Przedawnienie zobowiązań podatkowych

Data: 2012-12-21 09:04:29
Autor: witek
Przedawnienie zobowiązań podatkowych
poszukiwacz wrote:
Ogólnie wiem że zobowiązania majątkowe w prawie cywilnym przedawniają się
ale nie z mocy prawa tylko dopiero po podniesieniu zarzutu przedawnienia
zobowiązania przez zobowiązanego (dłużnika).
A jak to jest w sprawach podatkowych?

to zalezy jaki podatek i od czego ten podatek.

  Czy przedawnienie np. podatku od
spadku następuje z mocy prawa czyli po 5 latach od dnia powstania
zobowiązania podatkowego czy może później ale wtedy gdy podatnik powoła się
na przedawnienie zobowiązania podatkowego.

jak wyzej
to zalezy.
generalnie jesli US wydal decyzje o zaplacie podatku to w wiekszosci przypadkow przedawni sie wlasnie pi razy drzwi po 5 latach

Pytam ponieważ chcę uzyskać zaświadczenie z urzędu skarbowego w sprawie
spadku
jakie zaswiadczenie?

  ale formularz jest tak sprytnie przygotowany że nie ma miejsca na
zaznaczenie czy podatnik oświadcza że podatek zapłacił, podatek nie należał
się , czy zobowiązanie uległo przedawnieniu. Nie chciałbym być niemile
zaskoczony przez urząd skarbowy że oto ja w formularzu nie powołałem się na
zarzut przedawnienia ale powołałem się na sam fakt nabycia spadku i oto
wydajemy Panu nowy tutuł do zapłaty podatku od spadku...

a wczesniej powiadamilaes US o nabyciu spadku, byla wydana jakas decyzja
bylo postepowanie w sprawie nabycia spadku.

bo jak nic nie robiles i teraz chcesz sie powolac na ten spadek to faktycznie termin moze ci dopiero teraz zaczac biec.

Przedawnienie zobowiązań podatkowych