Przeciwpasy w Warszawie

Data: 2018-04-08 08:39:12
Autor: e-Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
Czesc,
jeszcze jesienie w mojej okolicy rozpoczelo sie szalenstwo z wyznaczaniem przeciwpasow na malych, jednokierunkowych uliczkach. Czasem zupelnie bez sensu. Chyba, ze mieli iles kilometrow utworzyc wiec wciskali gdzie sie da po 20m :(

Mniejsza z tym, jak w swietle przepisow wyglada pierwszenstwo w takim przypadku?

1. Przypadek 1 - samochod jedzie, a z przeciwka jedzie rower - uliczka waska, po bokach parkuja samochody. Kto kogo ma przepuscic?

2. Wzdluz przeciwpasa jest parking, samochody stoja pod katem. Wyjezdzajac z takiego miejsca mam nikle szanase na wypatrzenie roweru. Kto tu ma pierwszenstwo? Generalnie samochod sie wlacza do ruchu, wiec rower, ale w takim razie bez drugiej osoby, kotra bedzie kierowala "ruchem" nie da sie bezpieczenie wyjechac :(

Zobaczymy co przyniesie lato, ale bedzie ciekawie :/

E.

Data: 2018-04-08 17:43:04
Autor: Michal Jankowski
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 2018-04-08 o 17:39, e-Shrek pisze:

2. Wzdluz przeciwpasa jest parking, samochody stoja pod katem.

Tam jest:
1. Znak P z tabliczką parkowanie ukośne?
2. Znak P z tabliczką parkowanie równoległe, ale zwyczajowo wszyscy parkują ukośnie?
3. Brak znaków, parkowanie na 'braku zakazu'?

   MJ

Data: 2018-04-09 14:30:38
Autor: e-shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu niedziela, 8 kwietnia 2018 17:43:15 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:
> [...]

2. Znak P z tabliczką parkowanie równoległe, ale zwyczajowo wszyscy parkują ukośnie?
3. Brak znaków, parkowanie na 'braku zakazu'?

Tak, parkowanie ukosne, zgodnie ze znakiem.

E.

Data: 2018-04-08 18:00:21
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 08.04.2018 o 17:39, e-Shrek pisze:
[...]

1 - jak rower mieści się na sowim pasie, to rowerant,
2- rowerant.

Shrek

Data: 2018-04-09 14:31:36
Autor: e-shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu niedziela, 8 kwietnia 2018 18:00:22 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

1 - jak rower mieści się na sowim pasie, to rowerant,

Shrek, jakim swoim pasie? Pas jest jeden, ja nim jade, a gosc na rowerze sunie (zgodnie z przepisami) pod prad. Na chodnik mam wiac? :)

Pozdr,
E.

Data: 2018-04-10 17:59:57
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 09.04.2018 o 23:31, e-shrek@wp.pl pisze:

Shrek, jakim swoim pasie? Pas jest jeden, ja nim jade, a gosc na rowerze sunie (zgodnie z przepisami) pod prad. Na chodnik mam wiac? :)

A nie jest wymalowany kontrapas?

Shrek

Data: 2018-04-10 18:47:49
Autor: Alf/red/
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 10.04.2018 o 17:59, Shrek pisze:
A nie jest wymalowany kontrapas?

Zwykle nie jest, tylko wlot i wylot, i _czasem_ sierżanty. Nie ma linii (ciągłej/przerywanej/w kropki/grzybki). No ale to tak, jak samochody na szerokiej jezdni w jednym kierunku* tworzą "pasy wirtualne" mimo że nie ma na środku żadnych malunków, i jest to umocowane w przepisach.

* pierwsze lepsze przykłady z Warszawy - Obozowa w okolicach Janusza, Dickensa od Pawińskiego do Grójeckiej
--
Alf/red/

Data: 2018-04-10 19:55:37
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 10.04.2018 o 18:47, Alf/red/ pisze:
[...]

Nie rozumiem, przecież te ulice nie są jednokierunkowe, a my rozmawiamy o kontrapasach...

Shrek

Data: 2018-04-10 20:11:43
Autor: Michal Jankowski
Przeciwpasy w Warszawie
Data: 2018-04-10 21:16:48
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 10.04.2018 o 20:11, Michal Jankowski pisze:

jak i jazda pod prąd bez wymalowanych pasów
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa&L=PL&X=7500521.397360631&Y=5787884.88061589&S=12&O=d_fotoplan_2017&T=f33ffbffff92f7801814040001fe3f91eedfef9fe6db6dc0700932cc3c8822007815c27ce39fe7d8df0002080086002100000000000000000100x8A (pasy tylko przy samych skrzyżowaniach).

No dobra - tym drugim mnie zaskoczyłeś...

Shrek

Data: 2018-04-11 08:33:38
Autor: Alf/red/
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 10.04.2018 o 19:55, Shrek pisze:
przecież te ulice nie są jednokierunkowe

Posłużyłem się tym starym (więc być może znanym) przykładem na to, że możliwe są dwa pasy ruchu bez wymalowania linii na asfalcie. Samochody się ustawiają obok siebie i się mieszczą, no to i samochód + rower z naprzeciwka też dadzą radę. To nie są trasy szybkiego ruchu, tylko jakieś "na tyłach domów", mogą na chwilę się zatrzymać.

Przypomnę, że długi czas Miejski Inżynier Ruchu Janusz Galas twierdził, że to* jest śmiercionośne, i nie zezwalał.

* kontrapas dla rowerów wzdłuż miejsc parkingowych
--
Alf/red/

Data: 2018-04-11 18:44:02
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 11.04.2018 o 08:33, Alf/red/ pisze:
W dniu 10.04.2018 o 19:55, Shrek pisze:
przecież te ulice nie są jednokierunkowe

Posłużyłem się tym starym (więc być może znanym) przykładem na to, że możliwe są dwa pasy ruchu bez wymalowania linii na asfalcie.

No dobra - ale jest jednak różnica między rowerem jadącym w tą samą stronę (choć jak ma być DDR, to powinna być wyznaczona) a rowerem z naprzeciwka w jednokierunkowej.

Shrek

Data: 2018-04-08 18:29:29
Autor: Tomasz Pyra
Przeciwpasy w Warszawie
Dnia Sun, 8 Apr 2018 08:39:12 -0700 (PDT), e-Shrek napisał(a):

[...]

Ten który przekracza oś jezdni (czyli samochód, bo rower jadący możliwie
blisko swojej prawej, mieści się za osią jezdni swobodnie)

[...]

No to akurat zupełnie normalne - cofając bez widoczności zawsze masz
obowiązek zapewnić sobie pomoc innej osoby.

Data: 2018-04-09 14:34:47
Autor: e-shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu niedziela, 8 kwietnia 2018 18:29:35 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

Ten który przekracza oś jezdni (czyli samochód, bo rower jadący możliwie
blisko swojej prawej, mieści się za osią jezdni swobodnie)

Jaks os jezdni? :) Waska jednokierunkowa. Na chodnik ma zjechac?

> [...]

No to akurat zupełnie normalne - cofając bez widoczności zawsze masz
obowiązek zapewnić sobie pomoc innej osoby.

Jak robia setki ludzi w Waw np codziennie ;) Tak, przepisowo masz racje, ale w realu na kazdej ulicy musialby stac jakis dyzurny. Stojac pod katem, zakladajac ze spodziewam sie samochodu z okreslonej strony i to tej w ktora lepiej widze + obserwuje troche wiekszy obiekt - da sie :)

A teraz musze uwazac na cos co z zasady gorzej widac i nadjezdzjace pod prad, ze strony gdzie widocznosc mam gorsza :(

E.

Data: 2018-04-09 23:49:25
Autor: Tomasz Pyra
Przeciwpasy w Warszawie
Dnia Mon, 9 Apr 2018 14:34:47 -0700 (PDT), e-shrek@wp.pl napisał(a):

[...]

Choćby droga miała pół metra szerokości, to oś jezdni jest w połowie.
A skoro rowery mogą jechać z przeciwka, to oznacza że nie jest taka do
końca jednokierunkowa.

[...]

No ale tak właśnie skonstruowane jest prawo - albo sobie radzisz, albo
Twoja wina.
Tu głównie chodzi o to że nie jest wytłumaczeniem to, że nie widziałeś bo z
pozycji kierowcy nic nie było widać, bo obok poparkowali SUVami czy innymi
busami i nic nie było widać.

A teraz musze uwazac na cos co z zasady gorzej widac i nadjezdzjace pod prad, ze strony gdzie widocznosc mam gorsza :(

No takie życie.
Jak nie trafi Ci się jakiś kretyn z GoPro na czole, który zobaczy w Tobie
szansę na zaistnienie na YT, no to pewnie powolne wysuwanie się wystarczy
;)

Data: 2018-04-15 06:50:08
Autor: e-shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 23:49:32 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Choćby droga miała pół metra szerokości, to oś jezdni jest w połowie.
A skoro rowery mogą jechać z przeciwka, to oznacza że nie jest taka do
końca jednokierunkowa.

Mniejsza z tym, CO ma zrobic kierowca, samochodem nie ma gdzie uciec, jak trafi na kretyna z przeciwka? :)
[...]

Glownie takich debili mam na mysli pytajac :) Albo totalnych fanatykow, dla ktorych samochod to wrog. Oni nie mysla, tylko nap.... :)

Data: 2018-04-15 16:41:29
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 15.04.2018 o 15:50, e-shrek@wp.pl pisze:

[...]

Dlaczego od razu kretyna?

Shrek

Data: 2018-04-15 21:55:35
Autor: Akarm
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 2018-04-15 o 16:41, Shrek pisze:
[...]

Nosz...
Przecież to oczywiste, skoro na rowerze, to musi być kretyn!

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-04-16 21:41:43
Autor: Axel
Przeciwpasy w Warszawie

"Shrek"  wrote in message news:pavoap$p2g$2node2.news.atman.pl...

[...]

Bo jak trafi na normalnego, to spokojnie się miną...
Ja dzisiaj za to widziałem debila za kierownicą - trąbił na rowerzystkę, która jechała przed nim sugerując, żeby jechała ścieżką wymalowaną na jezdni. Tylko nie zauważył, że to jest kontrapas.

--
Axel

Data: 2018-04-16 21:49:40
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 16.04.2018 o 21:41, Axel pisze:

Dlaczego od razu kretyna?

Bo jak trafi na normalnego, to spokojnie się miną...

Z kontekstu wynikało, że się nie zmieszczą i ktoś ma kogoś przepuszczać.

Shrek

Data: 2018-04-16 21:57:12
Autor: Tomasz Pyra
Przeciwpasy w Warszawie
Dnia Mon, 16 Apr 2018 21:41:43 +0200, Axel napisał(a):

[...]

To to jest akurat standard :)

https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_YglHEheuTGksV55LwhZptDQLFJaPHiO0.jpg
Na tej drodze dość regularnie trąbią, chociaż oznakowanie jest poprawne i
czytelne.

Czasami tam jeżdżę rowerem i zdarzają się trąbiący i wykrzykujący swoje
mądrości.

Jeszcze gdyby tam był jakiś problem z ominięciem rowerzysty czy coś, ale
nie - ruch tam raczej niewielki (przynajmniej w godzinach w których ja tam
jeżdżę rowerem). Takie tylko doczepienie się dla samego faktu doczepienia.

Data: 2018-04-17 09:42:07
Autor: Axel
Przeciwpasy w Warszawie
"Tomasz Pyra"  wrote in message news:19iwv0ygnhb89$.nu0mtuz2ga8t$.dlg40tude.net...

[...]

Tam (DC, Koszykowa między pl. Na Rozdrożu a Mokotowską) pierwszy raz widziałem takiego trąbiącego. Ominąć nie ma jak, bo zwęzili jezdnię wysepkami. Wcześniej spokojnie 2 samochody się mieściły, teraz jest kontrapas, wysepki i wąski pas dla samochodów.
Miejscowi wiedzą o co chodzi, trąbiący miał krakowskie numery ;-P

--
Axel

Data: 2018-04-17 19:05:52
Autor: Cavallino
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 16-04-2018 o 21:57, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Standard to jest rowerzysta na jezdni, jadący wzdłuż niowiutkiej ścieżki rowerowej lub pieszo-rowerowej.
Klakson to najmniej co przychodzi do głowy, wraz z żalem braku bron na wyposażeniu.....

Przeciwpasy w Warszawie