Przedłużacz USB a zasięg modemu USB

Data: 2010-07-30 14:35:10
Autor: Dummy
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
Był na tej grupie wątek "Modem - USB czy PCIMCIA",
ale gdzieś go wcięło.
Ktoś tam radził zastosowanie przedłużacza USB
przy podłączeniu modemu USB, tak by można było
taki modem wystawić na przykład za okno.

Mam pytanie: czy jest jakieś ograniczenie co do długości
takiego przedłużacza przy powyższym zastosowaniu?

Pozdrawiam

Data: 2010-07-30 17:07:59
Autor: VSS
Dummy wrote:
[...]

5 metrów na każdym, max 5 przedłużaczy.

choc ja kiedys koledze przedłuzyłem usb na 14 metrów jednym wzmacniaczem. powyżej 7 metrów niewazne jaki kabel weźmiesz nie chce działać.
--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-07-30 17:11:48
Autor: Dummy
[...]

Nie rozumiem.

choc ja kiedys koledze przedłuzyłem usb na 14 metrów jednym wzmacniaczem. powyżej 7 metrów niewazne jaki kabel weźmiesz nie chce działać.
Jaki wzmacniacz?

Data: 2010-07-30 09:19:23
Autor: Maciek
On 30 Lip, 17:11, "Dummy" <du...@dummy.com.pl> wrote:

> 5 metrów na każdym, max 5 przedłużaczy.

Nie rozumiem.

Użyj wyszukiwarki i hasła "maksymalna długość kabla USB".

> choc ja kiedys koledze przedłuzyłem usb na 14 metrów jednym wzmacniaczem. powyżej 7 metrów niewazne jaki kabel weźmiesz nie chce
> działać.

Jaki wzmacniacz?

Jak wyżej.
Dla swoich potrzeb przyjmij 5 metrów kabla USB - będziesz miał w
zgodzie z teorią.

M.

Data: 2010-07-30 18:59:17
Autor: VSS
Dummy wrote:

Mam pytanie: czy jest jakieś ograniczenie co do długości
takiego przedłużacza przy powyższym zastosowaniu?

5 metrów na każdym, max 5 przedłużaczy.
Nie rozumiem.

możesz przedłuzyć usb do 10 metrów ale musisz po 5 metrach uzyć wzmacniacza. i tak do 25metrów. do 5m bez wzmacniacza.

Jaki wzmacniacz?

wzmacniacz USB

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-07-30 19:08:59
Autor: Dummy
[...]

Dziękuję.
Czy taki wzmacniacz wchodzi w skład takiego 5 m przedłużacza,
czy trzeba go oddzielnie kupić? Jeśli oddzielnie, to jak się go
podłącza do samego kabla?

Pozdrawiam

Data: 2010-07-30 20:06:40
Autor: ..::Wiskoler::..
Dnia Fri, 30 Jul 2010 19:08:59 +0200, Dummy napisał(a):

Czy taki wzmacniacz wchodzi w skład takiego 5 m przedłużacza,
czy trzeba go oddzielnie kupić? Jeśli oddzielnie, to jak się go
podłącza do samego kabla?

Wzmacniak nie wchodzi w skład kabla, stosuje się go przy kablu dłuższym niż
5 m. Podłączenie jest banalnie proste, z jednej strony wkładasz kabelek do
gniazda USB w kompie. Drugi koniec do wzmacniaka, do gniada oznaczonego IN.
Po przeciwnej stronie wzmacniaka jest analogiczne gniazdo USB oznaczone
napisem OUT, do niego podłączasz następny kabelek USB.

Tak przynajmniej to wygladało ze wzmacniakiem który miałem okazję
potestować. Wyrób produkcji skośnookich, jakości raczej badzewnej ale przez
trzy miesiące działał. Potem przeleżał na dnie szuflady prawie rok i po
pdołączeniu do innego kompa niestety zszedł śmiercią naturalną.
--
....:::WISKOLER:::...

Müller, wglądając przez okno, ujrzał podążającego gdzieś Stirlitza.
- Dokąd on idzie? - pomyślał Müller.
- Nie twój zasrany interes! - pomyślał Stirlitz.

Data: 2010-08-01 10:21:07
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-07-30 19:08, Dummy pisze:
Dziękuję.
Czy taki wzmacniacz wchodzi w skład takiego 5 m przedłużacza,
czy trzeba go oddzielnie kupić? Jeśli oddzielnie, to jak się go
podłącza do samego kabla?

Jak się przejdziesz do sklepu to zobaczysz. Tam wszystko czarno na białym widać;) Nie kupuj najtańszych kabelków, bo mają kiepską jakość i z przedłużenia mogą nici wyjść;)

Data: 2010-07-30 20:06:40
Autor: Paweł
[...]

Modem GSM pobiera dość duży prąd. Średnio około 0.6A a w impulsie nawet ponad 2A. Tak więc w praktyce o stabilności działania będzie decydowała poza długością kabla jego grubość i styki we wtyczkach.
Możesz zastosować taką kombinację: PC<->przedłużacz<->hub USB (z odpowiednim zasilaczem)<-> modem USB

Paweł

Data: 2010-07-31 00:04:27
Autor: Dummy
[...]

Prawdopodobnie jest to to czego mi potrzeba.
Jaki konkretnie przedłużacz (jaki kabel, jakie końcówki) byś polecił
i jaki hub (jak rozumiem z zasilaniem z gniazdka elektrycznego)?

Dziękuję i pozdrawiam

Data: 2010-07-31 09:17:54
Autor: Paweł
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB

Prawdopodobnie jest to to czego mi potrzeba.
Jaki konkretnie przedłużacz (jaki kabel, jakie końcówki) byś polecił
i jaki hub (jak rozumiem z zasilaniem z gniazdka elektrycznego)?

Większość przedłużaczy do USB jest wykonana z bardzo cienkiego kabla (miedź jest droga). Zwykle w niczym to nie przeszkadza. Jednak gdy przez taki kabel będzie zasilany modem GSM mogą pojawić się problemy. W przypadku rozwiązania jakie podałem modem nie jest zasilany przez przedłużacz. Tak więc jego przekrój nie ma znaczenia. Zapewne więc w takim wypadku będzie można zastosować dłuższy przedłużacz. Niestety konieczny jest odpowiedni hub z zasilaczem. Odpowiedni tzn. taki, który będzie miał wystarczającą wydajność prądową (min. 1A).
Oczywiście przedłużacz pasywny o dużym przekroju też będzie dobry.

Rozważ zastosowanie anteny zewnętrznej. Bez problem osiągniesz 5-10m.

Paweł

Data: 2010-07-30 20:57:57
Autor: Piotr M
Dnia 30-07-2010 o 14:35:10 Dummy <dummy@dummy.com.pl> napisał(a):

[...]

A może za te okno lepiej samą antenę wystawić niż cały modem :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-07-30 21:36:06
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-07-30 20:57, Piotr M pisze:
[...]

Jeżeli mówicie o modemie, to proponuję zainteresować się Edimaksem i 3G-6200N. Cena na aledrogo 130-140 zł. Działa i nie robi scen.

Data: 2010-07-30 23:09:35
Autor: Dummy
[...]

I wtedy już nie muszę kupować samego modemu?
Bo router jako taki nie jest mi potrzebny.
Przedłużenie kabelka i wystawienie modemu za okno jest mi potrzebne
w celu polepszenia łapania sygnału, który w pomieszczeniach nie jest zbyt
mocny.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-30 23:22:19
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-07-30 23:09, Dummy pisze:

[...]

no, niestety :-)

[...]

dokładnie mamy ten sa m cel. Wyrzucam edimaksa w hermetycznym pudełku na zewnątrz, podłączam zasilanie i łączę się z nim przez WLAN. Przedłużaczem jest wtedy siec bezprzewodowa.

Data: 2010-07-31 00:08:07
Autor: Dummy
[...]

To jaki modem USB trzeba by do tego dokupić i jaki mniej więcej byłby koszt całości
na Allegro, a jaki w "normalnym" sklepie uwzględniając koszty:
- Edimaksa
- 3G-6200N
- zasilania
- modemu USB
Czy można gdzieś w Internecie zobaczyć obrazek takiego zestawu?

Czy można by taką "konstrukcję" wypróbować wpierw z użyciem komórki (z WLAN)
zamiast modemu USB?

Dziękuję i pozdrawiam

Data: 2010-07-31 00:23:40
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-07-31 00:08, Dummy pisze:

[...]

router edimaksa kosztuje na allegro jakies 140 zł, modem - taki, jaki masz. Sprawdzałem kilkanaście modemów dostępnych u polskich opów - wszystkie działały.

Czy można gdzieś w Internecie zobaczyć obrazek takiego zestawu?

http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pd_id=281&pl1_id=3&pl2_id=18

Czy można by taką "konstrukcję" wypróbować wpierw z użyciem komórki (z
WLAN)
zamiast modemu USB?

Podobno tak, ale ja tego nie sprawdzałem
http://www.edimax.pl/forum_pl/viewtopic.php?f=22&t=1241

Data: 2010-07-31 00:34:11
Autor: Dummy
[...]

Bardzo dziękuję.
Modemu jeszcze nie mam. Mam komórkę E51.

Rozważam jeszcze "konstrukcję" zaproponowaną przez Pawła:
Możesz zastosować taką kombinację: PC<->przedłużacz<->hub USB (z odpowiednim zasilaczem)<-> modem USB
Nie wiem jaka byłaby różnica w skuteczności w stosunku do tego co Ty proponujesz,
ale z pewnością byłoby to tańsze. Tym bardziej, że w konkretnych warunkach jest
to jednak zawsze eksperyment.

W każdym razie bardzo mi zależy na znalezieniu skutecznego rozwiązania.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-31 07:54:11
Autor: Jakub Danecki
Dummy wrote:
Rozważam jeszcze "konstrukcję" zaproponowaną przez Pawła:
Możesz zastosować taką kombinację: PC<->przedłużacz<->hub USB (z
odpowiednim zasilaczem)<-> modem USB Nie wiem jaka byłaby różnica w
skuteczności w stosunku do tego co Ty proponujesz, ale z pewnością
byłoby to tańsze.

Koncentrator USB to dość pewne rozwiązanie, tylko wymaga dociągnięcia
prądu w połowie drogi komputer<->modem do huba.

Tym bardziej, że w konkretnych warunkach jest to
jednak zawsze eksperyment.

Rozwiązanie z routerem to nie jest eksperyment. Jestem teraz na
wakacjach pod Garwolinem i zasięg Play 3G mam tylko na poddaszu, przy
oknie na modemie E169, więc wetknąłem go w routerek D100 i dociągnąłem
tam prąd. Ponieważ domek drewniany, w zasięgu 100m mam dostęp do
Internetu z każdego urządzenia WLAN (kilka PDA, 2 komputery).
Ale faktem jest, że modemy jak i routery wilgoci nie lubią. Bardzo. Za
to antenom to wisi, bo są hermetyczne :)

W każdym razie bardzo mi zależy na znalezieniu skutecznego rozwiązania.

W zasadzie chyba ciągle nie wiemy ile metrów masz do tego miejsca z
oknem, to by nam dużo wyjaśniło. Jeżeli BARDZO daleko (powyżej 10m) to
router jest dobrym pomysłem. Jezeli bliżej, to modem, lub jeżeli
konieczne jest wystawienie modemu na zewnątrz (sprawdzałeś to, czy nie?
taki e169 ma bardzo dobre anteny wbudowane i nie zdarzyło mi się, żeby
wymagał wystawienia poza szyby - no chyba, że masz uziemione kraty w
oknach) to wtedy być może warto kupić mimo wszystko antenkę nawet na
krótkim kablu - właśnie po to, żeby uniknąć wystawiania modemu na
działanie wody/wilgoci.

rgrds,
Jakub

Data: 2010-07-31 10:06:00
Autor: Dummy
[...]

Do okna jest około 5 m. Przestawienie mebli tak żeby komputer był blisko
okna byłoby raczej trudne.
Na razie nie mam jeszcze modemu, więc sprawdzenie z modemem za oknem
nie było możliwe. W oknach nie ma krat, ale mury są grube, przedwojenne.
Wszystko co mogę teraz robić to próbować z komórką E51 i mogę powiedzieć,
że Internet na laptopie korzystającym z tej komórki jako modemu był lepszy
na podwórku niz w pomieszczeniu, o które chodzi.
Przydałaby się jednak jakaś obiektywna metoda sprawdzenia, bo lepszy-gorszy
może być subiektywne.

Dziękuję i pozdrawiam

Data: 2010-07-31 14:17:11
Autor: Jacek Czerwinski
W dniu 2010-07-31 10:06, Dummy pisze:
Wszystko co mogę teraz robić to próbować z komórką E51 i mogę powiedzieć,
że Internet na laptopie korzystającym z tej komórki jako modemu był lepszy
na podwórku niz w pomieszczeniu, o które chodzi.

Dwa-trzy lata temu, w gorach, zasieg netu mialem dostepny tylko w momencie wyniesienia komorki na strych, bluetooth, i notebook w ludzkim miejscu. jednak czasem plus komorki nad modemem.

Data: 2010-07-30 23:54:12
Autor: J.F.
On Fri, 30 Jul 2010 20:57:57 +0200,  Piotr M wrote:
A może za te okno lepiej samą antenę wystawić niż cały modem :)

W radiowce nie - lepiej unikac strat na kablu antenowym.

J.

Data: 2010-07-31 00:16:51
Autor: Piotr M
Dnia 30-07-2010 o 23:54:12 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

On Fri, 30 Jul 2010 20:57:57 +0200,  Piotr M wrote:
A może za te okno lepiej samą antenę wystawić niż cały modem :)

W radiowce nie - lepiej unikac strat na kablu antenowym.

Podłączając antenę do modemu powoduje się straty? Jakie straty? Siły  sygnału? To przecież po to jest antena aby ten sygnał był lepszy..

Data: 2010-07-31 00:50:49
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 07/31/2010 12:16 AM, Piotr M wrote:
[...]

Szkoda Ĺźe w testach wychodzi Ĺźe nie jest...

M.

Data: 2010-07-31 07:46:19
Autor: Jakub Danecki
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" wrote:
> Podłączając antenę do modemu powoduje się straty? Jakie straty?
> Siły sygnału? To przecież po to jest antena aby ten sygnał był
> lepszy.
Szkoda Ĺźe w testach wychodzi Ĺźe nie jest...

W zasadzie dobra antenka typu pałka i 2m cienkiego kabla antenowego
daje tyle samo, co wyniesienie modemu/telefonu do miejsca, w ktĂłrym
znajduje się antena. Dopiero solidna, kierunkowa instalacja antenowa z
porządnym kablem i porządnymi wtykami może dawać jakieś zyski, ale o
tym tutaj nie mĂłwimy :)

Jakub

Data: 2010-07-31 10:49:59
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 07/31/2010 09:46 AM, Jakub Danecki wrote:
[...]

Tuba od Pringles rządzi, ale pewnie wątkotwórca nie poeksperymentuje :>

M.

Data: 2010-07-31 10:09:06
Autor: Waldek Godel
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
Dnia Sat, 31 Jul 2010 10:49:59 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

Tuba od Pringles rządzi, ale pewnie wątkotwórca nie poeksperymentuje :>

rządzi ale do wireless lan na 2.4 GHz a nie GSM

"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
"Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-07-31 11:27:07
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 07/31/2010 11:09 AM, Waldek Godel wrote:
[...]

Hint ':>' GSMowe anteny tubowe przeciez istnieją...

M.

Data: 2010-07-31 10:48:53
Autor: Waldek Godel
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
Dnia Sat, 31 Jul 2010 11:27:07 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

rządzi ale do wireless lan na 2.4 GHz a nie GSM

Hint ':>' GSMowe anteny tubowe przeciez istnieją...

no i?

"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-07-31 12:00:04
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 07/31/2010 11:48 AM, Waldek Godel wrote:
[...]

hint: ':>' Nieprawdą jest jakoby tuba nie mogła pomóc. Niekoniecznie po chrupkach...

M.

Data: 2010-07-31 11:13:41
Autor: Waldek Godel
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
Dnia Sat, 31 Jul 2010 12:00:04 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

hint: ':>' Nieprawdą jest jakoby tuba nie mogła pomóc. Niekoniecznie po chrupkach...

a to pringles robi jeszcze coś innego?
I jak załatwisz, żeby sieć nie przełączała na inną stację bazową?

"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-07-31 12:37:40
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 07/31/2010 12:13 PM, Waldek Godel wrote:
[...]

Rany, zażartowałem o Pringles w kontekście anteny która _może_ poprawić sytuację (ani zawsze, ani wszędzie).

M.

Data: 2010-07-31 11:43:15
Autor: Waldek Godel
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
Dnia Sat, 31 Jul 2010 12:37:40 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisał(a):

Rany, zażartowałem o Pringles w kontekście anteny która _może_ poprawić sytuację (ani zawsze, ani wszędzie).

No ale akurat Pringles nie może poprawić sytuacji, bo tuba ma złe rozmiary
(nawet na wlan, ale tam różnica nie jest za duża i w sumie poprawia).

Równie dobrze mógłbyś sobie zażartować o splunięciu przez lewe ramię i
położeniu pod komputerem wysuszonego nietoperza - co równie dobrze jak
pringles _mogłoby_ poprawić sytuację (ani zawsze, ani wszędzie)

A najprostszym rozwiązaniem, zamiast rzeźby w gównie z kablami, pringlesami
i czymkolwiek innym, jest uzycie najprostszego telefonu z transmisją danych
i bluetoothem. W najgorszym przypadku z telefonem można się swobodnie
poruszać w odległości do 10 metrów od komputera.
Nie wspominając już o dedykowanych do takich zastosowań rozwiązań jak MiFi

"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-07-31 12:59:19
Autor: Dummy
[...]
A jaką przewagę ma połączenie komórki z komputerem przez BT nad połączeniem
kablem USB (w celu korzystania z Internetu oczywiście)?
Wydawało mi się, że porzez BT byłoby dużo wolniej i w związku z tym jest niezalecane.

Nie wspominając już o dedykowanych do takich zastosowań rozwiązań jak MiFi
Czy to rozwiązanie jest już w Polsce dostępne?

Pozdrawiam

Data: 2010-07-31 12:04:29
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 31 Jul 2010 12:59:19 +0200, Dummy napisał(a):

A jaką przewagę ma połączenie komórki z komputerem przez BT nad połączeniem
kablem USB (w celu korzystania z Internetu oczywiście)?

bez problemu działa do 10 metrów bez żadnych cyrków sprzętowych, w
odróżnieniu od USB.
Część urządzeń BT (te ze specyfikacją Class1)działa bez problemu do 100
metrów - zupełnie dla USB nieosiągalną.

Nie wspominając już o dedykowanych do takich zastosowań rozwiązań jak MiFi
Czy to rozwiązanie jest już w Polsce dostępne?

nie, skądże... tylko dla zaufanych członków CIA w Afganistanie...

http://allegro.pl/search.php?string=mifi

Data: 2010-07-31 13:26:20
Autor: Dummy
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
http://allegro.pl/search.php?string=mifi
Rozumiem, że w przypadku potrzeby korzystania z Internetu mobilnego
na jednym tylko komputerze urządzenie takie tylko zastępuje modem.
Jaką ma przy takim zastosowaniu przewagę nad modemem USB?

Pozdrawiam

Data: 2010-07-31 12:33:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 31 Jul 2010 13:26:20 +0200, Dummy napisał(a):

Rozumiem, że w przypadku potrzeby korzystania z Internetu mobilnego
na jednym tylko komputerze urządzenie takie tylko zastępuje modem.

tak, ma wbudowany modem

Jaką ma przy takim zastosowaniu przewagę nad modemem USB?

nie potrzebuje kabli do pracy, nie musi być podpięte do komputera,
obsługuje urządzenia na które nie ma driverów do modemu usb albo nie mają
hosta USB - telefony, iPady, iPody, urządzenia linuxowe i wszelakie inne
dziwne wynalazki, które obsługują sieć WLAN

"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-02 23:06:35
Autor: J.F.
On Sat, 31 Jul 2010 12:59:19 +0200,  Dummy wrote:
[...]

Kable sie nie placza. No i USB to niby tylko 5m na pojedynczym kablu.

Wydawało mi się, że porzez BT byłoby dużo wolniej i w związku z tym jest niezalecane.

wolno bedzie przez sam telefon, BT nie przeszkadza.

J.

Data: 2010-08-02 21:16:35
Autor: Jakub Danecki
J.F. wrote:
> Wydawało mi się, że porzez BT byłoby dużo wolniej i w związku z tym
> jest niezalecane.
wolno bedzie przez sam telefon, BT nie przeszkadza.

To zalezy :) przy EDGE problemu nie ma, ale już HDSPA jest na pełnej
prędkości nawet do 5-6 razy szybsze od Bluetooth.

Jakub

Data: 2010-08-02 22:39:35
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 2 Aug 2010 21:16:35 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

To zalezy :) przy EDGE problemu nie ma, ale już HDSPA jest na pełnej
prędkości nawet do 5-6 razy szybsze od Bluetooth.

a co to jest?
To jakieś nowe szybsze HSDPA? dobrze, że udało im się podnieść szybkość o
połowę...
Aż dziwne, że nigdzie o tej technologii nie pisali, kiedy ją wprowadzają?

Data: 2010-08-02 22:47:09
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
> To zalezy :) przy EDGE problemu nie ma, ale już HDSPA jest na pełnej
> prędkości nawet do 5-6 razy szybsze od Bluetooth.
a co to jest?

Czeski błąd...

To jakieś nowe szybsze HSDPA? dobrze, że udało im się podnieść szybkość
o połowę...

Jak w czeskim filmie normalnie :)

Aż dziwne, że nigdzie o tej technologii nie pisali, kiedy ją
wprowadzają?

Pomyliłem 2,1 z 1,2 :) ale nadal to BT jest do 3,4 raza wolniejsze, od
HSDPA ;P

Jakub

Data: 2010-08-02 23:54:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 2 Aug 2010 22:47:09 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

Pomyliłem 2,1 z 1,2 :) ale nadal to BT jest do 3,4 raza wolniejsze, od
HSDPA ;P

na papierze... a teraz zobacz ile dostajesz realnie od opów.. jeszcze długo
nie...
A jest jeszcze BT 3.0

"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
"robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-03 05:33:33
Autor: ALEX
W dniu 3-08-10 0:54, Waldek Godel pisze:

[...]

Realnie też BT spowalnia i to znacznie, przerobione na komórce i modemie.

A jest jeszcze BT 3.0

Z ile fonów ma BT w tej wersji?

--
ALEX Alpha

Data: 2010-08-03 09:53:13
Autor: Waldek Godel
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
Dnia Tue, 03 Aug 2010 05:33:33 +0200, ALEX napisał(a):

A jest jeszcze BT 3.0

Z ile fonów ma BT w tej wersji?

nieistotne.
Istotne, że wszystko wskazuje na to, że będą powszechne znacznie wcześniej,
niż powszechny dostęp do internetu 3G HSDPA dający bez problemu 10 Mbit na
terenie 90% kraju. (powierzchni, nie mieszkańców)

"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-03 11:00:02
Autor: ALEX
W dniu 3-08-10 10:53, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 03 Aug 2010 05:33:33 +0200, ALEX napisał(a):

A jest jeszcze BT 3.0

Z ile fonów ma BT w tej wersji?

nieistotne.

Istotne i to bardzo.

Istotne, że wszystko wskazuje na to, że będą powszechne znacznie wcześniej,
niż powszechny dostęp do internetu 3G HSDPA dający bez problemu 10 Mbit na
terenie 90% kraju. (powierzchni, nie mieszkańców)

Jak już to nastąpi to będzie to świetne rozwiązanie. Na razie jest takie sobie.

--
ALEX Alpha

Data: 2010-08-03 11:12:58
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-08-03 10:53, Waldek Godel pisze:

Istotne, że wszystko wskazuje na to, że będą powszechne znacznie wcześniej,
niż powszechny dostęp do internetu 3G HSDPA dający bez problemu 10 Mbit na
terenie 90% kraju. (powierzchni, nie mieszkańców)

Na 90% powierzchni kraju, to są problemy z dostarczeniem usługi voice over GSM, więc nie licz na zbyt dużo.

Data: 2010-08-03 20:27:31
Autor: Dummy
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
Bardzo dziękuję za całą dyskusję nad przedłużaczem do modemu USB
i mobilnym Internetem na próbę.

Kilkudniowe próby z zastosowaniem połączenia z Internetem poprzez
komórkę łączącą się z komputerem przez BT wykonane na dwóch PC
i laptopie w pełni mnie satysfakcjonują. Połączenie nie jest specjalnie
szybkie, ale zupełnie wystarczające.

W związku z tym nie będę drążyć dalej sprawy połączenia przez kabel
USB. Wykonane próby na komórce pokazywały, że takie połączenie
z Internetem jest zupełnie nieefektywne. Nikt nie podał także uzasadnienia
by w przypadku zastosowania modemu USB zamiast komórki takie
połączenie mogło być zdecydowanie lepsze. Proponowane rozwiązania
z długim i grubym kablem i/lub anteną także nie gwarantują sukcesu,
jak to wynikało z wypowiedzi wielu osób.

Rozwiązanie typu MiFi jest drogie, dużo droższe niż zakup modemu USB.
Ponadto nie tylko nie potrzebuję dostępu do Internetu na więcej niż jednym
komputerze w danym momencie, ale nawet wolę, żeby takiej możliwości
nie było. Nie chcę jednak tutaj tego uzasadniać.

Pozostanę więc przy łączeniu komórki z komputerem przez BT, z tym,
że albo muszę wymieniać kartę SIM w posiadanej komórce, bo rozmowy
mam w abonamencie, a Internet na karcie, albo muszę kupić dodatkową
komórkę.

Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam

Data: 2010-07-31 21:41:51
Autor: Dummy
[...]
Waldku, miałeś rację. Moje dzisiejsze próby z BT zamiast z kablem USB
są obiecujące. Trudno powiedzieć, że to śmiga, ale jest stabilne,a  to jest
dla mnie najważniejsze.
Jedyny problem to ten, że w planach po ewentualnych pozytywnych próbach
z komórką jako modemem docelowo miał być zakup modemu USB.
Przy BT to odpada.
W moim przypadku będzie to oznaczało niewygodę przekładania karty
SIM, bowiem chcę pozostać przy rozmowach w ramach abonamentu,
a z Internetu korzystać używając karty pre-paid. Moje potrzeby internetowe
nie są na tyle systematyczne żeby opłacał mi się abonament na Internet.

A może istnieje jakiś adapter BT do którego można włożyć kartę pre-paid
podobnie jak do modemu USB?

Bardzo dziękuję i pozdrawiam

Data: 2010-08-01 12:19:56
Autor: Dummy
Prosta komórka z BT - było: Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
[...]

Dalsze próby z łączeniem komputera z Internetem poprzez BT na komputerze
i komórce coraz bardziej mnie przekonują do tej metody. W każdym razie
w stosunku do prób gdzie połączenie komórki z komputerem odbywało się
przy pomocy kabelka USB różnica jest ogromna.

To prowadzi do potrzeby posiadania dodatkowej komórki tylko do Internetu,
wyposażonej "tylko" w BT, bez simlocka.
Z powyższych prób wynika, że bateria komórki przy połączeniu z Internetem
bardzo szybko się rozładowuje. Biorąc pod uwagę korzystanie z takiej komórki
również do łączenia z Internetem laptopa, dobrze by było gdyby taką komórkę
można było ładować z USB laptopa.

Jeśli ktoś zna model komórki, który spełniałby te warunki, to bardzo proszę
o podpowiedź. Oczywiście będę też szukać coś takiego w Google.

Dziękuję za wszystkie rady i pozdrawiam

Data: 2010-08-01 11:26:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 1 Aug 2010 12:19:56 +0200, Dummy napisał(a):

[...]

a nie możesz jej po prostu podpiąć do ładowarki? prąd z gniazdka w
odróżnieniu od USB nie jest wrażliwy na długie przedłużacze.

Oprócz tego wciąż jest rozwiązanie typu MiFi - skoro rozważałeś zakup
modemu a do telefonu nie chcesz przekładać karty - to może być to
rozwiązanie optymalne.

"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-01 12:30:47
Autor: Dummy
[...]

Chodziło mi o sytuację gdy laptop pracuje na baterii i gniazdka w okolicy
nie ma.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-01 11:41:15
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 1 Aug 2010 12:30:47 +0200, Dummy napisał(a):

Chodziło mi o sytuację gdy laptop pracuje na baterii i gniazdka w okolicy
nie ma.

większość telefonów powinno bez problemu wytrzymać na baterii dłużej niż
laptop.

Data: 2010-08-01 09:46:48
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 07/31/2010 12:43 PM, Waldek Godel wrote:
[...]

(nawet na wlan, ale tam róşnica nie jest za duşa i w sumie poprawia).

[...]

O dobrych rozwiązaniach już było. Nie pomogło...

M.

Data: 2010-08-01 10:23:15
Autor: Dummy
[...]

No to szkoda, że nie czytałeś mojego ostatniego newsa właśnie na ten temat.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-31 08:39:40
Autor: J.F.
On Sat, 31 Jul 2010 00:16:51 +0200,  Piotr M wrote:
[...]

podlaczajac antene na dlugim kablu powoduje sie straty wieksze niz
podlaczajac ja na krotkim kablu. A jak antena neizbyt wymyslna to moze sie nawet okazac ze lepiej
dziala modem wystawiony za okno na wbudowanej antenie, niz z antena
podlaczona dlugim kablem.

Nie bez powodu wzmacniacze antenowe montuje sie tuz przy antenie.

J.

Data: 2010-07-31 04:07:29
Autor: astro
On Fri, 30 Jul 2010 14:35:10 +0200, Dummy wrote:
czy jest jakieś ograniczenie co do długości
takiego przedłużacza przy powyższym zastosowaniu?

"Ograniczenie dlugosci kabla USB a astrofotografia":
http://news.astronet.pl/3671
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-07-31 06:42:02
Autor: Dummy
[...]

Czy zastosowanie w takim układzie (na próbę) komórki
zamiast modemu może być niebezpieczne dla komórki?
Nie wiem czy komórkę można łączyć z komputerem przy
pomocy huba z zasilaczem.

Ponadto, jaki powinien być ten kabel - jakiej grubości i jakie
styki we wtyczkach.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-31 08:00:29
Autor: Jakub Danecki
Dummy wrote:
Czy zastosowanie w takim układzie (na próbę) komórki
zamiast modemu może być niebezpieczne dla komórki?

Nie może.

Nie wiem czy komórkę można łączyć z komputerem przy
pomocy huba z zasilaczem.

Wszystkie urządzenia USB można łączyć dowolnie - po to jest ten standard
ustalony, żeby nie było problemów i ryzyka. Oczywiście są okreslone
standardem ograniczenia, ale jeżeli nei stosujesz przejściówek ani nie
łączysz urządzeń w łańcuchy ponad ileśtam (7 to chyba było) urządzeń, to
problemu nie ma.

Ponadto, jaki powinien być ten kabel - jakiej grubości i jakie
styki we wtyczkach.

Spełniający normy USB :) lub po prostu posiadający certyfikat konsorcjum
(oryginalny, nie naklejony przez bylekogo). Dobry długi kabel USB jest
gruby, ekranowany i dość sztywny. A słowo przedłużacz samo mówi, jakie
wtyczki ma mieć kabel: jedno to wtyczka typu A, a drugie, to gniazdo typu
A.

rrgds,
Jakub

Data: 2010-07-31 10:09:26
Autor: Dummy
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
jakie
wtyczki ma mieć kabel: jedno to wtyczka typu A, a drugie, to gniazdo typu
A.

Nie o to chodziło. Paweł pisał o stykach we wtyczkach.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-31 10:35:23
Autor: Paweł
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB

Nie o to chodziło. Paweł pisał o stykach we wtyczkach.

Pokrycie z metali szlachetnych na stykach w trakcie używania się wyciera, blaszki ulegają odkształceniu itp. Zwiększa to rezystancję połączenia. Tak więc znacznie ma nie tylko przekrój kabla ale również stan wtyczek. W wielu przypadkach kable USB są robione tak aby tylko wyglądały na porządne. W środku mają żyły o średnicy włosa a styki błyskawicznie korodują pod wpływem wilgoci choć niby są pozłacane.

Paweł

Data: 2010-07-31 16:33:36
Autor: Jakub Danecki
Dummy wrote:
Nie o to chodziło. Paweł pisał o stykach we wtyczkach.

SŁUCHAM?
Że co, że on chce samodzielnie spawać kable USB? Hm... No to ja bym
zalecał od razu przylutowanie na stałe do komputera i koncentratora -
znacznie lepszy styk i od razu pozbywamy się problemu pogaraszania
jakości połączenia z czasem :)

Jakub

Data: 2010-08-01 13:31:11
Autor: niusy.pl
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB

Użytkownik "Dummy" <dummy@dummy.com.pl>

[...]

Za okno to ... są routery do których wkłada się kartę albo modem USB z kartą i do których przewodowo lub bezprzewodowo (Wifi) podłącza się komputery klienckie. Option Globesurfer najprościej.

Przedłużacz USB a zasięg modemu USB