Przed i po iPhone/iPad

Data: 2012-04-20 08:19:43
Autor: J.F.
Przed i po iPhone/iPad
Dnia Wed, 18 Apr 2012 17:24:10 -0500, Pszemol napisa³(a):
http://www.redmondpie.com/evolution-of-the-smartphone-design-changes-before-and-after-the-iphone-image/
http://www.redmondpie.com/tablets-and-smartphones-before-and-after-the-iphone-and-ipad-images/
:-)

niby pokazuja "wiodaca role Apple", ale jak pisalem - ten design wynika z
funkcjonalnosci. taki musi byc. W gornym rzedzie dostrzegam jeden, z ktorego to apple moglby sciagac, ale
przeciez podobnych projektow bylo sporo - ze chocby Palma wymienie.

J.

Data: 2012-04-20 07:41:55
Autor: Pszemol
Przed i po iPhone/iPad
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1vo0rh7dh57jv$.5a69zq3dz5lv$.dlg40tude.net...
[...]

Ale do dzi¶ u¿ytkownicy nie mog± siê pogodziæ z brakiem klawiatury :-)
Nie widujesz takich postów "szukam smartfona ale z klawiatur±"?
Wiele firm ugina³o siê pod wynikami ankiet od u¿ytkowników i kosztem
wielko¶ci ekranu lub wielko¶ci i ciê¿aru telefonu (slider) dawa³o jednak
klawiaturê. Apple mia³o wizjê i t± wizjê zrealizowa³o bez patrzenia siê na
konserwatywnych u¿ytkowników którzy wiele firm hamowa³o w rozwoju.

W gornym rzedzie dostrzegam jeden, z ktorego to apple moglby sciagac, ale
przeciez podobnych projektow bylo sporo - ze chocby Palma wymienie.

Ten jeden co Ci siê wydaje ¿e dostrzeg³e¶ to by³ slider... wiêc szukaj dalej :-)

Data: 2012-04-20 16:20:08
Autor: J.F
Przed i po iPhone/iPad
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

Wiem, sam mam :-)

[...]

Ale wiesz - to nie Apple wymyslilo. Kieszonkowych smart.... bez klawiatury bylo troche. Niesmart fonow czysto dotykowych tez bylo troche. A i smartfony bez klawiatury sie zdarzaly.

Wiec z jednej strony mozna podziwiac pozycje Apple w wyznaczaniu wzorcow, ktore akceptuja nawet ich przeciwnicy, z drugiej ... poczekaj, ludzie mysla, oceniaja, i moze wkrotce miara rozwoju bedzie prawdziwa klawiatura :-)

W gornym rzedzie dostrzegam jeden, z ktorego to apple moglby sciagac, ale
przeciez podobnych projektow bylo sporo - ze chocby Palma wymienie.

Ten jeden co Ci siê wydaje ¿e dostrzeg³e¶ to by³ slider... wiêc szukaj dalej

i naprawde nie bylo wczesniej telefonow o podobnym wygladzie ?
Handspringa ktos tu wymienil, i juz wiesz z kogo Apple rznelo :-)
ale inne, w pozniejszych latach, jednak przed iphone ?

J.

Data: 2012-04-21 00:14:01
Autor: Pszemol
Przed i po iPhone/iPad
[...]

Jestem pewny że wskażesz mi smartfona ze szklanym ekranem dotykowym o
czulości dotyku porównywalnej z ekranem iPhone, ktory nie mial fizycznej
klawiatury poza jednym guzikiem home i byl rownie funkcjonalnym urzadzeniem
dającym podobne doznania użytkownikowi w internecie i przy sluchaniu muzyki
co iPhone :)

Data: 2012-04-21 11:32:38
Autor: Pszemol
Przed i po iPhone/iPad
"Pszemol" <Pszemol@BigFoot.com> wrote in message news:jmsch8.5ok.0poczta.onet.pl...
[...]

Jakieś trudności ze wskazaniem odpowiednika iPhone sprzed 2007 roku? :-)

Data: 2012-04-21 23:27:44
Autor: kakmar
Przed i po iPhone/iPad
Dnia 21.04.2012 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:
[...]

W 2007 smatrtfony i lepsze zwykłe telefony też, miały:
3G, WiFi, GPS/AGPS, 1 lub 2 kamery, czasem nawet po 5Mpx z AF, robiły zdjęcia, filmy, obsługiwały SMS, MMS, wideorozmowy.
Było dostępne na nie oprogramowanie, od gierek, do LyME i arkuszy kalkulacyjnych, programów do mp3, i filmów, np: TCPMP, który odtwarzał chyba wszystko.
Iphone 2G, wtedy to był słaby odtwarzacz z bardzo słabym telefonem.
Oprogramowania na niego nie było, nie było SDK, wyszło w 2008, oczywiście
programów do pierdów, też nie było, w sklepie Apple, nie było programów.
Był dostępny w ograniczonej ilości sztuk i sieci dla fanboyów.
Dopiero w Q42008 wersja 3G odniosła sukces. Wtedy najwcześniej można było powiedzieć że Apple dołączyło ze swoim produktem do rynku smatrtfonów.

Apple odniosło sukces bo nie było wcześniej na tym rynku produktu dla ZU
który reklamowany był jako łatwy w użyciu, wszystkie wcześniejsze smartfony były b.drogie i skierowane do znacznie mniejszej grupy odbiorców którzy wiedzą co kupują i są skłonni za to sporo zapłacić.

Reszta jest historią, teraz smartfone jest niezbędny gimnazjaliście i dorosłym którzy niespecjalnie oganiają rozbudowaną listę kontaktów
zintegrowana z PIM. Takie czasy.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-04-23 14:31:59
Autor: Skrypëk
Przed i po iPhone/iPad
kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:
[...]

I co z tego?

[...]

Droższe było od ajfonów? Które to takie były?

Reszta jest historią, teraz smartfone jest niezbędny gimnazjaliście
i dorosłym którzy niespecjalnie oganiają rozbudowaną listę kontaktów
zintegrowana z PIM. Takie czasy.

Ojezusie, jakiś ty mundry. Nauczysz mnie "ogarniać" moją własną listę kontaktów z ałtluka?

Na bógów, ile hejtu wywołuje u androidziarzy fakt że inni mają taką samą zabawkę. To jest po prostu niesamowite.

Data: 2012-04-23 15:26:23
Autor: Skrypëk
Przed i po iPhone/iPad
kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:
Reszta jest historią, teraz smartfone jest niezbędny gimnazjaliście
i dorosłym którzy niespecjalnie oganiają rozbudowaną listę kontaktów
zintegrowana z PIM. Takie czasy.

Ej, kakmar, ty się może po prostu weź i przyznaj: co ci w tym twoim smartfone sprawiło taką ogromną trudność, że jak już "ogarnąłeś", to się poczułeś aż taki masterhaker?
Ja tam naprawdę nie widzę nic skomplikowanego, więc jedynie żal i śmiech mnie ogarnia, gdy widzę jak się nadymasz swoimi "osiągnięciami" w obsłudze telefonu.

Data: 2012-04-24 08:29:14
Autor: kakmar
Przed i po iPhone/iPad
Dnia 23.04.2012 Skrypëk <škrypëk@pûbliçenëmy.pl> napisał/a:

[...]

Rozumiem że cierpisz bo ci SkyDrive przycięli, ale co to ma wspólnego ze zmianą w funkcjonalności smatrphonów, ze względu na skierowanie ich do innej znacznie liczniejszej grupy odbiorców?

--
kmaratgmaildotcom

Data: 2012-04-24 14:57:39
Autor: Skrypëk
Przed i po iPhone/iPad
[...]

Nie przycięli. A nawet gdyby przycięli, to bym z tego powodu nie cierpiał. Ja mam życie.

Pierdy jakie tu emitujesz nie mają nic wspólnego z rozumieniem ani w ogóle rozumem.

ale co to ma wspólnego
ze zmianą w funkcjonalności smatrphonów, ze względu na skierowanie ich
do innej znacznie liczniejszej grupy odbiorców?

Nie zmieniaj tematu tylko się przyznaj, jakiej funkcjonalności swojego telefonu tak się długo uczyłeś od gimnazjalistów na forach, że dało ci to złudne poczucie profesjonalizmu.

Data: 2012-05-09 00:40:49
Autor: Pszemol
Przed i po iPhone/iPad
"kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> wrote in message news:jmvfpg$nno$1inews.gazeta.pl...
[...]

I co z tego, skoro trzeba było się chrzanić z rysikiem na ekranie rezystywnym?
Który na dodatek szybciutko przestawał nadawać się do użytku bo był
z miękkiego plastiku...

[...]

Geniusze z Androidem majÄ… jak widzÄ™ do dziÅ› problemy z sortowaniem
listy kontaktów według własnego zyczenia... patrz wątek ToMasza...

Data: 2012-04-21 18:28:49
Autor: J.F.
Przed i po iPhone/iPad
Dnia Sat, 21 Apr 2012 00:14:01 +0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):
[...]

Jestem pewny ¿e wska¿esz mi smartfona ze szklanym ekranem dotykowym o

No nie, mowimy o pewnej koncepcji a nie szczegolach technicznych.

czulo¶ci dotyku porównywalnej z ekranem iPhone, ktory nie mial fizycznej
klawiatury poza jednym guzikiem home i byl rownie funkcjonalnym urzadzeniem
daj±cym podobne doznania u¿ytkownikowi w internecie i przy sluchaniu muzyki
co iPhone :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Handspring_(company)

Treo akurat wygladaly inaczej, ale brak klawiatury nie byl firmie obcy.
Do telefonow woleli je jednak dokladac, widac rynek wymagal ;-)
z wyjatkiem 180g
http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=1176&c=handspring_treo_180g

A mozliwosci multimedialne ... adekwatne do rocznika niestety.
Czyli jakies byly ;-)

J.

Data: 2012-04-21 13:12:06
Autor: Pszemol
Przed i po iPhone/iPad
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:129p6ebftf4t6.o35syljovmnp$.dlg40tude.net...
[...]

Te "szczegó³y techniczne" stwarzaj± ró¿nicê pomiêdzy bezu¿yteczn±
ciekawostk± która znudzi siê po 2 dniach prób okie³znania od bardzo
u¿ytecznego i funkcjonalnego urz±dzenia który nadaje siê nie do
zadziwiania przez chwilê tylko prawdziwego codziennego u¿ytkowania.

[...]

To ju¿ przerabiali¶my... Adekwatne do rocznika, czyli ¿adne.
A jak nadaj± siê do u¿ytku malutkie ekraniki z rysikiem to chyba ka¿dy wie :-)
Jednym s³owem Apple z nieu¿ytecznego konceptu o w±tpliwych walorach
u¿ytkowych zrobi³ u¿yteczny przedmiot po¿±dania :-)

Data: 2012-04-22 16:59:30
Autor: J.F.
Przed i po iPhone/iPad
Dnia Sat, 21 Apr 2012 13:12:06 -0500, Pszemol napisa³(a):
[...]

Az takie zadne to nie - telefon z natury rzeczy dzwiek elektroniczny
odtwarza :-)

tylko pamiec limituje. Co fajnego zrobisz z 32MB ? A nawet jak ma slot SD,
to czy 64MB cie zadowoli ? Czy wykosztujesz sie na karte 256MB ? I nawet Apple to nic nie wymysli ... a nie, przepraszam, mozna przeciez
twardy dysk wsadzic ;-)

A jak nadaj± siê do u¿ytku malutkie ekraniki z rysikiem to chyba ka¿dy wie :-)

Dobrze ? Tylko trzeba miec wygodne miejsce siedzace, nie trzesace :-)
Zreszta nie bylo na nich obowiazku uzywania rysika - choc uzytecznosc
cierpiala

Jednym s³owem Apple z nieu¿ytecznego konceptu o w±tpliwych walorach
u¿ytkowych zrobi³ u¿yteczny przedmiot po¿±dania :-)

Mowisz ? Tamte tez byly przedmiotem pozadania. Tylko jakos Apple potrafilo sobie wyrobic rynek pozadajacych :-)

Poza tym jak kiedys wypominalismy znane wady, to pisales "ale przeciez nikt
nie mowi ze iphone to najlepszy telefon". Czyzbys powoli o tym zapominal ?
;-)
 Tak swoja droga - znajdziesz jakies dane o migracji uzytkownikow
smartfonow? Tzn ilu kupilo drugiego iphona, a ilu po pierwszym powiedzialo
"raz wystarczy".

J.

Data: 2012-05-09 00:35:22
Autor: Pszemol
Przed i po iPhone/iPad
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:bejeb9usp3z.1cruzaagybpod.dlg40tude.net...
[...]

Byæ mo¿e zapomnia³em... :-) Bo dla mnie najlepszy ze wszystkich dostêpnych...
Mo¿e mowa by³a o aparacie foto w iPhone?

Tak swoja droga - znajdziesz jakies dane o migracji uzytkownikow
smartfonow? Tzn ilu kupilo drugiego iphona, a ilu po pierwszym
powiedzialo "raz wystarczy".

Apple jest na czele grupy z 89% klientów kupuj±cych drugiego iPhone.
Potem d³ugo, d³ugo nic i drugie miejsce ma HTC dopiero z 39%.
http://www.electronista.com/articles/11/09/22/apple.samsung.htc.pulling.in.new.buyers/

Data: 2012-04-22 14:17:01
Autor: TGor
Przed i po iPhone/iPad
On 2012-04-21 02:14, Pszemol wrote:

Jestem pewny że wskażesz mi smartfona ze szklanym ekranem dotykowym o

Kupili iP od Meizu. Nie słyszałeś?

--
Pozdr., TG
"Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

Przed i po iPhone/iPad