Przedni amortyzator

Data: 2010-04-01 20:23:59
Autor: Wojciech Waga
Przedni amortyzator
Witam,

jeżdżę już 2 lata na amortyzatorze (Fox Vanilla). W drugim rowerze mam sztywny widelec i muszę przyznać, że na Foxie mam mniejsze zaufanie do przedniego koła. Dużo częściej zdarza mi się korygować tor jazdy bo przednie koło jedzie inaczej niż chciałbym. Zjawisko to występuje zwłaszcza na podłużnych nierównościach typu zwinięty asfalt wzdłuż drogi. Czy ktoś z Was też ma taki problem? Myślałem, że to może być wina zbyt wysokiego amorka do mojej ramy (author vision) ale po zmniejszeniu skoku do 100mm niewiele się poprawiło a te ramy są sprzedawane z setkami.

pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-04-02 20:44:34
Autor: Marcin J.
Przedni amortyzator
IMO kwestia sztywności bocznej i sprężystości. Unieruchom przednie koło i poruszaj kierownicą, porównaj z drugim rowerem. Poza tym opony, kąty oraz sama amortyzacja - trzeba się przyzwyczaić. Wszystko ma swoje plusy dodatnie i ujemne, amortyzacja też. W terenie bilans wypada na korzyść amora.

--
Pozdrowionka
marcin

Przedni amortyzator