Przedawnienie międzypaństwowego długu

Data: 2012-08-01 10:02:02
Autor: Zbynek Ltd.
Przedawnienie międzypaństwowego długu
Elo

Sezon ogórkowy trwa ;-)

Czy dług zaciągnięty przez jedno państwo u drugiego przedawnia się? Jeśli tak, to po ilu latach?
Jakiś czas temu trochę pieniędzy pożyczyła od nas Hiszpania. Prawdopodobnie oddali ledwo 10%.
http://biznes.onet.pl/hiszpanski-dlug,18543,5205082,1,prasa-detal
Podana w artykule kwota w PLN dotyczy obecnej ceny skupu złomu złota. A to były prawdopodobnie wyroby złote. Doliczając do tego ustawowe odsetki... Hiszpania jest nasza ;-) W sumie... hiszpańska pokojówka... czemu nie... ech... rozmarzyłem się...

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2012-08-01 10:09:05
Autor: witek
On 08/01/2012 10:02 AM, Zbynek Ltd. wrote:
hiszpańska pokojówka... czemu nie... ech... rozmarzyłem się...

a ty co? figurski ci sie marzy?
a jakby ta pokojowka byla gruba i brzydka ....

Data: 2012-08-02 12:46:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Przedawnienie międzypaństwowego długu
On Wed, 1 Aug 2012, Zbynek Ltd. wrote:

Elo

Sezon ogórkowy trwa ;-)

  :)

Podana w artykule kwota w PLN dotyczy obecnej ceny skupu złomu złota.

  Abstrahując od meritum, w tym miejscu leży pies pogrzebany i wcale
nie szczeka, a kwiczy.
  Otóż gdzieś widziałem wyrok w sprawie cywilnej, w której hipoteka
była obciążona "równowartością w złocie". Gdzieś tak ze 100 lat temu.
  Tego złota trochę było (ale przyznam że nie pamiętam ile).
  Wiesz co zrobił sąd?
  Przeliczył tę "równowartość" na dzień zapisu w KW, zrewaloryzował,
uznał że odsetki się nie należą i wydał wyrok, że wierzycielowi należy
się jakiś grosz czy cóś podobnego. Grosz sztuk jedna, chyba że się
mylę i wyszło kilkanaście groszy.
  Całkiem sporo, biorąc pod uwagę międzywojenną hiperinflację tudzież
inflacje PRLowe i poPRLowe.
  :>
  Biorąc pod uwagę, że również w takich krajach jak USA państwo okresowo
złoto "upaństwowiało" (zobowiązując do zamiany na dolary), wydaje się,
że jedyną realną możliwością określenia "równowartości w złocie" jest
głębokie zakopanie tego złota w ukrytym miejscu :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-03 15:19:40
Autor: .B:artek.
W dniu 01-08-2012 10:02, Zbynek Ltd. pisze:
Elo

Sezon ogórkowy trwa ;-)

Czy dług zaciągnięty przez jedno państwo u drugiego przedawnia się?
Jeśli tak, to po ilu latach?

Prawem właściwym dla umowy pożyczki jest OIDP prawo pożyczkodawcy, czyli polskie. Nawet gdyby wyszło hiszpańskie, to idąc o zakład tam też już się to przedawniło. Ale przedawnione też można dochodzić przecież ;)

--
..B:artek.

Przedawnienie międzypaństwowego długu