Przedawnienie roszczeń a BIK

Data: 2009-11-27 19:43:46
Autor: Wojciech Bancer
Przedawnienie roszczeń a BIK
On 2009-11-27, szczurwa <szczurwa@gmail.com> wrote:

[...]

Klient jest zaskoczony, bowiem do chwili zerknięcia w raport BIK żył w
błogim przekonaniu, że wszystkie zobowiązania ma uregulowane.
Tymczasemokazuje się, ze jednak nie, i to co gorsza, często w
sytuacji, gdy potrzebujemy skorzystać z kolejnego produktu
kredytowego, a bank odmawia, z uwagi na zaległości sprzed X lat, jakie
klient posiada w innym banku.

[...]

A coś takiego:
http://www.serwisprawa.pl/porady_prawne,28,1084,usuniecie_danych_klienta_banku_z_bazy_bik

"Cztery lata temu spłaciłem cały kredyt w banku PKO lecz kredyt nie był spłacany terminowo (zaległości powyżej 180 dni, ale nie było windykacji). W wyniku mojego zaniedbania moje dane zostały umieszczone w bazie BIK. Czy istnieje fizyczna możliwość pozbycia się niechcianego wpisu w BIK? Do kogo należałoby wystosować ewentualne pismo i w jakiej formie?

[...]

Co do zasady BIK przetwarza dane w okresie w jakim klient (kredytobiorca) wyraził zgodę na ich udostępnienie przez bank do BIK. Standardowo oświadczenia klienta (które klient z reguły podpisuje we wniosku kredytowym i umowie kredytowej) przewidują, że BIK ma prawo przetwarzać dane przez okres nie dłuższy niż 5 lat od dnia wygaśnięcia zobowiązania wynikającego z umowy zawartej z Bankiem.

[...]

Zatem winien Pan w pierwszej kolejności zapoznać się z dokumentami, w których znajduje się Pańska zgoda na przetwarzanie danych przez BIK i sprawdzić czy okres, w jakim Pan wyraził zgodę na przetwarzanie danych nie upłynął. Ponadto może Pan zwrócić się do banku, w którym miał Pan kredyt z wnioskiem o usunięcie danych, z powodu upływu terminu, w jakim wyraził pan zgodę na udostępnianie danych."

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-11-27 11:55:31
Autor: BK
On 2009-11-27, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

[...]

> [...]

miał Pan kredyt z wnioskiem o usunięcie danych, z powodu upływu
terminu, w jakim wyraził pan zgodę na udostępnianie danych."

prot...@post.pl

Tu akurat zgoda nie ma nic do rzeczy. Dane klientow "niesolidnych" w
BIK przetwarzane sa na mocy ustawy, nie zas zgody klienta.

Data: 2009-11-27 13:05:08
Autor: szczurwa
Przedawnienie roszczeń a BIK
On 27 Lis, 20:43, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

Problem w tym, że niektóre banki - PekaoSA, Lukas, Eurobank itp. nie
wpisują do BIK tzw. informacji pozytywnych, tylko ewentualnie
negatywne. Zresztą, przy zakładaniu ROR mało kto wyraża zgodę na
przetwarzanie danych przez BIK, bo niby po co ? Dopiero potem okazuje
się, po latach, że ma wobec banku X jakieś wirtualne długi, o których
info bank skwapliwie umieścił w bazie BIK. I mamy kłopociki...;-)

Data: 2009-11-27 13:28:03
Autor: m1ch4l.j
On 27 Lis, 22:05, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

Problem w tym, że niektóre banki - PekaoSA, Lukas, Eurobank itp. nie
wpisują do BIK tzw. informacji pozytywnych, tylko ewentualnie
negatywne.

Mi PeKaO wpisuje pozytywne. Po odebraniu raportu z BIKu sam się
zdziwiłem jak zobaczyłem w nim historię debetu na Eurokoncie.

Data: 2009-11-27 14:58:47
Autor: szczurwa
On 27 Lis, 22:28, "m1ch4l.j" <m1ch4...@gmail.com> wrote:

Mi PeKaO wpisuje pozytywne. Po odebraniu raportu z BIKu sam się
zdziwiłem jak zobaczyłem w nim historię debetu na Eurokoncie.

O mojej KK pekao głucho w BIK. U moich znajomych, posiadających karty
tego banku podobnie.

Przedawnienie roszczeń a BIK