Przeciwskręt

Data: 2013-10-30 08:01:28
Autor: charwel(Oo)==:::
Przeciwskręt
W dniu 2013-10-28 09:07, charwel(Oo)==::: pisze:
Cześć.
No skoro dostałem moją pierwszą maszynę ;) to uczę się sztuki
przetrwania i mam pytanie odnośnie skuteczności tudzież możliwości
przeciwskrętu w awaryjnych sytuacjach.
Chodzi mi dokładnie o przypadek, kiedy źle ocenię zakręt i zaczyna mnie
wyrzucać na zewnątrz. Czy kolejny przeciwskręt (wypchnięcie kierownicy w
kierunku przeciwnym niż zakręt) pomoże mi czy też raczej mnie położy?
To, że gazu mam nie odejmować już się nauczyłem ;)

Pozdrawiam
charwel

Dziękuję wszystkim. Książki zanabyłem i chociaż teorię sobie przyswoję. Z praktyką będzie więcej problemów bo widzę, że reakcje obronne opisane w Przyspieszeniu mam opanowane doskonale ;) A może wiecie gdzie we Wrocławiu można bezpiecznie poćwiczyć? I czy da się ćwiczyć skuterem opisane techniki? Niektóre pewnie tak, ale są takie, których przećwiczenie skuter nie umożliwia pewnie.

Pozdrawiam
charwel :)

Data: 2013-10-30 08:33:47
Autor: Piotr Klimek
Przeciwskręt
Dnia (Wed, 30 Oct 2013 08:01:28 +0100) ktos podajacy sie za charwel(Oo)==:::
wyklawiaturowal co nastepuje:

Dziękuję wszystkim. Ksi±żki zanabyłem i chociaż teorię sobie przyswoję. Z praktyk± będzie więcej problemów bo widzę, że reakcje obronne opisane w Przyspieszeniu mam opanowane doskonale ;) A może wiecie gdzie we Wrocławiu można bezpiecznie poćwiczyć? I czy da się ćwiczyć skuterem opisane techniki? Niektóre pewnie tak, ale s± takie, których przećwiczenie skuter nie umożliwia pewnie.

Co roku odbywa się w całej polsce Shell Moto Szkoła, we Wrocławiu też się
pojawiaj±. Polecam to szkolenie.
http://www.suzuki-moto.pl/index.php?id=news&y=2013&news=sms2013

Reakcje obronne cięzko zwalczyć, pomimo pełnej ¶wiadomo¶ci ich istnienia i wielu kółkach nakręconych na torach gokartowych i wy¶cigowych i tak w
sytuacji podbramkowej wcisn±łem przedni hebel do samego końca i się
przewróciłem pomimo tego, że można było spokojnie wyhamować i zakończyć
przygode bez wywrotki.

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-10-30 09:44:23
Autor: Marcin N
Przeciwskręt
W dniu 2013-10-30 09:33, Piotr Klimek pisze:

[...]

ABS by pomógł? Zgaduję, że tak.

--
MN

Data: 2013-10-30 08:47:33
Autor: Piotr Klimek
Przeciwskręt
Dnia (Wed, 30 Oct 2013 09:44:23 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
[...]

Ja jestem z tych co ABS by chcieli mieć w motocyklu drogowym i uważam, że
większo¶ci moich gleb można byłoby unikn±ć dzięki temu systemowi.

Data: 2013-10-30 10:17:20
Autor: charwel(Oo)==:::
Przeciwskręt
[...]

Dzięki Piotrek za namiary :)

Pozdrawiam
charwel

Data: 2013-10-30 09:06:44
Autor: Adam Wysocki
Przeciwskręt
"charwel(Oo)==:::" <charwel@gazeta.pl> wrote:

Z praktyk± będzie więcej problemów bo widzę, że reakcje obronne opisane w Przyspieszeniu mam opanowane doskonale ;)

Ja po 5 latach jazdy i 55 tys. km nadal nie mogę powiedzieć, że mam opanowane doskonale... ale był okres, gdy my¶lałem, że mam. Uważaj na to.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-10-30 10:15:27
Autor: charwel(Oo)==:::
Przeciwskręt
W dniu 2013-10-30 10:06, Adam Wysocki pisze:
[...]

Adam miałem na my¶li, że doskonale realizuję reakcje obronne, a nie, że się im przeciwstawiam :)

Pozdrawiam
charwel

Data: 2013-10-30 09:36:42
Autor: Monster
Przeciwskręt
W dniu 2013-10-30 08:01, charwel(Oo)==::: pisze:

Dziękuję wszystkim. Książki zanabyłem i chociaż teorię sobie przyswoję.
Z praktyką będzie więcej problemów bo widzę, że reakcje obronne opisane
w Przyspieszeniu mam opanowane doskonale ;)
Doskonale?No to miszcz jesteś,większość tutaj jeździ dłużej niż żyjesz a ciągle się uczy.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-10-30 09:43:31
Autor: Marcin N
Przeciwskręt
W dniu 2013-10-30 09:36, Monster pisze:
[...]

ciÄ…gle siÄ™ uczy.

Napisał, że jego organizm ma świetnie opanowane reakcje obronne, a nie, że umie się im przeciwstawić.
;)

--
MN

Data: 2013-10-30 10:14:12
Autor: charwel(Oo)==:::
Przeciwskręt
[...]

Ojej no czytaj ze zrozumieniem. A i chyba nie jeĹşdzisz 40 lat? :)

Pozdrawiam
charwel

Data: 2013-10-30 16:18:48
Autor: Monster
Przeciwskręt
W dniu 2013-10-30 10:14, charwel(Oo)==::: pisze:

Ojej no czytaj ze zrozumieniem. A i chyba nie jeĹşdzisz 40 lat? :)

He he tylko 23 lata:-)Nie skojarzyłem Cię z poprzedniego wątku a ostatnio większość zadających pytania ma średnio naście lat.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem