Przednionapędóweczki - taran ujecie...

Data: 2010-02-11 20:39:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
Przednionapędóweczki - taran ujecie...

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl1m5q$1n7$1news.task.gda.pl...
Coś cienko wam teraz idzie z tymi przednimi napędzikami...
Jak nie możecie jechać, ustawiajcie się na prawym pasie i nie taranujcie innym drogi... Bo naprawdę nie chce mi się jechać 30 km/h na trzypasmowej Grunwaldzkiej w Gdańsku.

mozesz napisac tak wprost i konkretnie - o co Ci chodzi?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 20:46:04
Autor: spammtrapp
Przednionapędóweczki - taranujecie.. .
mozesz napisac tak wprost i konkretnie - o co Ci chodzi?

Stara sie chłopak ale sie wyslowic nie moze. Moze sie rozleniwił na tarasie i teraz zbiera tego owoce.

Data: 2010-02-11 20:48:52
Autor: Plumpi
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl1mee$1os$1inews.gazeta.pl...

[...]

No jakto o co ?
Jaśnie pan dresik wkr...ny, że nie może pokazać innym, ze on potrafi jechać przed każdym o 5m wcześniej. Tyle, ze mu się taranowanie z tarasowaniem popier...... zajączkowało :D

Data: 2010-02-11 20:53:23
Autor: MM
Dnia 11-02-2010 o 20:39:51 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):

mozesz napisac tak wprost i konkretnie - o co Ci chodzi?

Bo Pan Filip dorobił się BMW, wcześniej miał Golfa

Data: 2010-02-11 20:55:38
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-11 20:53, MM pisze:

mozesz napisac tak wprost i konkretnie - o co Ci chodzi?

Bo Pan Filip dorobił się BMW, wcześniej miał Golfa

I z zazdrości się aż czerwienisz? :)

Data: 2010-02-12 10:12:35
Autor: Jakub Witkowski
Filip KK pisze:
W dniu 2010-02-11 20:53, MM pisze:

Bo Pan Filip dorobił się BMW, wcześniej miał Golfa

I z zazdrości się aż czerwienisz? :)

Trafione? Po samym stylu wypowiedzi? No to pogratulować MM!

Data: 2010-02-12 11:03:11
Autor: MM
Dnia 11-02-2010 o 20:55:38 Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał(a):

I z zazdrości się aż czerwienisz? :)

Nie, wisi mi to że masz BMW nawet 1 roczne.

Stwierdzam że chciałeś się pochwalić ze masz BMW (mieć BMW to synonim  luksusu? Nawet 10 letnie), a nie srebrnego Golfa IV.

I nie wiedziałeś jak zabłysnąć na grupie, bo dawno ciebie tutaj nie  widziałem (byłeś w Anglii na zmywaku, czy stałeś na bramce?)

Data: 2010-02-12 11:11:19
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 11:03, MM pisze:

[...]

Jeśli tak bardzo Cię interesuje moje życie prywatne i czym jeżdżę, jak mnie spotkasz w realu, spytaj się... ;)

Data: 2010-02-12 12:10:00
Autor: MM
Dnia 12-02-2010 o 11:11:19 Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał(a):

Jeśli tak bardzo Cię interesuje moje życie prywatne i czym jeżdżę, jak  mnie spotkasz w realu, spytaj się... ;)

Dawno Ciebie nie widziałem, może się zmieniłeś, brodę zapuściłeś, bo  raczej mięśni się nie gubi....

Data: 2010-02-12 15:37:21
Autor: Karolek
MM pisze:
[...]

Te napompowane koksami pekaja jak balony ;>

--
Karolek

Data: 2010-02-11 22:13:47
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.u7zau9dupq3u2rmobilekone...
Dnia 11-02-2010 o 20:39:51 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):

mozesz napisac tak wprost i konkretnie - o co Ci chodzi?

Bo Pan Filip dorobił się BMW, wcześniej miał Golfa

no generalnie w pytaniu zmierzałęm do tego, ze chcialem usłyszec, ze RWD lepiej jedzie po śniegu i FWD są zawalidrogami (licząc w duchu, ze nie ma 4x4) :D

Wtedy mialbym ubaw.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 22:16:42
Autor: Filip KK
[...]

Rozwiniesz swą błyskotliwą wypowiedź? Z chęcią posłucham co masz do powiedzenia w temacie BMW. :)

Data: 2010-02-12 08:35:33
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl1s44$kei$5news.task.gda.pl...

[...]

słowem nie wspomnialem o BMW, a jedynie o napęcie RWD vs FWD na śliskiej nawierzchni.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-11 22:22:07
Autor: Czarek Daniluk
[...]

Pewnie tak, ale jak się jedzie to nieważne czy to RWD czy FWD wszyscu jak widzą trochę śniegu to jadą 40km/h - po DC ;)
Jeżdżę FWD i jakoś nikogo nie tarasuję, a wręcz przeciwnie :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-02-12 08:36:15
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@usuntocedaniluk.com> napisał w wiadomości news:hl1sds$n2q$1newsfeed.net.icm.edu.pl...

Jeżdżę FWD i jakoś nikogo nie tarasuję, a wręcz przeciwnie :D

no wlasnie. Bo FWD poradzi sobie lepiej niż RWD...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 10:30:30
Autor: Filip KK
[...]

.... Powiedział ten, który nigdy nie posiadał tylnego napędu.

Data: 2010-02-12 10:35:28
Autor: Arek M
Przednionapędóweczki - taranujecie. ..

no wlasnie. Bo FWD poradzi sobie lepiej niż RWD...

.... Powiedział ten, który nigdy nie posiadał tylnego napędu.

Zajrzyj w jego podpis ......

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-02-12 11:12:21
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 10:35, Arek M pisze:

.... Powiedział ten, który nigdy nie posiadał tylnego napędu.

Zajrzyj w jego podpis ......

Burak w oplu :D

Data: 2010-02-12 11:28:03
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl39ih$5p9$2news.task.gda.pl...
W dniu 2010-02-12 10:35, Arek M pisze:

.... Powiedział ten, który nigdy nie posiadał tylnego napędu.

Zajrzyj w jego podpis ......

Burak w oplu :D

ta... przedstawil sie kolega z BMW.
ktory nawet nie zna róznic miedzy RWD a FWD w jeździe po sliskiej nawierzchni. Ba, ktory twierdzi, ze FWD sie nie da z poslizgu wyprowadzić przy 160km/h a w RWD to pikus :D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 19:20:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Kuba (aka cita) pisze:
ta... przedstawil sie kolega z BMW.
ktory nawet nie zna róznic miedzy RWD a FWD w jeździe po sliskiej nawierzchni. Ba, ktory twierdzi, ze FWD sie nie da z poslizgu wyprowadzić przy 160km/h a w RWD to pikus :D

Kuba, powiedz mi jedno. Czy tylko ja mam chwilami wrażenie, że dyskutujemy z kimś, kto gros swoich doświadczeń wyniósł zza kierownicy Logitecha/Microsoftu/Saiteka?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-02-12 19:43:14
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:hl46fu$8om$1news.dialog.net.pl...
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

heheh :)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 22:45:36
Autor: Filip KK
Przednionapędóweczki - taranujecie. ..

Kuba, powiedz mi jedno. Czy tylko ja mam chwilami wrażenie, że
dyskutujemy z kimś, kto gros swoich doświadczeń wyniósł zza kierownicy
Logitecha/Microsoftu/Saiteka?

Wybacz, nawet nie wiem o czym Ty piszesz. Zapewniam Cię, że żadnym kółkiem plastikowym w życiu nie kręciłem.

Data: 2010-02-12 10:48:03
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3742$vho$5news.task.gda.pl...

[...]

raczej ten, ktory większość życia jeździ z tylnym napędem w osobowkach, busach i czasem dużych mobilach.
ps. jeżdze bo lubie, ale RWD nigdy lepszy na sliskim nie będzie, a co najwyżej czasem fajniejszym :P

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 11:13:25
Autor: Filip KK
[...]

Wsiądź do BMW, zmienisz słowo "czasem", na "zawsze".

Data: 2010-02-12 11:25:59
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl39kh$vho$10news.task.gda.pl...

[...]

Jasne, nigdy nie jeździlem BWM. Przecież to taki rarytas :D

ps. ale usciślijmy - nie mówimy o wersji X - prawda?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 12:01:39
Autor: Filip KK
[...]

Odniosłem się do tego co napisałeś... A nie pisałeś o jakiejś "wersji X", tylko o napędzie RWD.

Data: 2010-02-12 11:28:23
Autor: Cavallino
[...]

Właśnie na tym aucie wyrobiłem w sobie przekonanie, że w zimie RWD nadaje się do stania w garażu wyłącznie.

Data: 2010-02-12 11:59:41
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 11:28, Cavallino pisze:

[...]

Przykro mi, że miałeś egzemplarz po przejściach, taki faktycznie ma prawo pływać. Jakie miałeś bmw i jakie miało opony, że uważasz że zimą się kompletnie nie nadaje do jazdy?

Data: 2010-02-12 12:03:09
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3cb9$vho$13news.task.gda.pl...
[...]

kto kurwa mówi o pływaniu?

Chodzi o zwykła, prostą przyczepnosć, choćby przy ruszaniu.

Masz silni z przodu, napęd na tył. Rozkład mas w okolicach 50%.
Przednionapędówka ma (zwykle) silnik z przodu, napęd na przód, rozklad mas taki, ze oś napędzana jest bardziej obciążona.
To wlasnie powoduje, ze FWD na sliskiej nawierzchni lepiej w normalnym ruchu sprawdzi sie duzo lepiej niz RWD.

Ruszenie FWD na tej samej nawierzchni będzie efektywniejsze niż RWD - podobnie z wyjeżdzaniem ze sniegu.

Jesli tego nie rozumiesz, znaczy sie, ze masz to BMW za krótko i/lub za krótko jeździsz samochodami - zwlaszcza RWD

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 12:18:47
Autor: Filip KK
Przednionapędóweczki - taranujecie. ..

kto kurwa mówi o pływaniu?

Ja mówię o pływaniu, ja. Pamiętaj, że BMW _musi_ być proste i dobrze geometria ustawiona. Jeśli te dwa punkty są pominięte, to nie pojedziesz prosto na śniegu.

Chodzi o zwykła, prostą przyczepnosć, choćby przy ruszaniu.

Masz rację, kiedyś się męczyłem przy ruszaniu, mając przód napęd w różnych samochodach... Teraz patrzę na tych (z przednim napędem) co są przede mną na światłach i koła im buksują, nie mogą ruszyć z miejsca, a ja stoję za nimi z wciśniętym hamulcem i czekam aż ruszy... (i współczuję).

Masz silni z przodu, napęd na tył. Rozkład mas w okolicach 50%.

I tu jesteś w błędzie. Środek ciężkości przechodzi płynnie na tył, podczas ruszania. Jak umiejętnie się rusza, tylna oś jest mocniej dociskana i można bardzo płynnie ruszać, ruchem jednostajnie przyspieszonym. Czego już nie można w przednim napędzie, bo przednia oś jest odciążana przy starcie.

[...]

To moja pierwsza zima w BMW i z radością patrzę jak pada kolejny śnieg, zasypując jezdnię, bo wiem że sobie polatam.. Bo wiem, że mało kto wyjedzie z parkingu. W największe śniegi, gdy ulica jest zasypana, mało kto wyjeżdża, taka jest prawda. Ale taksówki (MB) jeżdżą zawsze.

Podstawa w tylnym napędzie to dobre opony.

Data: 2010-02-12 13:26:31
Autor: Czarek Daniluk
Filip KK pisze:

[...]

Już widziałem takich - z prostego parkingu zasypanego nieźle śniegiem, z koleinami, ubitym itp. wyjeżdżał z dobre 10 minut starszym 323.
Wsiadłem w głupiego golfa, odpaliłem, nie ruszając gazu wsadziłem wsteczny - wycofałem, wrzuciłem 1 i wyjechałem nawet bez 1go przekręcenia kołami w miejscu.

Dziękuję za takie RWD gdzie będe się zastanawiał czy zaparkuję i czy później wyjadę, tego samego widziałem z tydzień później też kombinującego żeby wyjechać.

Pozdrawiam !!

PS:
Z ciekawości jak go jeszcze zobaczę luknę na laczki ;)

Data: 2010-02-12 13:23:06
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 13:26, Czarek Daniluk pisze:

[...]

No tak, użytkownik golfa - to wiele wyjaśnia.

A co robisz przed otwarciem drzwi do samochodu, gdy leży na nim 10 cm śniegu? <lol>

[...]

Luknij, luknij. Wróć i napisz jakie ma laczki...

Data: 2010-02-12 14:59:27
Autor: Budzik
Przednionapędóweczki - taranujecie...
Użytkownik Filip KK nospam@nospam.pl ...

A co robisz przed otwarciem drzwi do samochodu, gdy leży na nim 10 cm śniegu? <lol>

nic...
no moze czasami odgarne tyle, zeby nie wpadlo do srodka przy otwieraniu drzwi. :)

Data: 2010-02-12 16:04:35
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 15:59, Budzik pisze:

[...]

Też masz golfa?! Heheh :)

Ja też musiałem odgarniać śnieg przed wejściem do golfa. W BMW tego nie trzeba robić, nawet jak jest 30 cm śniegu, nie ma prawa wpaść śnieg do środka! Mam z tego codziennie bekę. ;)

Data: 2010-02-12 18:16:03
Autor: Budzik
[...]

Forda, Toyote, Peugeota. Akurat golfa niestety nie.

Ja też musiałem odgarniać śnieg przed wejściem do golfa. W BMW tego nie trzeba robić, nawet jak jest 30 cm śniegu, nie ma prawa wpaść śnieg do środka! Mam z tego codziennie bekę. ;)

chyba nie rozumiem tego poczucia humoru... :(

Data: 2010-02-12 19:23:12
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 19:16, Budzik pisze:

chyba nie rozumiem tego poczucia humoru... :(

Zrozumiesz, jak nie będziesz musiał odgarniać rękawem śniegu przed otwarciem samochodu... :)

Data: 2010-02-12 19:59:25
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail nospam@nospam.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

chyba nie rozumiem tego poczucia humoru... :(

Zrozumiesz, jak nie będziesz musiał odgarniać rękawem śniegu przed otwarciem samochodu... :)

moze jednak wyjasnisz?
Bo jeszcze mi sie nie zdarzyło.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2010-02-13 16:42:02
Autor: sop3k
> [...]

Ja też musiałem odgarniać śnieg przed wejściem do golfa. W BMW tego nie trzeba robić, nawet jak jest 30 cm śniegu, nie ma prawa wpaść śnieg do środka! Mam z tego codziennie bekę. ;)

Beke to ja mam z Ciebie. Nie wiem co masz za auto ale do BMW 3 i BMW 5 wpda snieg ze hoho. Od razu dodam, ze auto z polskiego salonu - rodzinne, bezzadnych przygód. --

Data: 2010-02-14 04:37:24
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-13 16:42, sop3k@o2.pl pisze:

Beke to ja mam z Ciebie. Nie wiem co masz za auto ale do BMW 3 i BMW 5 wpda
snieg ze hoho. Od razu dodam, ze auto z polskiego salonu - rodzinne, bezzadnych
przygód.

Do trójki (e36) ma prawo wpadać śnieg, to jedno z gorszych BMW.

Do E34, E39, E60 nie ma prawa wpaść śnieg, bo drzwi nie otwierają się z dachem! Więc nie zmyślaj jak nie masz pojęcia.

Data: 2010-02-14 23:47:37
Autor: sop3k
> [...]

Do E34, E39, E60 nie ma prawa wpaść śnieg, bo drzwi nie otwierają się z dachem! Więc nie zmyślaj jak nie masz pojęcia.

No tak gratuluje ze na twoim BMW! snieg trzyma sie tylko dachu.
W wielu autach drzwi nie otwierją sie z dachem np.: Corolla E12, Mazda 3/6 wiec nie wymyslaj bajeczek.

Data: 2010-02-12 20:52:01
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Filip KK pisze:
[...]

Przypomnij sobie, co sam wypisywałeś, będąc takowym!

Data: 2010-02-12 22:48:19
Autor: Filip KK
Przednionapędóweczki - taranujecie. ..

No tak, użytkownik golfa - to wiele wyjaśnia.

Przypomnij sobie, co sam wypisywałeś, będąc takowym!

Specjalnie mi to robisz? Wystarczy, że Kuzyn mnie denerwuje moimi tekstami na temat "zajebistego golfa" i jego "zajebistego przedniego napędu" zimą.
Wiem co mówiłem i proszę mi nie przypominać, każdy się uczy całe życie. Ciesz się, że zmieniłem zdanie o przednim napędzie i nie wypisuje dalej bzdur na jego temat, tak jak część tutaj ludzi wypowiadających się, którzy nigdy nie jeździli tylnym napędem zimą z dobrymi oponami w dobrym prostym samochodzie.

Data: 2010-02-12 22:58:15
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 22:48:19 +0100,  Filip KK wrote:
[...]

To jeszcze raz - od kiedy jezdzisz RWD ? I tak gwoli pozniejszych statystyk - ile przejechales FWD i ile miales
przy tym przygod poslizgowych ? J.

Data: 2010-02-13 13:56:50
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl4ibe$nit$3news.task.gda.pl...

[...]

Wlasnie - każdy uczy sie całe życie, wiec wiele jeszcze przed Tobą i pewnie do przyszej zimy ponownie zmnienisz zdanie odnośnie przydatmości RWD zimą :D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 04:38:16
Autor: Filip KK
Przednionapędóweczki - taranujecie. ..

Wlasnie - każdy uczy sie całe życie, wiec wiele jeszcze przed Tobą i
pewnie do przyszej zimy ponownie zmnienisz zdanie odnośnie przydatmości
RWD zimą :D

Zawiodę Cię. Ale zdania nt RWD nie zmienię, bo dopiero sobie wyrobiłem - testując RWD w różnych sytuacjach. Nie zawiodło mnie ani razu!

Data: 2010-02-14 08:45:09
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl7r7i$gqe$5news.task.gda.pl...

[...]

ja tam nie pamiętam/nie czytalem Twoich wypowiedzi o golfie, ale z tego co przeczytalm w tym wątku - zmieniles zdanie diametralnie.
Nic więc nie stoi na przeszkodzie, zebyś zmienił je kolejny raz.

ps. moja ciocia (a dokladnie cała rodzina) ma taką ceche, ze auto, ktorym aktualnie jeżdzą jest najlepszym samochodem swiata.
Mówili tak kolejno o trabancie (a w zasadzie kilku sztukach), ładzie samarze, skodzie felicji i skodzie fabii

Teraz jeżdzą tramwajem (3city) i jak byś ich zapytał o przemieszczanie sie w mieście, to nie ma nic lepszego niż tramwaje i żaden samochód im nie dorówna.

Moze postrzegacie swiat podobnie?

ps. nie, nie pisze tego złośliwie. Tak mi sie skojarzylo (a sytuacja z rodzinka jest autentyczna)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 14:33:09
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 13:26:31 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
[...]

Ale nie wiesz jakie byly opony, jakie podloze w danym miejscu, jak
wyslizgany snieg. Owszem, przy ruszaniu na sniegu FWD ma wieksze mozliwosci, ale i one
potrafia nie wystarczyc.

J.

Data: 2010-02-12 14:58:22
Autor: Czarek Daniluk
J.F. pisze:
[...]

Nie wiem, jednak widzę, iż na tym pseudo parkingu po opadach śniegu nie stoi zbyt wiele samochodów zaparkowanych ;)
Wniosek z tego jeden - widać nie są w stanie wjechać, natomiast sam wjazd jest zastawiony z obu stron na maxa.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-02-12 14:54:34
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 14:58:22 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
J.F. pisze:
[...]

Tylko ze wiekszosc samochodow to teraz FWD. Widac oni tez tam maja klopoty :-)

J.

Data: 2010-02-12 15:32:52
Autor: Czarek Daniluk
J.F. pisze:

Tylko ze wiekszosc samochodow to teraz FWD. Widac oni tez tam maja klopoty :-)

J.

Kłopoty z głupoty - większość jak zaczyna się zakopywać to depcze gaz do dechy, nieważne jaki mają napęd, zamiast ująć gazu i próbować pomalutku się toczyć.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-02-12 15:47:48
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 15:32, Czarek Daniluk pisze:

Kłopoty z głupoty - większość jak zaczyna się zakopywać to depcze gaz do
dechy, nieważne jaki mają napęd, zamiast ująć gazu i próbować pomalutku
się toczyć.

Amen.

I to się tyczy przedniego jak i tylnego napędu.
Na głupotę nie ma ratunku, można zakopać w śniegu nawet 4x4.

Data: 2010-02-12 13:31:10
Autor: Czarek Daniluk
Filip KK pisze:

[...]

Zapraszam do DC na ulicę Jagiellońską na dziki parking na jej początku przy porcie praskim.
Wjeżdżamy Ty swoim RWD ja Golfem - w najdalszy kawałek tego parkingu i sprawdzamy kto z niego pierwszy wyjedzie i w jakim tempie.
Wtedy sprawdzimy co jest lepsze - czy Twoje RWD czy Moje FWD.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-02-12 13:28:45
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 13:31, Czarek Daniluk pisze:

[...]

Zapraszam do trójmiasta, zrobimy slalom.
Zobaczymy jak radzisz sobie podczas startu, w oesie między słupkami, nawrotką i hamowaniem w miejscu wyznaczonym. :)

Data: 2010-02-12 13:57:44
Autor: Czarek Daniluk
Filip KK pisze:
[...]

Tak jak Ty specjalisto nie przyjedziesz do DC, tak samo ja nie pojadę do 3city.

Na zakończenie poczytaj www.google.pl i swoje wypociny sprzed jakiegoś czasu - ja poglądów nie zmieniam i zawalidrogą nie jestem.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-02-12 14:02:53
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 13:57, Czarek Daniluk pisze:

Tak jak Ty specjalisto nie przyjedziesz do DC, tak samo ja nie pojadę do
3city.

Ty nie przyjedziesz, bo nie dasz rady (ze spokojem) zimą z przednim napędem ujechać tyle kilometrów. Ja w przyszły piątek jadę do wawy, niezależnie od tego ile śniegu będzie.

Data: 2010-02-12 17:50:35
Autor: DoQ
Filip KK pisze:

Ty nie przyjedziesz, bo nie dasz rady (ze spokojem) zimą z przednim napędem ujechać tyle kilometrów. Ja w przyszły piątek jadę do wawy, niezależnie od tego ile śniegu będzie.

Zmien dilera zanim przyjedziesz...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-12 18:06:00
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-12 17:50, DoQ pisze:
Filip KK pisze:

Ty nie przyjedziesz, bo nie dasz rady (ze spokojem) zimą z przednim
napędem ujechać tyle kilometrów. Ja w przyszły piątek jadę do wawy,
niezależnie od tego ile śniegu będzie.

Zmien dilera zanim przyjedziesz...

Nie mierz innych swoją miarą kolego, bo możesz się zdziwić.

Data: 2010-02-12 19:04:18
Autor: Czarek Daniluk
Filip KK pisze:

[...]

No właśnie jak czytam to nie wiem co mam myśleć - przecież sam właśnie to robisz !!

Przeczytaj je jeszcze raz swoje wypowiedzi - właśnie mierzysz innych swoją miarą !! prędzej Ty wylądujesz w rowie swoją bryką niż ja, bo ja jak widzę to mam w czaszce jeszcze trochę zdrowego rozsądku, którego Tobie brakuje, tylko się licytujesz jakich Ty rozumów nie zjadłeś.
Niejeden taki który chwalił się już wącha kwiatki od dołu.
Hołek też niby jaki to on nie jest, a potrafił dupą wjeżdżać komuś na posesję - tyle że On potrafi się przyznać że przesadził, Ty natomiast powiedziałbyś że to nie Twoja wina.

Nie wiem czy pozdrawiać, EOT bo widzę nie ma co dyskutować z mistrzem wszechświata za kierownicą.

Data: 2010-02-12 18:57:45
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3df3$vho$17news.task.gda.pl...

I tu jesteś w błędzie. Środek ciężkości przechodzi płynnie na tył, podczas ruszania.

ale wiesz, ze do dziala tylko podczas stosunkowo dobrej przyczepności.
I wtedy zgadza sie RWD będzie lepszy.
Na śliskiej nawierzchni ta zasada nie dziala i wlasnie dlatego gadasz głupoty i mówie, ze najwidoczniej musisz troche dłużej pojeździć RWD zeby to zrozumiec

Jak umiejętnie się rusza, tylna oś jest mocniej dociskana i można bardzo płynnie ruszać, ruchem jednostajnie przyspieszonym. Czego już nie można w przednim napędzie, bo przednia oś jest odciążana przy starcie.

Ale do tego potrzebna jest ... przyczepność. Bez niej - tył sie nie dociązy i tym samym dociążony silnikiem FWD będzie sprawniejszy/

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 19:09:38
Autor: Filip KK
Przednionapędóweczki - taranujecie. ..

Ale do tego potrzebna jest ... przyczepność. Bez niej - tył sie nie
dociązy i tym samym dociążony silnikiem FWD będzie sprawniejszy/

A jak zatankuję 100 litrów do baku, to się tył nie dociąży? Mało tego, że się dociąży to jeszcze środek ciężkości dociśnie mocniej tylną ośkę.

Data: 2010-02-12 19:27:49
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl45hd$ogm$2news.task.gda.pl...

[...]

FWD ma stale dociążoną oś napędową, i wbrew pozorm też mają zbiorniki paliwa, ktore w pewnym stopniu dodatkowo dociążą tył.
Nie w tym rzecz - pisałeś o dociążeniu tyłu poprzez napęd jako taki. A to sprawdza sie dopiero wtedy, kiedy mamy stosunkowo dobrą przyczepnosć.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 09:17:01
Autor: MadMan
Dnia Fri, 12 Feb 2010 19:09:38 +0100, Filip KK napisał(a):

Ale do tego potrzebna jest ... przyczepność. Bez niej - tył sie nie
dociązy i tym samym dociążony silnikiem FWD będzie sprawniejszy/

A jak zatankuję 100 litrów do baku, to się tył nie dociąży?

Niby jak się ma dociążyć tył skoro w każdym RWD masa jest rozłożona
idealnie 50/50?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 23:18:41
Autor: Yans van Horn
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Chyba jedynie przy ruszaniu na ekstremalnie śliśkiej nawierzchni i pod górę :-) Podasz inny przykład ? :-)

[...]

wiekszość FWD nie ma LSD natomiast wiele RWD tak i co wtedy ? :-)

Ruszenie FWD na tej samej nawierzchni będzie efektywniejsze niż RWD - podobnie z wyjeżdzaniem ze sniegu.

Mogę się z Tobą założyć, że dynamiczniej uda się ruszyć RWD niż FWD o ile nie bedzie to przykład ekstremalnie śliskiej nawierzchni - czyli większość przypadków.

Ponadto samochód nie powinien służyć jako pług - do jazdy w głębokim śniegu służą inne pojazdy lub po prostu zakładamy łańcuchy :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 14:00:36
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:hl4k8q$q48$1atlantis.news.neostrada.pl...

Chodzi o zwykła, prostą przyczepnosć, choćby przy ruszaniu.

Chyba jedynie przy ruszaniu na ekstremalnie śliśkiej nawierzchni i pod górę :-) Podasz inny przykład ? :-)

po co?
Wcale nie chodzi o ekstremalnie śliskie nawierzchnie, a po prostu nieodśnieżoną polską drogę.
Zwykly snieg na drodze.

[...]

nie wiem skąd te dane "nie wiele/wiele"

[...]

Mówimy o sniegu na drodze. Przyjmuje zakład :D

Ponadto samochód nie powinien służyć jako pług - do jazdy w głębokim śniegu służą inne pojazdy lub po prostu zakładamy łańcuchy :-)

pewnie.
Moze być płytki, moze byc ubity, moze być oblodzony - nie ważne. Na każdej śliskiej zimowej nawierzchni przecietny FWD i podobny przeciętny RWD *ruszając* będzie sprawniejszy.
Stwierdzone oerganoleptycznie przez wszystkich, ktorzy mieli przyjemnosć jeździć różnymi autami.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 15:25:35
Autor: Yans van Horn
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Ponieważ taki zdarza się rzadko w porównaniu z innymi :-)

Wcale nie chodzi o ekstremalnie śliskie nawierzchnie, a po prostu nieodśnieżoną polską drogę. Zwykly snieg na drodze.

Czyli bierzemy w miarę równą, drogą z niewielkim nachyleniem na któej zalega świeża warstwa kilku-kilkunastu cm śniegu ?
Ok, chętnię się przekonam :-)

[...]

Wystarczy policzyć :-) Powiedzmy szczerze, FWD stosuje się aby ciąć koszty - LSD to dodatkowy koszt.
RWD stosuje się większości w samochodach z większą mocą czyli zarazem droższych, gdzie zależy nam na
osiągach, gdzie % koszt LSD jest znacznie niższy.

Ostatnio trochę się to zmienia, ponieważ czysto mechaniczne LSD zastępowane jest sterowanym elektroniką + hamulcami.

[...]

Przykład drogi opisałem wyżej. Teraż weźmy dwa samochody o podobnym power/weight ratio.
U mnie jest to ~126km/tone

[...]

Samo ruszane, czy rozpędzenie do określonej prędkości lub przejechanie dystansu ? :-)
Możemy spróbować zrobić start na 100-200m :-)

Stwierdzone oerganoleptycznie przez wszystkich, ktorzy mieli przyjemnosć jeździć różnymi autami.

Możemy spróbować. Narazie porównam ze znajomą prelude 2.2 vtec. Będzie miała korzystniejszy stosunek mocy, ale da jakiś pogląd.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 16:17:05
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:hl6de9$ikq$1nemesis.news.neostrada.pl...
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Ale wątek, zdaje sie, zaczął sie wlasnie od zimowych warunków i sliskiej naweirzchni na prostej drodze, wiec sie tego trzymam.

[...]

zapraszam do Leszna

RWD stosuje się większości w samochodach z większą mocą czyli zarazem droższych, gdzie zależy nam na
osiągach, gdzie % koszt LSD jest znacznie niższy.

co nie znaczy, ze wystąpuje "czesto"

Ostatnio trochę się to zmienia, ponieważ czysto mechaniczne LSD zastępowane jest sterowanym elektroniką + hamulcami.

Zgadza sie, ale to w naprawde nowszych autach. Mówmy o tym co jeździ po drogach.

Mogę się z Tobą założyć, że dynamiczniej uda się ruszyć RWD niż FWD o ile nie bedzie to przykład ekstremalnie śliskiej nawierzchni - czyli większość przypadków.

Mówimy o sniegu na drodze. Przyjmuje zakład :D

Świetnie.

Samo ruszane, czy rozpędzenie do określonej prędkości lub przejechanie dystansu ? :-)
Możemy spróbować zrobić start na 100-200m :-)

Ruszenie do prędkości miastowych. Powiedzmy do 50km/h

[...]

Moc tu ma mało do rzeczy. Bardziej wielkość auta.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 17:09:00
Autor: Yans van Horn

Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Nadinterpretujesz trochę :-) 4-ty post w kolejności w wątku:

FilipKK:
"A tak na poważnie... To lewy pas służy do szybszej jazdy. Szkoda, że jak spadnie śnieg jakoś nikt nie zjedzie z lewego pasa i wszyscy tę regułę mają w poważaniu :) "

Czyli wiemy ze spadł śnieg - niewiemy zupełnie nic o tym czy leży na drodze i w jakiej postaci. MZ w mieście najpewniej chodzi o błoto pośniegowe. A to nie oznacza jeszcze że jest ślisko - przynajmniej w istotny sposób.

[...]

Leszno trochę daleko od Krakowa... ale może jakiś zlocik ? :-)

RWD stosuje się większości w samochodach z większą mocą czyli zarazem droższych, gdzie zależy nam na
osiągach, gdzie % koszt LSD jest znacznie niższy.

co nie znaczy, ze wystąpuje "czesto"

Napisałem, że wiele RWD je ma - co jest prawdą.  I napewno jest tak częściej niż w FWD w przypadku których rzadko który je ma.
Jeśli uważasz inaczej to podaj przykłady FWD posiadających.

Ostatnio trochę się to zmienia, ponieważ czysto mechaniczne LSD zastępowane jest sterowanym elektroniką + hamulcami.

Zgadza sie, ale to w naprawde nowszych autach. Mówmy o tym co jeździ po drogach.

DSC MKIII w BMW to już jest od 1998. A oznacza również wspomaganie przy ruszaniu poprzez przyhamowanie ślizgającego się koła. Nowsze oznaczają się jedynie większym wyrafiniowaniem.

Samo ruszane, czy rozpędzenie do określonej prędkości lub przejechanie dystansu ? :-)
Możemy spróbować zrobić start na 100-200m :-)

Ruszenie do prędkości miastowych. Powiedzmy do 50km/h

50km/h trudniej zmierzyć/porównać niż dystanś... zatem proponue dystans :-)

[...]

Musimy brać oczywiście auta o zbliżonej masie. U mnie ok. ~1.5t

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-13 21:21:33
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:hl6jg5$lic$1nemesis.news.neostrada.pl...

zapraszam do Leszna

Leszno trochę daleko od Krakowa... ale może jakiś zlocik ? :-)

No zapraszam

Omega Klub Polska Czaplinek - 28-30 maj 2010r.

Tyle, ze od krakowa to jeszcze dalej..

DSC MKIII w BMW to już jest od 1998. A oznacza również wspomaganie przy ruszaniu poprzez przyhamowanie ślizgającego się koła. Nowsze oznaczają się jedynie większym wyrafiniowaniem.\

no dobra, przyznaje racje. Omega BFL nawet taki miala.

50km/h trudniej zmierzyć/porównać niż dystanś... zatem proponue dystans :-)

Moze byc gorzej.
Mi głównie chodzi o ruszanie z miejsca, co w mieście/na skrzyżowaniach jest dość newralgiczne.

Moc tu ma mało do rzeczy. Bardziej wielkość auta.

Musimy brać oczywiście auta o zbliżonej masie. U mnie ok. ~1.5t

no to mialem na mysli mówiąc o "wielkości"

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-12 15:40:01
Autor: Karolek
Cavallino pisze:

Właśnie na tym aucie wyrobiłem w sobie przekonanie, że w zimie RWD nadaje się do stania w garażu wyłącznie.

Bledny wniosek wysunels.
Poprawny bylby taki, ze nalezy podniesc swoje umiejetnosci.

--
Karolek

Data: 2010-02-13 00:02:51
Autor: Cavallino
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hl3pbi$10mu$2news.mm.pl...
Cavallino pisze:

Właśnie na tym aucie wyrobiłem w sobie przekonanie, że w zimie RWD nadaje się do stania w garażu wyłącznie.

Bledny wniosek wysunels.

Dobry, skoro po zmianie na FWD problem zniknął i już się nie pojawił.
Stan aut i opon podobny (czyt, o zimówkach wtedy nikt nie słyszał).

Poprawny bylby taki, ze nalezy podniesc swoje umiejetnosci.

Wybrałem podnoszenie ich w łatwiejszej wersji napędzania.

Data: 2010-02-13 06:56:02
Autor: Karolek
Cavallino pisze:

Bledny wniosek wysunels.

Dobry, skoro po zmianie na FWD problem zniknął i już się nie pojawił.
Stan aut i opon podobny (czyt, o zimówkach wtedy nikt nie słyszał).

Bledny, bo to nie auto stanowi problem.

Poprawny bylby taki, ze nalezy podniesc swoje umiejetnosci.

Wybrałem podnoszenie ich w łatwiejszej wersji napędzania.

To przerzuc sie na rower, najlepiej taki z bocznymi kolkami. Bedziesz mial jeszcze latwiej.
--
Karolek

Data: 2010-02-13 11:01:11
Autor: Cavallino
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hl5f13$hj6$1news.mm.pl...
Cavallino pisze:

Bledny wniosek wysunels.

Dobry, skoro po zmianie na FWD problem zniknął i już się nie pojawił.
Stan aut i opon podobny (czyt, o zimówkach wtedy nikt nie słyszał).

Bledny, bo to nie auto stanowi problem.

Stanowi (ło).
Może nie jedyny, ale główny.

Poprawny bylby taki, ze nalezy podniesc swoje umiejetnosci.

Wybrałem podnoszenie ich w łatwiejszej wersji napędzania.

To przerzuc sie na rower,

No Ty tak powiesz, to każdy musi się brandzlować na widok badziewia z tylnym napędem?

Data: 2010-02-13 11:22:56
Autor: Przembo
Cavallino pisze:
[...]

Masz racje, auto czesto stanowi problem, dlatego ja minimalizuje jazde FWD i czuje się lepiej.

[...]

Pięknie sobie dorabiasz idologie, badziewie z tylnym napedem... Najlepsze auta to badziew, ludzie mogacy wybrac dowolne auto wybierają badziewie bo z pewnościa to kretyni - jeśli musisz się tak dowartościowywać by poczuć się lepiej to jest to... przykre.

Pozdr

Data: 2010-02-13 11:31:13
Autor: Cavallino
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:

[...]

Nic sobie nie dorabiam, piszę jak było.
Gdyby było tak że zmiana na FWD spowodowała NATYCHMIASTOWE poprawienie jazdy po śliskim, to bym tak napisał.
Ale było odwrotnie.

Data: 2010-02-13 11:56:29
Autor: DoQ
Przembo pisze:

[...]

Jakie sa wiec zalety tego genialnego RWD?
Pierwsza to zapewne brak "uczucia napędu" na kierownicy. Druga choć już bardziej wątpliwa to taka, że możesz strzelić pare popisów przed remizą.
Do normalnego, szybkiego przemieszczania FWD doskonale wystarcza, a topowych modelach i tak montuje się już AWD.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-13 12:13:50
Autor: Przembo
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hl60mr$c9k$1mx1.internetia.pl...
Przembo pisze:
[...]

Odwróce pytanie. Jakie są zalety FWD?
Jak jest dobra przyczepność to do zwykłej jazdy każdy napęd wystarczy, tu nie będę się spierać.

W obecnych warunkach łatwiej _mnie_ się jezdzi RWD, choć wyjazd z parkingu o którym administrator raczy zapominać jest trochę bardziej kłopotliwy.

Swoją drogą typowe dla Ciebie jest wyciąganie zdań z kontekstu...
Czy ja napisałem że RWD jest jedynym słusznym napędem? Dla _mnie_ lepsze jest AWD lub RWD, FWD po prostu jest i chocbyś tupał do upadłego to moje odczucia i doświadczenia są jakie są. Ty możesz gloryfikować nawet napęd na jedno koło, nic mi do tego.
Mnie zastanawia tylko jedno, ktoś pisze o autach z RWD badziew i tego Twój przenikliwy umysł nie zauważa...

Pozdr

Data: 2010-02-13 12:46:46
Autor: DoQ
Przembo pisze:

Odwróce pytanie. Jakie są zalety FWD?
Jak jest dobra przyczepność to do zwykłej jazdy każdy napęd wystarczy, tu nie będę się spierać.

Lepiej sobie daje rade na b.sliskiej nawierzchni. Tam gdzie ja ruszalem bez problemu, tam kolege w BMW trzeba bylo wspierac recznie i zadne balansowanie nie pomagalo. Tam gdzie 200KM FWD (bez kontroli trakcji) na śliskim łuku z uślizgującymi się kołami szło niemal po sznurku, RWD o tej samej mocy z wyłączoną trakcją wymagało już odpuszczania gazu i pewnej kontry a więc jechało wolniej.

Mnie zastanawia tylko jedno, ktoś pisze o autach z RWD badziew i tego Twój przenikliwy umysł nie zauważa...

Wszystkim sie wydaje ze RWD to taki naped dla bogackich, bo BMW ma taki, bo Mercedes bo cos tam jeszcze. Tylko nikt nie zauwaza ze napęd tylnych kół poprzez wał kardana jest tak stary jak motoryzacja czyli m.in BMW i Mercedes i to ze kiedys wszystkie samochody taki mialy, nawet te dla pospólstwa. Z punktu widzenia konstrukcji, latwiej zrobic MOCNE RWD niz FWD. Zobacz jakich gabarytow jest skrzynia + dyfer od 300KM RWD (rozmieszczenie na to pozwala), po czym upchnij to samo w niewielką skrzynkę ,napędzaj FWD o podobnej mocy i spraw żeby to było podobnie trwałe.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-13 13:39:37
Autor: Przembo
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hl63l4$9pi$1mx1.internetia.pl...
Przembo pisze:
[...]

A według mnie jest po prostu tańsze, prostsze w produkcji/montażu, do tego lżejsze i zaoszczędza miejsca w kabinie, bagażniku. Przewaga którą wskazałeś to max kilka dni w roku, nawet przy obecnych warunkach bardzo śliska nawierzchnia jest rzadko... chociaż z tym osądem powinienem poczekać do roztopów, wtedy wieczorami może być niciekawie :/

[...]

A później księgowi wzięli się do roboty i zaczęło sie lansowanie przedniego napędu jako przejaw nowoczesności.

[...]

Temat "badziewności" RWD nieruszony... czyli tu chociaż nie atakujsz bezmyślnie tego napędu jak Cavallino.

Pozdr

Data: 2010-02-13 13:45:01
Autor: Cavallino
Przembo pisze:
[...]

Wreszcie mówisz jak człowiek.
Jest rzadko - to prawda.
Ale jest w tą stronę, a nie w drugą (do czego przekonywaliście jeszcze kilka postów temu).

Data: 2010-02-13 14:02:17
Autor: Przembo
Przembo pisze:
[...]

To jeszcze wskaż gdzie ja o tym przekonywałem, ok?
Ja nie gloryfikuje RWD ponad miare.
Jestem w stanie przyznać że walce o szerokości 225 (min - dla drobnych problemów fabryki "poprawiać" nie będę) w koleinach kilkunastucentymetrowych ("słychać" tą głbokość po podwoziu - sic!) nie pozwalają na swobodną jazdę. W RWD jak się zakopiemy to nie znajdziemy przyczepności 10cm z boku tak łatwo jak w FWD. Ponadto jazda tyłem w koleinach i przebijanie się przez pryzme śnigu by wjechać na miejsce parkingowe pod minimalną górkę w RWD jest naprawde trudna, ale jak dotąd każdego dnia udawało mi się zaparkować i dalej wole RWD bo po wyjeździe z parkingu jeździ się tym świetnie, IMvHO bardziej przewidywalnie niż FWD, ale to już subiektywna ocena.

Pozdr

Data: 2010-02-13 14:10:50
Autor: Cavallino
Przembo pisze:
[...]

Tak  odebrałem sprzeciw wobec mojego (odwrotnego) zdania.

Ja nie gloryfikuje RWD ponad miare.

Problem w tym że w ogóle go gloryfikujesz.
A to napęd bez zalet (dla aut o niskiej mocy).

, IMvHO bardziej przewidywalnie niż FWD, ale to już subiektywna ocena.

A dla mnie podsterowność jest o wiele bardziej przewidywalna, a jako że nie lubię i nie zamierzam jeździć poślizgami, to RWD jest dla mnie wrogiem.

Data: 2010-02-13 14:22:41
Autor: DoQ
Przembo pisze:

A według mnie jest po prostu tańsze, prostsze w produkcji/montażu, do tego lżejsze i zaoszczędza miejsca w kabinie, bagażniku. Przewaga którą wskazałeś

Owszem, lżejsze i mniejsze co jest plusem. O kosztach wspomnialem wczesniej.

A później księgowi wzięli się do roboty i zaczęło sie lansowanie przedniego napędu jako przejaw nowoczesności.

Raczej RWD jako przejaw luksusu :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-13 20:10:44
Autor: Karolek
DoQ pisze:
Przembo pisze:

[...]

Trzecia to o wiele lepsza trakcja podczas ruszania, czwarta to lepsze wywazenie samochodu, piata to mniejszy promien skretu itd.
Masz jescze jakies pytania odnosnie genialnego napedu RWD? :>

--
Karolek

Data: 2010-02-13 21:05:42
Autor: J_K_K
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hl6tj5$2gmp$1news.mm.pl...
czwarta to lepsze wywazenie samochodu,

Już ktoś napisał, że należy rozpatrywać to w kontekście
całego obciążenia konkretnego samochodu.
Vide np. Skoda 105/120/125/136 ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-13 21:07:43
Autor: DoQ
Karolek pisze:

Trzecia to o wiele lepsza trakcja podczas ruszania, czwarta to lepsze wywazenie samochodu, piata to mniejszy promien skretu itd.

Pomijając 3 i 4 bo ustaliśmy już że tak nie jest.
Twoja piąta zaleta również jest kwestią fantazji - na podstawie zestawienia -   http://www.motofakty.pl/artykul/peugeot_607_hdi.html - Mercedes z RWD jakoś nie chce zawracać lepiej.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-02-14 08:22:44
Autor: Karolek
DoQ pisze:
Karolek pisze:

[...]

Zawsze znajdziesz jakies wyjatki potwierdzajace Twoje teorie, jednak w ogolnosci zalozenia RWD ma lepsze skrety (i chyba nie trzeba tlumaczyc z czego to wynika).
Nie wierzysz? zobacz jak skreca alfa 146 i bmw e34... alfa nie skreca :>

--
Karolek

Data: 2010-02-14 12:21:21
Autor: DoQ
Karolek pisze:

[...]

Jakie wyjatki? Podalem przyklad 3 samochodow w tej samej klasie a nie jakichs rumpli i to z roznych polek (ktore zawracaja podobnie) :)
Poza tym sa tez wyjatki jak Clio V6 z tylnym napedem - widziales jak to zawraca? Kwestia ukladu kierowniczego i tyle.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-14 18:45:49
Autor: Karolek
DoQ pisze:

Jakie wyjatki? Podalem przyklad 3 samochodow w tej samej klasie a nie jakichs rumpli i to z roznych polek (ktore zawracaja podobnie) :)

Czy rumpli to twoje zdanie.
Jednak mozna domniemywac, ze auto mniejsze, bedzie lepiej skrecalo niz auto o wiele wieksze. Jednak jest odwrotnie.

Poza tym sa tez wyjatki jak Clio V6 z tylnym napedem - widziales jak to zawraca? Kwestia ukladu kierowniczego i tyle.

Kwestia ograniczen ukladu kierowniczego, a jednym z nich jest naped.

--
Karolek

Data: 2010-02-14 19:54:20
Autor: DoQ
Karolek pisze:

[...]

Ok, wiec francuskie FWD w 607 jest lepsze od niemieckiego RWD w E-klasie :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-14 21:07:33
Autor: Karolek
DoQ pisze:
Karolek pisze:

[...]

Moze tak byc.
W koncu 607 to 607, a nie jakas smierdzaca E-klasa :>

--
Karolek

Data: 2010-02-13 14:02:26
Autor: Kuba \(aka cita\)

Cavallino pisze:

Bledny wniosek wysunels.

Dobry, skoro po zmianie na FWD problem zniknął i już się nie pojawił.
Stan aut i opon podobny (czyt, o zimówkach wtedy nikt nie słyszał).

Bledny, bo to nie auto stanowi problem.

to moze pomóż nam wszytskim błądzącym na czym polega nasza nieumiejętność - tak wiesz, w skrócie.
Jaki popełniamy bład, ze w RWD sie cieżko, a w FWD wystarczy po prostu puścić sprzęgło?
Tylko tak konkretnie, bez pitu pitu, zebyśmy mogli odszczekać swoją niewiedze.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 20:22:37
Autor: Karolek
Kuba (aka cita) pisze:

Bledny, bo to nie auto stanowi problem.

to moze pomóż nam wszytskim błądzącym na czym polega nasza nieumiejętność - tak wiesz, w skrócie.

Szklanej kuli nie posiadam wiec trudno mi napisac czego Ty nie umiesz :>

Jaki popełniamy bład, ze w RWD sie cieżko, a w FWD wystarczy po prostu puścić sprzęgło?

Podstawowy to taki, ze nie potraficie wykorzystac zalet takiego napedu.

Tylko tak konkretnie, bez pitu pitu, zebyśmy mogli odszczekać swoją niewiedze.

Pitu pitu to Ty tutaj uprawiasz.
Ja wlasnie zakupilem sobie super naped na zime FWD (do tego z manualna skrzynia, ktora tez niby jest lepsza zima niz ASB) i jezdzi mi sie nim gorzej niz moim drugim samochodem z napedem RWD i ASB.
A glowny problem to zle wywazenie (bardzo ciezki przod w porownaniu do tylu), ktory powoduje, ze przod zapada sie w sniegu i szybko wykopuje dolki utrudniajace ruszenie.
A pod blokiem na parkingu to FWD sie mecza (glownie z winy kierowcow) z zaparkowaniem czy wyjazdem, a dwa RWD nie maja zadnych problemow :P
Ostatnio moim nowym nabytkiem (FWD) z parkingu wyjezdzalem na wstecznym, bo do przodu nie dawal rady w swierzym sniegu :P

--
Karolek

Data: 2010-02-13 21:00:35
Autor: J_K_K
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hl6u9e$4oe$1news.mm.pl...
[...]

Czyli nie umiesz jeździć FWD ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-14 08:25:15
Autor: Karolek
J_K_K pisze:
[...]

:> Na FWD sie wychowalem :P
Nie to ze sobie nie radze z FWD (wyjezdzam i wjezdzam tam gdzie chce, bez pomocy), po prostu widze, a mam teraz bardzo dobre porownanie, ze zima lepszosc FWD to mit.

--
Karolek

Data: 2010-02-13 21:23:15
Autor: Kuba \(aka cita\)

Kuba (aka cita) pisze:

Bledny, bo to nie auto stanowi problem.

to moze pomóż nam wszytskim błądzącym na czym polega nasza nieumiejętność - tak wiesz, w skrócie.

Szklanej kuli nie posiadam wiec trudno mi napisac czego Ty nie umiesz :>

no coś mialeś na mysli odpowiadając do Cavallino, a póki co to Twoja odpowiedz to wlasnie pitu pitu :P

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 02:31:56
Autor: złoty
Karolek pisze:

[...]

...nie pozostaje ci nic innego niz nauczyc sie jezdzic tym FWD - niektore przyzwyczajenia z RWD trzeba zmienic ..dopiero wowczas bedziesz mogl docenic zalety przedniego napedu.

pzdr
A.

Data: 2010-02-14 04:50:54
Autor: Filip KK
W dniu 2010-02-14 02:31, złoty pisze:
..nie pozostaje ci nic innego niz nauczyc sie jezdzic tym FWD - niektore
przyzwyczajenia z RWD trzeba zmienic ..dopiero wowczas bedziesz mogl
docenic zalety przedniego napedu.

Ręce mi opadły.

Dokładnie to samo ja obserwuję na parkingach, przednie napędy się dużo szybciej zakopują.. Tylne sprawniej wyjeżdżają, chyba że maja stare używane opony z 4 mm bieżnikiem...

Data: 2010-02-14 08:26:57
Autor: Karolek
złoty pisze:

..nie pozostaje ci nic innego niz nauczyc sie jezdzic tym FWD - niektore przyzwyczajenia z RWD trzeba zmienic ..dopiero wowczas bedziesz mogl docenic zalety przedniego napedu.

Tak tak :>
A ponoc to taki lepszy i latwiejszy w prowadzeniu naped :P
FWD nie ma zalet, no moze poza tanioscia produkcji :/

--
Karolek

Data: 2010-02-14 08:56:43
Autor: J_K_K
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hl88nj$1p1k$3news.mm.pl...
FWD nie ma zalet, no moze poza tanioscia produkcji :/

Też kolejny mit do kolekcji.
Przejrzyj uważnie wątek, a przynajmniej 1 zaletę więcej znajdziesz.

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-14 09:26:06
Autor: Karolek
J_K_K pisze:
[...]

Za dlugi ten watek, juz mi sie nie chce :>
A jakie to sa zalety?

--
Karolek

Data: 2010-02-14 14:39:51
Autor: J_K_K

Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hl8c6f$11ca$1news.mm.pl...
Też kolejny mit do kolekcji.
Przejrzyj uważnie wątek, a przynajmniej 1 zaletę więcej znajdziesz.

Za dlugi ten watek, juz mi sie nie chce :>
Leń ;-)

A jakie to sa zalety?
Jedna już padła ponownie poniżej:
- w przypadku zakopania mozliwość wyszukania
przyczepności obok.

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-14 18:51:43
Autor: Karolek
J_K_K pisze:

A jakie to sa zalety?
Jedna już padła ponownie poniżej:
- w przypadku zakopania mozliwość wyszukania
przyczepności obok.

Tak sie wydaje, w praktyce bardzo szybko kopie dziury (to chyba wada tego mocno dociazonego przodu, ktory mial byc zaleta) i przyczepnosc znajduje, ale nie obok tylko po odkopaniu asfaltu :P
W ogolnosci przednionapedowka jakos lepiej na sniegu jechala do tylu niz do przodu :/
Mozliwosc skrecania napedzanymi kolami cos tam daje, jednak nie jest to az taka wielka zaleta. Lepszy tylny naped i mechanizm roznicowy o zwiekszonym tarciu ;P

--
Karolek

Data: 2010-02-14 19:04:32
Autor: J_K_K

Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hl9db1$13ol$1news.mm.pl...
Lepszy tylny naped i mechanizm roznicowy o zwiekszonym tarciu ;P

Wolno ci mieć własne zdanie ;-)

Mam takie miejsce w Bielsku,
gdzie z żadną przednionapędówką
nie mam nigdy zimą problemu,
natomiast Omegą z/bez TC ciężko sie było wyzbierać
(podjazd ~20 stopni, stop przed główną,
skręt w lewo 90 stopni i podjazd ~15 stopni)

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-18 19:23:16
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 14 Feb 2010 19:04:32 +0100, J_K_K napisał(a):

[...]

Znam. Jakoś Granade nie miałem nigdy problemów. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-18 20:01:57
Autor: MadMan
Przednionapędóweczki - taranujecie...
Dnia Sun, 14 Feb 2010 19:04:32 +0100, J_K_K napisał(a):

(podjazd ~20 stopni, stop przed główną,
skręt w lewo 90 stopni i podjazd ~15 stopni)

Zdradź gdzie to jest, bo podjazdu o nachyleniu ponad 30% codziennie się
nie widuje. Sam mającego więcej niż chwilowo jakieś 25% nie widziałem
chyba nigdy. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-12 14:47:00
Autor: Vlad The Ripper
[...]

Ciekawe, czy będzie tak fajnie kiedy Będziesz Miał Wypadek? :D

Data: 2010-02-12 15:50:08
Autor: Filip KK
Przednionap�d�weczki - taranujecie ...
W dniu 2010-02-12 14:47, Vlad The Ripper pisze:

Ciekawe, czy b�dzie tak fajnie kiedy B�dziesz Mia� Wypadek? :D

Widziałeś Ty kiedyś podłużnice w BMW np. e34 albo belkę przedniego zderzaka?

BMW to czołg.

Data: 2010-02-13 11:50:18
Autor: DoQ
Filip KK pisze:
Ciekawe, czy b�dzie tak fajnie kiedy B�dziesz Mia� Wypadek? :D
Widziałeś Ty kiedyś podłużnice w BMW np. e34 albo belkę przedniego zderzaka?
BMW to czołg.

Zupelnie niezniszczalny co widac dobrze na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=8k-32NQ4MXk

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-14 00:34:09
Autor: Marcin Luty

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl60b8$uun$1@mx1.internetia.pl...
Filip KK pisze:
Ciekawe, czy b�dzie tak fajnie kiedy B�dziesz Mia� Wypadek? :D
WidziaĹ,eĹ> Ty kiedyĹ> podĹ,uĹźnice w BMW np. e34 albo belkÄT przedniego zderzaka?
BMW to czoĹ,g.

Zupelnie niezniszczalny co widac dobrze na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=8k-32NQ4MXk

Oczywisce, ze niezniszczalny: http://motoryzacja.interia.pl/news/koszmarny-wypadek-bmw,1288449

--
ml

Data: 2010-02-14 10:04:38
Autor: Jarek

Filip KK pisze:
[...]

Może Filipowi KK chodziło o to że ma wagę czołgu, porusza się z podobną prędkością i to że ma aerodynamikę walca drogowego.

Data: 2010-02-14 09:33:11
Autor: Karolek
Jarek pisze:

Może Filipowi KK chodziło o to że ma wagę czołgu, porusza się z podobną prędkością i to że ma aerodynamikę walca drogowego.

Wow dobry jestes, trzy klamstwa w jednym zdaniu :O
--
Karolek

Data: 2010-02-14 16:01:44
Autor: Jarek
W dniu 2010-02-14 13:03, Karolek pisze:
Jarek pisze:

Może Filipowi KK chodziło o to że ma wagę czołgu, porusza się z podobną prędkością i to że ma aerodynamikę walca drogowego.

Wow dobry jestes, trzy klamstwa w jednym zdaniu :O
Niczym innym czołgu nie przypomina

Przednionapędóweczki - taran ujecie...