Przedluzanie karty

Data: 2020-01-17 12:43:33
Autor: J.F.
Przedluzanie karty
Byl watek o dzialaniu kart, wlasnie przyszla kolejna z mbanku, to mozna bylo conieco sprawdzic:
-aktywowalem w ST,
-zmienilem tez PIN w ST

-na pikaczu w biletomacie - nie dziala. Chyba prawidlowo ?
-w sklepie na pikaczu nie dziala. Chyba nadal prawidlowo ?
-wstawiona w terminal - dziala, ale wymaga podania pin ... starego. Nowy nie zadzialal.

Gdzie oni co wpisali ?

J.

Data: 2020-01-17 03:55:41
Autor: Dawid Rutkowski
Przedluzanie karty
A po co żeś ten PIN zmieniał?

Zaś na serio - jak już żeś zmienił, to nowy trzeba było próbować do skutku, tak nawet 4 razy - wcześniejsze próby, nawet 3, mogą iść z PINu offline - a dopiero 4. pójdzie z PINu on-line, po komunikacji z bankiem - i wtedy nowy PIN też się zapisze w chipie i już będzie offline działał.
A najlepiej, jak już się ma takie głupie pomysły, najpierw iść do bankomatu.

Data: 2020-01-17 14:16:14
Autor: J.F.
Przedluzanie karty
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3b5c5f98-6062-47f9-afe6-0a84ab524d3b@googlegroups.com...
A po co żeś ten PIN zmieniał?

Bo mi sie podobalo.

[...]

A widzisz - cenna informacja, ale ... nowa karta, nigdy nie uzyta.
Bank wpisal stary pin w personalizacji przed wysylka ? Czemu nie, i tak cos tam wpisuje ...

A taka nowa karta  to nie chce sie skomunikowac z bankiem w celu ... hm, trudnym do okreslenia, pikacza wlacza, ale czy cos jeszcze ?

A najlepiej, jak już się ma takie głupie pomysły, najpierw iść do bankomatu.

Taki mialem zamiar, ale sklepik byl blizej :-)

Poza tym ... wystarczy, ze w bankomacie wsadze, wpisze pin (bo bankomat żąda od razu), a potem zakonczę obsluge, czy musze cos wyplacic ?

J.

Data: 2020-01-17 05:56:53
Autor: Dawid Rutkowski
Przedluzanie karty
W dniu piątek, 17 stycznia 2020 14:19:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał:

>A po co żeś ten PIN zmieniał?

Bo mi sie podobalo.

To trza było pomyśleć, że to osobna operacja - a nie, jak w przypadku nowej karty, obowiązkowa - i że coś z tego jednak wynika.

> [...]

Bank wpisal stary pin w personalizacji przed wysylka ? Czemu nie, i tak cos tam wpisuje ...

Podobno dotychczasowy pin offline wpisują.

A taka nowa karta  to nie chce sie skomunikowac z bankiem w celu ... hm, trudnym do okreslenia, pikacza wlacza, ale czy cos jeszcze ?

Chce albo nie chce - w zależności od tego, co bank jej kazał..
Może np. chcieć najpierw mieć podany prawidłowy PIN offline - a dopiero po kilku nieudanych próbach nawiązuje komunikację z bankiem.

>A najlepiej, jak już się ma takie głupie pomysły, najpierw iść do >bankomatu.

Taki mialem zamiar, ale sklepik byl blizej :-)

He, swoją drogą ciekawy powód do reklamacji - zadziałał przecież PIN, który wcześniej zmieniłeś na inny.
Chyba że jednak wcześniej wyskoczyło jakieś ostrzeżenie.
Ale można by tym mBąkowi d4 pozawracać ;>

Poza tym ... wystarczy, ze w bankomacie wsadze, wpisze pin (bo bankomat żąda od razu), a potem zakonczę obsluge, czy musze cos wyplacic ?

Najlepiej jednak albo wypłacić albo zażądać sumy większej niż dostępne środki - wtedy komunikacja na pewno będzie - bo kto wie, kiedy bankomat sprawdza ten PIN - niezależnie od tego, że chce go od razu - chociaż kiedyś trafiłem na taki dziwaczny mały (wręcz wyglądający na "przenośny", o ile bankomat w ogóle może być przenośny) bankomat euronetu, który PINu chciał dopiero przed samą wypłatą - przestraszył mnie tym na tyle, że nie podałem ;>

Data: 2020-01-17 15:20:17
Autor: J.F.
Przedluzanie karty
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e2b380d-6561-4167-b35b-46fa02a407a7@googlegroups.com...
> [...]
To trza było pomyśleć, że to osobna operacja - a nie, jak w przypadku nowej karty, obowiązkowa - i że coś z tego jednak wynika.

Cos by sie zmienilo, gdybym to pozniej zrobil ?

A jak sobie radza z calkiem nowymi kartami, gdzie nie bylo poprzedniej ?
PIN trzeba na ST ustawic ...

> [...]

tak cos tam wpisuje ...

Podobno dotychczasowy pin offline wpisują.

Tak by wypadalo wnioskowac.

A taka nowa karta  to nie chce sie skomunikowac z bankiem w celu ...
hm, trudnym do okreslenia, pikacza wlacza, ale czy cos jeszcze ?

Chce albo nie chce - w zależności od tego, co bank jej kazał.

Kazal przy personalizacji/produkcji, czy kazal po pierwszym wsadzeniu w terminal ? :-)

> [...]

Chyba że jednak wcześniej wyskoczyło jakieś ostrzeżenie.
Ale można by tym mBąkowi d4 pozawracać ;>

Oleja, jak zrozumieja o co klientowi chodzi ... bo w sumie o co panu chodzi ?

To raczej wpisywac ten nowy PIN, a potem reklamowac, ze nie dziala :-)

Poza tym ... wystarczy, ze w bankomacie wsadze, wpisze pin (bo
bankomat żąda od razu), a potem zakonczę obsluge, czy musze cos
wyplacic ?

Najlepiej jednak albo wypłacić

A to kredytowka, to najlepiej gotowki nie wyplacac, a nawet w bankomat nie wsadzac :-)

albo zażądać sumy większej niż dostępne środki - wtedy komunikacja na pewno będzie

a tam przyzwoity limit :-) A jak jednak wyplaci ?

- bo kto wie, kiedy bankomat sprawdza ten PIN - niezależnie od tego, że chce go od razu

No chyba wlasnie pozniej sprawdza ...

[...]

Oddal karte ? Bo chyba nie musial.

J.

Przedluzanie karty