Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone

Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone

Data: 2012-07-17 18:00:30
Autor: PiteR
Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
na  ** p.m.s **  jerzy.n pisze tak:

To może być ciekawe ile pojazdów pójdzie na złom, jazda za
niektórymi to czasami przeżycie mocno traumatyczne ...

To styl jazdy sprawia największe zagrożenie a nie stan techniczny.

W życiu, tylko raz widziałem jak peżotowi partner jedno koło zrobiło się bardziej. Nigdy na mnie nic nie wypadło, nigdy na nic nie najechałem. Za to widziałem setki debili w nowych samochodach. To są ludzie którzy nie szanują cudzych pieniedzy ani swoich.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-07-17 18:38:24
Autor: jerzy.n
Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA093B730C70CFelektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  jerzy.n pisze tak:

To może być ciekawe ile pojazdów pójdzie na złom, jazda za
niektórymi to czasami przeżycie mocno traumatyczne ...

To styl jazdy sprawia największe zagrożenie a nie stan techniczny.

W życiu, tylko raz widziałem jak peżotowi partner jedno koło zrobiło
się bardziej. Nigdy na mnie nic nie wypadło, nigdy na nic nie
najechałem. Za to widziałem setki debili w nowych samochodach. To są
ludzie którzy nie szanują cudzych pieniedzy ani swoich.

Z tymi pojazdami jest chyba tak ,kiedys samochod był cenowo niedostepny dla wiekszosci ,dzisiaj mozna za grosze kupic grata i grzac ile fura wyrobi i to czesto bez papierów.Już dalej odpowiadam, strach jechać za niektórymi pojazdami gdzie niezbędna może być maska gazowa,chmura spalin dobija ..Następnie chce wspomnieć o sypiących się ciężarówkach które jeżdżą na zasadzie dobrej woli Pana Boga i za chwile może odpaść koło .Dziwne to wszystko ... ale to nic, po każdym weekendzie policja zabiera setki praw jazdy ale ludzie dalej jeżdżą ,dziwne to wszystko.

Data: 2012-07-17 21:00:02
Autor: PiteR
Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
na  ** p.m.s **  jerzy.n pisze tak:

dzisiaj mozna za grosze kupic grata i grzac ile fura wyrobi

teraz biedni jeżdzą eko :)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-07-17 23:30:42
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone

Powitanko,

Z tymi pojazdami jest chyba tak ,kiedys samochod był cenowo niedostepny dla
wiekszosci ,dzisiaj mozna za grosze kupic grata i grzac ile fura wyrobi i to
czesto bez papierów.

Ja tam nie tesknie za czasami, gdy samochod (i wszystko poza octem) byl trudno dostepny. Kiedys tez przekraczalo wyobraznie, ze telefon mozna wszedzie nosic ze soba, a w domu miec komputer.
Samochod jest normalna rzecza powszechnego uzytku, jedni kupuja najlepsza fure jaka sie da i co 3 lata zmieniaja, inni kupuja taka, na jaka ich stac, jeszcze inni nie robia religii z samochodu i wola wydac na cos innego, a samochod byleby jezdzil i przechodzil przeglady. Minely czasy, gdy mozna bylo zaszpanowac samochodem i bylo sie wyjatkowym, jesli sie bylo jego posiadaczem. I bardzo dobrze, ze te czasy minely.
W statystykach policji mozesz sobie wyszukac ile wypadkow zostalo spowodowanych zlym stanem technicznym samochodu, AFAIR to sa pojedyncze przypadki.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

Data: 2012-07-18 14:41:14
Autor: anacron
Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
W dniu 2012-07-17 23:30, Pawel "O'Pajak" pisze:
W statystykach policji mozesz sobie wyszukac ile wypadkow zostalo
spowodowanych zlym stanem technicznym samochodu, AFAIR to sa pojedyncze
przypadki.

Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam. Stąd te nowe
przepisy. Jednakże ze statystykami wypadków jest trochę jak ze
statystykami przyczyn pożarów. W przypadku tych drugich, gdy nie można
znaleźć przyczyny pożaru, wpisuje się (jeśli tylko budynek miał
instalacje elektryczną) zwarcie w instalacji elektrycznej i powie Ci to
każdy specjalista w tej dziedzinie. W przypadku statystyk wypadków jeśli
nie ma innej rzucającej się w oczy przyczyny wpisuje się niedostosowanie
prędkości do warunków... Niestety w zazwyczaj dowody niesprawności
pojazdu niszczone są w momencie uderzenia, a policjantom nie chce się
badać realnych przyczyn, tak jak to działo się przez dwa lata w
Trzemesznie na skrzyżowaniu z wadliwie działającą sygnalizacją.  Zresztą
statystyką można udowodnić dosłownie wszystko i wszystkiemu zaprzeczyć.

Data: 2012-07-18 16:12:20
Autor: J.F
Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-07-17 23:30, Pawel "O'Pajak" pisze:
W statystykach policji mozesz sobie wyszukac ile wypadkow zostalo
spowodowanych zlym stanem technicznym samochodu, AFAIR to sa pojedyncze
przypadki.

Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam. Stąd te nowe
przepisy. Jednakże ze statystykami wypadków jest trochę jak ze
statystykami przyczyn pożarów. W przypadku tych drugich, gdy nie można
znaleźć przyczyny pożaru, wpisuje się (jeśli tylko budynek miał
instalacje elektryczną) zwarcie w instalacji elektrycznej i powie Ci to
każdy specjalista w tej dziedzinie. W przypadku statystyk wypadków jeśli
nie ma innej rzucającej się w oczy przyczyny wpisuje się niedostosowanie
prędkości do warunków... Niestety w zazwyczaj dowody niesprawności
pojazdu niszczone są w momencie uderzenia, a policjantom nie chce się
badać realnych przyczyn

Ale jest tez druga strona - ile razy miales wypadek, czy tez sytuacje grozaca wypadkiem z przyczyn technicznych ?

Owszem, ludziom sie kola urywaja, przewody hamulcowe pekaja - ale to jest margines. Zreszta rzadko mozliwy do wychwycenia na przegladzie, bo o ile rdze na przewodach jeszcze widac, to stanu lozyska czy przegubu nie.

Ja jezdzilem 20 letnim autem, o ktore od 8 lat kompletnie nie dbalem i do konca dobrze jezdzilo. Ale to sierra byla, teraz takich aut nie robia :-)
Z urwanym amortyzatorem (nie, nie w scierce) tez daje sie jechac, rzeklbym niewiele gorzej z 4 dobrymi.
Z dwoma urwanymi na jednej osi sie nie da jechac, ale bezpiecznie zwolnic sie daje.

Albo teraz - na przegladzie mi mowia ze opony zdarte. Jakos dlugo nie bylo okazji wymienic, w miedzyczasie deszcz padal ... no i czyja by to byla wina gdybym w poslizg wpadl - stanu technicznego czy niedostosowania predkosci do warunkow ? Ale ja w deszcz profilaktycznie zawsze zwalniam.

Choc w sumie ... przyznaje, koledze ABS wysiadl i mu potrafil odpuscic hamulec w krytycznym momencie. Do wypadku nie doszlo, ale moglo.
Tez raczej nie do wykrycia na przegladzie.
Ja w sumie tez ostatnio zbyt ambitnie chialem skrecic w lewo, i przegub ukrecilem. I tez moglo dojsc do wypadku, i znow - trudne do wykrycia na przegladzie, choc ja slyszalem ten przegub i wczesniej.


J.

Data: 2012-07-18 17:34:27
Autor: anacron
Przegl�dy techniczne b�d� mocno zaostrzone
W dniu 2012-07-18 16:12, J.F pisze:
UĹźytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-07-17 23:30, Pawel "O'Pajak" pisze:
W statystykach policji mozesz sobie wyszukac ile wypadkow zostalo
spowodowanych zlym stanem technicznym samochodu, AFAIR to sa pojedyncze
przypadki.

Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam. Stąd te nowe
przepisy. Jednakże ze statystykami wypadków jest trochę jak ze
statystykami przyczyn poĹźarĂłw. W przypadku tych drugich, gdy nie moĹźna
znaleźć przyczyny pożaru, wpisuje się (jeśli tylko budynek miał
instalacje elektryczną) zwarcie w instalacji elektrycznej i powie Ci to
każdy specjalista w tej dziedzinie. W przypadku statystyk wypadków jeśli
nie ma innej rzucającej się w oczy przyczyny wpisuje się niedostosowanie
prędkości do warunków... Niestety w zazwyczaj dowody niesprawności
pojazdu niszczone są w momencie uderzenia, a policjantom nie chce się
badać realnych przyczyn

Ale jest tez druga strona - ile razy miales wypadek, czy tez sytuacje
grozaca wypadkiem z przyczyn technicznych ?

Widziałem jak odpada koło od naczepy, na szczęście nie jechałem z
naprzeciwka, na szczęście nikt nie jechał od tamtej strony. Z osobowych
to widziałem tylko jak facet wjechał w kiosk, bo koła przestały
współpracować z kierownicą. Osobiście wydachowałem Matiza na teście
Łosia (tfu psa) bo amortyzatory były niesprawne (paradoksalnie 4 dni
później miały zostać zmienione).

Data: 2012-07-18 18:16:18
Autor: J.F
Przegl�dy techniczne b�d� mocno zaostrzone
UĹźytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
W dniu 2012-07-18 16:12, J.F pisze:
Ale jest tez druga strona - ile razy miales wypadek, czy tez sytuacje
grozaca wypadkiem z przyczyn technicznych ?

Widziałem jak odpada koło od naczepy, na szczęście nie jechałem z
naprzeciwka, na szczęście nikt nie jechał od tamtej strony. Z osobowych

Raz przez ostatnie 20 lat ?

Inna sprawa ze ja i wypadki rzadko widuje i statystyka to potwierdza :-)

to widziałem tylko jak facet wjechał w kiosk, bo koła przestały
współpracować z kierownicą. Osobiście wydachowałem Matiza na teście
Łosia (tfu psa) bo amortyzatory były niesprawne (paradoksalnie 4 dni
później miały zostać zmienione).

A probowales po wymianie ? Bo moze tylko sie wydawalo ze niesprawne, wiele samochodow testu losia nie przechodzi, choc ostatnio to oznaka bledu w programie :-)

J.

Data: 2012-07-18 19:05:39
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
Powitanko,

Według EU około 7 czy 8 procent z tego co pamiętam.

Strasznie kiepskie te samochody w UE maja;-)

Stąd te nowe
przepisy.

I tu sie mylisz. Z pewnoscia nie o bezpieczenstwo chodzi, tylko o kase. W kapitalizmie o sprzedazy decyduje m.in. atrakcyjnosc oferty, w UE decyzje urzednikow podjete dzieki lobbingowi paru firm (swietlowki, ROHS i pare innych rzeczy). Stacja diagnostyczna nie jest w stanie wykryc wielu rzeczy decydujacych o bezpieczenstwie. Nikt nie bedzie ultradzwiekami badal zawieszenia, czy nie ma mikropekniec, nie beda badac ile okladzin klockow zostalo, czy poduchy odpala w razie czego itd. Nawet samolotow sie tak nie bada przy kazdym przegladzie.
Gdyby chodzilo o bezpieczenstwo, to male samochody nie dopuszczanoby do ruchu, tymczasem bez problemu rejestruje sie samochody majace np. 1 gwiazdke w NCAP, a na filmach widac jak sie gnie kabina, jakby byla z papieru.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona