Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przed zakupem Alfa 156 JTD

Przed zakupem Alfa 156 JTD

Data: 2011-04-07 17:11:04
Autor: Piotr
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Witam, mam na oku Alfę 156 1.9JTD z 2001 roku. Przebieg 220 tys (raczej realny).
Proszę o wypowiedzi tych którzy mają taką alfę lub się na nich znają.

Dwie rzeczy mnie martwią ale nie wiem czy to coś poważnego:
1. Spore drgania kierownicy na biegu jałowym. Jak dodam gazu znikają. Drgania przy ruszaniu gaszeniu i zapalaniu silnika. Sprzedawca twierdzi że koło dwumasowe było wymieniane. Napewno jednak wybity jest łącznik metalowo gumowy - (tuleja gumowa jest wybita z tego łącznika) który łączy silnik z czopem kolumny wahacza przód jak patrzysz na silnik to po lewej stronie od góry. Sprzedawca twierdzi że jak sie go wymieni to drgania ustaną. Wierzyć mu?
2. Migająca kontrolka świec żarowych - po przekręceniu stacyjki kontrolka nie gaśnie tylko miga. Po odpaleniu już nie miga. Myslę że to może być awaria którejś świecy żarowej. Mam rację?
Proszę o pilną pomoc.

--
PZ

Data: 2011-04-07 13:33:17
Autor: hamberg
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Drgania przy ruszaniu gaszeniu i zapalaniu silnika. Sprzedawca twierdzi e
ko o dwumasowe by o wymieniane. Napewno jednak wybity jest cznik metalowo
gumowy - (tuleja gumowa jest wybita z tego cznika) kt ry czy silnik z
czopem kolumny wahacza prz d jak patrzysz na silnik to po lewej stronie od
g ry. Sprzedawca twierdzi e jak sie go wymieni to drgania ustan . Wierzy

trudno mi uwierzyc ze robi dwumase i nie ma na to zadnego rachunku ani
faktury...

Data: 2011-04-08 07:23:54
Autor: Agent
Przed zakupem Alfa 156 JTD

trudno mi uwierzyc ze robi dwumase i nie ma na to zadnego rachunku ani
faktury...

A mi nie. Warsztaty bardzo rzadko daja faktury tak same z siebie a jak ich poprosic to czesto okazuje sie ze wtedy usluga nagle drozeje i to nawet wiecej niz 23% :)

Data: 2011-04-08 11:10:11
Autor: Hektor
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Uzytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisal

A mi nie. Warsztaty bardzo rzadko daja faktury tak same z siebie a jak ich poprosic to czesto okazuje sie ze wtedy usluga nagle drozeje i to nawet wiecej niz 23% :)

Jesli to jest "warsztat pan Rysio" z blaszaka na przeciwko co to naprawi i stara pralke i zelazko i samochód to moze byc problem z faktura. Normalne warsztaty nie pytaja tylko daja paragon. Na jakiej podstawie dochodzisz ewentualnych roszczen gwarancyjnych?

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-08 02:50:56
Autor: hamberg
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Jesli to jest "warsztat pan Rysio" z blaszaka na przeciwko co to naprawi i
stara pralke i zelazko i samoch d to moze byc problem z faktura. Normalne
warsztaty nie pytaja tylko daja paragon. Na jakiej podstawie dochodzisz
ewentualnych roszczen gwarancyjnych?

przynajmniej rachunek za ZAKUP czesci powinien miec bo to nic nie
kosztuje dodatkowo! Brak rachunku za usluge moge zrozumiec.

Data: 2011-04-08 11:32:15
Autor: Kamil
Przed zakupem Alfa 156 JTD
On 08/04/2011 10:50, hamberg wrote:
Jesli to jest "warsztat pan Rysio" z blaszaka na przeciwko co to naprawi i
stara pralke i zelazko i samoch d to moze byc problem z faktura. Normalne
warsztaty nie pytaja tylko daja paragon. Na jakiej podstawie dochodzisz
ewentualnych roszczen gwarancyjnych?

przynajmniej rachunek za ZAKUP czesci powinien miec bo to nic nie
kosztuje dodatkowo! Brak rachunku za usluge moge zrozumiec.

Ja niezbyt, no ale ja nie serwisuję samochodów u Zdzicha za stodołą..




--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-04-07 17:16:41
Autor: Irokez
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Użytkownik "Piotr" <zizu77@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:inkk6g$omp$1news.onet.pl...

Witam, mam na oku Alfę 156 1.9JTD z 2001 roku. Przebieg 220 tys (raczej realny).
Proszę o wypowiedzi tych którzy mają taką alfę lub się na nich znają.
Dwie rzeczy mnie martwią ale nie wiem czy to coś poważnego:
1. Spore drgania kierownicy na biegu jałowym. Jak dodam gazu znikają.

Może się kończyć dwumasa, a ponieważ są w alfie bardzo trwałe, więc ma pewnie te 220 tyś nalatane, czyli jeszcze oryginalna

Drgania przy ruszaniu gaszeniu i zapalaniu silnika. Sprzedawca twierdzi
że  koło dwumasowe było wymieniane. Napewno jednak wybity jest łącznik

chyba że mówi prawdę, to poduchy silnika. U mnie jeszcze jakąś poduchę wymieniali w serwisie ale nie chcieli powiedzieć jaką kurde. A efekt był właśni etaki, że przy odpalaniu z otwartymi drzwiami chciało je wyrwać z zawiasów (przy gaszeniu podobnie)

metalowo  gumowy - (tuleja gumowa jest wybita z tego łącznika) który
łączy silnik z  czopem kolumny wahacza przód jak patrzysz na silnik to
po lewej stronie od  góry. Sprzedawca twierdzi że jak sie go wymieni to
drgania ustaną. Wierzyć  mu?

może tak.. może nie... ja tego nie ruszałem

2. Migająca kontrolka świec żarowych - po przekręceniu stacyjki kontrolka nie gaśnie tylko miga. Po odpaleniu już nie miga. Myslę że to może być awaria którejś świecy żarowej. Mam rację?

spalona któraś świeca, miga jakieś 30 sekund

Proszę o pilną pomoc.

proszę bardzo

--
Irokez

Data: 2011-04-07 17:18:20
Autor: Irokez
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:inkkgr$pnq$1news.onet.pl...
Drgania przy ruszaniu gaszeniu i zapalaniu silnika. Sprzedawca twierdzi
że  koło dwumasowe było wymieniane. Napewno jednak wybity jest łącznik


ps, zapytaj jakie koło dwumasowe, bo tak mówią też na koło pasowe dwumasowe, te na zewnątrz silnika do napędu urządzeń pomocniczych. Tylko że ono dzwoni jak się końćzy a nie drga.

--
Irokez

Data: 2011-04-07 21:20:38
Autor: Piotr
Przed zakupem Alfa 156 JTD
ps, zapytaj jakie koło dwumasowe, bo tak mówią też na koło pasowe dwumasowe, te na zewnątrz silnika do napędu urządzeń pomocniczych. Tylko że ono dzwoni jak się końćzy a nie drga.


Ok, zapytam, czyli to raczej nie związane z tym łącznikiem silnika z karoserią?

Data: 2011-04-08 19:05:22
Autor: Irokez
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Użytkownik "Piotr" <zizu77@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:inl2qa$mhp$1news.onet.pl...
ps, zapytaj jakie koło dwumasowe, bo tak mówią też na koło pasowe dwumasowe, te na zewnątrz silnika do napędu urządzeń pomocniczych. Tylko że ono dzwoni jak się końćzy a nie drga.
Ok, zapytam, czyli to raczej nie związane z tym łącznikiem silnika z karoserią?

Raczej nie.
Poza tym polecam forum.alfoholicy.org i tam zapytać

--
Irokez

Data: 2011-04-08 08:19:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
Przed zakupem Alfa 156 JTD

Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:inkkju$pvo$1news.onet.pl...
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:inkkgr$pnq$1news.onet.pl...
Drgania przy ruszaniu gaszeniu i zapalaniu silnika. Sprzedawca twierdzi
że  koło dwumasowe było wymieniane. Napewno jednak wybity jest łącznik


ps, zapytaj jakie koło dwumasowe, bo tak mówią też na koło pasowe dwumasowe, te na zewnątrz silnika do napędu urządzeń pomocniczych. Tylko że ono dzwoni jak się końćzy a nie drga.


tak na marginesie - bo tam też są w niektórych autach koła dwumasowe.
Koło dwumasowe to termin określający budowe koła, a nie konkretnie koło zamachowe.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-04-07 18:13:16
Autor: Seba
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Dnia Thu, 7 Apr 2011 17:11:04 +0200, Piotr napisał(a):

Witam, mam na oku Alfę 156 1.9JTD z 2001 roku. Przebieg 220 tys (raczej realny).
Proszę o wypowiedzi tych którzy mają taką alfę lub się na nich znają.

Dwie rzeczy mnie martwią ale nie wiem czy to coś poważnego:
1. Spore drgania kierownicy na biegu jałowym. Jak dodam gazu znikają. Drgania przy ruszaniu gaszeniu i zapalaniu silnika. Sprzedawca twierdzi że koło dwumasowe było wymieniane. Napewno jednak wybity jest łącznik metalowo gumowy - (tuleja gumowa jest wybita z tego łącznika) który łączy silnik z czopem kolumny wahacza przód jak patrzysz na silnik to po lewej stronie od góry. Sprzedawca twierdzi że jak sie go wymieni to drgania ustaną. Wierzyć mu?

Nie, nie wierzyć - sprawdzić dogłębnie. Być może to nie koło dwumasowe,
a jakaś "pierdółka" - jednakże sprawdź to po prostu w znającym się na
rzeczy warsztacie.

2. Migająca kontrolka świec żarowych - po przekręceniu stacyjki kontrolka nie gaśnie tylko miga. Po odpaleniu już nie miga. Myslę że to może być awaria którejś świecy żarowej. Mam rację?

Tak. Taka sygnalizacja w Alfie zazwyczaj wskzuje, iż świece (świeca) są
do wymiany.


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-04-08 07:20:15
Autor: Agent
Przed zakupem Alfa 156 JTD

Użytkownik "Piotr" <zizu77@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:inkk6g$omp$1news.onet.pl...
Witam, mam na oku Alfę 156 1.9JTD z 2001 roku. Przebieg 220 tys (raczej realny).
Proszę o wypowiedzi tych którzy mają taką alfę lub się na nich znają.

Dwie rzeczy mnie martwią ale nie wiem czy to coś poważnego:
1. Spore drgania kierownicy na biegu jałowym. Jak dodam gazu znikają. Drgania przy ruszaniu gaszeniu i zapalaniu silnika. Sprzedawca twierdzi że koło dwumasowe było wymieniane. Napewno jednak wybity jest łącznik metalowo gumowy - (tuleja gumowa jest wybita z tego łącznika) który łączy silnik z czopem kolumny wahacza przód jak patrzysz na silnik to po lewej stronie od góry. Sprzedawca twierdzi że jak sie go wymieni to drgania ustaną. Wierzyć mu?
2. Migająca kontrolka świec żarowych - po przekręceniu stacyjki kontrolka nie gaśnie tylko miga. Po odpaleniu już nie miga. Myslę że to może być awaria którejś świecy żarowej. Mam rację?
Proszę o pilną pomoc.

Niech wymieni te dwie rzeczy. Jeśli mu zależy to zrobi a jak nie to pewnie kręci. Bo zwykle jest tak że jak coś jest pierdołą to każdy to naprawi przed sprzedażą a jak kosztuje trochę to już kombinuje.

Data: 2011-04-08 08:09:50
Autor: wchpikus
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Witam!
Niech wymieni te dwie rzeczy. Jeśli mu zależy to zrobi a jak nie to
pewnie kręci. Bo zwykle jest tak że jak coś jest pierdołą to każdy to
naprawi przed sprzedażą a jak kosztuje trochę to już kombinuje.

Dokladnie.
Nie daj sie nabrac na male wady lub nieprawidlowosci.
Jesli to pierdola, umow sie ze niech naprawi a ty wtedy kupisz.
Wszystko ma dzialac, szczegolnie elektryka.

Data: 2011-04-08 11:04:41
Autor: Cavallino
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:inm8re$3h5$1news2.ipartners.pl...
Witam!
Niech wymieni te dwie rzeczy. Jeśli mu zależy to zrobi a jak nie to
pewnie kręci. Bo zwykle jest tak że jak coś jest pierdołą to każdy to
naprawi przed sprzedażą a jak kosztuje trochę to już kombinuje.

Dokladnie.
Nie daj sie nabrac na male wady lub nieprawidlowosci.
Jesli to pierdola, umow sie ze niech naprawi a ty wtedy kupisz.
Wszystko ma dzialac, szczegolnie elektryka.

Ja znam lepszy sposób, umówić się że Ty płacisz za naprawy i potrącasz to z ceny zakupu.
Inaczej on nie naprawi, tylko zadrutuje, żeby lampka zgasła, a po czasie Ty będziesz miał problem.

Data: 2011-04-08 11:31:12
Autor: wchpikus
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Na to napewno nie pojdzie, zaloze sie:)

Data: 2011-04-08 11:35:11
Autor: Cavallino
Przed zakupem Alfa 156 JTD
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:inmkl0$9qb$1news2.ipartners.pl...
Na to napewno nie pojdzie, zaloze sie:)

Bo ponieważ?
Jeśli szuka jelenia, któremu chce wcisnąć zdefektowane auto, to i lepiej że nie pójdzie, bo sam się wykluczy w ten sposób.

Przed zakupem Alfa 156 JTD

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona