Przednia przerzutka - regulacja

Data: 2014-09-05 08:56:26
Autor: MichałG
Przednia przerzutka - regulacja
mam taki przypadek:
rower trekingowy,
było- przednia przerzutka XT, tarcze 44,33,22 deore, łancuch schimano...xx73, tył kaseta Lx
jest - to samo tylko z tyłu kaseta deore.
W czym problem?
Poprzednio przerzutka przednia (manetka lx)działała na dotyk, w gore i w dół, bez obiążenia i pod obciazeniem. Pstryk i spada, pstry i wskakuje... :-)
Po wymianie nie chce zrzucac pod obciązeniem. W góre idzie ok. Pomimo wielokrotnej regulacji (wiem jak to sie robi- robiłem od zawsze i było ok)nie chce zrucić ze sredniej na małą. Na stojaku jest ok.
czy mozliwa jest taka przyczyna- poprzednio srubka L była juz całkiem wykrecona i pasowało, a teraz po zdjeciu i ponownym załozeniu korba (octakink)niejako 'nabiła' sie głebiej i brakuje regulacji?
Co zrobić? da sie jakoś bezinwazyjnie przesunąc suport w prawo? POdkładka pod korbe to chyba nie jest dobry pomysł.... ?
jakas inna przyczyna?

Pozdrawiam

Data: 2014-09-05 02:27:57
Autor: rmikke
W dniu piątek, 5 września 2014 08:56:26 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:
[...]

A suport jest na kwadrat, czy jakiś inny?
Bo np. w zintegrowanych jak najbardziej daje się podkładkę...

Data: 2014-09-05 07:21:52
Autor: rmikke
W dniu piątek, 5 września 2014 12:43:17 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:
rmikke pisze:

> Bo np. w zintegrowanych jak najbardziej daje się podkładkę...

octalink

Hyh, dopiero teraz do mnie dotarło, że to napisałeś wcześniej.

Na tym, to się nie powinno głębiej nabić...

Hmm, o ile dobrze zrozumiałem, wymieniłeś kasetę. To po co zdejmowałeś
korbę? Wyciągałeś też suport? Bo to chyba jedyna możliwość,
żeby tam się coś przesunęło...

Data: 2014-09-05 09:00:26
Autor: Ignac
Przednia przerzutka - regulacja
W dniu piątek, 5 września 2014 08:56:26 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:
mam taki przypadek:
Po wymianie nie chce zrzucac pod obciązeniem. W góre idzie ok. nie chce zrucić ze sredniej na małą. Na stojaku jest ok.
 To jeździć ze stojakiem.A próbowałeś skrócić pokrętłem-baryłką pancerz.
Może 1/4 czy 1/2 obrotu pomoże.Jak tylko kasetę wymieniałeś,to po co
grzebałeś przy korbie i jej sterowaniu.
Tą regulację jak wyżej w czasie jazdy sobie przeprowadź.
Ja np.zmieniam przełożenia zwalniając obciążenie na ułamek sekundy.

Data: 2014-09-06 03:01:25
Autor: Ignac
W dniu piątek, 5 września 2014 18:00:26 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

Ja np.zmieniam przełożenia zwalniając obciążenie na ułamek sekundy.

W celu uzupełnienia,żeby łańcuch zrzucić pod obciążeniem,
to musi on dostać od prowadnicy przerzutki niezłego strzała,
a żeby tak się stało,to sprężyna p. musi być nowa/nie rozciągnięta.
Jeżeli sprężyna nie spełnia tego warunku,no to jest problem z rzucaniem,
często nawet bez obciążenia łańcucha. Dlatego zawsze po jeździe luzuję wszystkie sprężyny przerzutek i
przy okazji manetek.

Data: 2014-09-10 16:29:54
Autor: MichałG
Ignac pisze:
[...]
Korbę zdejmowałem bo wymieniane były równiez tarcze- nowy łancuch przeskakiwał na starych. Cały naped i tak wytrzymał prawie 8 000 wiec sie nalezało (treking do jazdy po asfalcie).
Wiem co to jest baryłka przy manetce i do czego słuzy. :-), a jak pisałem to XT z naprawdę mocną spreżyną.

Michał

Data: 2014-09-10 11:09:49
Autor: Ignac
W dniu środa, 10 września 2014 16:29:54 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:

Korbę zdejmowałem bo wymieniane były równiez tarcze
A tarcze nowe,tego samego typu co stare ?

Data: 2014-09-10 13:47:21
Autor: rmikke
Przednia przerzutka - regulacja
W dniu środa, 10 września 2014 16:29:54 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:

Korbę zdejmowałem bo wymieniane były równiez tarcze- nowy łancuch przeskakiwał na starych.

No to jest jeszcze szansa, że tarcze przykręciłeś do korby
po innej stronie , niż były i.e. bliżej roweru.

Data: 2014-09-05 13:33:34
Autor: TheGhost
[...]

Być może się mylę, ale czy aby na pewno dobrze dobrałeś przerzutkę? Są różne długości ośki. Nie każda przerzutka obsługuje dany zakres :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-09-07 18:48:59
Autor: ppontek
W dniu 2014-09-05 08:56, MichałG pisze:
Po wymianie nie chce zrzucac pod obciązeniem. W góre idzie ok.

A linki, pancerz i końcówki pancerza czyste?

PABLO

Data: 2014-09-10 16:31:01
Autor: MichałG
ppontek pisze:
W dniu 2014-09-05 08:56, MichałG pisze:
Po wymianie nie chce zrzucac pod obciązeniem. W góre idzie ok.

A linki, pancerz i końcówki pancerza czyste?

tak, są ok.

Przednia przerzutka - regulacja