Przegl?d techniczny - brak miejsca - karteczka i.......

Data: 2011-02-07 20:39:49
Autor: 'Tom N'
Przegl?d techniczny - brak miejsca - karteczka i.......
ALGI w <news:vqlh6qob28ps$.1e647me3xu2k.dlg40tude.net>:

Jak już nie mam miejsca w dowodzie rejestracyjnym na pieczątkę to dostaję
karteczkę, z którą musze się udać do wydziału komunikacji aby wydali mi
nowy dowód rejestracyjny.

Nie musisz, powinieneś ;P

Pytania brzmią:
- ile czasu mogę jeździć z tą karteczką?

Do pierwszej kontroli/stłuczki która będziesz chciał z AC (hehehe) zrobić

- ile czasu trwa wydanie nowego dowodu?

około sekundy

Akurat mi przegląd wypada tuż przed wyjazdem i zastanawiam się czy dam radę
obrócić "na karteczce"...

Dasz...

A teraz serio:
-- przegląd możesz/mogłeś zrobić dzień/dwa/miesiąc wcześniej (taaa, ten
koszt)
-- idziesz do WK i kwit ze stacji Ci zabierają, a do DR przyczepiają inny
(że złożyłeś wniosek)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-02-08 00:21:10
Autor: to
Przegl?d techniczny - brak miejsca - karteczka i.......
begin 'Tom N'
- ile czasu trwa wydanie nowego dowodu?

około sekundy

10/10

Data: 2011-02-08 20:58:38
Autor: ALGI
Dnia Mon, 7 Feb 2011 20:39:49 +0100, 'Tom N' napisał(a):

Pytania brzmią:
- ile czasu mogę jeździć z tą karteczką?

Do pierwszej kontroli/stłuczki która będziesz chciał z AC (hehehe) zrobić

W moim trupie AC miałem ostatnio 2 lata temu ;-)

- ile czasu trwa wydanie nowego dowodu?

około sekundy

To jestem w stanie zaakceptować :) Ale dwóch już nie ;-)

[...]

Tu nie chodzi ani o koszt ani o termin - mogę zrobić wcześniej - po prostu
nigdy nie robiłem przeglądu "na karteczkę" - zawsze w dowodzie miejsca
starczało a obecny samochód mam długo i chce nim jeszcze trochę pojeździć
:)

W ogóle bez sensu jest ze jest 6 pieczątek a obok 2 strony na "adnotacje
urzędowe" - co tam może być? Hak? Lpg? jakieś dodatkowe uwagi... nie
starczyła by 1 strona? A 12 miejsc na pieczątki.....

-- idziesz do WK i kwit ze stacji Ci zabierają, a do DR przyczepiają inny
(że złożyłeś wniosek)

No i jeśli mogę sobie na tym jeździć dalej to fajnie :) Po powrocie odbiorę sobie nowy DR......

Data: 2011-02-08 22:33:54
Autor: 'Tom N'
ALGI w <news:1do2atw23fexn$.16frqu98g9ogi.dlg40tude.net>:

[...]

No skoro tak, to DR też możesz wymienić wcześniej -- ot choćby tego samego dnia, w którym diagnosta pieczątkę w ostatniej wolnej kratce przybił -- wniosek w WK złożyć (rok powinien im wystarczyć na wyprodukowanie)

W ogóle bez sensu jest ze jest 6 pieczątek a obok 2 strony na "adnotacje
urzędowe"

Przed zmianą było miejsca na 6 pieczątek i tak zostało.

co tam może być? Hak? Lpg? jakieś dodatkowe uwagi...

30)  w rubryce "ADNOTACJE URZĘDOWE" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji:
a)  "Współwłaściciel ..." - podając dane współwłaściciela zgodnie z zakresem danych określonym w § 3 rozporządzenia - dotyczy pojazdów stanowiących współwłasność dwóch osób,
b)  "Współwłasność" - jeżeli pojazd stanowi współwłasność większej niż określona w lit. a liczby osób,
c)  "Pierwsza rejestracja w kraju ..." - podając datę pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
d)  "TAXI" - dotyczy pojazdów przystosowanych jako taksówka,
e)  "GAZ-LPG ..." albo "GAZ-CNG ..." - podając datę montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem - dotyczy pojazdów przystosowanych do zasilania gazem LPG lub CNG,
f)  "L" - dotyczy pojazdów przystosowanych do nauki jazdy lub egzaminu państwowego,
g)  "MAX. ... km/h" - podając wartość ograniczenia prędkości - dotyczy pojazdów objętych indywidualnym ograniczeniem prędkości,
h)  "BUS 100 km/h" - dotyczy autobusów, o których mowa w art. 20 ust. 4 ustawy,
i)  "HAK" - dotyczy pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy,
j)  "SANITARNY - ...." - podając liczbę miejsc leżących w samochodzie sanitarnym,
k)  "SKŁADAK" - dotyczy pojazdów złożonych poza wytwórnią, jeżeli na podstawie obowiązujących przepisów zostały dopuszczone do ruchu,
l)  "ZABYTKOWY" - dotyczy pojazdów zabytkowych,
m)  "ODSTĘPSTWO ... " - podając skrótowo, który z warunków technicznych został objęty odstępstwem i w jakim zakresie, z wyłączeniem numeru silnika - dotyczy pojazdów dopuszczonych do ruchu w drodze indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych, zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy,
n)  "OGRANICZENIA ..." - podając treść ograniczenia w użytkowaniu pojazdu zgodnie z przepisami w sprawie badania zgodności pojazdów zabytkowych - dotyczy pojazdów zabytkowych,
o)  "CŁO ..." - podając treść zastrzeżeń wynikających z przepisów prawa celnego - dotyczy pojazdów z zastrzeżeniami wynikającymi z przepisów prawa celnego,
p)  "WTÓRNIK" - dotyczy pojazdów, dla których wydano wtórnik dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego,
r)  "UŻYTKOWNIK" - podając dane użytkownika, na jego wniosek, zgodnie z zakresem danych określonym w § 3 rozporządzenia - dotyczy pojazdów używanych w transporcie drogowym, wynajmowanych przez przedsiębiorcę krajowego drugiemu przedsiębiorcy krajowemu, na podstawie dokumentu umowy zawartej pomiędzy tymi przedsiębiorcami,
s)  "POBYT DO DNIA ..." - podając datę, do której udzielono osobie zezwolenia na pobyt lub pobyt czasowy albo karty pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - dotyczy pojazdów rejestrowanych na wniosek cudzoziemców,
t)  "ZAWIESZENIE ..." - podając rodzaj zawieszenia: pneumatyczne albo równoważne do pneumatycznego - dotyczy samochodów ciężarowych i ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, oraz przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7,0 t,
u)  "ZESPÓŁ ... kg" - podając wartość maksymalnej masy całkowitej zespołu pojazdów - dotyczy pojazdu silnikowego w zespole z przyczepą/naczepą,
v)  "WTÓRNIK TABLICY REJESTRACYJNEJ" - dotyczy pojazdów, dla których wydano wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych z zachowaniem dotychczasowego numeru,
w)  "VAT - ..." - wpisując właściwy pkt od 1 do 4 - dotyczy pojazdów spełniających wymagania określone odpowiednio w art. 86 ust. 4 pkt 4 pkt 1-4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
x)  "DECYZJA Nr ..." - podając numer decyzji zwalniającej pojazd z homologacji.

nie starczyła by 1 strona? A 12 miejsc na pieczątki.....

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - NIE. W moim przypadku w DR jest teraz dwóch współwłaścicieli, ale za jakiś czas będzie troje (jeden do wykreślenia, dwóch do dopisania), za rok kolejny do dopisania, za następne dwa lata kolejny -- nie zmieściłoby się na jednej stronie

Na pieczątki jest jeszcze 5 miejsc ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-02-09 21:11:08
Autor: ALGI
Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:33:54 +0100, 'Tom N' napisał(a):

[...]

Ostatnią pieczątkę już mam z tamtego roku. Pomijając fakt że do 12stu
pieczątek nie dojdę (pojazd sam ulegnie biodegradacji ;-) to czysto
teoretycznie lepiej pojechać z karteczką to się "zaoszczędzi" 1 kratkę bo
WK wklepie tam odpowiednik pieczątki z karteczki. A tak to z 6stej kratki
przeklepie pieczątkę na 1wszej w nowym dowodzie. Ale to akademickie
rozważania...

Więc dla mnie wersja jest taka że jadę już z zapełnionym dowodem na
przegląd, dostaję karteczkę i następnego dnia z rana stawiam się w WK.
Czekając na nowy DR, chcę normalne jeździć - w tym wyjazd np. nad morze na
3 tygodnie.

O to mi chodziło w pytaniu w tym wątku.
[ale jak to na pl.* ... poleciał też flame...]

co tam może być? Hak? Lpg? jakieś dodatkowe uwagi...
[cut długa lista]

No to przyznaję że nie wiedziałem że aż tyle rzeczy tam może być.
Patrzyłem z punktu widzenia "zwykłego Kowalskiego" a jak widać kombinacji z
pojazdami specjalnymi może być wiele ......... dzięki za informacje.

[...]

To jakiś odpowiednik prania brudnych pieniędzy? ;-)))

A tak na serio - nigdy nie byłem lub nie miałem współwłaściciela - a tym
bardziej nie miałem kombinacji jak powyżej. Tam jest 5 pól, dosyć wysokich, na adnotacje. Myślę że większości
"Kowalskim" wystarcza. Najczęściej chyba jest
współwłaściciel/bank/hak/lpg.......

Na pieczątki jest jeszcze 5 miejsc ;P

U mnie w tym roku też będzie :P

Data: 2011-02-09 21:25:59
Autor: JaW
[...]

No dokładnie tak jest, dostajesz miękki dowów ważny 30 dni, potem zamieniasz go na "twardy" z wbitą datą ostatniego przeglądu.
Przynajmnie u mnie tak było.
J.

Przegl?d techniczny - brak miejsca - karteczka i.......