Przednie kontrolowanie tylnej lampki?

Data: 2017-08-04 01:08:16
Autor: Yerine Ictimai
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Przegladajac wielosc ofert lampek tylnych do roweru to co mnie
 denerwuje, ze lampka np bateryjna posiada np 9 trybow pracy ale
 przycisk do ich przelaczania jest pod obudowa tejze lampki!
 Przelaczyc ja mozna po zatrzymaniu roweru i dosiegnieciu lampki
 gdzies z tylu, problematyczne. Poradzcie jak zrobic przelacznik z przodu, np na kierownicy
 roweru, np dla takiej fajnej i taniej lampki ladowanej energia
 solarna? Albo po prostu pokazcie oferte gotowego
 produktu?

Akurat mam przewod elektryczny poprowadzony wewnatrz ramy, obecnie
 niewykorzystany, jedyny sposob to rozebrac lampke i przylutowac
 obie zyly tego przewodu do stykow przelacznika lampki?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-04 07:34:31
Autor: Jacek Maciejewski
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Dnia Fri, 4 Aug 2017 01:08:16 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
napisał(a):

 jedyny sposob to rozebrac lampke i przylutowac
 obie zyly tego przewodu do stykow przelacznika lampki?

Dokładnie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-08-04 09:24:12
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
I lusterko do sprawdzania, w jakim trybie jesteśmy ;-)

Tak przy okazji:
Uzytkuje ktoś z Was lampki (np. Cateye) z trybem Auto, w którym lampka włącza się sama po wykryciu ruchu / ciemności?
Mam pytanie, czy w tej lampce mozna wymusić świecenie w dzień (ja swiecę zawsze, z tyłu na samochody, z przodu na głównych wrogów zagrożenia zdrowia, czyli na rowerzystów).

-- -- -
jedyny sposob to rozebrac lampke i przylutowac obie zyly tego przewodu do stykow przelacznika lampki?

Data: 2017-08-04 10:20:15
Autor: Yerine Ictimai
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> Wrote in message:
I lusterko do sprawdzania, w jakim trybie jesteśmy ;-)

Ale z tym poradzic sobie latwiej, nawazniejsze zeby moc
 kontrolowac tylna lampke podczas jazdy, zwlaszcza po ulicy z
 samochodami ma duze znaczenie i dla bezpieczenstwa.

Poza tym swiecenie lampki nawet tylnej widac, widac poswiate,
 przynajmniej w ciemnosci, i wtedy kiedy mamy z nia jakis kontakt
 wzrokowy (np na bagazniku, bo jak na sztycy to chyba mniej) a i
 mozna cos wykombinowac (np mala lustrzana blaszke odbijajaca
 troszke  swiatla tylniej lampki itp)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-04 11:49:22
Autor: Prot Ogenes
On 2017-08-04 10:20, Yerine Ictimai wrote:
[...]

Ale w jakim celu kontrolować lampkę w czasie jazdy?
Co ty kurwa morsem nadajesz sygnały?! :-D

[...]

Trzeba przyznać, że wyobraźni to ci nie brakuje. Serio.
Tak cię martwi bezpieczeństwo, że chcesz kontrolować tylną lampkę w czasie jazdy (cokolwiek miałoby to dawać), a jednoczesnie przychodzi ci do glowy lustrzana blaszka odbijajaca światło. Tak się zkłada, że sprawdzając w jakim trybie jest woja lampka będziesz odwracal głowe w kierunku blaszki nie patrząc w kierunku jazdy.

Zgodnie ze starym porzekadłem... nie oglądaj się za siebie, bo ci z przodu coś przyjebie.

pozdr
PRot

Data: 2017-08-06 22:32:52
Autor: Marcin Hyła
On 2017-08-04 09:24, ąćęłńóśźż wrote:
Uzytkuje ktoś z Was lampki (np. Cateye) z trybem Auto, w którym lampka włącza się sama po wykryciu ruchu / ciemności?

Używam od paru lat.

Mam pytanie, czy w tej lampce mozna wymusić świecenie w dzień (ja swiecę zawsze, z tyłu na samochody, z przodu na głównych wrogów zagrożenia zdrowia, czyli na rowerzystów).
Nie można. Tzn. jedyny sposób to zasłonić lampkę dłonią (zakryć fotokomórkę) i potrząsnąć - ale sama gaśnie po ok. 30 sekundach jak jest jasno.

Notabene to jest bardzo dobra lampka, zblokowana z _dużym_ (a przezd to dobrze widocznym!) odblaskiem. I jest też w wersji nieautomatycznej. Automat fajnie działa w tunelach itp. Z tyłu mam automat, z przodu nie. I polecam.

Przy okazji - do "głównego" wątku: Shimano kilkanaście lat temu oferowało przełącznik dynamo w piaście umieszczany na kierownicy. Sam używałem. Ale to tak stare, że nawet google nie pokazuje fotek :-) Teraz wszędzie fotokomórki (i ewentualnie nowość - tryb "dzienny" przedniego światła).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2017-08-07 23:21:11
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
No to kiepsko :-(
Włączam zawsze, nawet w dzień, oczywiście z przodu ważniejsza, bo strasznie dużo jeździ rowerzystów idiotów ;-)

-- -- -
Nie można. Tzn. jedyny sposób to zasłonić lampkę dłonią i potrząsnąć - ale sama gaśnie po ok. 30 sekundach jak jest jasno.

Data: 2017-08-08 14:17:34
Autor: Marcin Hyła
On 2017-08-07 23:21, ąćęłńóśźż wrote:
No to kiepsko :-(
Włączam zawsze, nawet w dzień, oczywiście z przodu ważniejsza, bo strasznie dużo jeździ rowerzystów idiotów ;-)

Szczerze mówiąc to ja rowerzystę idiotę rozpoznaję m.in. właśnie po tym że w dzień jedzie i świeci przednią lampką której i tak zupełnie nie widać.
:-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2017-08-08 15:53:52
Autor: Prot Ogenes
On 2017-08-08 14:17, Marcin Hyła wrote:
On 2017-08-07 23:21, ąćęłńóśźż wrote:
No to kiepsko :-(
[...]

Jak zupełine nie widać, to nie ma jak rozpoznać ;-)

A tak na serio, to ja przez jakiś rok jeżdziłem z mrugającą lampką z przodu. Nie analizowałem tego jak eksperymrnt naukowy, ale jak wczęsniej zdarzały sie incydenty, tak i w czasie mrugania się przytrafiały więc dałem sobie spokój.

pozdr
Prot

Data: 2017-08-08 16:04:13
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Świecącą widać tak sobie, mrugającą widać dobrze.

-- -- -
w dzień jedzie i świeci przednią lampką której i tak zupełnie nie widać.

Data: 2017-08-09 11:07:05
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2017-08-08 o 14:17, Marcin Hyła pisze:

Szczerze mówiąc to ja rowerzystę idiotę rozpoznaję m.in. właśnie po tym
że w dzień jedzie i świeci przednią lampką której i tak zupełnie nie widać.
:-)

Marcinie, a nie jest tak, że w pożyczonych rowerach, typu Wavelo, światła się palą zawsze w jeździe?

Data: 2017-08-09 22:26:48
Autor: Marcin Hyła
On 2017-08-09 11:07, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Chyba tak (choć z drugiej strony widzę, że wavelo często nie ma TYLNEGO światła włączonego, nie wiem dlaczego?) ale to może wynikać z uproszczenia - jest dynamo, świeci non-stop. Po co dodatkowy koszt (?) fotokomórki. Tu nie będę dyskutował, bo nawet nie pamiętam czy tak, czy nie. A gdyby tak było, to uzasadnienie widze w uproszczeniu.

Są też - uwaga - z wysokiej półki lampki dynamowe, z trybem dziennym ale takim, z którym się nie dyskutuje bo go rzeczywiście _widać_ - raz że owszem mocne, dwa że ten tryb dzienny świeci nie na jezdnię, ale w oczy kierowców. Są dynamowe, czyli nie ma różnicy czy włączone czy wyłączone, bo nie zużywa (rozładowuje) aku. Można je (np. Busch Mueller) wyłączyć z tego trybu i zostawić automat (włącza się w nocy/tunelu wykrywając poziom oświetlenia otoczenia).

Chodzi mi o miglanców, co włączają światło bateryjne. Które w dzień co najwyżej kradnie prąd z baterii/aku, a widać go bardzo słabo. Tzn. rozśmiesza najwyżej jak się bliżej podjedzie. Nie ostrzega :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2017-08-08 08:56:06
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Czy w tej lampce Cateye trzeba dłuuugo wciskać przycisk, żeby ją włączyć/wyłączyć?
Mam inne Cateye i akurat ta ich cecha mnie mocno wq...., szczególnie jak się człowiek spieszy - kilka sekund wyłączania przodu, kilka sekund wyłączania tyłu, wrrr... Z kolei zaletą (w moich) jest pamięć ostatnio używanego trybu świecenia - nie trzeba przechodzić przez wszystkie tryby przy włączaniu.
Z wiekiem coraz więcej rzeczy nas denerwuje ;-))

-- -- -
Używam od paru lat.
Z tyłu mam automat, z przodu nie.

Data: 2017-08-04 09:59:20
Autor: z
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?

Dokładnie.

Mój każdy rower ma sterowanie z jednego przycisku.
W mordę... mamy przecież XXI wiek. Dziwię się że jeszcze żaden chińczyk nie wpadł na taki pomysł sprzedając "kompletne oświetlenie". :-)

Data: 2017-08-04 10:42:10
Autor: Yerine Ictimai
z <z@z.pl> Wrote in message:

Mój każdy rower ma sterowanie z jednego przycisku.

Ale moze miec sterowanie z dwoch, byle oba byly pod reka
 (najlepiej na kierownicy)

W mordę... mamy przecież XXI wiek. Dziwię się że jeszcze żaden chińczyk nie wpadł na taki pomysł sprzedając "kompletne oświetlenie". :-)

Przeciez mozna zrobic jakies bezprzewodowe sterowanie, jezeli
 kazda lampka ma swoje zrodlo sterowania to nadajnik (pilota)
 umiescic w przedniej lampce ktory by korzystal z jej zrodla
 zasilania.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-04 11:18:15
Autor: z
W dniu 2017-08-04 o 10:42, Yerine Ictimai pisze:
Ale moze miec sterowanie z dwoch, byle oba byly pod reka
  (najlepiej na kierownicy)

Normalnie geniusz :-)

Przeciez mozna zrobic jakies bezprzewodowe sterowanie, jezeli
  kazda lampka ma swoje zrodlo sterowania to nadajnik (pilota)
  umiescic w przedniej lampce ktory by korzystal z jej zrodla
  zasilania.

Zwykły Kowalski (taki starej daty ;-) ) zrobi to sobie sam przewodowo bez problemu.
A dla leniwców... ;-) nie ma w sprzedaży gotowca?

Data: 2017-08-04 11:48:29
Autor: Yerine Ictimai
z <z@z.pl> Wrote in message:
Zwykły Kowalski (taki starej daty ;-) ) zrobi to sobie sam przewodowo

Poniewaz kombinuje ze jak przewodowo to juz pokaczyc to z
 centralnym zasilaniem, z powerbanku, i wziac taka lampke przednia
 na baterie, ona ma cztery diody polaczone rownolegle, wylutowac
 trzy diody, podlaczyc na ich miejsce te zyly z przewodu w ramie,
 ktory z kolei pobiegnie do zwyklej trzydiodowej lampki tylnej (na
 dynamo bez podtrzymania). Przy takim obstalowaniu mozna miec
 sterowanie przycskiem z przodu, przelaczanie trybow, i jeszcze
 jedna diode z przodu pokazujaca jak swieca tylne.
Pytanie jednak czy ta przednia dioda nie zacznie draznic?

Poza tym warto wprowadzac powerbank? Przeciez sprzedaja tylne
 lampki solarne, troche nęcą, jak one sie zachowuja, ladnie slonce
 je laduje?

Data: 2017-08-04 17:51:31
Autor: Yerine Ictimai
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:

Przeciez sprzedaja tylne
 lampki solarne, troche nęcą, jak one sie zachowuja, ladnie slonce je laduje?

Przykladowa oferta, ich wiecej jest tam a wiec zadna reklama:
http://tinyurl.com/yd26lvg6
Powiedzcie moze prosze jak mozna temu ufac, czy to cos wiecej niz
 atrapa?
Przerabial ktos temat?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-04 18:01:10
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Kiedyś był w Ameryce popularny "Polish joke" o rzekomym naszym wynalazku - latarce na ogniwa słoneczne.
Mocne światło 7/24 w garażu lub trzymanie roweru na balkonie - bezcenne ;-)

-- -- -
Powiedzcie moze prosze jak mozna temu ufac, czy to cos wiecej niz atrapa?

Data: 2017-08-04 18:06:44
Autor: Yerine Ictimai
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> Wrote in message:

Mocne światło 7/24 w garażu lub trzymanie roweru na balkonie - bezcenne ;-)

Ale kiedy juz jakos ktos jezdzi w dzien to sloneczko ladnie moze
 operowac :)
A poza tym to ten dowcip pewnie byl w zeszlym wieku, ostatnio
 ogniwa sloneczne zrobily znaczny postep ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-04 18:10:27
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Czyli idealna lampka na 24h Le Mans lub trasę z tunelami ;-)

A jak jest ciemno, możesz zjechać z drogi i podładować światłem latarki lub telefonu ;-)

-- -- -
Ale kiedy juz jakos ktos jezdzi w dzien to sloneczko ladnie moze operowac

Data: 2017-08-05 00:03:19
Autor: Yerine Ictimai
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> Wrote in message:

A jak jest ciemno, możesz zjechać z drogi i podładować światłem latarki lub telefonu ;-)

Ale wiesz, ma jakis akumulator ta lampka i stopniowo laduje sie na
 full, jak postoi np w piwnicy pare dni to akumulator przytrzyma
 te zgromadzona energie?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-05 13:41:01
Autor: z
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Wymyślono już coś lepszego i całkowicie bezobsługowego

https://www.decathlon.pl/zestaw-owietlenia-na-rower-bez-baterii-sl200-- id_8089992.html

Ja bym to trochę przerobił i oczywiście obniżył cenę przynajmniej o połowę :-)

Data: 2017-08-05 16:26:22
Autor: Yerine Ictimai
z <z@z.pl> Wrote in message:
Wymyślono już coś lepszego i całkowicie bezobsługowego
https://www.decathlon.pl/zestaw-owietlenia-na-rower-bez-baterii-sl200-- id_8089992.html

Pomyslowe, ciekawe tylko jak dziala w praktyce, i czy mozna temu
 ufac: jaka jest stabilnosc i TRWALOSC tego rozwiazania? Poniewaz
 jezeli przy wiekszych wstrzasach rozreguluje sie to trzeba by co
 chwile poprawiac. A wtedy ten pomyslowy zestaw zaliczymy do klasy
 "kolejna tandeta" ;)

Ponadto przypuszczam, ze jasnosc tych lampek jest taka minimalna,
 poprawiaja widocznosc rowerzysty ale kazda bateryjna najtansza
 lampka z hipermarketu przebija widocznoscia ten zestaw bez
 porownania?

Ja bym to trochę przerobił

A ciekawe jak?

i oczywiście obniżył cenę przynajmniej o połowę :-)

Poniewaz Decathlon bierze duza marze to moze inni dystrybutorzy,
 sprzedawcy oferuja w lepszej cenie?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-05 23:21:03
Autor: z
W dniu 2017-08-05 o 16:26, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Szukasz dziury w całym. Widziałem to na ulicy i jasnością niczym się nie różniło od innych lampek.
Genialna bezobsługowość a kamieniem zawsze możesz dostać.
Liczniki rowerowe jakoś działają na podobnej zasadzie.

Ja bym to trochę przerobił

A ciekawe jak?

Lampka tam gdzie być powinna a zasilanie przy kole.
Podtrzymanie świecenia na zatrzymanie np. na światłach.

Poniewaz Decathlon bierze duza marze to moze inni dystrybutorzy,
  sprzedawcy oferuja w lepszej cenie?

Właśnie nie widziałem tego u konkurencji. Może słabo szukałem

Data: 2017-08-06 00:45:08
Autor: Yerine Ictimai
z <z@z.pl> Wrote in message:
Widziałem to na ulicy i jasnością niczym się nie różniło od innych lampek.

Polecasz ten zestaw jako az tak genialny ze majacy tylko same
 zalety wobec innych rozwiazan?
(Eee a juz zaswitala nadzieja ze znajde wreszcie zastosowanie dla
 tego wtopionego w rame przewodu, a tak znowu pudlo! ;)
 )

Ja bym to trochę przerobił
A ciekawe jak?
Lampka tam gdzie być powinna a zasilanie przy kole.

A bo producent chce skusic klientow brakiem przewodow ;) Pewnie
 zauwazyles ze ludzie, a zwlaszcza kobiety, ich nie lubia?
 :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-06 16:49:44
Autor: z
W dniu 2017-08-06 o 00:45, Yerine Ictimai pisze:
Polecasz ten zestaw jako az tak genialny ze majacy tylko same
  zalety wobec innych rozwiazan?

Nie polecam bo go nie kupiłem. :-)
- jest za drogi
- lampka z diodą powinna być wyżej i centralnie (np. standardowo pod siodełkiem) W domyślnym mocowaniu opona może zasłaniać.

Ale sama idea jest zacna i aż dziw że nie stosowana powszechnie.

Data: 2017-08-06 19:35:30
Autor: Yerine Ictimai
z <z@z.pl> Wrote in message:
Nie polecam bo go nie kupiłem. :-)

Ale jest cos lepszego?

- jest za drogi

Ale stowka za swiatelko przednie i tylne razem to zwykle np
 ladowane przez usb potrafia tak kosztowac (a nawet sama
 tylna)

- lampka z diodą powinna być wyżej i centralnie (np. standardowo pod siodełkiem) W domyślnym mocowaniu opona może zasłaniać.

Pokombinowac mozna troche samodzielnie (z ta opona):

- przednia lampke tez przymocowac z tylu, z drugiej strony, np
 jeszcze wyzej, na rurce widelca (wtedy w kazdej pozycji ktoras z
 nich bedzie widoczna), a z przodu wziac jakas "latarke Cree",
 albo

- przylutowac przewod w miejsce diod i wyprowadzic do normalnej
 lampki dwudiodowej na np bagazniku (pytanie jeszcze jakie sa tam
 diody, czy standardowe?)

Ale sama idea jest zacna i aż dziw że nie stosowana powszechnie.

Przypuszczalnie zabezpieczona patentem jakims skoro tak droga,
 inaczej zaraz Chinczycy powieliliby ten produkt ze dziesiata
 czesc tej ceny ale sie boja patentu ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-06 19:47:15
Autor: z
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
W dniu 2017-08-06 o 19:35, Yerine Ictimai pisze:
Ale jest cos lepszego?

Też jestem ciekaw. Kupię jak stanieje albo używane ;-)
i przerobię

Ale stowka za swiatelko przednie i tylne razem to zwykle np
  ladowane przez usb potrafia tak kosztowac (a nawet sama
  tylna)

Za stówkę to kupiłem właśnie porządnego powerbanka do smartfona :-)
20-30 zł można dać. Nie będę podwajał wartości roweru :-)

Pokombinowac mozna troche samodzielnie (z ta opona):

No. Założyć przeźroczyste całe koło :-)

- przylutowac przewod w miejsce diod i wyprowadzic do normalnej
  lampki dwudiodowej na np bagazniku (pytanie jeszcze jakie sa tam
  diody, czy standardowe?)

Jak masz wątpliwość to można użyć/przełożyć diodę domyślną :-)
Tak. Dokładnie taką przeróbkę proponuję

Przypuszczalnie zabezpieczona patentem jakims skoro tak droga,
  inaczej zaraz Chinczycy powieliliby ten produkt ze dziesiata
  czesc tej ceny ale sie boja patentu ;)

Ech te patenty :-)

Data: 2017-08-06 17:37:39
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Liczniki rowerowe generalnie nie mają nawet podświetlenia, a co tu mówić o oświetleniu.

-- -- -
Liczniki rowerowe jakoś działają na podobnej zasadzie.

Data: 2017-08-06 18:40:48
Autor: z
W dniu 2017-08-06 o 17:37, ąćęłńóśźż pisze:
Liczniki rowerowe generalnie nie mają nawet podświetlenia, a co tu mówić o oświetleniu.

Ale indukują prąd i go nawet przewodzą :-) To takie z fizyki z podstawówki ;-)

Widzę że jakiś nieprzytomny jesteś. Albo robisz to specjalnie :-)
Chodzi o precyzję mocowania magnesu i czujnika w liczniku, odporność takiej konstrukcji na wstrząsy, warunki atmosferyczne i zabrudzenia... i .... co tam jeszcze marudziłeś?... sprawność...
Sprawność jest taka że mruga jak każda lampka.

PS. A do tego częściej mruga jak szybciej jedziesz. Taki bajer :-)

Dla porządku napiszę że nie trzeba tego włączać i wyłączać oraz wymieniać baterii czy ich ładować.

Data: 2017-08-06 18:52:30
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Mam na myśli doładowywanie solarne (akurat mam taki liczniczek).
Nie wierze w doładowywanie solarne lampek do oświetlenia (a juz do oswietlenia drogi przed sobą to w ogóle).
Oczywiście technika idzie naprzód, i nasze wnuki pojada elektrykiem doładowującym sie z ramy.
Lub ze skoszonej trawy włozonej do opon, gdzie nastapi reakcja, cholera wie w którą stronę pójdzie mysl ludzka.

-- -- -
Dla porządku napiszę że nie trzeba tego włączać i wyłączać oraz wymieniać baterii czy ich ładować.

Data: 2017-08-06 19:44:08
Autor: Yerine Ictimai
z <z@z.pl> Wrote in message:
W dniu 2017-08-06 o 17:37, ąćęłńóśźż pisze:
Liczniki rowerowe generalnie nie mają nawet podświetlenia, a co tu mówić o oświetleniu.

Ale indukują prąd i go nawet przewodzą :-) To takie z fizyki z podstawówki ;-)

A takie liczniki rowerowe ile kosztuja, tansze niz te lampki?
Poniewaz jezeli tak to mozna by kupic, wziac z niego ten magnes
 wraz z induktorem tylko  i podlaczyc do normalnej lampki na
 bagazniku :)

Pytanie jaki prad indukuje ten induktor od licznika, porownywalny?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-06 19:56:55
Autor: z
W dniu 2017-08-06 o 19:44, Yerine Ictimai pisze:
Pytanie jaki prad indukuje ten induktor od licznika, porownywalny?

A ten jeszcze lepiej kombinuje :-)

Zarzut był co do stabilności i odporności na wstrząsy czy uderzenia.
Prądy są inne ale precyzja ustawienia podobna.

Data: 2017-08-06 20:12:43
Autor: Yerine Ictimai
z <z@z.pl> Wrote in message:
[...]

Poniewaz same magnesy mozna kupic tanio: http://tinyurl.com/yc6o8nyl

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-07 09:34:36
Autor: Prot Ogenes
On 2017-08-06 20:12, Yerine Ictimai wrote:
z <z@z.pl> Wrote in message:
[...]

O ludzie. Czytam i czytam ten wątek i oczom nie wierzę.
Czy ty masz 13 lat i właśnie dorwałes się do Usenetu?
Nie wiem czy to tylko moje wrażenie, ale albo faktycznie masz 13 lat, albo trollujesz.

Twoje pomysły tutaj są tak oderwane od rzeczywistości jak te na innych grupach.

To o czym mowa była w kwestii liczników, to najzwyczjniejszy magnes uruchamiający kontaktron (tak, jest takie coś!) i tym samym zwierający owbód licznika zaliczjąc kolejny impuls.

Brniesz w jakieś kosmiczne rozwiązaina, a nie odnosisz się do meritum spraw tu poruszonych, takich jak "oglądanie się za siebie czy mi lampka w odpowiednim trybie świeci" i w ogóle sam temat po chuj kontrolować tylną lampkę w trakcie jazdy (jeszcze przednią, to bym zrozumiał)

Prot

Data: 2017-08-07 12:12:47
Autor: Yerine Ictimai
Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> Wrote in message:
To o czym mowa była w kwestii liczników, to najzwyczjniejszy magnes uruchamiający kontaktron (tak, jest takie coś!) i tym samym zwierający owbód licznika zaliczjąc kolejny impuls.

Ale juz wiem, ale same magnesiki przykrecane do szprych mozna
 wykorzystac :)

poruszonych, takich jak "oglądanie się za siebie czy mi lampka w odpowiednim trybie świeci" i w ogóle sam temat po chuj kontrolować tylną lampkę w trakcie jazdy (jeszcze przednią, to bym zrozumiał)

Azeby dobrac odpowiedni tryb do okreslonych warunkow w sensie
 widocznosci i pradooszczednosci (np miganie seriami jest
 najoptymalniejszy, ale moze czasem trzeba wlaczyc cos bardziej
 zauwazalnego)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-07 12:22:45
Autor: Prot Ogenes
On 2017-08-07 12:12, Yerine Ictimai wrote:
Azeby dobrac odpowiedni tryb do okreslonych warunkow w sensie
  widocznosci i pradooszczednosci (np miganie seriami jest
  najoptymalniejszy, ale moze czasem trzeba wlaczyc cos bardziej
  zauwazalnego)

Zwykłe lampki typu Author Xyrius albo Mactronic Walle napierdalają migającym światłem miesiącami i sa doskolnale widoczne. Kombinujesz dla samego kombinowania.

Prot

Data: 2017-08-07 06:24:53
Autor: tadeklodz
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
masz.Szuka dziury w całym

Data: 2017-08-05 16:45:14
Autor: Yerine Ictimai
z <z@z.pl> Wrote in message:
Wymyślono już coś lepszego i całkowicie bezobsługowego

https://www.decathlon.pl/zestaw-owietlenia-na-rower-bez-baterii-sl200-- id_8089992.html

Ale jaka jest dlugosc tego wysiegnika-ramienia z lampka, na jakie
 tarcze hamulcowe wystarcza?
Poniewaz nawet na producent na swym portalu tego nie zamieszcza:
https://www.reelight.com/en/products/sl200/sl200/sl200-flash-set-4
-magnets/

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-05 16:48:37
Autor: Yerine Ictimai
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Ach te adresy: https://www.reelight.com/en/products/sl200

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-05 17:50:09
Autor: Yerine Ictimai
z <z@z.pl> Wrote in message:
Wymyślono już coś lepszego i całkowicie bezobsługowego

https://www.decathlon.pl/zestaw-owietlenia-na-rower-bez-baterii-sl200-- id_8089992.html

I w ogole jakies wylaczniki posiadaja te lampki? Po co w sloneczny
 dzien palic sie i zuzywac diody bez sensu?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-05 23:24:37
Autor: z
W dniu 2017-08-05 o 17:50, Yerine Ictimai pisze:
I w ogole jakies wylaczniki posiadaja te lampki? Po co w sloneczny
  dzien palic sie i zuzywac diody bez sensu?

Uważaj bo znajdziesz tą/tę :-) dziurę :-)
Może jakiś elektronik się wypowie ale mnie się wydaje że to problem pomijalny jest.
Chociaż... W dzisiejszych czasach nawet chiński miedziany drut wygląda tylko jak miedziany i przewodzić prądu nie musi :-)

Data: 2017-08-09 23:27:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
I w ogole jakies wylaczniki posiadaja te lampki? Po co w sloneczny dzien palic sie i zuzywac diody bez sensu?

W słoneczny dzień też można wjechać w cień, las czy tunel poza tym postojowe (przód, tył) musi się ładować. Argument o zużyciu tez cienki jak barszcz 50 000 godzin pracy dla Axa Pico. Dynamo w piaście, przełącznik zablokowany na on i tak mam w dwóch rowerach od paru lat.

Data: 2017-08-10 13:42:52
Autor: Yerine Ictimai
przemek.jedrzejczak@gmail.com Wrote in message:
W słoneczny dzień też można wjechać w cień, las czy tunel poza tym postojowe (przód, tył) musi się ładować

Powiem ze coraz bardziej mam ochote na te lampeczki, ale jakis
 opor stawiaja one przy jezdzie (dwa lub cztery magnesy wbrew
 pozorom moga) i jak wyczuwalny?
 Porownywalny z dynamopiasta?
 Poniewaz jezeli tak to moze lepiej po prostu piaste z dynamem
 wziac (i tak mam zamiar wymienic przednia piaste).

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-15 00:17:35
Autor: Yerine Ictimai
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Powiem ze coraz bardziej mam ochote na te lampeczki

Prawie kupuje ale pan w sklepie mowi ze to tylko do hamulcow
 rolkowych, i rzeczywiscie, popatrzcie na to zdjecie:
  http://tinyurl.com/yaqtjbks

Patrze na tylny widelec w mym rowerze i widze, ze tam
 przeszkadzaja srubki: hamulca tarczowego i bagaznika. Potrzeba
 zrobic przerobke jakas, a jezeli tak pokombinowac juz mozna z
 wlasnymi konstrukcjami opartymi na tym pomysle.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-15 00:31:35
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Powiedzcie, jak to przerobic zeby pasowalo na tylny widelec
 normalnego roweru? Poza tym, warto ten zestaw zakupic za stowke przyjmujac z gory ze
 kupuje surowiec do wlasnych przerobek?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-15 09:23:18
Autor: z
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Improwizuj a potem się pochwal. Ocenimy.
W morę. Chłopie! Miałeś ZPT w podstawówce? Cokolwiek miałeś?
Ile masz lat że trzeba ciągle prowadzić za rączkę? :-)

A konstruktywnie:
Rozdziel sekcję zasilania od sekcji oświetleniowej i połącz ją przewodem. :-)

To teraz mi doradź :-)
Właśnie dostałem w łapy trenażer Minoura taki z napędem z obręczy.
Niestety oprócz napraw i regulacji (używany był) stwierdzam że ma on mniejszy opór niż tacx z napędem na oponie.
Może był cichszy jak był nowy.

Chodzi o to że ma dla mnie za małą bezwładność (pewnie przydałoby się porządne koło zamachowe a nie taki kawałek blaszki :-) )

No i ten zbyt mały opór :)
oczywiście stosując większe przełożenia da się to uzyskać ale kupowałem go w celach wyciszenia.

Doradź coś.

Połączyć/dołożyć do tego opór ze starego tacksa? Jak? :-)

Data: 2017-08-09 11:48:41
Autor: cytawa
Yerine Ictimai pisze:

Przeciez mozna zrobic jakies bezprzewodowe sterowanie, jezeli
 kazda lampka ma swoje zrodlo sterowania to nadajnik (pilota)
 umiescic w przedniej lampce ktory by korzystal z jej zrodla
 zasilania.

Powinni robic lampki z bluetooth'em i dolaczac aplikacje na smarfon z GPS. Wtedy by mozna automatycznie wylaczac lamke jak sie dojedzie do domu.

Jan Cytawa

Data: 2017-08-09 04:01:12
Autor: tadeklodz
W dniu środa, 9 sierpnia 2017 11:48:54 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Yerine Ictimai pisze:

> [...]

Powinni robic lampki z bluetooth'em i dolaczac aplikacje na smarfon z GPS. Wtedy by mozna automatycznie wylaczac lamke jak sie dojedzie do domu..

kup sobie dynamo w piaście podłącz pod ni lampkę przednią i tylną ustaw na przedniej lampce tryb auto i będzie się sama włączała o zmroku. Po co to międlenie prostego tematu

Data: 2017-08-09 15:20:19
Autor: cytawa
tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

kup sobie dynamo w piaście podłącz pod ni lampkę przednią i tylną
ustaw na przedniej lampce tryb auto i będzie się sama włączała o
zmroku. Po co to międlenie prostego tematu

Bo lubie. A ty nie lubisz miedlic prostych tematow.

Jan Cytawa

Data: 2017-08-09 16:04:16
Autor: __Maciek
Wed, 9 Aug 2017 04:01:12 -0700 (PDT) tadeklodz@poczta.onet.pl napisał:

kup sobie dynamo w piaście podłącz pod ni lampkę przednią i tylną ustaw na przedniej lampce tryb auto i będzie się sama włączała o zmroku.

W sumie to dynamo, przy całej jego dziadowskości, można by z jakąś
przetworniczką wykorzystać do doładowywania Li-Iona, a jednocześnie
sterowania lampką - np. wykryto jakieś napięcie na wejściu z dynama,
przed prostownikiem, to załączamy lampki (przód i tył) na powiedzmy 5
minut. Przy zaniku napięcia, procek zaczyna odliczać czas do
wyłączenia.

Po co to międlenie prostego tematu

Nie musisz czytać, nie ma takiego obowiązku.

Data: 2017-08-09 07:24:22
Autor: tadeklodz
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?

>Po co to międlenie prostego tematu

Nie musisz czytać, nie ma takiego obowiązku.
To jest komentarz mój do tej całej debaty. Oczywiście że nie muszę czytać. Ale Wasze dywagacje na różne tematy / przeważnie rowerowe/ przypominają mi dzielenie włosa na cztery.
więcej nie będę się odzywał

Data: 2017-08-09 19:41:15
Autor: Prot Ogenes
On 2017-08-09 16:24, tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:

[...]

Wybacz autorowi wątku i tym którzy go karmią.
Jest sezon ogórkowy, to i temat z dupy ;-)

pozdr
Prot

Data: 2017-08-09 12:03:56
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
No nie wiem, rosyjscy hakerzy by powyłączali nam lampki w razie wojny ;-)

-- -- -

Data: 2017-08-09 12:46:18
Autor: Yerine Ictimai
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> Wrote in message:
No nie wiem, rosyjscy hakerzy by powyłączali nam lampki w razie wojny ;-)

Ale jakiej wojny, chyba wietnamskiej

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-20 15:04:55
Autor: Marek
cytawa napisał:

Powinni robic lampki z bluetooth'em i dolaczac aplikacje na smarfon z GPS. Wtedy by mozna automatycznie wylaczac lamke jak sie dojedzie do domu..

No i wykrakałeś ;). http://tiny.pl/gjftl

Sorki. Nie mam cierpliwości, by dociągnąć do końca wątku. Zwłaszcza, że od
wielu postów widać, że to tylko jałowe pitolenie w bambus.
Jak dla mnie, to na obecnym poziomie technologii świecenia bicyklem do tyłu
rzecz sprowadza się do kwestii: zasilać lampkę przez USB, "paluszkiem" AA lub
dwoma AAA. Jestem za jednym AA. W dyskontach jest toto za grosze, a świeci
miesiącami, więc warto wydać na taki model jednorazowo parę złotych.
Problem z sekundami marnowanymi na włączenie i wyłączenie to chyba wśród
rowerzystów (ludzi ruchu) problem wydumany?

--
Marek

Data: 2017-08-21 15:32:00
Autor: ąćęłńóśźż
Przednie kontrolowanie tylnej lampki?
Nie jest wydumany, mnie to przeszkadza.

-- -- -
Problem z sekundami marnowanymi na włączenie i wyłączenie to chyba wśród rowerzystów problem wydumany?

Data: 2017-08-15 17:10:14
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Pojawil sie taki wynalazek wlasnie:    http://tinyurl.com/ycmn6hgf
Powiedzcie co myslicie, poniewaz mam chec zamowic ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-15 17:17:59
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Ani slowa o wodoszczelnosci, poza tym fajne?

Powiedzcie, moznaby to jakos uwodoszczelnic aby dzialalo po
 deszczu tez?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-16 14:36:06
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Poza tym jeszcze posiada czujnik hamowania montowany na lince
 hamulca, ale jak widze tylniego hamulca a hamulec przedni jest
 wazniejszy.
Powiedzcie warto kupic?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/