Przedawnienie kredytu - BTE z klauzlą nie przerywa?

Data: 2009-09-17 06:05:06
Autor:
Przedawnienie kredytu - BTE z klauzlą nie przerywa?
Jak wiadomo roszczenia banku z tytułu kredytu przedawniają się z upływem lat
trzech. Byłem jednak pewien, że gdy bank wystawi bankowy tytuł egzekucyjny a
sąd nada mu klauzulę to bieg przedawnienia automatycznie zostaje przerwany i
wydłużony do 1o lat.

Tymczasem okazuje że chyba nie, artykuł na samym dole:
http://www.kredyty.aid.pl/prawo.htm

Przynajmniej są rozbieżności co do tego. Nie wiem co o tym myślec, jak
interpretować, bo jeśli faktycznie to może być ciekawie (ale nie dla banków).

Data: 2009-09-17 01:29:45
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sep 17, 8:05 am, " " <retp...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
[...]

chyba się pomyliłeś w swojej interpretacji. Wystawienie BTE to nie to
samo, co nadanie mu klauzuli wykonalności przez sąd. Zresztą i na tej
stronie jest informacja, że SN wydał w takiej sprawie różne
orzeczenia.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-09-17 10:55:20
Autor:
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> napisał(a):
On Sep 17, 8:05=A0am, " " <retp...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> Jak wiadomo roszczenia banku z tytu=B3u kredytu przedawniaj=B1 si=EA z up=
=B3ywem lat
> trzech. By=B3em jednak pewien, =BFe gdy bank wystawi bankowy tytu=B3 egze=
kucyjny a
> s=B1d nada mu klauzul=EA to bieg przedawnienia automatycznie zostaje prze=
rwany i

chyba si=EA pomyli=B3e=B6 w swojej interpretacji. Wystawienie BTE to nie to
samo, co nadanie mu klauzuli wykonalno=B6ci przez s=B1d. Zreszt=B1 i na tej
stronie jest informacja, =BFe SN wyda=B3 w takiej sprawie r=F3=BFne
orzeczenia.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

No właśnie - RÓŻNE. Nie ma jednolitej opinii.

--

Przedawnienie kredytu - BTE z klauzlą nie przerywa?