Przednie zębatki - wymiana na mniejsze

Data: 2014-06-14 17:33:36
Autor: Shooter
Przednie zębatki - wymiana na mniejsze
Witam

Mam rower Unibike Viper, ostatnio jeżdżę coraz więcej po górkach w terenie i przełożenia wydają się być za twarde stąd pomysł zmiany przednich zębatek na mniejsze. Obecnie jest tam korba Alivio FC-M411 48/32/28 i przerzutka M412, szukam samych zębatek do M411 i wygląda na to że są już niedostępne. W związku z tym zostaje kilka opcji:
- kupić inne zębatki Alivio - jakie i czy będą pasowały do obecnej korby?
- kupić całość czyli korba z zębatkami tylko czy będzie to pasować do obecnej przerzutki?
Co radzicie?

--
Shooter

Data: 2014-06-14 11:49:38
Autor: Kuba Abuk
Przednie zębatki - wymiana na mniejsze
W dniu sobota, 14 czerwca 2014 17:33:36 UTC+2 użytkownik Shooter napisał:
Witam

Mam rower Unibike Viper, ostatnio jeżdżę coraz więcej po górkach w terenie i przełożenia wydaj± się być za twarde st±d pomysł zmiany przednich zębatek na mniejsze. Obecnie jest tam korba Alivio FC-M411 48/32/28 i przerzutka M412, szukam samych zębatek do M411 i wygl±da na to że s± już niedostępne. W zwi±zku z tym zostaje kilka opcji:

- kupić inne zębatki Alivio - jakie i czy będ± pasowały do obecnej korby?

- kupić cało¶ć czyli korba z zębatkami tylko czy będzie to pasować do obecnej przerzutki?

Co radzicie?

Pomysł zmiany zębatek na 44(42)/32/22 w rowerze na 28" kołach jest bardzo dobry. Je¶li suport nie ma luzów, to wymieniłbym tylko je. W 29erach jest teraz moda na kombinacje 40/30/22, czy 38/26.

OIDP to wszystkie shimanowskie tarcze 8/9sp o BCD=104 i 64mm tej klasy powinny pasować: M410, M415, M442, M443, M480,M510, M570, M572, m580 itd. (przy wyborze kierowałbym się cen±). O grupach M3xx nie mam wystarczaj±cej wiedzy.
Nie warto na pewno montować aluminiowych zębatek 32T z wyższych grup. S± miękkie jak plastelina i zdecydowanie droższe. Stalowe s± cięższe o kilkana¶cie gramów, ale jednocze¶nie kilkana¶cie razy bardziej trwałe. Przerabiałem to w FC-M580, M760 i M572. Zdravim,
Kuba

Data: 2014-06-14 21:04:49
Autor: Shooter
Przednie zębatki - wymiana na mniejsze
W dniu 2014-06-14 20:49, Kuba Abuk pisze:

Pomysł zmiany zębatek na 44(42)/32/22 w rowerze na 28" kołach jest bardzo dobry. Jeśli suport nie ma luzów, to wymieniłbym tylko je.
W 29erach jest teraz moda na kombinacje 40/30/22, czy 38/26.

OIDP to wszystkie shimanowskie tarcze 8/9sp o BCD=104 i 64mm tej klasy powinny pasować: M410, M415, M442, M443, M480,M510, M570, M572, m580 itd. (przy wyborze kierowałbym się ceną). O grupach M3xx nie mam wystarczającej wiedzy.
Nie warto na pewno montować aluminiowych zębatek 32T z wyższych grup. Są miękkie jak plastelina i zdecydowanie droższe. Stalowe są cięższe o kilkanaście gramów, ale jednocześnie kilkanaście razy bardziej trwałe. Przerabiałem to w FC-M580, M760 i M572.

Z wyĹĽszych grup czyli konkretnie ktĂłrych?
Sorry za lamerstwo ale nie ogarniam tych wszystkich numerkĂłw Shimano ;)

--
Shooter

Data: 2014-06-14 13:19:42
Autor: Kuba Abuk
W dniu sobota, 14 czerwca 2014 21:04:49 UTC+2 użytkownik Shooter napisał:
> [...]

> Nie warto na pewno montować aluminiowych zębatek 32T z wyższych grup. S± miękkie jak plastelina i zdecydowanie droższe. Stalowe s± cięższe o kilkana¶cie gramów, ale jednocze¶nie kilkana¶cie razy bardziej trwałe. Przerabiałem to w FC-M580, M760 i M572.

Z wyższych grup czyli konkretnie których?

Sorry za lamerstwo ale nie ogarniam tych wszystkich numerków Shimano ;)

Im wyższy numerek, tym wyżej i drożej:
3xx: Acera
4xx : Alivio
5xx: Deore
57x-58x: stare Deore LX
6xx: SLX
7xx: XT
9xx: XTR
http://cannondale-authorteam.bloog.pl/id,795356,title,Hierarchia-grup-osprzetu-SHIMANO,index.html?smoybbtticaid=612e86

Zostań przy 4xx.

Lamerstwem jest raczej to (oczywi¶cie obok jazdy w słuchawkach):
"Polećcie mi jaka¶ większa korbę to trekinga, bo na 48x11 jest za wolno":)

Zdravim,
Kuba

Data: 2014-06-15 08:35:46
Autor: 666
Przednie zębatki - wymiana na mniejsze
Żeby¶ się nie Ľdziwił, mam wujka w wieku przedemerytalnym, w górach wychowany, dla niego 48x11 jest za lekko i widziałem to parę razy naocznie ;-)
BTW jest niższy ode mnie, wsiadł na mój za duży dla mnie rower, wyci±gn±ł siodełko na maksa, powiedział "trochę za nisko, ale trudno" no i pojechali¶my do lasu, on na 48x11 a ja pewnie na 34x15

-- -- -
"Polećcie mi jaka¶ większa korbę to trekinga, bo na 48x11 jest za wolno"

Data: 2014-06-16 01:20:13
Autor: rmikke
Przednie zębatki - wymiana na mniejsze
W dniu niedziela, 15 czerwca 2014 08:35:46 UTC+2 użytkownik  666 napisał:

BTW jest ni�szy ode mnie, wsiad� na m�j za du�y dla mnie rower,
wyci�gn�� siode�ko na maksa, powiedzia� "troch� za nisko, ale trudno" no i pojechali�my do lasu, on na 48x11 a ja pewnie na 34x15

Ty w kucki jeĽdzisz, czy co?

Data: 2014-06-16 11:32:17
Autor: 666
Przednie zębatki - wymiana na mniejsze
Tak, na ramie 22,5'' ;-)

-- -- -
Ty w kucki jeĽdzisz, czy co?

Data: 2014-06-17 20:25:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 14 Jun 2014, Kuba Abuk wrote:

Lamerstwem jest raczej to (oczywi¶cie obok jazdy w słuchawkach):
"Polećcie mi jaka¶ większa korbę to trekinga, bo na 48x11 jest za wolno":)

  Mieszkasz gdzie¶ "na płaskim"?
  Nie wszyscy tak maj±.
  No i jest pytanie do czego ten trekking ;)
(mam na my¶li, że "z górki po asfalcie" do spokojnego deptania takie
przełożenie jest w sam raz, zależnie od definicji "górki").

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-14 21:10:38
Autor: PeJot
W dniu 2014-06-14 21:04, Shooter pisze:

nie ogarniam tych wszystkich numerków Shimano ;)

Marketingowcy uznaj± to za sukces.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-06-14 20:01:01
Autor: PeJot
W dniu 2014-06-14 17:33, Shooter pisze:
[...]

Wygl±da na to że wystarcz± same zębatki, ale jak znam życie cena za komplet będzie zbliżona do ceny całych korb:

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/SI_0094A/SI-0094A-001-POL_v1_m56577569830677434.pdf

Przednia przerzutka raczej do wykorzystania po przeregulowaniu, łańcuch do skrócenia.

Data: 2014-06-14 20:36:02
Autor: PeJot
Przednie zębatki - wymiana na mniejsze
W dniu 2014-06-14 20:01, PeJot pisze:

A jeszcze - jak± kasetę ( ile zębów na koronkach ) masz z tyłu ?

Data: 2014-06-14 20:54:14
Autor: Shooter
W dniu 2014-06-14 20:36, PeJot pisze:
W dniu 2014-06-14 20:01, PeJot pisze:

A jeszcze - jaką kasetę ( ile zębów na koronkach ) masz z tyłu ?

Z tyłu Alivio HG40 8 koronek 11-32 zebów.

Jak mam rozumieć tą tabelkę z poprzedniego posta? Wszystkie wymienione modele są ze sobą kompatybilne? Do FC-M3XX jest już inna przerzutka przednia...

--
Shooter

Data: 2014-06-14 21:07:39
Autor: PeJot
W dniu 2014-06-14 20:54, Shooter pisze:

Z tyłu Alivio HG40 8 koronek 11-32 zebów.

11-13-15-18-21-24-28-32. Ta 11 często używana, czy w ogóle ?

Jak mam rozumieć t± tabelkę z poprzedniego posta?

Korba FC-M411 występuje z koronkami 48-38-28 jak i z 42-32-22 zęby, czyli zębatki wystarczy podmienić.

Wszystkie wymienione
modele s± ze sob± kompatybilne? Do FC-M3XX jest już inna przerzutka
przednia...

Mimo to pierw próbowałbym przeregulować to co jest.

Data: 2014-06-14 21:09:19
Autor: PeJot
W dniu 2014-06-14 21:07, PeJot pisze:

Mimo to pierw próbowałbym przeregulować to co jest.

A konkretnie jakie jest obecnie oznaczenie przedniej przerzutki ?

Data: 2014-06-14 21:20:26
Autor: Shooter
W dniu 2014-06-14 21:09, PeJot pisze:
W dniu 2014-06-14 21:07, PeJot pisze:

Mimo to pierw próbowałbym przeregulować to co jest.

A konkretnie jakie jest obecnie oznaczenie przedniej przerzutki ?

Obecnie to FD-M412

--
Shooter

Data: 2014-06-14 21:25:06
Autor: PeJot
Przednie zębatki - wymiana na mniejsze
W dniu 2014-06-14 21:20, Shooter pisze:

Obecnie to FD-M412

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/FrontDriveSystem/SI_6KFFB/SI-6KFFB-002-POL_v1_m56577569830758249.pdf

Wg powyższego ta przerzutka obsługuje obydwie kombinacje koronek, zarówno 48-28 jak i 42-22.

  No a co z 11 z tyłu - wozisz tylko czy używasz ?

Data: 2014-06-14 21:29:37
Autor: Shooter
Przednie zębatki - wymiana na mniejsze
W dniu 2014-06-14 21:07, PeJot pisze:
W dniu 2014-06-14 20:54, Shooter pisze:

Z tyłu Alivio HG40 8 koronek 11-32 zebów.

11-13-15-18-21-24-28-32. Ta 11 często używana, czy w ogóle ?

11 nieużywana w zasadzie, kombinacja 48 z przodu i 11 z tyłu to nadaje się raczej do roweru szosowego ;)

Jak mam rozumieć tą tabelkę z poprzedniego posta?

Korba FC-M411 występuje z koronkami 48-38-28 jak i z 42-32-22 zęby,
czyli zębatki wystarczy podmienić.

Wiem że wystarczy podmienić, przeszukuje allegro i sklepy i w zasadzie nikt tego nie sprzedaje do M411, może ktoś ma jedną z zębatek i tyle....

--
Shooter

Data: 2014-06-14 21:41:34
Autor: PeJot
W dniu 2014-06-14 21:29, Shooter pisze:

11-13-15-18-21-24-28-32. Ta 11 często używana, czy w ogóle ?

11 nieużywana w zasadzie, kombinacja 48 z przodu i 11 z tyłu to nadaje
się raczej do roweru szosowego ;)

Ojtam, ojtam. Proponuję prost± przeróbkę kasety: poszukaj w SR koronki 12 zębów do kasety 8 rzędowej i zastosuj zamiast 11.

[...]

nikt tego nie sprzedaje do M411, może kto¶ ma jedn± z zębatek i tyle....

Cała korba FC-M410 ok. 120 zł. Koronki luzem też s±, tyle że suma cen i przesyłki zaporowa.

Data: 2014-06-14 22:03:47
Autor: Shooter
W dniu 2014-06-14 21:41, PeJot pisze:
W dniu 2014-06-14 21:29, Shooter pisze:

11-13-15-18-21-24-28-32. Ta 11 często używana, czy w ogóle ?

11 nieużywana w zasadzie, kombinacja 48 z przodu i 11 z tyłu to nadaje
siÄ™ raczej do roweru szosowego ;)

Ojtam, ojtam. ProponujÄ™ prostÄ… przerĂłbkÄ™ kasety: poszukaj w SR koronki
[...]

Cała korba FC-M410 ok. 120 zł. Koronki luzem też są, tyle że suma cen i
przesyłki zaporowa.

Ok, masz rację - 410 komplet jest do kupienia więc pójdę w tym kierunku.

Co do koronki 11 to zobaczymy jak będzie po zmianie na mniejsze tarcze z przodu ale dobrze wiedzieć że jest opcja z dwunastką.

Dzięki za pomoc!

--
Shooter

Data: 2014-06-14 22:07:12
Autor: PeJot
W dniu 2014-06-14 22:03, Shooter pisze:

Ok, masz rację - 410 komplet jest do kupienia więc pójdę w tym kierunku.

Jeszcze jedna opcja: jeżeli obecna korba nie jest jako¶ specjalnie zużyta, poszukać serwisu rowerowego który korbę 42 zamontuje a 48 weĽmie w rozliczeniu.

Data: 2014-06-16 01:14:57
Autor: rmikke
W dniu sobota, 14 czerwca 2014 20:01:01 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

Przednia przerzutka raczej do wykorzystania po przeregulowaniu

Może być konieczne przesunięcie jej troszkę w dół.
Jak zmieniałem w drug± stronę, wymagało to umieszczenia przerzutki wyżej.
Przy takiej samej zmianie w rowerze Młodego - już nie.

Data: 2014-06-16 11:51:30
Autor: Wojciech
[...]

Zdaje się że mam tę korbę. Też mi było za twardo więc 32 zęby (środkową) wymieniłem na 42 a 48 wywaliłem. Mam 42/28.
W układzie 42/32/22 wq..ło mnie zrzucanie z 32 na 22 - nieraz szło to b. opornie. Przełożenie 28/28 mi wystarcza.

kurcze teraz się dowiaduję że znów byłem prekursorem;)
Jak 8 lat temu składałem biały rower (wszyscy mieli czarne) to białych komponentów praktycznie nie było. Musiałem malować. Dziś mój ekstrawagancki rowerek jest jednym z tysięcy:(

Przednie zębatki - wymiana na mniejsze