludzi w danym
pomieszczeniu, żywność nieopakowaną (owoce, jakieś napoczęte ciastka, pieczywo) z kuchni nawet wyniosłam i takie tam...

Data: 2009-07-12 07:31:49
Autor: Kane
Przeciwko prusakom
Masz stale w mieszkaniu tę płytkę??? Wydaje mi się, że to może być
niebezpieczne na dłuższą metę dla ludzi, skoro szkodzi owadom

Nie pij kawy rozpuszczalnej granulowanej, nie jedz chinskich zupek, w fastfoodach, w lichych restauracjach gdzie ci zarcie posypia wzmacniaczam smaku, nie pij piwa od duzych koncernow ani wodki rozrabianej z proszku (tanie gatunki). Wywal komorke, kuchenke mikrofalowa, zrob badania w lab swojej pascie do zebow bo niektore sa dosyc specyficzne, nie jedz oczywiscie czipsow a owoce tylko z sadow gdzie nie uzywa sie intensywnej chemii (powodzenia w poszukiwaniach), warzywa tez by sie przydalo z pewnego zrodla choc tu jest nieco lepiej niz przy owocach. Oczywiscie cocacola do kanalu tylko sie nadaje, woda mineralna to tez tylko taka lepsza bo najtansze to prawie kranówka. Mozna tak wymieniac bez konca i uwierz mi: ta plytka to najmniejsze z Twoich zmartwien ;)

Natomiast potwierdzam ze nie zaleca sie uzywac dlugoterminowo tych plytek globol czy bros w mieszkaniach. To jest akurat opinia goscia ktory robi u mnie w firmie regularnie dezynsekcje i zajmuje sie tym od 90 roku zawodowo. Garaz, piwnica gdzie sporadycznie przebywamy, jakies dobrze wentylowane miejsce - plytka moze lezec. Sypialnie, kuchnie, spizarnie - odradził. Chyba ze pod nieobecnosc tj wykladasz plytki,jedziesz na impreze/wyjazd, wracasz - chowasz plytki. Takze moim zdaniem racje masz ze tak postepujesz.

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-07-12 11:24:04
Autor: Ikselka
Przeciwko prusakom
Dnia Sun, 12 Jul 2009 07:31:49 +0200, Kane napisał(a):

Masz stale w mieszkaniu tę płytkę??? Wydaje mi się, że to może być
niebezpieczne na dłuższą metę dla ludzi, skoro szkodzi owadom

Nie pij kawy rozpuszczalnej granulowanej,

W ogóle nie piję kawy, a jeśli już, to parzoną w kafetierce,  z
przyprawami, mniam.

nie jedz chinskich zupek,

Błee - nawet polskich z torebki nie uznaję. Żadnych rzeczy w proszku prócz
budyniu.

w fastfoodach,

Ze 3 razy w roku muszę.

w lichych restauracjach gdzie ci zarcie posypia wzmacniaczam smaku,

Nie chodzę do lichych restauracji - okazjonalnie do dobrych, a w podróży
albo dobra/sprawdzona, albo żadna - jajko na twardo oraz kanapka oraz
herbata z termosu to mój przyjaciel w podróży.

nie pij piwa od duzych koncernow

Nie lubię piwa.

ani wodki rozrabianej z proszku (tanie gatunki).

Jasne. Wodki wcsle nie piję - praktycznie. Ze 3 razy w roku Metaxa - to
chyba się nie liczy...

Wywal komorke,

Wyłaczam w domu.

kuchenke mikrofalowa,

W sumie to tylko stoi - nieuzywana.

zrob badania w lab swojej pascie do zebow bo niektore sa dosyc specyficzne,

Używam jednej marki od lat.

nie jedz oczywiscie czipsow

Te tony soli i zjełczały tłuszcz? - a któżby to jadł...

a owoce tylko z sadow gdzie nie uzywa sie intensywnej chemii (powodzenia w poszukiwaniach),

No czemu? - mam swoje owoce, bez chemii.

warzywa tez by sie przydalo z pewnego zrodla

Mam swoje. Jak co roku.

choc tu jest nieco lepiej niz przy owocach. Oczywiscie cocacola do kanalu tylko sie nadaje,

Nie kupuję, nie piję, nie uznaję - zęby rozpuszcza.

woda mineralna to tez tylko taka lepsza

Mnie wystarczy Nałęczowianka/Buskowianka/Żywiec.

bo najtansze to prawie kranówka. Mozna tak wymieniac bez konca i uwierz mi: ta plytka to najmniejsze z Twoich zmartwien ;)

I owszem. Stosuję zgodnie z instrukcją.

Jak widzisz, trafiłeś(aś) w dziesiatkę :-)

[...]

 Odrobina zwykłej logiki każe mi tak postępować: ściany i inne materiały w
domu (w tym i żywność) nasycają się substancjam lotnymi, które wydziela
płytka i na dłuższa metę nie nalezy na to pozwalać, bo to się potem ma w
domu i ma - oddycha tym, śpi na tym, je...

Data: 2009-07-12 12:43:28
Autor: Kane
Przeciwko prusakom
Jak widzisz, trafiłeś(aś) w dziesiatkę :-)

Gratuluje konsekwencji. Ja nie dorobilem sie jeszcze swoich owocow w wystarczajacej ilosci ;)
Ale piwo robie sam :P

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-07-12 18:35:13
Autor: Ikselka
Przeciwko prusakom
Dnia Sun, 12 Jul 2009 12:43:28 +0200, Kane napisał(a):

Jak widzisz, trafiłeś(aś) w dziesiatkę :-)

Gratuluje konsekwencji.

Nie, to nie to. To po prostu logika poparta działaniem, a może odwrotnie?
:-)

Ja nie dorobilem sie jeszcze swoich owocow w wystarczajacej ilosci ;)
Ale piwo robie sam :P

jak polubię, to będę też robiła. Póki co - robię wino, a moje pszczółki
robią mi miód :-)

Data: 2009-07-13 09:24:39
Autor: Marek Dyjor
Przeciwko prusakom
Ikselka wrote:
[...]

a skad wiesz czym są zaprawiane ziarenka a kórych robisz tę kawę?

[...]

w dobrych też kombinują jak diabli

Wywal komorke,

Wyłaczam w domu.
???

[...]

jakiej?

a owoce tylko z sadow gdzie nie uzywa sie intensywnej chemii
(powodzenia w poszukiwaniach),

No czemu? - mam swoje owoce, bez chemii.

w jakiej odległości od siedzib ludzkich i zakąłdów przemysłowych mieszkasz?

warzywa tez by sie przydalo z pewnego zrodla

Mam swoje. Jak co roku.

j.w.

Data: 2009-07-13 21:47:05
Autor: Pietrek
Przeciwko prusakom

Użytkownik "Ewa" napisał:

Co mogliby Państwo doradzić przeciwko prusakom?

W zasadzie ich w mieszkaniu nie ma, ale od czasu
do czasu zdarza mi się coś "przynieść" ze sklepu.

Plaga straszliwa. Jeśli juz się przytrafio raz, zdecydowanie zmienić sklep!

P.

Przeciwko prusakom