Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przeglad klimatyzacji - Kraków

Przeglad klimatyzacji - Kraków

Data: 2010-02-27 23:59:51
Autor: DingDong
Przeglad klimatyzacji - Kraków
Witam,
gdzie w Krakowie moge wykonac przeglad klimatyzacji. Chodzi mi o
warsztaty inne niz ASO. Co polecacie?  Jakie sa ceny przegladu i uzupelnienia czynnika?

Pozdrawiam,

P.S. Pacjent to Skoda Fabia.

Data: 2010-02-27 21:56:14
Autor: Pszemol
Przeglad klimatyzacji - Kraków
"DingDong" <blebel@eee.pl> wrote in message news:hmc859$1el$1news.onet.pl...
gdzie w Krakowie moge wykonac przeglad klimatyzacji. Chodzi mi
o warsztaty inne niz ASO. Co polecacie?  Jakie sa ceny przegladu
i uzupelnienia czynnika?

Kup sobie taki gadżet i sam sobie sprawdź ciśnienie przy pracy klimy...
http://www.amazon.com/R134A-Conditioner-Gauge-INDGEZ-1-Category/dp/B002XMU008
Tylko nie sprawdzaj na mrozie, bo pewnie i tak Ci się kompresor sam wyłączy.

A jak się okaże że nieszczelne i trzeba uzupełnić to też sobie sam poradzisz:
http://www.amazon.com/R-134a-Refill-Treatment-Maxi-Cool/dp/B0007ZDRDU/ref=pd_bxgy_auto_img_b

Powodzenia!

p.s. czyżby już wiosna nadeszła że taki post na grupie ?

Data: 2010-02-28 09:29:54
Autor: Marcin
Przeglad klimatyzacji - Kraków

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hmc4ch.5c8.0poczta.onet.pl...
"DingDong" <blebel@eee.pl> wrote in message news:hmc859$1el$1news.onet.pl...
gdzie w Krakowie moge wykonac przeglad klimatyzacji. Chodzi mi
o warsztaty inne niz ASO. Co polecacie?  Jakie sa ceny przegladu
i uzupelnienia czynnika?

Kup sobie taki gadżet i sam sobie sprawdź ciśnienie przy pracy klimy...
http://www.amazon.com/R134A-Conditioner-Gauge-INDGEZ-1-Category/dp/B002XMU008
Tylko nie sprawdzaj na mrozie, bo pewnie i tak Ci się kompresor sam wyłączy.

A jak się okaże że nieszczelne i trzeba uzupełnić to też sobie sam poradzisz:
http://www.amazon.com/R-134a-Refill-Treatment-Maxi-Cool/dp/B0007ZDRDU/ref=pd_bxgy_auto_img_b

Powodzenia!

p.s. czyżby już wiosna nadeszła że taki post na grupie ?

nie słuchaj druciarza jedz do serwisu ...samemu to możesz sobie żarówkę wymienić a nie czynnik w Klimie ...

1.trzeba wiedzieć gdzie to wszystko  podłączyć..

Niskie ciśnienie -wysokie J  czasami w aucie występuje jeden zawór ...

I to np. pod zderzakiem lub nadkolem ...

2.trzeba mieć wiedzę ile czynnika dodać ...jak dodasz za dużo to Klima nie będzie działała

3 jeśli są zawory stare to akurat sam sobie je zablokujesz .. w pozycji otwartej ...

Data: 2010-02-28 10:20:38
Autor: DingDong
Przeglad klimatyzacji - Kraków

Użytkownik "Marcin" <sroka_78@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hmd9mn$3c7$1atlantis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hmc4ch.5c8.0poczta.onet.pl...
"DingDong" <blebel@eee.pl> wrote in message news:hmc859$1el$1news.onet.pl...
gdzie w Krakowie moge wykonac przeglad klimatyzacji. Chodzi mi
o warsztaty inne niz ASO. Co polecacie?  Jakie sa ceny przegladu
i uzupelnienia czynnika?

Kup sobie taki gadżet i sam sobie sprawdź ciśnienie przy pracy klimy...
http://www.amazon.com/R134A-Conditioner-Gauge-INDGEZ-1-Category/dp/B002XMU008
Tylko nie sprawdzaj na mrozie, bo pewnie i tak Ci się kompresor sam wyłączy.

A jak się okaże że nieszczelne i trzeba uzupełnić to też sobie sam poradzisz:
http://www.amazon.com/R-134a-Refill-Treatment-Maxi-Cool/dp/B0007ZDRDU/ref=pd_bxgy_auto_img_b

Powodzenia!

p.s. czyżby już wiosna nadeszła że taki post na grupie ?

nie słuchaj druciarza jedz do serwisu ...samemu to możesz sobie żarówkę wymienić a nie czynnik w Klimie ...

1.trzeba wiedzieć gdzie to wszystko  podłączyć..

Niskie ciśnienie -wysokie J  czasami w aucie występuje jeden zawór ...

I to np. pod zderzakiem lub nadkolem ...

2.trzeba mieć wiedzę ile czynnika dodać ...jak dodasz za dużo to Klima nie będzie działała

3 jeśli są zawory stare to akurat sam sobie je zablokujesz .. w pozycji otwartej ...



Wlasnie takie bylo moje pytanie. Gdzie w Krakowie polecacie wykonac takie prace i jakie sa orientacyjne ceny.

Pozdrawiam,

Data: 2010-02-28 11:41:47
Autor: peter
Przeglad klimatyzacji - Kraków
Wlasnie takie bylo moje pytanie. Gdzie w Krakowie polecacie wykonac takie prace i jakie sa orientacyjne ceny.

omijaj warsztat na okulickiego.

Data: 2010-02-28 13:09:02
Autor: Czarek Daniluk
Przeglad klimatyzacji - Kraków
W dniu 2010-02-28 11:41, peter pisze:
Wlasnie takie bylo moje pytanie. Gdzie w Krakowie polecacie wykonac
takie prace i jakie sa orientacyjne ceny.

omijaj warsztat na okulickiego.

Omijać też należy wszelakie kwik fity, norauto i inne warsztaty szybkiej obsługi, niestety niczego innego poza podpięciem pod manometry nie umieją stwierdzić :(

Pozdrawiam !!

Data: 2010-03-01 07:34:16
Autor: Pszemol
Przeglad klimatyzacji - Kraków
"Czarek Daniluk" <czarek@usuntocedaniluk.com> wrote in message news:hmdmct$6pf$1newsfeed.net.icm.edu.pl...
W dniu 2010-02-28 11:41, peter pisze:
Wlasnie takie bylo moje pytanie. Gdzie w Krakowie polecacie wykonac
takie prace i jakie sa orientacyjne ceny.

omijaj warsztat na okulickiego.

Omijać też należy wszelakie kwik fity, norauto i inne warsztaty szybkiej obsługi, niestety niczego innego poza podpięciem pod manometry nie umieją stwierdzić :(

Podpięcie manometrów to *jedyna* dobra metoda diagnostyki A/C.
Tą właśnie metodą można stwierdzić większość problemów z A/C.

Data: 2010-03-01 16:55:50
Autor: peter
Przeglad klimatyzacji - Kraków
Podpięcie manometrów to *jedyna* dobra metoda diagnostyki A/C.
Tą właśnie metodą można stwierdzić większość problemów z A/C.

ale oni robia TYLKO podpiecie. a to ze gdzies jest dziura, to kto by sie tym przejmowal. a o wymianie np lozyska sprezarki to mozesz pomarzyc w takich przybytkach.

Data: 2010-03-01 10:27:10
Autor: Pszemol
Przeglad klimatyzacji - Kraków
"peter" <abc@FAKE.pl> wrote in message news:hmgo58$67h$1news.onet.pl...
Podpięcie manometrów to *jedyna* dobra metoda diagnostyki A/C.
Tą właśnie metodą można stwierdzić większość problemów z A/C.

ale oni robia TYLKO podpiecie. a to ze gdzies jest dziura, to kto by sie tym przejmowal.

Dlatego właśnie zalecałem samemu dokonać diagnostykę koledze.
Po co płacić komuś za przyłożenie manometra do zaworka skoro
sam sobie równie dobrze możesz to zrobić kupując taki manometr
za mniej kasy niż taka usługa kosztowałaby Cię w serwisie??
Wymaga to mniej więcej tyle samo inteligencji co sprawdzenie
ciśnienia w oponach, z tym że sprawdza się ciśnienie w klimie przy
jej pracy w odpowiedniej temperaturze otoczenia (nie na mrozie).

a o wymianie np lozyska sprezarki to mozesz pomarzyc
w takich przybytkach.

A dlaczego w ogóle zakładasz, że potrzebna jest wymiana
takiego łożyska?? Generalnie rzecz biorąc sprężarki się
nie rozkręca bo potem są problemy ze szczelnością właśnie.
Wiele serwisów nie pieprzy się w rozkręcanie kompresora
tylko odsyła taki kompresor do fabryki używając do naprawy
już kompresor gdzieś serwisowany wcześniej lub nowy jeśli
auto jest nowe na gwarancji i potrzebuje kompresor.

Przegląd klimy polega wyłacznie na stwierdzeniu czy jest
dobrze czy jest źle... To sobie możesz stwierdzić samemu...
Jeśli jest środek lata i w aucie gorąco to wiadomo że jest źle,
pytanie pozostaje tylko dlaczego źle :-) Jak zima to cieżko wybadać...
A po stwierdzeniu że jest źle możesz podjąć decyzję czy warto
jechać do specjalisty po pomoc czy może poradzisz sobie sam.

Dodam że sam pracowałem nad nieszczelną klimą w swojej
Toyocie Camry (1995 rocznik) i miałem okazję pracować nad
dwiema usterkami w tym samochodzie co mnie dużo nauczyło.

Pierwsza usterka polegała na utracie szczelności jednej rurki
biegnącej wzdłuż zderzaka pod chłodnicą gdzie pod wpływem
złego montażu nieodpornego na wibrację rurka została przetarta
i miała mikro-pęknięcia z których wyciekał "freon" że tak się wyrażę.
Samodzielnie podjąłem się wymianie tej rurki kupując używaną
rurkę na szrocie, nowy osuszacz i pożyczając pompę próżniową
od kolegi do prawidłowej "ewakuacji" wilgoci/powietrza z systemu
przed jego zamknięciem i osiągając sukces: działającą
i nieprzeciekającą klimę.

Drugi raz po stłuczce gdzie mi mercedes 500 przywalił w prawy
przedni błotnik i jak sądzę uszkodził też kompresor - a dokładniej
prowadnicę kółka pasowego. Ubezpieczalnia pokryła szkodę bez
naprawy klimy (nie zauważyłem uszkodzenia kompresora w czasie
zgłaszania tej szkody). Ponieważ auto było już wtedy stare a nowy
kompresor kosztował 300 dolców to znów odwiedziłem szrot,
kupiłem stary kompresor za 30 dolców i naprawiłem sobie klimę
z tym że zrobiłem błąd bo kupiłem zły kompresor :-) od starego
systemu, więc miałem o wiele więcej roboty niż powinienem
mieć - skończyło się że musiałem rozebrać dwa kompresory
i poprzekładać fragmenty jednego do drugiego aby wszystko
pasowało do siebie - ponownie pożyczenie pompy próżniowej
od kolegi, wymiana osuszacza i napuszczenie nowego czynnika
chłodzącego dostępnego w lokalnym sklepie za $10 za puszkę.

Po tych dwu naprawach, które mogłyby mnie kosztować pewnie
duże setki dolarów, jeśli nie ponad tysiąc dolców zdobyłem sporo
wiedzy o tym jak działa klima w aucie, jak się ją diagnozuje i jak
naprawia a przy tym zaoszczędziłem sporo kasy mimo że kupiłem
sobie profesjonalny zestaw manometrów za $70 dolców, który
nawiasem mówiąc został mi po tych naprawach jako "bonus" :-)
Miałem szczęście że fabryczny "service manual" do tego auta był
dostępna w sieci za darmo - bez serwisówki bym się takiej naprawy
nie podjął. Ale posiadanie serwisówki do auta które się posiada
wydaje się być mądrym ruchem niezależnie od tego co się naprawia.

Data: 2010-03-01 22:15:15
Autor: Czarek Daniluk
Przeglad klimatyzacji - Kraków
W dniu 2010-03-01 17:27, Pszemol pisze:

Drugi raz po stłuczce gdzie mi mercedes 500 przywalił w prawy
przedni błotnik i jak sądzę uszkodził też kompresor - a dokładniej
prowadnicę kółka pasowego. Ubezpieczalnia pokryła szkodę bez
naprawy klimy (nie zauważyłem uszkodzenia kompresora w czasie
zgłaszania tej szkody). Ponieważ auto było już wtedy stare a nowy
kompresor kosztował 300 dolców to znów odwiedziłem szrot,
kupiłem stary kompresor za 30 dolców i naprawiłem sobie klimę
z tym że zrobiłem błąd bo kupiłem zły kompresor :-) od starego
systemu, więc miałem o wiele więcej roboty niż powinienem
mieć - skończyło się że musiałem rozebrać dwa kompresory
i poprzekładać fragmenty jednego do drugiego aby wszystko
pasowało do siebie - ponownie pożyczenie pompy próżniowej
od kolegi, wymiana osuszacza i napuszczenie nowego czynnika
chłodzącego dostępnego w lokalnym sklepie za $10 za puszkę.

I tu jest moim zdaniem błąd.
Co z tego że napełnisz sobie go na manometr jak tak naprawdę nie wiesz ile go napuściłeś.

W przypadku mojego samochodu ciśnienie w układzie było prawidłowe - a klima i tak i tak nie działała ;) czytaj raz działała raz nie działała.

Podanie bezpośrednio na sprężarkę napięcia powodowało chłodzenie jak się masz.

Pan w Norauto po podpięciu manometrów powiedział że jest jakiś problem z elektryką, prawdopodobnie czujnik oblodzenia parownika zakończył żywot.

Metodą prób i błędów doszedłem jednak do wniosku że to jest zbyt mało czynnika w układzie.

Pojechałem do specjalistów z maszynką do klimaanlage - wypompowano cały czynnik, napuszczono ilość raczej zgodną ze specyfikacją samochodu - i klima i tak i tak dalej nie działała :)

Jak się ciut ochłodziło - stwierdziłem że klima jednak działa.

Potem była zima, potem przyszło następne lato i co się okazało - że klima tak tak działa sobie jak należy :)

Teraz przyszła zima, ale jak było cieplej to włączałem i sprężarka chodzi - wiatraki się kręcą, zimne leci z nawiewów :)

Więc suma summarum - żeby zdiagnozować trzeba wiedzieć co z czym się je, a nie podłączyć manometry i patrzeć się na nie jak sroka w gnat.

W moim przypadku było następująco - najwpierw było za mało czynnika, presostat nie zezwalał na włączenie klimy, potem nabili mi za dużo i było to samo ... na koniec normalnymi nieszczelnościami troszkę sobie uszło i klima zaczeła działać.

Na ten sezon zamierzam wymienić osuszacz i założyć nowy presostat który leży sobie w pudełeczku już z półtora roku :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-03-01 16:20:46
Autor: Pszemol
Przeglad klimatyzacji - Kraków


Data: 2010-03-01 07:39:44
Autor: Pszemol
Przeglad klimatyzacji - Kraków
"Marcin" <sroka_78@tlen.pl> wrote in message news:hmd9mn$3c7$1atlantis.news.neostrada.pl...
nie słuchaj druciarza jedz do serwisu ...samemu to możesz sobie
żarówkę wymienić a nie czynnik w Klimie ...

Chyba nie doceniasz zdolności manualnych kolegi grupowicza...
Nikt też nie mówił o wymianie czynnika chłodzącego.
Nie ma prawie nigdy takiej potrzeby.

1.trzeba wiedzieć gdzie to wszystko  podłączyć..

Niskie ciśnienie -wysokie J  czasami w aucie występuje jeden zawór ...

Piszesz bo wiesz czy zgadujesz?
Czy możesz mi napisać co to za auto co ma jeden "zawór"??
Zawór wysokiego ciśnienia dla R134a ma dużo większą średnicę
i nie da się go użyć do diagnostyki przyrządem do którego podałem
link... Pasuje tylko do zaworu niskiego ciśnienia.

I to np. pod zderzakiem lub nadkolem ...

I co z w związku z tym? Schylić się nie umiesz?
Połamany staruszek jesteś?

2.trzeba mieć wiedzę ile czynnika dodać ...jak dodasz za dużo
to Klima nie będzie działała

Wiedza ta jest dostępna w sieci... nie wiem czemu go zrażasz.
Czyżbyś miał w tym jakiś interes?
Jak da za dużo czynnika i klima *z tego powodu* "przestanie działać"
to przecież nic trudnego spuścić trochę czynnika w powietrze...
R134a nie jest już szkodliwy dla środowiska jak stare czynniki.

3 jeśli są zawory stare to akurat sam sobie je zablokujesz .. w pozycji otwartej ...

Straszysz go, nie wiem po co? Dlaczego miałyby się blokować???
Skąd ten pesymizm? Piszesz jakbyś miał zakład A/C i starał się
zrazić kolegę do własnoręcznej roboty aby Ci haracz zapłacił...

Data: 2010-03-01 20:26:47
Autor: Marcin
Przeglad klimatyzacji - Kraków

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hmfqup.7oc.0poczta.onet.pl...
"Marcin" <sroka_78@tlen.pl> wrote in message news:hmd9mn$3c7$1atlantis.news.neostrada.pl...
nie słuchaj druciarza jedz do serwisu ...samemu to możesz sobie
żarówkę wymienić a nie czynnik w Klimie ...

Chyba nie doceniasz zdolności manualnych kolegi grupowicza...
Nikt też nie mówił o wymianie czynnika chłodzącego.
Nie ma prawie nigdy takiej potrzeby.

1.trzeba wiedzieć gdzie to wszystko  podłączyć..

Niskie ciśnienie -wysokie J  czasami w aucie występuje jeden zawór ...

Piszesz bo wiesz czy zgadujesz?
Czy możesz mi napisać co to za auto co ma jeden "zawór"??
Zawór wysokiego ciśnienia dla R134a ma dużo większą średnicę
i nie da się go użyć do diagnostyki przyrządem do którego podałem
link... Pasuje tylko do zaworu niskiego ciśnienia.

I to np. pod zderzakiem lub nadkolem ...

I co z w związku z tym? Schylić się nie umiesz?
Połamany staruszek jesteś?

2.trzeba mieć wiedzę ile czynnika dodać ...jak dodasz za dużo
to Klima nie będzie działała

Wiedza ta jest dostępna w sieci... nie wiem czemu go zrażasz.
Czyżbyś miał w tym jakiś interes?
Jak da za dużo czynnika i klima *z tego powodu* "przestanie działać"
to przecież nic trudnego spuścić trochę czynnika w powietrze...
R134a nie jest już szkodliwy dla środowiska jak stare czynniki.

3 jeśli są zawory stare to akurat sam sobie je zablokujesz .. w pozycji otwartej ...

Straszysz go, nie wiem po co? Dlaczego miałyby się blokować???
Skąd ten pesymizm? Piszesz jakbyś miał zakład A/C i starał się
zrazić kolegę do własnoręcznej roboty aby Ci haracz zapłacił...

W porownaniu z toba moja wiedza jest zadna ...ty po 2 naprawach klimy jest specem ...proponuje wiecej taki rad dla uzytkownikow tej listy ...fajnie sie poprawie po druciarzach :)

Data: 2010-03-01 13:43:08
Autor: Pszemol
Przeglad klimatyzacji - Kraków
"Marcin" <sroka_78@tlen.pl> wrote in message news:hmh52u$qmo$1nemesis.news.neostrada.pl...
W porownaniu z toba moja wiedza jest zadna ...

No najwyraźniej :-)

ty po 2 naprawach klimy jest specem ...

Nie twierdzę że jestem specem ale wiem dużo więcej na temat
klimy niż przeciętny kierowca który nie ma za paskiem dwu
skutecznych napraw klimatyzacji które wymagały wymiany freonu.

proponuje wiecej taki rad dla uzytkownikow tej listy ...fajnie sie poprawie po druciarzach :)

Nie wiem o co Ci chodzi z tymi "druciarzami" ani w ogóle co
to ma znaczyć ale jeśli mało wiesz na temat klimy to nie strasz
innych i nie doradzaj aby płacili serwisowi za trywialne usługi.

Jak ktoś ma podstawową smykałkę do mechaniki i nie boli go
nauka zasady działania klimy czy przeczytanie instrukcji obsługi
miernika to jest w stanie zaoszczędzić sporo kasy...
Jak ktoś ma dwie lewe ręce i boli go uczenie się to musi niestety
płacić za każdą, nawet najmniejszą pierdółkę.

Data: 2010-02-28 12:25:49
Autor: Man-Fred
Przeglad klimatyzacji - Kraków
Auto Swift na ul. Ostatniej 1A (tak z pamięci). Jeżdżę tam od lat i z czystym sumieniem mogę polecić. Tam nie tylko przeglądają, ale również czyszczą i naprawiają. W ub. roku wydawało mi się, że wszystko jest OK i chciałem tylko wymienić/sprawdzić czynnik. Sam na własne oczy zobaczyłem, jak mam nieszczelny jeden zaworek. Lepiej samemu przy tym nie grzebać, bo później może to sporo kosztować.


Użytkownik "DingDong" <blebel@eee.pl> napisał w wiadomości news:hmc859$1el$1news.onet.pl...
Witam,
gdzie w Krakowie moge wykonac przeglad klimatyzacji. Chodzi mi o
warsztaty inne niz ASO. Co polecacie?  Jakie sa ceny przegladu i uzupelnienia czynnika?

Pozdrawiam,

P.S. Pacjent to Skoda Fabia.

Data: 2010-03-01 08:30:42
Autor: Pszemol
Przeglad klimatyzacji - Kraków
"Man-Fred" <mirek.mrozowicz@dziennik.krakow.pl> wrote in message news:hmdjma$7dr$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Auto Swift na ul. Ostatniej 1A (tak z pamięci). Jeżdżę tam od lat i z czystym sumieniem mogę polecić. Tam nie tylko przeglądają, ale również czyszczą i naprawiają. W ub. roku wydawało mi się, że wszystko jest OK i chciałem tylko wymienić/sprawdzić czynnik. Sam na własne oczy zobaczyłem, jak mam nieszczelny jeden zaworek. Lepiej samemu przy tym nie grzebać, bo później może to sporo kosztować.

Wymienić czynnik??? A po co miałbyś to robić??? Kto zaleca wymianę???

Widzę, że niektórzy aż się proszą aby im wyciągano pieniądze z portfeli.

Generalna zasada jest taka, że jak coś nie jest zepsute to się tego nie naprawia.

Przeglad klimatyzacji - Kraków

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona