Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przedni napęd a przyspieszenie

Przedni napęd a przyspieszenie

Data: 2010-03-31 08:04:00
Autor: JAM
Przedni napęd a przyspieszenie
On Mar 31, 6:19 am, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
Hej!

Moglibyście podać parę przykładów mocnych samchodów z przednim napędem
oraz jakie przyspieszenie od zera do setki są w stanie osiagnąć? Taki
temat się nam urodził w rozmowie o tym jak mocny silnik warto wkładać do
FWD, a jakiego już się nie da wykorzystać.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Chevrolet Cobalt SS ma okolo 5.8 s do 100 km/h. Co do mocy silnika, to
jakis specjalnych ograniczen nie ma. W FWD spotykalo sie silniki nawet
o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak
liczyc z tym, ze w czasie startu masz raczej nadmiar mocy i zerwiesz
latwo przyczepnosc wiec nie uda ci sie wykorzystac calej mocy na
pierwszym czy nawet drugim biegu. Pelna moc przydaje sie pozniej, jak
juz samochod rozwinie predkosc do dalszego przyyspieszania. Nie jest
to zreszta nic unikalnego dla FWD. Samochody sportowe RWD o duzej mocy
rowniez maja nadmiar mocy na pierwszych biegach i nie daje sie w nich
wykorzystac jej w pelni podczas startu.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-03-31 16:09:38
Autor: kamil
Przedni napęd a przyspieszenie
"JAM" <ja_1410@yahoo.com> wrote in message news:1cb2ce76-5fb8-4e9c-8a48-b093aebacfd333g2000yqj.googlegroups.com...

Chevrolet Cobalt SS ma okolo 5.8 s do 100 km/h. Co do mocy silnika, to
jakis specjalnych ograniczen nie ma. W FWD spotykalo sie silniki nawet
o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak

Dodge SRT-4 0-60 ma po 5.3s i 230hp (liczone "po amerykansku").



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 19:22:35
Autor: JAM
Przedni napęd a przyspieszenie
On Mar 31, 11:09 am, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"JAM" <ja_1...@yahoo.com> wrote in message

news:1cb2ce76-5fb8-4e9c-8a48-b093aebacfd333g2000yqj.googlegroups.com...

> Chevrolet Cobalt SS ma okolo 5.8 s do 100 km/h. Co do mocy silnika, to
> jakis specjalnych ograniczen nie ma. W FWD spotykalo sie silniki nawet
> o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak

Dodge SRT-4 0-60 ma po 5.3s i 230hp (liczone "po amerykansku").

Pozdrawiam
Kamil

Po amerykansku to znaczy jak ?

JAM

Data: 2010-04-01 11:03:21
Autor: kamil
Przedni naped a przyspieszenie


"JAM" <ja_1410@yahoo.com> wrote in message news:07a05a7c-981e-4a89-889c-a95f9f92a94fu22g2000yqf.googlegroups.com...
On Mar 31, 11:09 am, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"JAM" <ja_1...@yahoo.com> wrote in message

news:1cb2ce76-5fb8-4e9c-8a48-b093aebacfd333g2000yqj.googlegroups.com...

> Chevrolet Cobalt SS ma okolo 5.8 s do 100 km/h. Co do mocy silnika, to
> jakis specjalnych ograniczen nie ma. W FWD spotykalo sie silniki nawet
> o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak

Dodge SRT-4 0-60 ma po 5.3s i 230hp (liczone "po amerykansku").

Pozdrawiam
Kamil

Po amerykansku to znaczy jak ?

Normy ISO/DIN, roznice marginalne ale jakies zdaje sie sa. Napisalem, zeby sie zaraz purysci nie doczepili.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-01 08:26:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przedni napęd a przyspieszenie
On 2010-03-31, JAM <ja_1410@yahoo.com> wrote:

Chevrolet Cobalt SS ma okolo 5.8 s do 100 km/h. Co do mocy silnika, to
jakis specjalnych ograniczen nie ma. W FWD spotykalo sie silniki nawet
o mocy 300 KM. Wspomniany Cobalt ma 260 KM. Przy FWD musisz sie jednak
liczyc z tym, ze w czasie startu masz raczej nadmiar mocy i zerwiesz
latwo przyczepnosc wiec nie uda ci sie wykorzystac calej mocy na
pierwszym czy nawet drugim biegu.

Wiem, właśnie dlatego pytanie było o przyspieszenie 0-100, a nie
powyżej.

Pelna moc przydaje sie pozniej, jak
juz samochod rozwinie predkosc do dalszego przyyspieszania. Nie jest
to zreszta nic unikalnego dla FWD. Samochody sportowe RWD o duzej mocy
rowniez maja nadmiar mocy na pierwszych biegach i nie daje sie w nich
wykorzystac jej w pelni podczas startu.

Ale sporo później zaczynają mielić kołami.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-04-05 08:10:11
Autor: MarcinJM
Przedni napęd a przyspieszenie
JAM pisze:
to zreszta nic unikalnego dla FWD. Samochody sportowe RWD o duzej mocy
rowniez maja nadmiar mocy na pierwszych biegach i nie daje sie w nich
wykorzystac jej w pelni podczas startu.

Z tym, ze RWD im lepsze odejscie tym mocniejszy docisk osi napedowej.
FWD sam sobie odciaza napedzana os i nie ma prawa w zadnej konfiguracji wygrac z napedem RWD na starcie podobnym sprzetem.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-05 10:31:11
Autor: J.F.
Przedni napęd a przyspieszenie
On Mon, 05 Apr 2010 08:10:11 +0200,  MarcinJM wrote:
JAM pisze:
to zreszta nic unikalnego dla FWD. Samochody sportowe RWD o duzej mocy
rowniez maja nadmiar mocy na pierwszych biegach i nie daje sie w nich
wykorzystac jej w pelni podczas startu.

Z tym, ze RWD im lepsze odejscie tym mocniejszy docisk osi napedowej.
FWD sam sobie odciaza napedzana os i nie ma prawa w zadnej konfiguracji wygrac z napedem RWD na starcie podobnym sprzetem.

No chyba ze ma 60% nacisku na przednia os, a "sportowy" tez 60%
nacisku na przednia os, bo te V8 ciezkie sa :-)

J.

Przedni napęd a przyspieszenie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona