Przedłużenie kabla myszkowego

Data: 2020-05-31 16:00:03
Autor: Budzik
Przedłużenie kabla myszkowego
Mam starą myszkę HP na stare złącze PS/2 i nie zamierzam jej zmieniac :)

Pojawiła się potrzeba postawienia kompa odrobine dalej od biurka  wiec kupiłem przewód przedłuzający o długości 3metry.

Niestety ten zestaw nie działa. Dlaczego? Zbyt duza odległosc? Wadliwy przewód?

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2020-05-31 22:04:16
Autor: PiteR
Przedłużenie kabla myszkowego
in <news:XnsABCEB48B151B5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>
user Budzik pisze tak:

Mam starą myszkę HP na stare złącze PS/2 i nie zamierzam jej
zmieniac :)

na kulkę? ;)

Pojawiła się potrzeba postawienia kompa odrobine dalej od biurka wiec kupiłem przewód przedłuzający o długości 3metry.

Niestety ten zestaw nie działa. Dlaczego? Zbyt duza odległosc?

nie sądze

Wadliwy przewód?

Miernik, spinacz biurowy w dłoń i przedzwoń kabelki.

https://geekhack.org/index.php?action=dlattach;topic=44592.0;attach=25026;image

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2020-06-01 04:59:59
Autor: Budzik
Przedłużenie kabla myszkowego
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

Mam starą myszkę HP na stare złącze PS/2 i nie zamierzam jej
zmieniac :)

na kulkę? ;)

Nie, optyczna.

[...]

czyli podejrzewasz wadliwy kabel. Sprawdze. dzieki. --
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo

Data: 2020-06-01 09:01:46
Autor: PiteR
Przedłużenie kabla myszkowego
in <news:XnsABCF42526B52Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1>
user Budzik pisze tak:

czyli podejrzewasz wadliwy kabel.

Trudno uwierzyć w za długi kabel kiedy internety piszą o jakichś znacznych długościach 10m. piszą też że np jeden dell optiplex nie lubi  przedłużaczy.

Pobór prądu wydaje sie nikły pewnie z 50mA wydajność tego portu około 300mA. Sam jestem ciekaw co jest. Może kupiłeś jakiś kabel z zamienionymi zyłami do innych zastosowań.

Data: 2020-06-01 14:43:01
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-06-01 o 10:01, PiteR pisze:

[...]

PS2 do myszki i klawiatury fizycznie pasują do siebie.
Niech sprawdzi czy klawiatura zadziała na kablu, jak zadziała
to kabel jest do klawiszy a nie myszki

Pozdrawiam

Data: 2020-06-01 13:25:27
Autor: pueblo
Przedłużenie kabla myszkowego
Witaj RadoslawF, 01 cze 2020 w
news:5ed4f805$0$17362$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:

PS2 do myszki i klawiatury fizycznie pasują do siebie.
Niech sprawdzi czy klawiatura zadziała na kablu, jak zadziała
to kabel jest do klawiszy a nie myszki

Rzeczywiście, zielone były do myszek, fioletowe - klawiatura.

Data: 2020-06-01 15:14:45
Autor: PiteR
Przedłużenie kabla myszkowego
in <news:5ed4f805$0$17362$65785112news.neostrada.pl>
user RadoslawF pisze tak:

PS2 do myszki i klawiatury fizycznie pasują do siebie.
Niech sprawdzi czy klawiatura zadziała na kablu, jak zadziała
to kabel jest do klawiszy a nie myszki

pinout się nie różni

Data: 2020-06-01 18:14:21
Autor: Budzik
[...]

Niestety klawiature mam na usb

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2020-06-01 19:54:13
Autor: PiteR
Przedłużenie kabla myszkowego
in <news:XnsABCFBEFDAC6E5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>
user Budzik pisze tak:

Niestety klawiature mam na usb

a zaświeca się w ogóle diodka w tym myszorze?
Dochodzi +5V?

Data: 2020-06-01 20:00:00
Autor: Budzik
Przedłużenie kabla myszkowego
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

Niestety klawiature mam na usb

a zaświeca się w ogóle diodka w tym myszorze?
Dochodzi +5V?

Tak, swieci sie optyka.

Data: 2020-05-31 23:18:22
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2020-05-31 o 18:00, Budzik pisze:
Mam starą myszkę HP na stare złącze PS/2 i nie zamierzam jej zmieniac
:)

[...]

A PS/2 można było rozłączać podczas włączonego komputera?

Robert

Data: 2020-05-31 22:39:26
Autor: pioruns
On 31/05/2020 22:18, Robert Wańkowski wrote:
A PS/2 można było rozłączać podczas włączonego komputera?

Robert

Można rozłączyć zawsze, ale jako, że nie jest plug'n'play, to już
najprawdopodobniej nie wróci aż do restartu :)

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-06-01 04:59:59
Autor: Budzik
Przedłużenie kabla myszkowego
Użytkownik Robert Wańkowski robwan@wp.pl ...

[...]

A ktos napisał ze robiłem to przy włączonym kompie?

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2020-06-01 09:28:45
Autor: z
Przedłużenie kabla myszkowego
Weź nie dziaduj ;-)

https://www.ceneo.pl/9107148

Działa nawet na pościeli a bateria kilka miesięcy

Data: 2020-06-01 08:59:58
Autor: Budzik
Przedłużenie kabla myszkowego
Użytkownik z z@z.pl ...

Weź nie dziaduj ;-)

https://www.ceneo.pl/9107148

Działa nawet na pościeli a bateria kilka miesięcy

to nie jest kwestia dziadowania.
Probowałem kilka nowoczesnych myszek z ergonomicznymi kształtami i pasuje mi ta hp której uzywam juz pewnie od ponad 10 lat (tego modelu, nie tego egzemplarza)

Kwestia ceny (20zł czy 100zł) nie ma az tak duzego znaczenia jak wygoda.

Ale ja tam mam ze sie przyzwycvzajam - lapek lezy tylko na specjalne wyjazdowe okazje bo wole pracowac na stacjonalrnym a do tych nowoczesnych klawiatur z małym skokiem to sie chya nigdy nie przyzwycvzaje i uzywam, a jakze, starej klawiatury tradycyjnej firmy HP :)

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2020-06-01 10:00:01
Autor: Robert Wańkowski
Przedłużenie kabla myszkowego
W dniu 2020-06-01 o 09:28, z pisze:
Działa nawet na pościeli
No bo kto widział, aby ręce mieć pod pościelą. :-)

Robert

Data: 2020-06-01 10:19:36
Autor: collie

https://zapodaj.net/14e4c7cb536db.jpg.html

Data: 2020-06-01 23:51:59
Autor: Animka
W dniu 2020-06-01 o 10:19, collie pisze:

W dniu 2020-06-01 o 09:28, z pisze:
Działa nawet na pościeli
No bo kto widział, aby ręce mieć pod pościelą. :-)

https://zapodaj.net/14e4c7cb536db.jpg.html

Czyja to japa na tym zdjęciu?

Data: 2020-06-03 10:39:25
Autor: z
Przedłużenie kabla myszkowego
To historyczne zdjęcie. Jeszcze z windowsa ME. Nie pamiętasz?

Data: 2020-06-05 17:00:19
Autor: Krystek
W dniu 1.06.2020 o 10:00, Robert Wańkowski pisze:

W dniu 2020-06-01 o 09:28, z pisze:
Działa nawet na pościeli
No bo kto widział, aby ręce mieć pod pościelą. :-)

https://zapodaj.net/14e4c7cb536db.jpg.html

Czyja to japa na tym zdjęciu?

Zjaranego Zbyszka

Data: 2020-06-01 10:29:43
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Przedłużenie kabla myszkowego
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 1 Jun 2020 09:28:45 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ed4ae2d$0$512$65785112@news.neostrada.pl>  od z <z@z.pl>  :
Weź nie dziaduj ;-)

https://www.ceneo.pl/9107148

Działa nawet na pościeli a bateria kilka miesięcy

Jeśli ktoś nie chce myszy/klawiatury USB, to wie co robi.
Pod względem bezpieczeństwa PS/2 jest wiele lepsze niż USB, taki, przykładowo, Qubes Os
nawet zaleca PS/2 serdecznie odradzając stosowanie USB, sam Qubes izoluje porty USB od
reszty systemu za pomocą specjalnej maszyny wirtualnej:
https://www.qubes-os.org/doc/usb-qubes/
Myszy czy klawiatury USB można uzłośliwić atakując firmware(dotyczy to wszystkiego, co
łączysz po USB) lub doczepiając w środku jakiegoś gościa, ot, taki standard.
Dostajesz prezencik w postaci pendrajwa, myszy, czy kabelka, a potem nie możesz się
doliczyć forsy na koncie bankowym albo masz w systemie trudno wykrywalnego gościa
wysyłającego dane czort wie gdzie.
Nawet sam możesz to kupić:
https://shop.hak5.org/products/usb-rubber-ducky-deluxe
Co mówi o tym Qubes Os:
https://www.qubes-os.org/doc/device-handling-security/#usb-security

Oczywiście reszta świata woli łatać mało bezpieczny(syfiasty) standard niż go odradzać.
Jeśli w swoim systemie nie masz czegoś, co może być bardzo pożądane przez hakerów, to
raczej możesz spać spokojnie.

Data: 2020-06-01 17:12:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przedłużenie kabla myszkowego

"z" 5ed4ae2d$0$512$65785112@news.neostrada.pl

https://www.ceneo.pl/9107148

Działa nawet na pościeli a bateria kilka miesięcy

Mam za dychę z Auchan -- szybciej tracę z oczu duży
kolorowy kursor niż mysz traci zasięg... Na pościeli
działa bez problemów, z TV też współpracowała. Mam
dwie z Auchan po 10 pln -- obie bardzo dobre.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-06-01 09:59:10
Autor: MF
On 31/05/2020 17:00, Budzik wrote:
[...]

Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy szpilki we wtyczce są relatywnie zbyt cienkie w stosunku do średnicy kontaktów w gniazdku. Kiedyś z podobnym problemem poradziłem sobie tak, że lekko powyginałem szpilki we wtyczce w jakby łuki tak, żeby wtyczka dalej wchodziła w gniazdko, ale pasowała ciaśniej w gniazdo.

--
MF

Data: 2020-06-01 15:11:49
Autor: PiteR
Przedłużenie kabla myszkowego
in <news:76bd4920-be4a-facf-8644-f8f0e78419f4komp.wujka.marcina>
user MF pisze tak:

[...]

Tak może być. Podobny kabel miałem w 2001r do połączenia karty graficznej z tv. Ciasność tego kabla opierała się na ciasności plastiku a nie pinów.

Data: 2020-06-05 21:00:05
Autor: Budzik
Przedłużenie kabla myszkowego
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

[...]

Dzieki za odpowiedzi.
Winny okazał się przewód, sprzedawca przysłał nowy i wszystko działa jak talala.