Przedawnienie mandatu za parkowanie

Data: 2010-12-07 11:45:06
Autor: Mordzia
Przedawnienie mandatu za parkowanie
"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał

Niezapłacony mandat 50 zł za parkowanie w styczniu 2005. Dostałem "Upomnienie". Czy to się przypadkiem nie przedawniło? Płacić, olać, odpowiedzieć listem poleconym?

To pierwsze upomnienie? Jeśli tak, to olać.

Data: 2010-12-07 11:47:50
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Mordzia" <mordencja@niematakiegoadresu.pl> napisał w wiadomości news:idl352$q41$1news.onet.pl...
[...]

No właśnie nie jest to np przedsądowe wezwanie. Ale grożą zajęciem komorniczym. Wejdą na rachunek, albo zabiorą nadpłatę VAT i co wtedy zrobię?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-12-07 12:06:09
Autor: Mordzia
[...]

Przepraszam, wprowadziłem Cię nieświadomie w błąd, ponieważ byłem przekonany, że już rok 2005 ulega przedawnieniu, jednak nastąpi to dopiero w roku 2011.
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/440097,przedawnione_mandaty_za_zle_parkowanie.html

Szczerze mówiąc w tej sytuacji decyzja należy do Ciebie. Formalnie powinieneś zapłacić, ale jeśli przetrzymasz to do nowego roku, wówczas to zobowiązanie powinno ulec przedawnieniu. Nie jestem jednak pewien, czy fakt wysłania wezwania do zapłaty nie zakłócił w jakiś sposób biegu tego przedawnienia. Nie wiem, jaką moc prawną ma samo wezwanie.

Przedawnienie mandatu za parkowanie