Przedni napęd a przyspieszenie

Data: 2010-03-31 12:19:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przedni napęd a przyspieszenie
Hej!

Moglibyście podać parę przykładów mocnych samchodów z przednim napędem
oraz jakie przyspieszenie od zera do setki są w stanie osiagnąć? Taki
temat się nam urodził w rozmowie o tym jak mocny silnik warto wkładać do
FWD, a jakiego już się nie da wykorzystać.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-03-31 08:04:00
Autor: JAM
Przedni napęd a przyspieszenie
On Mar 31, 6:19 am, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
[...]

Chevrolet Cobalt SS ma okolo 5.8 s do 100 km/h. Co do mocy silnika, to
jakis specjalnych ograniczen nie ma. W FWD spotykalo sie silniki nawet
o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak
liczyc z tym, ze w czasie startu masz raczej nadmiar mocy i zerwiesz
latwo przyczepnosc wiec nie uda ci sie wykorzystac calej mocy na
pierwszym czy nawet drugim biegu. Pelna moc przydaje sie pozniej, jak
juz samochod rozwinie predkosc do dalszego przyyspieszania. Nie jest
to zreszta nic unikalnego dla FWD. Samochody sportowe RWD o duzej mocy
rowniez maja nadmiar mocy na pierwszych biegach i nie daje sie w nich
wykorzystac jej w pelni podczas startu.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-03-31 16:09:38
Autor: kamil
"JAM" <ja_1410@yahoo.com> wrote in message news:1cb2ce76-5fb8-4e9c-8a48-b093aebacfd333g2000yqj.googlegroups.com...

Chevrolet Cobalt SS ma okolo 5.8 s do 100 km/h. Co do mocy silnika, to
jakis specjalnych ograniczen nie ma. W FWD spotykalo sie silniki nawet
o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak

Dodge SRT-4 0-60 ma po 5.3s i 230hp (liczone "po amerykansku").

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 19:22:35
Autor: JAM
On Mar 31, 11:09 am, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"JAM" <ja_1...@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak

Dodge SRT-4 0-60 ma po 5.3s i 230hp (liczone "po amerykansku").

Po amerykansku to znaczy jak ?

JAM

Data: 2010-04-01 11:03:21
Autor: kamil
Przedni naped a przyspieszenie

"JAM" <ja_1410@yahoo.com> wrote in message news:07a05a7c-981e-4a89-889c-a95f9f92a94fu22g2000yqf.googlegroups.com...
> [...]

> o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak

Dodge SRT-4 0-60 ma po 5.3s i 230hp (liczone "po amerykansku").

Normy ISO/DIN, roznice marginalne ale jakies zdaje sie sa. Napisalem, zeby sie zaraz purysci nie doczepili.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-01 08:26:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-03-31, JAM <ja_1410@yahoo.com> wrote:

[...]

Wiem, właśnie dlatego pytanie było o przyspieszenie 0-100, a nie
powyżej.

[...]

Ale sporo później zaczynają mielić kołami.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-05 08:10:11
Autor: MarcinJM
JAM pisze:
to zreszta nic unikalnego dla FWD. Samochody sportowe RWD o duzej mocy
rowniez maja nadmiar mocy na pierwszych biegach i nie daje sie w nich
wykorzystac jej w pelni podczas startu.

Z tym, ze RWD im lepsze odejscie tym mocniejszy docisk osi napedowej.
FWD sam sobie odciaza napedzana os i nie ma prawa w zadnej konfiguracji wygrac z napedem RWD na starcie podobnym sprzetem.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-05 10:31:11
Autor: J.F.
On Mon, 05 Apr 2010 08:10:11 +0200,  MarcinJM wrote:
JAM pisze:
[...]

No chyba ze ma 60% nacisku na przednia os, a "sportowy" tez 60%
nacisku na przednia os, bo te V8 ciezkie sa :-)

J.

Data: 2010-03-31 08:22:00
Autor: Przemek V
Przedni napęd a przyspieszenie
On 31 Mar, 12:19, Krzysiek Kielczewski
[...]

Ford RS500 chyba najmocniejszy ze współczesnych.

Scirocco R z DSG ma 5,8s. do 100 z 265 KM

Data: 2010-03-31 10:31:34
Autor: to
Krzysiek Kielczewski wrote:

[...]

6s to chyba granica jeśli chodzi o FWD i auta uliczne (czyli odpadają ekstremalnie grube slicki itp.). Oczywiście mowa o suchym, dobrym asfalcie i szerokich gumach. Poniżej 7s zejść jest raczej trudno.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 08:18:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-03-31, to <to@abc.xyz> wrote:

[...]

Bardziej chodziło o moc powyżej której przyspieszenie (w tym zakresie)
się już nie zwiększy.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-01 07:30:21
Autor: to
Przedni napęd a przyspieszenie
Krzysiek Kielczewski wrote:

Bardziej chodziło o moc powyżej której przyspieszenie (w tym zakresie)
się już nie zwiększy.

Myślę, że 200-250 bez szpery (zależnie od masy auta). Ze szperą trochę więcej.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-01 11:24:09
Autor: Robert Rędziak
On 1 Apr 2010 09:30:21 +0200, to <to@abc.xyz> wrote:

Myślę, że 200-250 bez szpery (zależnie od masy auta). Ze szperą trochę więcej.

 To dobrze, że myślisz bo są mocniejsze auta uliczne. A 0-100 to
 taki sobie parametr. Taki w sam raz do katalogu.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-04-01 12:04:13
Autor: to
Robert Rędziak wrote:

Myślę, że 200-250 bez szpery (zależnie od masy auta). Ze szperą trochę
więcej.

To dobrze, że myślisz bo są mocniejsze auta uliczne.

Czy gdzieś napisałem, że nie ma?

A 0-100 to taki
sobie parametr. Taki w sam raz do katalogu.

Ale o to było właśnie pytanie.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-31 12:40:16
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhr68db.3ih.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
[...]

Focus RS -  5,9 s do 100 km/h
Podobno;-)

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-31 12:47:25
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik Yogi(n) napisał:
[...]

Dokładnie i nwet w 5,6s (wersja limitowana)- http://www.autokrata.pl/artykul/350-km-w-focusie-rs500-8277

                Oskar Wilde

Data: 2010-04-01 08:18:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-03-31, Yogi(n) <yogi_n@o3.pl> wrote:

[...]

Ładnie. Jakby mu jeszcze przykleić znaczek 1.6 to by ludzie fajne miny
robili :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-01 11:22:42
Autor: Robert Rędziak
Przedni napęd a przyspieszenie
On Thu, 01 Apr 2010 08:18:38 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

Ładnie. Jakby mu jeszcze przykleić znaczek 1.6 to by ludzie fajne miny
robili :)

 Jak przykleisz M do 316 z gazownią, to i tak Ci nikt nie uwierzy
 :>

Data: 2010-04-01 13:45:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-04-01, Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:

Ładnie. Jakby mu jeszcze przykleić znaczek 1.6 to by ludzie fajne miny
robili :)

 Jak przykleisz M do 316 z gazownią, to i tak Ci nikt nie uwierzy

Ale to jakby co innego, nie?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-01 12:14:41
Autor: Robert Rędziak
Przedni napęd a przyspieszenie
On Thu, 01 Apr 2010 13:45:59 +0200, Krzysiek Kielczewski
[...]

 Nie, bo RS jest tak oplasticzony, że nawet mając -10 dioptrii
 odróżnisz go od zwykłej foki 1.6

Data: 2010-04-01 15:20:46
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-04-01, Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:

[...]

Przeciętny oglądający stwierdzi, że se koleś w spojlery zainwestował bo
go na wersję ST nie stać ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-03-31 12:43:08
Autor: sop3k
[...]

Nowy Focus RS500 ma pod maska 350KM i 5.6 do setki.

Data: 2010-03-31 12:00:58
Autor: kamil
Przedni napÄ?d a przyspieszenie

"sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:3461.000010eb.4bb3273cnewsgate.onet.pl...
[...]

Na suchej, prostej drodze. :>

Data: 2010-03-31 15:48:12
Autor: Robert Rędziak
On Wed, 31 Mar 2010 12:00:58 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Nowy Focus RS500 ma pod maska 350KM i 5.6 do setki.

Na suchej, prostej drodze. :>

 Mówisz, jakbyś co najmniej przejechał nim tempem oesowym przez
 Col de Turini.

Data: 2010-03-31 17:03:04
Autor: kamil

"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrnhr6rls.5f8.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Tym nie, ale jezdzilem Integra Type-R, CTR, mialem MX-6 KLZE ze szpera, Prelude 2.2 BB4 ze szpera, Civica 1.8vti ze szpera i jeszcze kilka mocnych FWD. Fizyki nie oszukasz.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 20:07:13
Autor: Tomasz Pyra
kamil pisze:

[...]

No paczpan, a tym Focusem RS jakoś oszukują bo jeździ to tak szybko jak mało co innego.

Data: 2010-04-01 11:07:16
Autor: kamil

"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:hp03m9$c9a$1nemesis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:

[...]

Na suchym torze. Temu nigdzie nie przecze.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-01 10:51:06
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hp1r8n$9ln$1inews.gazeta.pl:

Na suchym torze. Temu nigdzie nie przecze.

ale sugerowales tez, ze na prostej a wcale tak nie jest

Data: 2010-04-01 19:32:00
Autor: Tomasz Pyra
kamil pisze:

No paczpan, a tym Focusem RS jakoś oszukują bo jeździ to tak szybko jak mało co innego.

Na suchym torze. Temu nigdzie nie przecze.

No to już jest postęp.
Ostatnio tłumaczyłeś że suchym i prostym, teraz został już tylko suchy ;)

Po mokrym też pojedzie, zwłaszcza przy wyższych prędkościach - trakcja na sucho i mokro wbrew pozorom nie jest wcale jakoś dramatycznie różna, a tamten napęd mimo że FWD jest bardzo zaawansowany.

Data: 2010-03-31 20:41:19
Autor: Robert Rędziak
On Wed, 31 Mar 2010 17:03:04 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Tym nie, ale jezdzilem Integra Type-R, CTR, mialem MX-6 KLZE ze szpera, Prelude 2.2 BB4 ze szpera, Civica 1.8vti ze szpera i jeszcze kilka mocnych FWD. Fizyki nie oszukasz.

 Jeździłeś całym stadem wózków, które mają jedną cechę: są
 przynajmniej o jedną generację do tyłu w stosunku do Foki.

 Nie, Foka nie będzie najzajebistszym autem w każdych warunkach,
 ale jak twierdzą ci, którym było dane tego auta spróbować, daje
 niezłego banana i umożliwia konkretną jazdę, nawet w
 trudniejszych warunkach.

Data: 2010-04-01 11:06:39
Autor: kamil
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrnhr7crf.vu6.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Kazdy nowy wozek obiecuje niesamowite roznice, a prawda byla taka, ze Prelude 2WS z 1991 roku (JDM) i ponad 10 lat mlodsza Integra DC5 zachowywaly sie na drodze podobnie.

Myslisz, ze Focus zdziala cuda? Jasne.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-01 10:53:02
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hp1r7l$9jl$1inews.gazeta.pl:

Myslisz, ze Focus zdziala cuda? Jasne.

popatrz sobie na filmy z youtube (np. fifth gear porownanie z evo)

Data: 2010-03-31 15:51:45
Autor: sop3k
Przedni napÄ?d a przyspieszenie

> Nowy Focus RS500 ma pod maska 350KM i 5.6 do setki.

Na suchej, prostej drodze. :>

No tak do inne auta są testowane na górskich drogach i to w największe opady śniegu przy temeraturach rzędu -20. No i oczywiscie ciągną do tego conajmniej przyczepe z toną piasku.

Data: 2010-03-31 15:52:01
Autor: kamil

"sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:3461.0000110a.4bb35371newsgate.onet.pl...

> [...]

śniegu przy temeraturach rzędu -20. No i oczywiscie ciągną do tego conajmniej

Wystarczy troche deszczyku, a mam swietna zabawe widzac amatorow wyscigow w FWD. Integry Type-R, Civici, mocne Golfy i inne Focusy RS slicznie miela kolami, kiedy moje skromne 225KM AWD rusza bez najmniejszych problemow. Popadalo troche sniegu i kolege w Leonie turbo musielismy z parkingu wypychac.

Jeszcze wieksza zabawe mam w zakretach, kilka tygodni temu wlasnie Foka RS (poprzedni model, ok 2000r) uczepila mi sie tylka i nie chciala odpuscic. Na dosc ciasnym rondzie pojechalem swoim normalnym tempem, focus przydzwonil tylnym kolem w kraweznik i tyle go widzialem.

Po Twojej wierze w takie cudowne wynalazki widacm ze producenci tnacy koszty pakujac wszedzie FWD maja dobrych marketingowcow. Skutecznie przekonuja, ze Revo-sznukle i inne szpery pozwola w pelni cieszyc sie ta moca.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 16:02:25
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hovnij$m05$1inews.gazeta.pl:

[...]

musze cie zmartwic, ale AWD 300KM w takich warunkach rowniez miele kolami az milo ;) wystarczy wcisnac gaz nawet nie do polowy i staje bokiem

PS. Corolla T-Sport na NRingu w deszczu wyprzedzila pare 4x4 - mysle, ze taki Focus RS to swietna zabawa - moze i w deszczu nie bedzie tak stabilny jak 4x4, ale niejednego zadziwi - chetnie bym takim focusem pojezdzil

Data: 2010-03-31 17:04:17
Autor: kamil

"Maciej Leszczynski" <znpy@jc.cy> wrote in message news:Xns9D4CB783088ACy9s576dku52127.0.0.1...
[...]

Kolegi dlubniety STI nie mieli zbytnio. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 20:25:39
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hovrq3$6bd$1inews.gazeta.pl:

Kolegi dlubniety STI nie mieli zbytnio. :)

mieli mieli (pisze o sniegu i jezdzie po normalnych drogach na cywilnych oponach bez kolcow, zeby sie utrzymac miedzy kraweznikami)

Data: 2010-04-01 11:02:45
Autor: kamil

"Maciej Leszczynski" <znpy@jc.cy> wrote in message news:Xns9D4CE423C7B1Ay9s576dku52127.0.0.1...
[...]

Ja pisalem o lekkim deszczu, ty na snieg przeszedles. Tak czy inaczej, trakcji jest dwa razy wiecej, wiec tam gdzie AWD zamieli, tam oska stanie w miejscu, albo pojedzie w zupelnie innym kierunku, niz planowany.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-01 10:50:14
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hp1r08$8o7$1inews.gazeta.pl:

[...]

ok, w deszczu jest bez porownania, ale mocna oska tez daje rade

Data: 2010-03-31 22:22:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
kamil pisze:

[...]

Może kolega tylko gadżeciarz i uprawia w mocnym pokazowym aucie PSJ? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-04-01 08:20:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-03-31, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Nowy Focus RS500 ma pod maska 350KM i 5.6 do setki.

Na suchej, prostej drodze. :>

A Ty w jakich warunkach byś sprawdzał maksymalne przyspieszenie? Na
mokrym i krętym szutrze?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-03-31 12:56:16
Autor: J.F.
On Wed, 31 Mar 2010 12:19:25 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:
[...]

No wiesz, 150kW (~200KM) przy predkosci 30m/s (108km/h) daje ciag
5000N (500kG). Co w lekkim samochodzie zapiszczy przednimi kolami i to
przy 100km/h.
No ale samochody coraz ciezsze, to ze 300KM nie byloby od rzeczy.

Tylko kto powiedzial ze 100km/h to jakas granica ? J.

Data: 2010-04-01 08:23:07
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przedni napĂŞd a przyspieszenie
On 2010-03-31, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

My. Bo bez ograniczonych założeń prędzej czy później byśmy doszli do silnika
rakietowego obudowanego makietą samochodu ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-03-31 13:02:15
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 31 Mar 2010 12:19:25 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

[...]

 "Seryjne" AR 147 GTA / 156 GTA = 6.3 do setki

 Autodelta AR 147 GTA 3,7v6 = 5.3 do setki
 Autodelta AR 147 GTA 3,7v6 super = 4.8 do setki
 Autodelta AR 156 GTA 3,7v6 super = 4.8 do setki

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-03-31 19:50:13
Autor: Tomasz Pyra
Krzysiek Kielczewski pisze:
[...]

Wykorzystać da się każdą moc - pytanie tylko na którym biegu i jak szybko będziesz wtedy jechał.

Data: 2010-04-01 08:28:35
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-03-31, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

A jak myślisz, skąd w wypowiedzi pojawiło się pytanie o przyspieszenie
0-100km/h? ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-01 10:36:35
Autor: Tomasz Pyra
On 2010-03-31, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

Nie mam pojęcia, bo akurat czas do 100km/h jest często mocno bez sensu niezależnie od tego co z czym się porównuje.
Wystarczy że na I/II biegu ma odcięcie niedaleko przed 100km/h i czas do 100km/h leci na łeb.

Lepszy już jest czas na 1/4 mili.

Data: 2010-04-01 11:20:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-04-01, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

Ale ja nie szukam co by tu kupić do wyścigów, w luźnej rozmowie się
temat urodził ;)

Lepszy już jest czas na 1/4 mili.

Dużo mniej danych, zwłaszcza o seryjnych samochodach.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-01 11:26:27
Autor: Robert Rędziak
Przedni napęd a przyspieszenie
On Thu, 01 Apr 2010 08:28:35 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

A jak myślisz, skąd w wypowiedzi pojawiło się pytanie o przyspieszenie
0-100km/h? ;-)

 A coś się tak uczepil tych 0-100? Ani to dla praworządnych
 (0-50?, 0-70? nie, bo to będzie excesive driving; 80-120 na
 dwudziestym siódmym biegu?), ani dla ścigantów, których
 interesuje ćwiartka lub kilometr ze startu zatrzymanego.

Data: 2010-03-31 21:02:07
Autor: Robert Rędziak
[...]

 Seria-seria, czy niekoniecznie? 6.87s na ćwiartkę wystarczy? :)
 Ile koni? Bardzo grubo: 2000 (słownie: dwa tysie).

 http://www.youtube.com/watch?v=djNAtqcwmzI

Data: 2010-04-01 12:55:23
Autor: Katanka
[...]

230 koników i poniżej 7s Mondkiem. Ale (uwaga), nie każdy asfalt pozwoli to zrobić i opony muszą być wcześniej odpowiednio oczyszczone :) Niestety, wystarczy nieco kropelek deszczu lub choćby lekka rosa, albo niezbyt czysty asfalt (jakiś pył) i nie da się nic zrobić, bo mieli kołami niemiłosiernie. Wkurzające to jest. Podobnie jak sa lekkie nierówności, wystarczy odrobina nierównej drogi i już mieli, nawet na 3 biegu.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-04-01 17:36:24
Autor: xs
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
Taki
temat się nam urodził w rozmowie o tym jak mocny silnik warto wkładać do
FWD, a jakiego już się nie da wykorzystać.

http://blogsilnika.blogspot.com/2009/10/naped-przednich-lub-tylnych-ko-
zdolnosc.html - i wszystko jasne...

Data: 2010-04-01 17:38:31
Autor:
xs <xsystoff@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
http://blogsilnika.blogspot.com/2009/10/naped-przednich-lub-tylnych-ko-
zdolnosc.html - i wszystko jasne...

Ups sie pocielo:
http://tinyurl.com/yal7wt3

Data: 2010-04-01 23:26:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-04-01, xs <xsystoff@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Taki
[...]

No całkiem fajna strona. Na pierwszy rzut oka ma tylko jedną i jedyną
wadę: podawane tam wyniki rozmijają się z rzeczywistością.

Krzysiek Kiełczewski

PS: nie lubię teorii kłócących się z rzeczywistością, drugiego rzutu oka
nie będzie.

Data: 2010-04-01 21:43:36
Autor: Robert Rędziak
Przedni napęd a przyspieszenie
On Thu, 01 Apr 2010 23:26:50 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

PS: nie lubię teorii kłócących się z rzeczywistością, drugiego rzutu oka
nie będzie.

 A już powiedziałeś, czekamy na B.