Przedni napęd a przyspieszenie

Data: 2010-03-31 12:43:08
Autor: sop3k
Przedni napęd a przyspieszenie
Hej!

Moglibyście podać parę przykładów mocnych samchodów z przednim napędem
oraz jakie przyspieszenie od zera do setki są w stanie osiagnąć? Taki
temat się nam urodził w rozmowie o tym jak mocny silnik warto wkładać do
FWD, a jakiego już się nie da wykorzystać.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Nowy Focus RS500 ma pod maska 350KM i 5.6 do setki.

Data: 2010-03-31 12:00:58
Autor: kamil
Przedni napÄ?d a przyspieszenie

"sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:3461.000010eb.4bb3273cnewsgate.onet.pl...
[...]

Na suchej, prostej drodze. :>

Data: 2010-03-31 15:48:12
Autor: Robert Rędziak
On Wed, 31 Mar 2010 12:00:58 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Nowy Focus RS500 ma pod maska 350KM i 5.6 do setki.

Na suchej, prostej drodze. :>

 Mówisz, jakbyś co najmniej przejechał nim tempem oesowym przez
 Col de Turini.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-03-31 17:03:04
Autor: kamil

"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrnhr6rls.5f8.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Tym nie, ale jezdzilem Integra Type-R, CTR, mialem MX-6 KLZE ze szpera, Prelude 2.2 BB4 ze szpera, Civica 1.8vti ze szpera i jeszcze kilka mocnych FWD. Fizyki nie oszukasz.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 20:07:13
Autor: Tomasz Pyra
kamil pisze:

[...]

No paczpan, a tym Focusem RS jakoś oszukują bo jeździ to tak szybko jak mało co innego.

Data: 2010-04-01 11:07:16
Autor: kamil

"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:hp03m9$c9a$1nemesis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:

[...]

Na suchym torze. Temu nigdzie nie przecze.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-01 10:51:06
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hp1r8n$9ln$1inews.gazeta.pl:

Na suchym torze. Temu nigdzie nie przecze.

ale sugerowales tez, ze na prostej a wcale tak nie jest

Data: 2010-04-01 19:32:00
Autor: Tomasz Pyra
kamil pisze:

No paczpan, a tym Focusem RS jakoś oszukują bo jeździ to tak szybko jak mało co innego.

Na suchym torze. Temu nigdzie nie przecze.

No to już jest postęp.
Ostatnio tłumaczyłeś że suchym i prostym, teraz został już tylko suchy ;)

Po mokrym też pojedzie, zwłaszcza przy wyższych prędkościach - trakcja na sucho i mokro wbrew pozorom nie jest wcale jakoś dramatycznie różna, a tamten napęd mimo że FWD jest bardzo zaawansowany.

Data: 2010-03-31 20:41:19
Autor: Robert Rędziak
On Wed, 31 Mar 2010 17:03:04 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Tym nie, ale jezdzilem Integra Type-R, CTR, mialem MX-6 KLZE ze szpera, Prelude 2.2 BB4 ze szpera, Civica 1.8vti ze szpera i jeszcze kilka mocnych FWD. Fizyki nie oszukasz.

 Jeździłeś całym stadem wózków, które mają jedną cechę: są
 przynajmniej o jedną generację do tyłu w stosunku do Foki.

 Nie, Foka nie będzie najzajebistszym autem w każdych warunkach,
 ale jak twierdzą ci, którym było dane tego auta spróbować, daje
 niezłego banana i umożliwia konkretną jazdę, nawet w
 trudniejszych warunkach.

Data: 2010-04-01 11:06:39
Autor: kamil
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrnhr7crf.vu6.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Kazdy nowy wozek obiecuje niesamowite roznice, a prawda byla taka, ze Prelude 2WS z 1991 roku (JDM) i ponad 10 lat mlodsza Integra DC5 zachowywaly sie na drodze podobnie.

Myslisz, ze Focus zdziala cuda? Jasne.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-01 10:53:02
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hp1r7l$9jl$1inews.gazeta.pl:

Myslisz, ze Focus zdziala cuda? Jasne.

popatrz sobie na filmy z youtube (np. fifth gear porownanie z evo)

Data: 2010-03-31 15:51:45
Autor: sop3k
Przedni napÄ?d a przyspieszenie

> Nowy Focus RS500 ma pod maska 350KM i 5.6 do setki.

Na suchej, prostej drodze. :>

No tak do inne auta są testowane na górskich drogach i to w największe opady śniegu przy temeraturach rzędu -20. No i oczywiscie ciągną do tego conajmniej przyczepe z toną piasku.

Data: 2010-03-31 15:52:01
Autor: kamil

"sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:3461.0000110a.4bb35371newsgate.onet.pl...

> [...]

śniegu przy temeraturach rzędu -20. No i oczywiscie ciągną do tego conajmniej

Wystarczy troche deszczyku, a mam swietna zabawe widzac amatorow wyscigow w FWD. Integry Type-R, Civici, mocne Golfy i inne Focusy RS slicznie miela kolami, kiedy moje skromne 225KM AWD rusza bez najmniejszych problemow. Popadalo troche sniegu i kolege w Leonie turbo musielismy z parkingu wypychac.

Jeszcze wieksza zabawe mam w zakretach, kilka tygodni temu wlasnie Foka RS (poprzedni model, ok 2000r) uczepila mi sie tylka i nie chciala odpuscic. Na dosc ciasnym rondzie pojechalem swoim normalnym tempem, focus przydzwonil tylnym kolem w kraweznik i tyle go widzialem.

Po Twojej wierze w takie cudowne wynalazki widacm ze producenci tnacy koszty pakujac wszedzie FWD maja dobrych marketingowcow. Skutecznie przekonuja, ze Revo-sznukle i inne szpery pozwola w pelni cieszyc sie ta moca.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 16:02:25
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hovnij$m05$1inews.gazeta.pl:

[...]

musze cie zmartwic, ale AWD 300KM w takich warunkach rowniez miele kolami az milo ;) wystarczy wcisnac gaz nawet nie do polowy i staje bokiem

PS. Corolla T-Sport na NRingu w deszczu wyprzedzila pare 4x4 - mysle, ze taki Focus RS to swietna zabawa - moze i w deszczu nie bedzie tak stabilny jak 4x4, ale niejednego zadziwi - chetnie bym takim focusem pojezdzil

Data: 2010-03-31 17:04:17
Autor: kamil

"Maciej Leszczynski" <znpy@jc.cy> wrote in message news:Xns9D4CB783088ACy9s576dku52127.0.0.1...
[...]

Kolegi dlubniety STI nie mieli zbytnio. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 20:25:39
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hovrq3$6bd$1inews.gazeta.pl:

Kolegi dlubniety STI nie mieli zbytnio. :)

mieli mieli (pisze o sniegu i jezdzie po normalnych drogach na cywilnych oponach bez kolcow, zeby sie utrzymac miedzy kraweznikami)

Data: 2010-04-01 11:02:45
Autor: kamil

"Maciej Leszczynski" <znpy@jc.cy> wrote in message news:Xns9D4CE423C7B1Ay9s576dku52127.0.0.1...
[...]

Ja pisalem o lekkim deszczu, ty na snieg przeszedles. Tak czy inaczej, trakcji jest dwa razy wiecej, wiec tam gdzie AWD zamieli, tam oska stanie w miejscu, albo pojedzie w zupelnie innym kierunku, niz planowany.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-01 10:50:14
Autor: Maciej Leszczynski
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in news:hp1r08$8o7$1inews.gazeta.pl:

[...]

ok, w deszczu jest bez porownania, ale mocna oska tez daje rade

Data: 2010-03-31 22:22:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
kamil pisze:

[...]

Może kolega tylko gadżeciarz i uprawia w mocnym pokazowym aucie PSJ? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-04-01 08:20:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-03-31, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Nowy Focus RS500 ma pod maska 350KM i 5.6 do setki.

Na suchej, prostej drodze. :>

A Ty w jakich warunkach byś sprawdzał maksymalne przyspieszenie? Na
mokrym i krętym szutrze?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Przedni napęd a przyspieszenie