Przeciwpasy w Warszawie

Data: 2018-04-08 18:00:21
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 08.04.2018 o 17:39, e-Shrek pisze:
Czesc,
jeszcze jesienie w mojej okolicy rozpoczelo sie szalenstwo z wyznaczaniem przeciwpasow na malych, jednokierunkowych uliczkach. Czasem zupelnie bez sensu. Chyba, ze mieli iles kilometrow utworzyc wiec wciskali gdzie sie da po 20m :(

Mniejsza z tym, jak w swietle przepisow wyglada pierwszenstwo w takim przypadku?

1. Przypadek 1 - samochod jedzie, a z przeciwka jedzie rower - uliczka waska, po bokach parkuja samochody. Kto kogo ma przepuscic?

2. Wzdluz przeciwpasa jest parking, samochody stoja pod katem. Wyjezdzajac z takiego miejsca mam nikle szanase na wypatrzenie roweru. Kto tu ma pierwszenstwo? Generalnie samochod sie wlacza do ruchu, wiec rower, ale w takim razie bez drugiej osoby, kotra bedzie kierowala "ruchem" nie da sie bezpieczenie wyjechac :(

1 - jak rower mieści się na sowim pasie, to rowerant,
2- rowerant.

Shrek

Data: 2018-04-09 14:31:36
Autor: e-shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu niedziela, 8 kwietnia 2018 18:00:22 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

1 - jak rower mieści się na sowim pasie, to rowerant,

Shrek, jakim swoim pasie? Pas jest jeden, ja nim jade, a gosc na rowerze sunie (zgodnie z przepisami) pod prad. Na chodnik mam wiac? :)

Pozdr,
E.

Data: 2018-04-10 17:59:57
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 09.04.2018 o 23:31, e-shrek@wp.pl pisze:

Shrek, jakim swoim pasie? Pas jest jeden, ja nim jade, a gosc na rowerze sunie (zgodnie z przepisami) pod prad. Na chodnik mam wiac? :)

A nie jest wymalowany kontrapas?

Shrek

Data: 2018-04-10 18:47:49
Autor: Alf/red/
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 10.04.2018 o 17:59, Shrek pisze:
A nie jest wymalowany kontrapas?

Zwykle nie jest, tylko wlot i wylot, i _czasem_ sierżanty. Nie ma linii (ciągłej/przerywanej/w kropki/grzybki). No ale to tak, jak samochody na szerokiej jezdni w jednym kierunku* tworzą "pasy wirtualne" mimo że nie ma na środku żadnych malunków, i jest to umocowane w przepisach.

* pierwsze lepsze przykłady z Warszawy - Obozowa w okolicach Janusza, Dickensa od Pawińskiego do Grójeckiej
--
Alf/red/

Data: 2018-04-10 19:55:37
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 10.04.2018 o 18:47, Alf/red/ pisze:
[...]

Nie rozumiem, przecież te ulice nie są jednokierunkowe, a my rozmawiamy o kontrapasach...

Shrek

Data: 2018-04-10 20:11:43
Autor: Michal Jankowski
Przeciwpasy w Warszawie
Data: 2018-04-10 21:16:48
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 10.04.2018 o 20:11, Michal Jankowski pisze:

jak i jazda pod prąd bez wymalowanych pasów
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa&L=PL&X=7500521.397360631&Y=5787884.88061589&S=12&O=d_fotoplan_2017&T=f33ffbffff92f7801814040001fe3f91eedfef9fe6db6dc0700932cc3c8822007815c27ce39fe7d8df0002080086002100000000000000000100x8A (pasy tylko przy samych skrzyżowaniach).

No dobra - tym drugim mnie zaskoczyłeś...

Shrek

Data: 2018-04-11 08:33:38
Autor: Alf/red/
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 10.04.2018 o 19:55, Shrek pisze:
przecież te ulice nie są jednokierunkowe

Posłużyłem się tym starym (więc być może znanym) przykładem na to, że możliwe są dwa pasy ruchu bez wymalowania linii na asfalcie. Samochody się ustawiają obok siebie i się mieszczą, no to i samochód + rower z naprzeciwka też dadzą radę. To nie są trasy szybkiego ruchu, tylko jakieś "na tyłach domów", mogą na chwilę się zatrzymać.

Przypomnę, że długi czas Miejski Inżynier Ruchu Janusz Galas twierdził, że to* jest śmiercionośne, i nie zezwalał.

* kontrapas dla rowerów wzdłuż miejsc parkingowych
--
Alf/red/

Data: 2018-04-11 18:44:02
Autor: Shrek
Przeciwpasy w Warszawie
W dniu 11.04.2018 o 08:33, Alf/red/ pisze:
W dniu 10.04.2018 o 19:55, Shrek pisze:
przecież te ulice nie są jednokierunkowe

Posłużyłem się tym starym (więc być może znanym) przykładem na to, że możliwe są dwa pasy ruchu bez wymalowania linii na asfalcie.

No dobra - ale jest jednak różnica między rowerem jadącym w tą samą stronę (choć jak ma być DDR, to powinna być wyznaczona) a rowerem z naprzeciwka w jednokierunkowej.

Shrek

Przeciwpasy w Warszawie