Przedni adapter tarczówki pod 203mm obsługuje 180mm w Marzocchi?

Data: 2011-05-01 06:53:41
Autor: krzysiek-d
Przedni adapter tarczówki pod 203mm obsługuje 180mm w Marzocchi?
On 1 Maj, 15:41, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
Czołem grupa!

Kupiłem na allegro adapter hamulca tarczowego, który obsługiwał z przodu
tarczę 180mm w amortyzatorze marki Marzocchi. U mnie w RS oddala on
zacisk zdecydowanie zbyt daleko przy tarczy 180mm. Z tego co
wygooglałem, kupiony przeze mnie zacisk jest pod tarcze 180mm, lecz z
tyłu. Które modele marzocchi wymagały adaptera 203mm do tarczy 180mm?
Adapter pasuje do IS w widelcu i PM w hamulcu.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

A to ciekawe, pierwszy raz słysze zeby co¶ dedykowanego na 180 dało
rade na 203.
180 to 180, tyle ze u różnych producentów hebli adaptery bed± różne.
A jakiego producenta masz hamulec?

Data: 2011-05-01 15:58:00
Autor: karbar
On 01.05.2011 15:53, krzysiek-d wrote:
[...]

Hamulec jeĽdził z Tektro i Marzocchi z tarcz± 180. U mnie jest Rock Shox i Shimano. Żeby było ¶mieszniej, hybryda dwóch adapterów (shimano i hayes) pożeniła mój hamulec shimano z tarcz± 180 ;)

pozdrawiam
karbar

Data: 2011-05-01 07:12:27
Autor: krzysiek-d
On 1 Maj, 15:58, karbar <kar...@wp.pl> wrote:

> [...]

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

W moim przekonaniu chcac użyć tarczy 180 musisz mieć adapter 180.
To, że co¶ może zadziałać wyniaka tylko i wył±cznie z przypadku.
Kazdy producent dedykuje do swojego hamulca (kpl z tarcz±) odpowiedni
adapter.
Ja w marcochu 55 (PM) mam aktualnie 180 formule, wczesniej miałem 203
avida i to zupełnie co innego.
pzdr,
k.

Data: 2011-05-01 16:57:46
Autor: karbar
On 01.05.2011 16:12, krzysiek-d wrote:
W moim przekonaniu chcac użyć tarczy 180 musisz mieć adapter 180.
To, że co¶ może zadziałać wyniaka tylko i wył±cznie z przypadku.

Nie, nie, nie nie. To, że mam tarcze 180 z hamulcem shimano, przy którym zastosowałem dwa adaptery (is->pm, 160mm shimano i pm->pm 180mm hayes) i to wszystko działa nie jest przypadkiem, tylko wynika z tego, że pewne standardy s± zachowane.

Kazdy producent dedykuje do swojego hamulca (kpl z tarcz±) odpowiedni
adapter.

No i wła¶nie tego nie jestem pewny. Zawsze uważałem, że standard to standard i adapter is->pm 180mm na przód będzie obsługiwał wszystkie widelce z mocowaniem w standardzie is i wszystkie zaciski w standardzie pm przy tarczy 180mm. Ten sam adapter, z tyłu przy tym samym zacisku obsłuży tarczę 160mm.

  Co do tego, że nie każdy adapter jest dedykowany do konkretnego zestawu tarcza+zacisk może ¶wiadczyć fakt, że mój brat ma zamontowany zacisk giant mph z tarcz± 180mm hayes i to wszystko pożenione jest z adapterem shimano 180mm. Optycznie adapter do giant mph jest zupełnie różny od shimanowskiego, ale jednak wymiary i gwinty się zgadzaj±. Tak samo jak tylny adapter accent do tarczy 160mm działa z tarcz± 160mm przy zacisku hayes.

Chciałbym się dowiedzieć jakie s± odstępstwa od tych standardów - np. tak jak avid ztcp ma tarczę 185, a nie 180 i tam oczywi¶cie ma zastosowanie adapter pod 185mm.

pozdrowienia
karbar

Data: 2011-05-01 08:45:48
Autor: krzysiek-d
On 1 Maj, 16:57, karbar <kar...@wp.pl> wrote:

> [...]

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Mówi±c o przypadku mam na my¶li sytuację kiedy np shimano zerznęło co¶
z MPH gianta, lub odwrotnie,
względnie kto¶ wymyslił że warto aby systemy były ze sob±
kompatybilne. Jednak nie każdy producent podzielał taki pomysł.

Standard jest standardem, a to oznacza że każdy widelec z IS/PM ma ten
sam rozstaw otworów, ten sam rodzaj gwintu.
I chyba na tym koniec. To co dalej do tego zamocujesz, jaki rozmiar
tarcz, jakiego producenta hampli wybierzesz to już inna sprawa.
Producenci maja różne pomysły, zaciski nie musz± i nie sa identyczne o
czym ¶wiadczy ogromny ich wybór i fakt,
 że jednak nie wszystko pasuje do wszystkiego.
Gdyby było inaczej miałby¶ zwyczajnie 2 typy adapterów + podział na
wielko¶ci tarcz, a tak nie jest.

pozdrawiam,
k.

Data: 2011-05-05 14:09:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-01, krzysiek-d wrote:

Hamulec jeździł z Tektro i Marzocchi z tarczą 180. U mnie jest Rock Shox
i Shimano. Żeby było śmieszniej, hybryda dwóch adapterów (shimano i
hayes) pożeniła mój hamulec shimano z tarczą 180 ;)

W moim przekonaniu chcac użyć tarczy 180 musisz mieć adapter 180.
To, że coś może zadziałać wyniaka tylko i wyłącznie z przypadku.
Kazdy producent dedykuje do swojego hamulca (kpl z tarczÄ…) odpowiedni
adapter.
Ja w marcochu 55 (PM) mam aktualnie 180 formule, wczesniej miałem 203
avida i to zupełnie co innego.

To, co piszesz, to zwyczajnie nieprawda.

Obecnie prawie wszystkie dostępne na rynku hamulce mają "natywne"
mocowanie PM - czyli zakłada się je bez adaptera do widelca (bądź ramy -
PM z tyłu też się zdarza) dla tarczy 160mm. PM ma ustalony rozstaw
śrubek i nie ma co tutaj być przypadkowe.

Niektóre widelce i zdecydowana większość ram ma mocowanie IS - przy czym
regułą jest, że IS przód == IS tył + 20mm (mowa o średnicy tarczy). Dla
hamulcĂłw z mocowaniem PM stosuje siÄ™ adaptery - ktĂłre z jednej strony
muszą być standardowe, żeby pasowały do mocowań IS, z drugiej też - żeby
pasowały do hamulców pasujących do ram PM.

Nie ma tu miejsca na ĹĽaden przypadek. Adaptery co prawda potrafiÄ… siÄ™
różnić kątem - i niektóre są bardziej wygięte, niż inne, ale to niczego
nie zmienia w kwestii kompatybilności, o ile rozmiar tarczy, dla której
sÄ… przeznaczone, jest taki sam (tutaj niestety idiotycznie wybija siÄ™
Avid z tarczami 185mm).

Wyjątkiem są oczywiście adaptery dedykowane do konkretnych,
niestandardowych widelców (np. do Boxxera), ale tego jest mało.

Data: 2011-05-05 14:10:55
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-05, Jan Srzednicki wrote:
[..]
Wyjątkiem są oczywiście adaptery dedykowane do konkretnych,
niestandardowych widelców (np. do Boxxera), ale tego jest mało.

.... a piszÄ™ to po kompletnie bezproblemowym poĹĽenieniu Avida BB7 z
tarczÄ… Alligatora i adapterem Hayesa. ;)

Data: 2011-05-05 08:33:06
Autor: krzysiek-d
Przedni adapter tarczówki pod 203mm obsługuje 180mm w Marzocchi?
On 5 Maj, 16:10, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2011-05-05, Jan Srzednicki wrote:
[..]

> Wyj±tkiem s± oczywi¶cie adaptery dedykowane do konkretnych,
> niestandardowych widelców (np. do Boxxera), ale tego jest mało.

... a piszę to po kompletnie bezproblemowym pożenieniu Avida BB7 z
tarcz± Alligatora i adapterem Hayesa. ;)

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

To co napisałem na temat adaptera to moje osobiste do¶wiadczenie.
Nie jestem maniakiem i nie miałem w rekach wszystkich typów hamulców
jakie sa i do tego adapterów.
Rozumiem, że Ty tak, skoro ja pisze nieprawde.
Zmieniałem hamulce tarczowe  trzy razy. Nie ożeniłem shimano z avidami
z przodu. Ale może się nie znam.
Przy ostatniej wymianie z 203 na 180 musiałem wymienić adapter, a jak
dobrze przeczytasz pierwszy post, jego autor pytał o możliwym użyciu
wła¶nie takiej kombinacji. Co więcej ja używam akurat marcocha i
dlatego pozwoliłem sobie dodać opinię.
A co do minimalnych różnic, k±ty etc to może jednak jest jaka¶
zależno¶ć, choćby w ułożeniu klocków względem tarczy.
Oczywi¶cie dla jednych bedzie to problem, a dla innych nie bo sie
przecież kręci.
pozdrawiam,
k.

Data: 2011-05-05 15:37:39
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-05, Jan Srzednicki wrote:
[..]

> [...]

... a piszÄ™ to po kompletnie bezproblemowym poĹĽenieniu Avida BB7 z
tarczÄ… Alligatora i adapterem Hayesa. ;)

To co napisałem na temat adaptera to moje osobiste doświadczenie.
Nie jestem maniakiem i nie miałem w rekach wszystkich typów hamulców
jakie sa i do tego adapterĂłw.
Rozumiem, ĹĽe Ty tak, skoro ja pisze nieprawde.
ZmieniaĹ‚em hamulce tarczowe  trzy razy. Nie oĹĽeniĹ‚em shimano z avidami
z przodu. Ale moĹĽe siÄ™ nie znam.
Przy ostatniej wymianie z 203 na 180 musiałem wymienić adapter, a jak
dobrze przeczytasz pierwszy post, jego autor pytał o możliwym użyciu
właśnie takiej kombinacji. Co więcej ja używam akurat marcocha i
dlatego pozwoliłem sobie dodać opinię.

Nie kminię. Zmieniałeś tarczę z 203mm na 180mm i narzekasz, że musiałeś
wymienić adapter?

Konkretnie - co z czym chciałeś pożenić i co nie działało?

A co do minimalnych różnic, kąty etc to może jednak jest jakaś
zależność, choćby w ułożeniu klocków względem tarczy.

Tarcza jest okrągła, więc kąt adaptera nie zmienia absolutnie niczego
względem ułożenia klocków względem tarczy.

Data: 2011-05-05 08:43:07
Autor: krzysiek-d
Przedni adapter tarczówki pod 203mm obsługuje 180mm w Marzocchi?
On 5 Maj, 17:37, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2011-05-05, krzysiek-d wrote:

> [...]
> dobrze przeczytasz pierwszy post, jego autor pytał o możliwym użyciu
> wła¶nie takiej kombinacji. Co więcej ja używam akurat marcocha i

Nie kminię. Zmieniałe¶ tarczę z 203mm na 180mm i narzekasz, że musiałe¶
wymienić adapter?

Konkretnie - co z czym chciałe¶ pożenić i co nie działało?

> A co do minimalnych różnic, k±ty etc to może jednak jest jaka¶
> zależno¶ć, choćby w ułożeniu klocków względem tarczy.

Tarcza jest okr±gła, więc k±t adaptera nie zmienia absolutnie niczego
względem ułożenia klocków względem tarczy.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

karbar napisał:
....Które modele marzocchi wymagały adaptera 203mm do tarczy 180mm? ...

ja napisałem że musi wymienić adapter bo ... moje do¶wiadczenia.
Czytaj w miarę od pocz±tku to bedziesz kminił.

Data: 2011-05-05 15:52:05
Autor: Jan Srzednicki

karbar napisał:
...Które modele marzocchi wymagały adaptera 203mm do tarczy 180mm? ...

ja napisałem że musi wymienić adapter bo ... moje doświadczenia.
Czytaj w miarę od początku to bedziesz kminił.

Wybacz, ale nie napisałeś niczego konkretnego, poza mądrzeniem się o
kompletnej przypadkowości współdziałania ze sobą różnych adapterów i
zaciskĂłw. Jak dla mnie jest to bzdura.

Zapawne zdarzają się widły z niestandardowymi mocowaniami, jak
wspomniany Boxxer, stary Bomber z tego wÄ…tku itp. - ale to ma siÄ™ nijak
to współdziałania ze sobą zacisków i adapterów, bo jeżeli wideł ma
niestandardowe mocowanie, to adaptery pod standardowe rozwiÄ…zania nie
będą działać dla żadnego producenta.

Data: 2011-05-05 08:59:13
Autor: krzysiek-d
Przedni adapter tarczówki pod 203mm obsługuje 180mm w Marzocchi?
On 5 Maj, 17:52, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2011-05-05, krzysiek-d wrote:

> [...]

> ja napisałem że musi wymienić adapter bo ... moje do¶wiadczenia..
> Czytaj w miarę od pocz±tku to bedziesz kminił.

Wybacz, ale nie napisałe¶ niczego konkretnego, poza m±drzeniem się o
kompletnej przypadkowo¶ci współdziałania ze sob± różnych adapterów i
zacisków. Jak dla mnie jest to bzdura.

Zapawne zdarzaj± się widły z niestandardowymi mocowaniami, jak
wspomniany Boxxer, stary Bomber z tego w±tku itp. - ale to ma się nijak
to współdziałania ze sob± zacisków i adapterów, bo jeżeli wideł ma
niestandardowe mocowanie, to adaptery pod standardowe rozwi±zania nie
będ± działać dla żadnego producenta.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

czytasz to co chcesz przeczytać i tyle.
nie kminisz, bo nie przeczytałes o co pytał autor postu choć nawet w
tytule jest o tym mowa.
czasem trudno przyznac ze zrobiło się głupote, ale spoko można z tym
zyc.
pozdrawiam,
k.

Data: 2011-05-05 16:04:24
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

[...]

Koleś, albo napisz, co konkretnie Ci nie działało, co pozwoliło Ci
wyciągnąć wniosek o "kompletnym przypadku", albo zwyczajnie spadaj.

Nie napisałeś tego w ścisłym kontekście odpowiedzi na pytanie, które
zaczęło wątek, więc nie wykręcaj się, że "w tytule o tym mowa". Jak dla
mnie zwyczajnie wprowadzasz ludzi w błąd.

Data: 2011-05-05 09:30:52
Autor: krzysiek-d
Przedni adapter tarczówki pod 203mm obsługuje 180mm w Marzocchi?
On 5 Maj, 18:04, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2011-05-05, krzysiek-d wrote:

> [...]
> tytule jest o tym mowa.
> czasem trudno przyznac ze zrobiło się głupote, ale spoko można z tym

Kole¶, albo napisz, co konkretnie Ci nie działało, co pozwoliło Ci
wyci±gn±ć wniosek o "kompletnym przypadku", albo zwyczajnie spadaj.

Nie napisałe¶ tego w ¶cisłym kontek¶cie odpowiedzi na pytanie, które
zaczęło w±tek, więc nie wykręcaj się, że "w tytule o tym mowa". Jak dla
mnie zwyczajnie wprowadzasz ludzi w bł±d.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

widze ze nerwy Ci pu¶ciły i tyle.
kolega załozyciel pytał o możliwo¶ć użycia tarczy 203 z adapterem 180
z amorem konkretnego producenta.
używałem zestawów jak wyżej i musiałem zmieniac adapter na dedykowany
pod okreslon± tarczę.
czego jeszcze nie rozumiesz
i oszczedz sobie tego spadaj, meskosci ci to nie dodaje, przeciwnie.
mimo wszystko pozdrawiam,
k.

Data: 2011-05-05 16:35:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-05, krzysiek-d wrote:

> [...]

zaczęło wątek, więc nie wykręcaj się, że "w tytule o tym mowa". Jak dla
mnie zwyczajnie wprowadzasz ludzi w błąd.

widze ze nerwy Ci puściły i tyle.

Nieprawda, tatusiu.

kolega załozyciel pytał o możliwość użycia tarczy 203 z adapterem 180
z amorem konkretnego producenta.
używałem zestawów jak wyżej i musiałem zmieniac adapter na dedykowany
pod okreslonÄ… tarczÄ™.
czego jeszcze nie rozumiesz

Nie rozumiem, dlaczego na podstawie jakiegoĹ› pojedynczego problemu,
którego dodatkowo nawet nie raczysz opisać dokładnie, wyciągasz wniosek,
że działanie ze sobą adapterów i zacisków różnych producentów to zupełny
przypadek.

Przypadkowo zdarzyło mi się zmontować jakieś 10-12 różnych zestawów
adapter-tarcza-zacisk i jedyna sytuacja, ktĂłra mi przypadkowo nie
działała, to gdy dostałem w sklepie adapter 180mm do tarczy 185mm, bo
oryginalnego Avida nie mieli, a była to moja pierwsza tarczówka, więc
uwierzyłem na słowo, że będzie OK.

Data: 2011-05-05 21:04:01
Autor: karbar
On 05.05.2011 18:30, krzysiek-d wrote:

kolega załozyciel pytał o możliwo¶ć użycia tarczy 203 z adapterem 180
z amorem konkretnego producenta.
używałem zestawów jak wyżej i musiałem zmieniac adapter na dedykowany
pod okreslon± tarczę.

Ok, wła¶nie o to pytałem. Twoja odpowiedĽ zdementowała plotki, które do mnie dotarły.

czego jeszcze nie rozumiesz

Chodzi o to, że stwierdziłe¶ iż każdy zestaw tarcza + zacisk ma dedykowany tylko dla siebie adapter. Według mojej wiedzy, któr± potwierdza Janek, opisuj±c ładnie całe zagadnienie w po¶cie z godziny 16:09, nie jest to dokładnie tak.

Tylko nie wiem po co się w t± dyskusję jakie¶ nerwy wdarły.

pozdrawiam
karbar