Przedmiot w lombardzie, pożyczka a dochód

Data: 2011-10-26 23:54:15
Autor: G.K.
Przedmiot w lombardzie, pożyczka a dochód
Witam,
Czy otrzymując pieniądze (pożyczkę) za zastawiony w lombardzie przedmiot - to dochód z którego muszę się rozliczać z US?
Zakładam, że pożyczki nie udało mi się spłacić i przedmiot przeszedł na własność lombardu.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2011-10-26 19:53:23
Autor: witek
On 10/26/2011 4:54 PM, G.K. wrote:
Witam,
Czy otrzymując pieniądze (pożyczkę) za zastawiony w lombardzie przedmiot
- to dochód z którego muszę się rozliczać z US?

dopóki to jest pożyczka to nie jest to dochód.
Ewentualnie należałoby się PCC, ale akurat nie w tym przypadku,

Zakładam, że pożyczki nie udało mi się spłacić i przedmiot przeszedł na
własność lombardu.

a tu to już pewnie tak, ale zastanawiam sie na jakiej podstawie i czy nie załapie się na jakieś zwolnienie.

Data: 2011-10-27 09:12:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Przedmiot w lombardzie, pożyczka a dochód
On Wed, 26 Oct 2011, witek wrote:

On 10/26/2011 4:54 PM, G.K. wrote:
Witam,
Czy otrzymuj±c pieni±dze (po¿yczkê) za zastawiony w lombardzie przedmiot
- to dochód z którego muszê siê rozliczaæ z US?

dopóki to jest po¿yczka to nie jest to dochód.
Ewentualnie nale¿a³oby siê PCC, ale akurat nie w tym przypadku,

....z okazji podlegania pod VAT, jak rozumiem?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-27 09:22:36
Autor: witek
Przedmiot w lombardzie, po¿yczka a dochód

On 10/26/2011 4:54 PM, G.K. wrote:
[...]

wlasnie to mialem na mysli.
mam nadzieje, ze przepisy sie nie zmienily za bardzo.  ustawy dotyczace DG i spraw firmowych malo mnie interesuja.
Ja wole firmy na cyprze.

Przedmiot w lombardzie, pożyczka a dochód