Data: 2010-10-02 16:22:04 | |
Autor: 666 | |
Przedni naped M543 czy M590 ? | |
"Lepiej" wstawić korby z zębatkami FC-M543:
www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=2751 (dwie tarcze duża i środkowa z aluminium, mała ze stali) czy nieco nowsze i sporo tańsze FC-M590/591: www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=3126 (dwie tarcze mała i środkowa ze stali, jedna największa z aluminium)? Chyba 90% czasu jeżdżę na środkowej tarczy (3x8). Czy aluminiowa tarcza się przedwcześnie zużyje? Czy M543/591 nadają się do łańcucha 8-rzędowego do napędu 3x8, czy raczej od razu czeka zmiana na 3x9 ? THX -- |
|
Data: 2010-10-02 20:41:51 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Przedni naped M543 czy M590 ? | |
Dnia Sat, 2 Oct 2010 16:22:04 +0000 (UTC), 666 napisał(a):
"Lepiej" wstawić korby z zębatkami FC-M543: dla mnie lepiej i taniej jest mieć srodkową koronkę ze stali. Jesli dla ciebie lżej jest ważniejsze od lepiej i taniej to weź z aluminium. Chyba 90% czasu jeżdżę na środkowej tarczy (3x8). Ciężko powiedzieć co dla kogo znaczy przedwcześnie - ale według moich kryteriów oceny i9 przy moim zposobie eksploatacji roweru średnia aluminiowa koronka zużywa sie przedwcześnie :) Czy M543/591 nadają się do łańcucha 8-rzędowego do napędu 3x8, spoko nadają sie bez żadnych problemów. |
|
Data: 2010-10-02 21:46:18 | |
Autor: PeJot | |
Przedni naped M543 czy M590 ? | |
W dniu 2010-10-02 18:22, 666 pisze:
Oczywiście, aż do przeskakiwania łańcucha na wyciągniętych zębach. I powstaje dosyć konkretny problem, co wsadzić w zamian. Nowa tarcza do starego łańcucha się nie bardzo nadaje, bo sama ulegnie przyspieszonemu zużyciu. Wypadało by zmienić cały napęd, albo poszukać używanej, ale w znośnym stanie zębatki. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-10-03 20:06:00 | |
Autor: PeJot | |
Przedni naped M543 czy M590 ? | |
W dniu 2010-10-02 18:22, 666 pisze:
Chyba 90% czasu jeżdżę na środkowej tarczy (3x8). Oczywiście, aż do przeskakiwania łańcucha na wyciągniętych zębach. I powstaje dosyć konkretny problem, co wsadzić w zamian. Nowa tarcza do starego łańcucha się nie bardzo nadaje, bo sama ulegnie przyspieszonemu zużyciu. Wypadało by zmienić cały napęd, albo poszukać używanej, ale w znośnym stanie zębatki. Sugerowałbym jeszcze przebudowanie kasety z tyłu tak, by częściej korzystać z największej tarczy z przodu i wydłużyć trwałość całego napędu. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-10-03 20:46:30 | |
Autor: 666 | |
Przedni naped M543 czy M590 ? | |
Jeszcze jedno:
To powinien być rower na zimę. Kombinacja łańcuch stalowy + tarcza stalowa wydaje się mieć wiecej zalet i mniej wad niż kombinacja łańcuch + tarcza alu ? Tak czy inaczej zamówiłem już M590, 80zł róznicy w cenie do M543 to sporo jak za materiał jednej tarczy. Podobnie co do tyłu zdecydowałem się jednak na przejście na 9 biegów 12-36 + z tego powodu nowe klamkomanetki M430. Nie to, żebym musiał mieć 9 biegów, ale właśnie coś jak 12-36 w 8-biegowych wersjach to bardzo trudno trafić jest pomijając jakieś zawodnicze ceny. Choć teoretycznie "ósemki" powinny być trwalsze - szersze łańcuchy i zębatki. Swoją drogą chyba każdy portfel można odchudzić jak zaczęłoby się kupować jedną drobną "lepszą" część za jedną drobną częścią ;-)) -- -- - Sugerowałbym jeszcze przebudowanie kasety z tyłu tak, by częściej korzystaćz największej tarczy z przodu i wydłużyć trwałość całego napędu. -- |
|