Przedłużacz USB a zasięg modemu USB

Data: 2010-07-30 20:06:40
Autor: Paweł
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB

Ktoś tam radził zastosowanie przedłużacza USB
przy podłączeniu modemu USB, tak by można było
taki modem wystawić na przykład za okno.

Mam pytanie: czy jest jakieś ograniczenie co do długości
takiego przedłużacza przy powyższym zastosowaniu?

Modem GSM pobiera dość duży prąd. Średnio około 0.6A a w impulsie nawet ponad 2A. Tak więc w praktyce o stabilności działania będzie decydowała poza długością kabla jego grubość i styki we wtyczkach.
Możesz zastosować taką kombinację: PC<->przedłużacz<->hub USB (z odpowiednim zasilaczem)<-> modem USB

Paweł

Data: 2010-07-31 00:04:27
Autor: Dummy
[...]

Prawdopodobnie jest to to czego mi potrzeba.
Jaki konkretnie przedłużacz (jaki kabel, jakie końcówki) byś polecił
i jaki hub (jak rozumiem z zasilaniem z gniazdka elektrycznego)?

Dziękuję i pozdrawiam

Data: 2010-07-31 09:17:54
Autor: Paweł
Przedłużacz USB a zasięg modemu USB

Prawdopodobnie jest to to czego mi potrzeba.
Jaki konkretnie przedłużacz (jaki kabel, jakie końcówki) byś polecił
i jaki hub (jak rozumiem z zasilaniem z gniazdka elektrycznego)?

Większość przedłużaczy do USB jest wykonana z bardzo cienkiego kabla (miedź jest droga). Zwykle w niczym to nie przeszkadza. Jednak gdy przez taki kabel będzie zasilany modem GSM mogą pojawić się problemy. W przypadku rozwiązania jakie podałem modem nie jest zasilany przez przedłużacz. Tak więc jego przekrój nie ma znaczenia. Zapewne więc w takim wypadku będzie można zastosować dłuższy przedłużacz. Niestety konieczny jest odpowiedni hub z zasilaczem. Odpowiedni tzn. taki, który będzie miał wystarczającą wydajność prądową (min. 1A).
Oczywiście przedłużacz pasywny o dużym przekroju też będzie dobry.

Rozważ zastosowanie anteny zewnętrznej. Bez problem osiągniesz 5-10m.

Paweł

Przedłużacz USB a zasięg modemu USB