Data: 2010-02-12 01:20:41 | |
Autor: P_ablo | |
Przednionapędóweczki - taranujecie... | |
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl1m5q$1n7$1news.task.gda.pl...
Coś cienko wam teraz idzie z tymi przednimi napędzikami... Te - a wiesz, ze hamowanie jest wazniejsz niz ruszanie ?! Co za roznica, FWD RWD czy AWD, jesli wszystkie maja taka sama droge hamowania... -- Picasso |
|
Data: 2010-02-12 01:22:43 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
PrzednionapÄdĂłweczki - taranujecie.. . | |
W dniu 2010-02-12 01:20, P_ablo pisze:
Te - a wiesz, ze hamowanie jest wazniejsz niz ruszanie ?! Co za roznica, BYZYDURA :) -- RafaĹ "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterĂłw Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-02-12 13:37:24 | |
Autor: P_ablo | |
Przednionapędóweczki - taranujecie... | |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:hl270j$1pt$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-02-12 01:20, P_ablo pisze: Pewnie bo iedy chcesz sie zatrzymac wlaczasz wsteczny - jak okret :) -- Picasso |
|
Data: 2010-02-12 13:39:26 | |
Autor: Filip KK | |
Przednionap�d�weczki - taranujecie ... | |
W dniu 2010-02-12 13:37, P_ablo pisze:
Pewnie bo iedy chcesz sie zatrzymac wlaczasz wsteczny - jak okret :)Nie. Hamujesz wtedy skutecznie dwoma oĹkami, a nie jednÄ . |
|
Data: 2010-02-12 14:01:03 | |
Autor: P_ablo | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3i6a$n8p$1news.task.gda.pl...
W dniu 2010-02-12 13:37, P_ablo pisze: Gdyby mozna skuteczniej hamowac tylem, to konstruktorzy nie dzililiby sily hamowania w osobowkach 2/3 na przod i 1/3 na tyl... zawsze jeszcze mozesz wywalic korektor sily hamowania, ale nie zdziw sie jak cie tyl wyprzedzi przy pierwszym dotknieciu hamulca. O ile wprawny kierowca moze wykorzystac naped na tyl podczas awaryjnej sytuacji, o tyle przy samym hamowaniu rodzaj napedu nie ma wiekszego znaczenia. I wlasnie w zwiazku z tym, "zimowe cipy" jezdza tak wolno... -- Picasso |
|
Data: 2010-02-12 14:15:05 | |
Autor: Filip KK | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
W dniu 2010-02-12 14:01, P_ablo pisze:
Gdyby mozna skuteczniej hamowac tylem, to konstruktorzy nie dzililiby silyOk, przeanalizujmy takÄ sytuacjÄ, czysto teoretycznie bez Ĺźadnych systemĂłw elektronicznych. RWD: Hamowanie hamulcem noĹźnym + silnikiem. FWD: Hamowanie hamulcem noĹźnym + silnikiem. KtĂłry lepiej wyhamuje? Czysto teoretycznie. ZapominajÄ c o systemach i krÄceniem kierownicÄ . |
|
Data: 2010-02-12 14:25:20 | |
Autor: MadMan | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
Dnia Fri, 12 Feb 2010 14:15:05 +0100, Filip KK napisał(a):
RWD: Ten który jest lżejszy lub ma szersze opony. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-02-12 14:32:49 | |
Autor: Filip KK | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
W dniu 2010-02-12 14:25, MadMan pisze:
A jeśli oba ważą tyle samo i mają takiej samej szerokości opony?RWD: |
|
Data: 2010-02-12 14:41:20 | |
Autor: Cavallino | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:
Który lepiej wyhamuje? Na śniegu niekoniecznie opony mają takie działanie, czasem wręcz przeciwne. |
|
Data: 2010-02-13 22:05:38 | |
Autor: V-Tec | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news: też tak myślę, sytuacja na parkingu: 2 niemalże identyczne auta, jedno opony 215, drugie 195. Zakopało się to na 215. Choć był głos, że temu na 215 chyba brakuje umiejętności ;) -- Pozdr, W. |
|
Data: 2010-02-12 15:04:21 | |
Autor: P_ablo | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3k95$25c$1news.task.gda.pl...
Oczywiscie zakladamy, ze jezdzisz reczniakiem lub automatem na np tiptronicu... Wytlumacz mi dlaczego wedlug Ciebie, hamowanie silnikiem ma byc skuteczniejsze niz hamowanie hamulcami ? IMHO zapominasz, ze uklad hamulcowy i abs wykorzysta przyczepnosc tylu rowniez. Bardzo prawdopodobne, ze jest tak zaprogramowany, aby odpuscic odrobine wczesniej niz przod, nie zmienia to faktu, ze jednak hamuje i nie ma znaczenia czy hamujesz silnikiem czy wciskasz pedal hamulca - koncowy efekt jest taki sam. -- Picasso |
|
Data: 2010-02-12 16:00:06 | |
Autor: Filip KK | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
W dniu 2010-02-12 15:04, P_ablo pisze:
Oczywiscie zakladamy, ze jezdzisz reczniakiem lub automatem na npZ tego co siÄ orientujÄ, to w BMW nie byĹy skrzyni tiptronic, chyba Ĺźe w jakiejĹ sĹabej starej trĂłjce. Wytlumacz mi dlaczego wedlug Ciebie, hamowanie silnikiem ma bycJest to udowodnione testami, Ĺźe hamowanie silnikiem i hamulcami jest skuteczniejsze, niĹź hamowanie samymi hamulcami. Teraz pytanie jak to siÄ ma do tylnego napÄdu. Na pewno skuteczniejsze hamowanie bÄdzie z tylnym napÄdem, bo mamy wiÄksze moĹźliwoĹci omijania przeszkĂłd w zakrÄcie podczas hamowania. Ale czysto teoretycznie jadÄ c prosto i hamujÄ c. IMHO zapominasz, ze uklad hamulcowy i abs wykorzysta przyczepnosc tyluI tu jesteĹ w bĹÄdzie. A prosiĹem - nie mieszaÄ elektroniki w to pytanie. |
|
Data: 2010-02-13 00:03:13 | |
Autor: P_ablo | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hl3qe2$27k$1news.task.gda.pl...
To czym Ty tam kulasz? 2CV nie mialo napedu na tyl... -- Picasso |
|
Data: 2010-02-12 15:08:08 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
Dnia 2010-02-12 14:15, *Filip KK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ok, przeanalizujmy taką sytuację, czysto teoretycznie bez żadnych Ten, który wciśnie hamulec do oporu :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-02-12 16:01:16 | |
Autor: Filip KK | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
W dniu 2010-02-12 15:08, Mirek Ptak pisze:
A jeżeli w obu przypadkach będzie naciśnięty hamulec do oporu? :)Ok, przeanalizujmy taką sytuację, czysto teoretycznie bez żadnych |
|
Data: 2010-02-15 08:49:54 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
Dnia 2010-02-12 16:01, *Filip KK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
A jeżeli w obu przypadkach będzie naciśnięty hamulec do oporu? :)Ok, przeanalizujmy taką sytuację, czysto teoretycznie bez żadnych To nie będą hamować silnikiem :-P i zahamują mniej więcej tak samo, a może nawet FWD szybciej bo większy docisk przedniej osi (jeśli reszta parametrów taka sama). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-02-15 23:20:31 | |
Autor: Filip KK | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
W dniu 2010-02-15 08:49, Mirek Ptak pisze:
To nie będą hamować silnikiem :-P i zahamują mniej więcej tak samo, aNo popatrz, a mój znajomy jeździ 25 lat z tylnym napędem i twierdzi inaczej, że hamowanie jest skuteczniejsze (np. w zakrętach). Z chęcią bym taki test zrobił.. |
|
Data: 2010-02-16 02:07:58 | |
Autor: złoty | |
Przednionap?d?weczki - taranujecie... | |
Filip KK pisze:
...przed chwila to wyczytales i wkleiles? Ejze..no co ty - tak nie mozna A. |
|