Przednia zebatka 24 zęby ?

Data: 2010-02-15 02:16:45
Autor: pagin
Przednia zebatka 24 zęby ?
Witam wszystkich,

Zastanawiam sie na wymiana przedniej zebatki 26 zeby na tarcze o 24
zebach. I w zwiazku z tym mam do Was pytania:

- czy przednia (tylna) przerzutka beda dzialac prawidlowo po takiej
zmianie lub co zrobic by dzialala ?
- gdzie mozna kupic taka tarcze do coby pasowala mocowaniami i
wytrzymaloscia do obecnego zestawu ?

A sytuacja obecna to:

- rower trekkingowy, kola 28"
- korba (przednie tarcze): Shimano M521, 48x36x26Z., 175mm, Octalink
- przednia przerzutka: Shimano Deore LX FD-M580, Top Swing, 34,9mm
- tylna kaseta: Shimano CS-HG50 11-34Z
- tylna przerzutka: Shimano Deore XT RD-M771 Top Normal

Pozdrowienia,
Wojtek

Data: 2010-02-15 04:41:34
Autor: pagin
Przednia zebatka 24 zęby ?
On 15 Lut, 11:16, pagin <wojciech.sus...@gmail.com> wrote:

[...]

Dodam jeszcze ze szukam zebatki stalowej. Tylna przerzutka jest 9-cio
rzedowa

Pozdrowienia

Data: 2010-02-15 11:50:08
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Przednia zebatka 24 zęby ?

Zastanawiam sie na wymiana przedniej zebatki 26 zeby na tarcze o 24
zebach. I w zwiazku z tym mam do Was pytania:

- czy przednia (tylna) przerzutka beda dzialac prawidlowo po takiej
zmianie lub co zrobic by dzialala ?

Zbyta mała różnica w zębach, by generowało to problemy.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-16 00:30:36
Autor: muk
Przednia zebatka 24 zęby ?
On 2010-02-15 11:16, pagin wrote:

> - czy przednia (tylna) przerzutka beda dzialac prawidlowo po takiej
> zmianie lub co zrobic by dzialala ?

- przednia łyknie to bez problemu (w najgorszym przypadku delikatnie trzeba ją będzie obniżyć), tylna - raczej też, co najwyżej będziesz musiał skrócić łańcuch o te "dwa oczka".

> - gdzie mozna kupic taka tarcze do coby pasowala mocowaniami i
> wytrzymaloscia do obecnego zestawu ?

- w pierwszej kolejności napisałbym maila do Pawlaka, w drugiej - do cykloturu. Miej tylko na uwadze to, że tarcza nie musi być konkretnie od Twojego modelu korby. W moim starym alivio mam tarcze od deore, przez lx po (chyba) xt. Wszystko ładnie pasuje :)

Pozdrawiam

Przednia zebatka 24 zęby ?