[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weekend w Bieszczadach.

Data: 2015-06-09 00:29:30
Autor: ppontek
[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weekend w Bieszczadach.
Data: 2015-06-08 16:04:32
Autor: Ignac
[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weekend w Bieszczadach.
W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 00:29:35 UTC+2 użytkownik ppontek napisał:
https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/Bieszczady

To s± prawdziwi komandosi!

Natomiast pierwsze foto zdaje się krzyczeć- tylko wypicie trzech
butelek, daje bonus na bliskie spotkanie z misiem.

Data: 2015-06-09 02:21:21
Autor: tadeklodz
[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weekend w Bieszczadach.
W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 00:29:35 UTC+2 użytkownik ppontek napisał:
https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/Bieszczady

Zapraszam!
PABLO

 czy wolno tam rowerem jeĽdzić?

Data: 2015-06-09 12:57:31
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-09 o 11:21, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Wolno. Na szczę¶cie BdPN jeszcze tam nie sięga.

--
P.Jankisz

Data: 2015-06-13 09:52:31
Autor: Pszemol
"PeJot" <PeJot_@slepyadres.pl> wrote in message news:ml6gqr$36r$1node2.news.atman.pl...
[...]

A jaki to negatywny wpływ może mieć jazda rowerem
po Parku Narodowym??? Spalin nie ma, pojazd nie jest ciężki więc
kolizji z sarn± czy niedzwiedziem nie będzie... o co chodzi?
Nie widzę dużej róznicy w porównaniu do wycieczek pieszych...

Data: 2015-06-13 17:07:54
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-13 o 16:52, Pszemol pisze:

[...]

Aby się przekonać weĽ rower i jedĽ np. na Połoninę Wetlińsk±, najlepiej w jaki¶ ruchliwy turystycznie dzień. Przy odrobinie szczę¶cia czeka Cię konsultacja w temacie ze strażnikiem BdPN :)

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2015-06-13 12:00:35
Autor: Pszemol
"PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote in message news:mlhgvm$uq3$1node2.news.atman.pl...
[...]

No to mi dużo wytłumaczyłe¶ :-(

Data: 2015-06-13 20:10:59
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-13 o 19:00, Pszemol pisze:

[...]

OK, rozwijam temat. Akurat w BdPN *szlaki piesze* rzadko kiedy nadaj± się na rower - w±skie, kamieniste, czasem totalnie nieprzejezdne. Pewnie znaleĽli by się tacy bikerzy, którym to bardzo odpowiada, ale nietrudno przewidzieć, co zdarzy się na takim *zatłoczonym* szlaku pieszym, je¶li dołożyć owych bikerów. Dlatego pojawiły się w BdPN specjalne szlaki rowerowe, choć w wielu wypadkach można zadać pytanie, dlaczego tu i tu nie ma szlaku rowerowego, choćby z Wołosatego na Przełęcz Bukowsk±.

Tymczasem *poza* BdPN jest całkiem sporo mało uczęszczanych szlaków pieszych, które całkiem sprawnie da się pokonać rowerem, a do tego sporo szlaków rowerowych.

Data: 2015-06-13 16:32:30
Autor: Pszemol
"PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote in message news:mlhrn0$oro$1node1.news.atman.pl...
[...]

Kapuję - dzięki.

Data: 2015-06-13 18:47:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 13 Jun 2015, PeJot wrote:

W dniu 2015-06-13 o 16:52, Pszemol pisze:

A jaki to negatywny wpływ może mieć jazda rowerem
po Parku Narodowym???
[...]

Aby się przekonać weĽ rower i jedĽ np. na Połoninę Wetlińsk±,
[...]
Przy odrobinie szczę¶cia czeka Cię konsultacja w temacie ze strażnikiem BdPN :)

  Ale Przemol nie podważa istnienia zakazu, lecz jego sensowno¶ć.
  A to pewna różnica, jednak.

  Strażnik dla odmiany będzie pracownikiem - robi za co mu
płac±, jakby mu płacili w poniedziałek za przesypywanie z kupki
A na kupkę B a w pi±tek na odwrót, to niewykluczone że też by
robił.
  Bez wnikania, czy to po to żeby wysuszyć, czy "bo tak".
  Więc jak każ± mu łapać rowerzystów to łapie.
  Organoleptycznie sprawdzone przed marketami niektórymi ;)
("bo panie jak rowery stoj± nie przy tamtych stojakach to mnie
się czepiaj±" :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-06-13 12:18:56
Autor: Pszemol
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1506131843320.3172quad...
 Ale Przemol nie podważa istnienia zakazu, lecz jego sensowno¶ć.
 A to pewna różnica, jednak.

M±drej głowie do¶ć dwie słowie... :-)

Data: 2015-06-13 22:12:47
Autor: Jacek G.
W dniu 2015-06-13 16:52, Pszemol napisał(a)::
[...]

Nie zawsze takie ogólne zakazy maj± sens - choć akurat tak jak napisał PeJot - BdPN jest do¶ć małym parkiem i obejmuje najwyższe i najmniej "rowerowe" partie Bieszczadów. Na niektórych fragmentach ruch rowerowy mógłby mocno kolidować z dużym ruchem pieszym.
A co do szkodliwo¶ci rowerów - to tak jak z każdym tego typu zjawiskiem - dopóki nie jest zbyt masowe, to nie jest zbyt szkodliwe, gdy staje się coraz bardziej popularne, to może szkodzić. Intensywny ruch pieszy zreszt± też - choćby wydeptywanie coraz szerszych ¶cieżek na Połoninach.
Tym niemniej też nie rozumiem np. zakazu jazdy rowerem na szlaku do Ľródeł Sanu. Większo¶ć szlaku jest mocno rowerowa, dopiero końcówka nieco mnie dogodna.
--
Jacek G.

Data: 2015-06-14 08:14:30
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-13 o 22:12, Jacek G. pisze:

Tym niemniej też nie rozumiem np. zakazu jazdy rowerem na szlaku do
Ľródeł Sanu. Większo¶ć szlaku jest mocno rowerowa, dopiero końcówka
nieco mnie dogodna.

Obecna dyrekcja BdPN jest podobno dosyć konserwatywna. Ciekawe jakimi przesłankami kierowano się przy projektowaniu tych szlaków rowerowych które istniej±.

Data: 2015-06-14 14:36:58
Autor: JDX
On 2015-06-13 16:52, Pszemol wrote:
[...]
A jaki to negatywny wpływ może mieć jazda rowerem
po Parku Narodowym??? Spalin nie ma, pojazd nie jest ciężki więc
kolizji z sarn± czy niedzwiedziem nie będzie... o co chodzi?
No nie byłbym taki pewien. Bo np. w Białowieskim PN dzik z łatwo¶ci±
może wyskoczyć pod koła jak mu się kierunki pomyl±. :-D

Data: 2015-06-14 07:21:32
Autor: Ignac
On 2015-06-13 16:52, Pszemol wrote:

> A jaki to negatywny wpływ może mieć jazda rowerem
> po Parku Narodowym??? No nie byłbym taki pewien. Bo np. w Białowieskim PN dzik z łatwo¶ci±
może wyskoczyć pod koła jak mu się kierunki pomyl±.

Potwierdzam, dzicki s± wtedy szczególnie niebezpieczne i z łatwo¶ci±
wskakuj± między koła, maj± jaki¶ taki instynkt, czy co¶.

Data: 2015-06-14 17:33:29
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-14 o 16:21, Ignac pisze:

Potwierdzam, dzicki s± wtedy szczególnie niebezpieczne i z łatwo¶ci±
wskakuj± między koła, maj± jaki¶ taki instynkt, czy co¶.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mieszcz± się ? :)

Data: 2015-06-15 09:07:32
Autor: bans
W dniu 2015-06-14 o 17:33, PeJot pisze:

Potwierdzam, dzicki s± wtedy szczególnie niebezpieczne i z łatwo¶ci±
wskakuj± między koła, maj± jaki¶ taki instynkt, czy co¶.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mieszcz± się ? :)

Może lubi± strzelić w korbę.

--
bans

Data: 2015-06-15 06:49:19
Autor: m
On 2015-06-13 16:52, Pszemol wrote:

> [...]

Potwierdzam, dzicki s± wtedy szczególnie niebezpieczne i z łatwo¶ci±
wskakuj± między koła, maj± jaki¶ taki instynkt, czy co¶.

Z ciekawo¶ci - Człowiek leży, dzik leży, co dalej się dzieje? Dzik
ucieka czy skoro już wszedł w konfrontację z człowiekiem to kontynuuje
dzieło?

p. m.

Data: 2015-06-15 07:57:47
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-15 o 06:49, m pisze:

Z ciekawo¶ci - Człowiek leży, dzik leży, co dalej się dzieje? Dzik
ucieka czy skoro już wszedł w konfrontację z człowiekiem to kontynuuje
dzieło?

Dzik wyci±ga OC :)

--
P.Jankisz

Data: 2015-06-15 14:20:18
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 15 czerwca 2015 07:00:02 UTC+2 użytkownik m napisał:

Z ciekawo¶ci - Człowiek leży, dzik leży, co dalej się dzieje?

Człowiek mówi do dzicka- spierniczaj st±d i to już.
A dzicek- no dobra, tylko tu se ryjne, obiadu szukam.
Tylko porz±dek zostaw, gadzino jedna- mówi uprzejmie człowiek. No, tak to mniej więcej wygl±da.

Data: 2015-06-15 21:38:41
Autor: ppontek
[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weekend w Bieszczadach.
W dniu 2015-06-13 o 16:52, Pszemol pisze:
A jaki to negatywny wpływ może mieć jazda rowerem
po Parku Narodowym???

Kiedy¶ miałem okazję zapoznać się z analiz± oddziaływania ruchu turystycznego na ¶rodowisko w BdPN.

Wg tej analizy przejazd jednego roweru powodował o kilka rzędów wielko¶ci większ± degradację podłoża w stosunku do ruchu pieszych.

Zapewne to jest dominuj±c± przyczyn± wprowadzenia zakazu.

Pewnie innym powodem s± względy bezpieczeństwa. Latem na terenie BdPNu jest spory ruch turystyczny i mogłyby występować kolizje.

BTW: kolesie jeżdż±cy na  rowerach po górach maj± NAJCZʦCIEJ podobne podej¶cie do gór jak narciarze zjazdowi - czyli góry s± dla nich raczej pofałdowanym terenem do zjazdu, a cała reszta (szanowanie ¶rodowiska, historia, etnografia, kultura, itp.) mało się liczy.

Tylko nie gryĽcie proszę :-)

PABLO

Data: 2015-06-17 00:15:02
Autor: Prot Ogenes
On 2015-06-15 21:38, ppontek wrote:
[...]

Jakby¶ znalazł gdzie to wyczytałe¶, to my¶lę, że pare osób tutaj byłoby ci wdzięcznych za pewn± dawkę humoru.

Mnie szczególnie ciekawi jakiż to aparat naukowy został zaprzęgnięty do zbadania "degradacji szlaku szutrowego pod wpływem różnych mieszanek gumy stosowany w oponach współczesnych rowerów górskich z uwzględnieniem typów bieżnika i wagi pedalarza" ;-)

pozdr
Prot

Data: 2015-06-17 20:03:18
Autor: Pszemol
On 2015-06-15 21:38, ppontek wrote:
W dniu 2015-06-13 o 16:52, Pszemol pisze:
A jaki to negatywny wpływ może mieć jazda rowerem
po Parku Narodowym???

Kiedyś miałem okazję zapoznać się z analizą oddziaływania ruchu
turystycznego na środowisko w BdPN.

Wg tej analizy przejazd jednego roweru powodował o kilka rzędów
wielkości większą degradację podłoża w stosunku do ruchu pieszych.

Jakbyś znalazł gdzie to wyczytałeś, to myślę, że pare osób tutaj byłoby
ci wdzięcznych za pewną dawkę humoru.

Nie przy nawierzchni szutrowej ale widzialem juz kilka szlakow
turystycznych gdzie sciezka "dzika", znaczy sie udeptana ziemia i wystajace
korzenie odchodzaca odnoga od szlaku glownego miala tabliczke z
prosba/zakazem wchodzenia po deszczu gdy ziemia jest błotnista.

Nie wiem o co tu chodzi ale domyslam sie ze w blotnista pogode turysci nie
chcac sie taplac w blocie, beda szli krawedzia szlaku, byc moze w ogole
obok szlaku i z biegiem czasu wydepta sie szeroki pas bez roslinnosci, po
kazdym deszczu nieco szerszy. Moze o to chodzi przy zakazie rowerow ze tna bloto w glebokie koleiny?? Nie
wiem.

Data: 2015-06-18 05:30:24
Autor: JDX
On 2015-06-17 22:03, Pszemol wrote:
[...]
Moze o to chodzi przy zakazie rowerow ze tna bloto w glebokie koleiny?? Nie
wiem.
Pewnie też, ale może przede wszystkim chodzi o to, e góry + błotniste
szlaki = większe prawdopodobieństwo wypadku. Sprawdzone w praktyce, na
szczęście nic poważnego się nie stało. :-D

Data: 2015-06-18 08:26:14
Autor: kawoN
W dniu 17.06.2015 o 22:03, Pszemol pisze:
[...]

Chodzi o pogłębianie erozji gleby, a prościej o stwarzanie
warunkĂłw do wymywania ziemi podczas opadĂłw.
Obecnie podobno cały szlak na Tarnicę jest oschodkowywany
właśnie dlatego, że turyści schodząc ze szlaku wydeprywali
roślinność, która naturalnie chroni glebę przed wymywaniem.
Podobno porobiły się jary głębokie na 1 metr.
Zapewne rowerzyści robią coś podobnego, szczególnie
Ci ktĂłrzy pod gĂłrÄ™ palÄ… gumÄ™ :)

pozdr.
kawoN

Data: 2015-06-20 11:09:49
Autor: ppontek
W dniu 2015-06-18 o 08:26, kawoN pisze:
[...]

Wystarczyłoby zwiększyć odległość parkingów od szlaków i w górach byłoby tak samo mało ludzi jak za czasów PRLu. W góry docieraliby przede wszystkim pasjonaci gór, a nie niedzielni turyści, którzy o góry nigdy dbać nie będą. I nie trzeba by zamieniać "dzikich" gór w miejskie parki, pełne schodków, mostków, barierek, ławeczek, koszy na śmieci czy tablic informacyjnych informujących o tym jak należy zachowywać się w górach.

PABLO

Data: 2015-06-20 12:22:04
Autor: kawoN
W dniu 20.06.2015 o 11:09, ppontek pisze:
[...]

Nie te czasy panie :)
Teraz chodzi o kasę. Przemysł turystyczny - ważna gałąź gospodarki :)
Do tego urzędnicy muszą się wykazywać - więc stwarzają "warunki
dogodne do uprawiania turystyki", dzięki czemu miejscowa ludność
ma szansÄ™ na czerpanie profitĂłw z turystyki.
Aczkolwiek jak patrzÄ™ na niektĂłre rejony - ot chociaĹĽby Bieszczady,
to mam wrażenie że profity czerpią ludzie napływowi lub inwestorzy
mieszkający na stałe w mieście...
Miejscowa ludności albo nie ma kapitału, albo umiejętności, albo
najzwyczajniej chęci robienia czegokolwiek innego (a to jest akurat
ten lokalny koloryt, ktĂłry rasowy turysta lubi :)

Ale faktycznie nasze Bieszczady w lecie to istny horror.

pozdr.
kawoN

Data: 2015-06-20 16:31:55
Autor: Jacek G.
W dniu 2015-06-20 11:09, ppontek napisał(a)::
[...]

Nie ze wszystkim się zgodzę. Obwodnica bieszczadzka istniała od czasów PRL-u, więc dostęp był podobny, tyle że samochodów było mniej. A czy mniej ludzi chodziło po górach, to też sprawa dyskusyjna. Nie mówię tylko o Bieszczadach, ale rajdy na 1000 i więcej osób (również te studenckie), to w latach 60-70-tych była ponoć norma. Więcej ludzi chodziło z plecakami, bo takie były uwarunkowania. Dziś więcej ludzi chodzi na jednodniowe wycieczki z bazy w dolinie, ale za to są też rejony całkiem puste - może właśnie dlatego.
No i nie wrzucałbym tak wszystkich źle zachowujących się do worka - "turysta niedzielny". Ci niedzielni też bywają różni i też mają prawo poznawać góry. Ale zgadzam się, że nadmierne udostępnianie i ułatwianie nie służy przyrodzie i krajobrazowi (parkingi, wyciągi, knajpy i inne "atrakcje"). A generalnie każda obecność człowieka ma wpływ na ogólnie rozumianą przyrodę, nawet jak nie bardzo zdajemy sobie z tego sprawę - również my "prawdziwi i kwalifikowani" turyści ;) I dlatego może pewne zakazy w PN-ach mogą być konieczne choć dla nas niezrozumiałe.
--
Jacek G.

Data: 2015-06-17 21:54:28
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-17 o 00:15, Prot Ogenes pisze:

[...]

Zapomniałe¶ o różnej ma¶ci Finisz Lajnach, skapuj±cych na glebę Parku Narodowego z łańcuchów onych pedalarzy.

Data: 2015-06-18 05:38:51
Autor: JDX
On 2015-06-17 21:54, PeJot wrote:
[...]
Zapomniałe¶ o różnej ma¶ci Finisz Lajnach, skapuj±cych na glebę Parku
Narodowego z łańcuchów onych pedalarzy.
Mówi±c zupełnie poważnie, to np. FL Ceramic Wax Lube to straszne
cholerstwo zabijaj±ce trawę. Ja u siebie przed garażem jednym
smarowaniem wypaliłem "łatę" która utrzymywała się przez dwa lata zanim
ponownie zarosła. W każdym razie ten FL działa lepiej niż Roundup, taki
specjalny ¶rodek do wypalania zielska i innych niepoż±danych ro¶lin. :-D

Data: 2015-06-09 17:50:07
Autor: ppontek
[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weekend w Bieszczadach.
W dniu 2015-06-09 o 11:21, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

  czy wolno tam rowerem jeĽdzić?

Ciekawe, że zawsze się trafi± jacy¶ ludzie, którzy chc± innym czego¶ zabraniać.

PABLO

Data: 2015-06-13 23:44:39
Autor: Prot Ogenes
On 2015-06-09 17:50, ppontek wrote:
[...]

Nie znam żadnego Tadka z Łodzi, ale powiedz mi Pablo, jakim cudem po jego pytaniu wysnułe¶ tak daleko id±cy wniosek?

pozdr
Prot

Data: 2015-06-15 21:31:50
Autor: ppontek
W dniu 2015-06-13 o 23:44, Prot Ogenes pisze:
On 2015-06-09 17:50, ppontek wrote:
[...]

Miałem na my¶li ludzi wymy¶laj±cych i wprowadzaj±cych różnorakie zakazy pod różnymi - najczę¶ciej "pożytecznymi" - pretekstami.

Najpro¶ciej jest co¶ zabronić, zamkn±ć, ograniczyć, itp. Przy okazji pozwalaj±c "swoim" pod płaszczykiem przynależno¶ci do różnorakich organizacji, grup, uprawnień, itp.

A ja się pytam kto daje prawo do decydowania o dostępie ludzi do zasobów natury?

PABLO

Data: 2015-06-15 14:34:39
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 15 czerwca 2015 21:31:55 UTC+2 użytkownik ppontek napisał:

A ja się pytam kto daje prawo do decydowania o dostępie ludzi do zasobów natury?

Władza! Uważam, że wspomniane dzicki robi± o wiele więcej szkód,
więc nie rozumiem władzy, co może zrobić rower.
W takiej np.Puszczy Niepołomickiej, często zryte/zdewastowane s±
rowy odwadniaj±ce, czy pobocza dróg wła¶nie przez dzicki. I pewnie z tego względu, nikt tam nie robi żadnych zakazów dla rowerów.

Data: 2015-06-15 14:54:11
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 15 czerwca 2015 23:34:40 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

W takiej np.Puszczy Niepołomickiej, często zryte/zdewastowane s±
rowy odwadniaj±ce, czy pobocza dróg wła¶nie przez dzicki.

Często, aż się dziwię sk±d ta dziczyzna znajduje tyle energii, żeby tak
ryć, skubnęła by se durna trawy i nikt by się słowem nie odezwał.
A w lokalnych restauracjach stecka z dzicka nie u¶wiadczysz.

Data: 2015-06-15 22:12:40
Autor: Andrzej Ozieblo
ppontek pisze:

Najpro¶ciej jest co¶ zabronić, zamkn±ć, ograniczyć, itp. Przy okazji pozwalaj±c "swoim" pod płaszczykiem przynależno¶ci do różnorakich organizacji, grup, uprawnień, itp.

Tez mam podobne watpliwosci. Komu sluza te zagrodzone obszary? Zwierzetom? Co my, ludzie, z tego mamy?

Czesto jezdze w okolice Slowinskiego Parku Narodowego w okolice Czolpina. Poruszanie sie rowerem czy pieszo - tylko po wyznaczonych szlakach. Ale mnostwo tam sciezek i drog powojskowych, ktore az prosza sie by nimi pojezdzic. I oczywiscie jezdze, tyle ze nielegalnie.

Data: 2015-06-15 22:38:55
Autor: ppontek
W dniu 2015-06-15 o 22:12, Andrzej Ozieblo pisze:
ppontek pisze:

Najpro¶ciej jest co¶ zabronić, zamkn±ć, ograniczyć, itp. Przy okazji
pozwalaj±c "swoim" pod płaszczykiem przynależno¶ci do różnorakich
organizacji, grup, uprawnień, itp.

Tez mam podobne watpliwosci.

Zabronione powinny być konkretne niepoż±dane zachowania - np. ¶miecenie, hałasowanie, niszczenie przyrody, ale nie wstęp!

+ edukacja od przedszkola - bo ludzie od dziecka nie maj± pojęcia jak powinni się zachowywać w stosunku do ¶rodowiska oraz jak ich zachowanie wpływa na to ¶rodowisko. Powielaj± zachowania rodziców ...

PABLO

Data: 2015-06-16 08:18:48
Autor: bans
W dniu 2015-06-15 o 22:38, ppontek pisze:

+ edukacja od przedszkola - bo ludzie od dziecka nie maj± pojęcia jak
powinni się zachowywać w stosunku do ¶rodowiska oraz jak ich zachowanie
wpływa na to ¶rodowisko. Powielaj± zachowania rodziców ...

To prawda, ale... głupiemu żadne wychowanie nie pomoże.

https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2015_06_14KlimczokMaguraKarkoszczonkaBAtnia#6160283218819470386

To i następne dwa zdjęcia - trasa maratonu MTB, syf, kiła i mogiła... Trasa zaznaczona wstęgami folii przywi±zanymi do gałęzi, a na trasie pełno opakowań po żelach i pustych nabojów CO2...

--
bans

Data: 2015-06-16 18:23:01
Autor: ppontek
W dniu 2015-06-16 o 08:18, bans pisze:

To i następne dwa zdjęcia - trasa maratonu MTB, syf, kiła i mogiła...
Trasa zaznaczona wstęgami folii przywi±zanymi do gałęzi, a na trasie
pełno opakowań po żelach i pustych nabojów CO2...

To samo było po przebiegnięciu kolesi z RzeĽnika. Kurde, czy to problem zabrać ze sob± papierek/tubkę/butelkę/itp. po tym co się zjadło. Skoro go¶ciu z tym przybiegł, to chyba miał miejsce. Tacy mocarze, a papierek im ci±ży!

Moim zdaniem to wina organizatora. Powinny być punkty karne za niedoniesienie na metę opakowań po zabranych ze sob± napojach/prowiancie/odżywkach.

PABLO

Data: 2015-06-18 00:55:49
Autor: przemek.jedrzejczak
[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weekend w Bieszczadach.
-- Moim zdaniem to wina organizatora.

tak

-- Powinny być punkty karne za niedoniesienie na metę opakowań po zabranych ze sob± napojach/prowiancie/odżywkach.

ciekawa koncepcja ale duzo prosciej rozwiazuja ten problem Niemcy, organizator wplaca kaucje (zazwyczaj klikaset ojro) I po zawodach zglasza ze wszystko ok wtedy zarzadca wysyla czlowieka zeby sprawdzil trase, sa smieci -> kasa przepada, las jest prywatny, zawody stosunkowo czesto i jest czysto

P.

Data: 2015-06-20 22:07:40
Autor: Maciek
W dniu 2015-06-16 o 18:23, ppontek pisze:
[...]
Nie no, Panowie! W jakim Wy żyjecie ¶wiecie? PrzejdĽcie się we wrze¶niu
¦cieżk± nad Reglami, to zobaczycie, że papierek, czy jaka¶ tam jedna
butelka nie jest żadnym problemem ;-)

Maciek

Data: 2015-06-09 09:25:21
Autor: kawoN
W dniu 09.06.2015 o 00:29, ppontek pisze:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/Bieszczady

Ciekawe ilu z tych co ukończyli Rzeźnika ukończyli
by WaszÄ… wycieczkÄ™...? ;)

Data: 2015-06-09 09:34:54
Autor: bbjk
W dniu 2015-06-09 o 00:29, ppontek pisze:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/Bieszczady

Jak zwykle już sama nie wiem, kogo bardziej podziwiać, Ciebie, że Ci się chce tydzień w tydzień organizować takie wyprawy, czy dzieci za kondycję i hart ducha. W jakim są wieku?
Ĺšwietny weekend! :)
--
B.

Data: 2015-06-09 10:45:01
Autor: kawoN
W dniu 09.06.2015 o 09:34, bbjk pisze:
Jak zwykle już sama nie wiem, kogo bardziej podziwiać, Ciebie, że Ci się
chce tydzień w tydzień organizować takie wyprawy, czy dzieci za kondycję
i hart ducha. W jakim sÄ… wieku?

A ja bym zapytał raczej: czy Tata jeżdżąc z dziećmi "traci" cokolwiek
na wyjeździe - w sensie czy gdyby jechał bez dzieci to wyjazd byłby
"bardziej", "więcej", "inaczej" ?

Data: 2015-06-09 17:46:26
Autor: ppontek
[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weeken d w Bieszczadach.
W dniu 2015-06-09 o 09:34, bbjk pisze:
W jakim sÄ… wieku?

8 i 10 lat

PABLO

Data: 2015-06-20 21:53:33
Autor: Maciek
W dniu 2015-06-09 o 17:46, ppontek pisze:
W dniu 2015-06-09 o 09:34, bbjk pisze:
W jakim sÄ… wieku?
8 i 10 lat
Można wiedzieć, czy dużo było narzekania, biadolenia, stwierdzeń w
rodzaju: "tu zostajÄ™ i nie przejadÄ™ nawet metra!". Jestem prawie pewien,
że moje miałyby obiekcje, choć 15km "z buta" potrafią przejść w terenie
o zmiennym nachyleniu (ale niekoniecznie bez słowa skargi). Pytam, bo to
błoto nie wyglądało dobrze :->

Maciek

Data: 2015-06-30 19:44:11
Autor: ppontek
W dniu 2015-06-20 o 21:53, Maciek pisze:
[...]

Bywa różnie, ale akurat tym razem marudzenia było mało.

"Tu zostaję" praktycznie się nie zdarza - to chyba kwestia przyzwyczajenia. Poza tym od czego są motywatory - każda droga, nawet najbardziej stroma, zabłocona i zakrzalona prowadzi przecież do ... sklepu :-)

Jestem prawie pewien,
że moje miałyby obiekcje, choć 15km "z buta" potrafią przejść w terenie
o zmiennym nachyleniu (ale niekoniecznie bez słowa skargi).

Z moich obserwacji wynika, że dziecko jest w stanie przejść/przejachać dowolny dystans. Szybko się też regeneruje. Kwestia motywacji. Problemem jest nuda, a nie zmęczenie. Im więcej dzieci, im bardziej urozmaicony teren, im skuteczniejsze motywatory i (last but not least) im lepszy przykład dorosłych tym łatwiej to osiągnąć w praktyce.

Pytam, bo to
błoto nie wyglądało dobrze :->

BĹ‚oto to akurat jedna z atrakcji - juĹĽ "od dziecka":

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/WielkaRacza#5511985751402493570

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/WielkaRacza#5511985769507528514

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/NaSpotkanieSpoznionejWiosny#5920211854151711346

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/NaSpotkanieSpoznionejWiosny#5920211822850047778

PABLO

Data: 2015-06-30 22:45:55
Autor: Prot Ogenes
[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weeken d w Bieszczadach.
Data: 2015-06-30 23:34:26
Autor: ppontek
W dniu 2015-06-30 o 22:45, Prot Ogenes pisze:
On 2015-06-30 19:44, ppontek wrote:

[...]

Pojechały dzieciaki po bandzie. Nie mogę ha ha ha :-)

Dzieci ponoć dzielą się na te czyste i na te szczęśliwe :-)

PABLO

[foto] Przedsmak wakacji - czyli długi weekend w Bieszczadach.