Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone

Data: 2012-07-18 01:18:23
Autor: Tomasz Pyra
Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
On Tue, 17 Jul 2012 12:47:06 +0200, jerzy.n wrote:

"...Już niedługo trzeba będzie częściej sprawdzać sprawność techniczną
swojego auta, a także skuterów i motorowerów..."
http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/przeglady-techniczne-beda-mocno-zaostrzone.html
To może być ciekawe ile pojazdów pójdzie na złom, jazda za niektórymi to
czasami przeżycie mocno traumatyczne ...

To jest ogólnie ściema...

Jak jadę do SKP normalnym samochodem, to diagnosta sprawdza VIN i wpija
pieczątkę nie patrząc dosłownie na nic (czasami jak nie wiem co mi stuka to
zagonię gościa żeby trochę szarpakiem poszarpał) - i tak wygląda w każdej
SKP jakie widziałem.

No cóż - klient nasz pan, a nikt nie będzie jeździł do SKP gdzie się
czepiają, a przegląd trwa długo.

Za to przejść przegląd rajdówką, która jest już naprawdę tak sprawnym
samochodem jak mało który nowy, no to jest już wyższa gimnastyka...

Data: 2012-07-18 10:36:18
Autor: J.F
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
[...]

Hm - malo widziales, albo w twojej okolicy kazdy klient tak wlasnie wymaga :-)

No cóż - klient nasz pan, a nikt nie będzie jeździł do SKP gdzie się
czepiają, a przegląd trwa długo.

Czepianie moze miec rozne formy.

J.

Data: 2012-07-18 21:45:29
Autor: jerzu
Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone
On Wed, 18 Jul 2012 01:18:23 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

Dziwne. Bo ja jeżdżę różnymi autami do róznych stacji. Warszawiacy
pewnie znają: SKP na Wolskiej (na przeciw Fort Wola), SKP w Renault
Warszawa w al. Jerozolimskich i SKP na Rosoła. I wszędzie przechodzę
całą ścieżkę diagnostyczną, na Rosoła nawet z analizatorem spalin przy
benzynie. Wszędzie sprawdzają amortyzatory na szarpakach, które to
badanie nie jest obowiązkowe (chyba że się coś zmieniło).

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-19 01:37:48
Autor: Tomasz Pyra
On Wed, 18 Jul 2012 21:45:29 +0200, jerzu wrote:

[...]

Może różnie to w różnych rejonach wygląda.
W trójmieście to jak jadę na przegląd, a do bardzo różnych SKP jeżdżę, to
najczęściej tylko rzut oka na VIN i niewiele więcej, wbijają pieczątkę i
następny.

I co ciekawe - to nie chodzi o to że im się nie chce, bo jak ja coś chcę
żeby pobadać, to nie ma żadnego problemu.
Co więcej, jak jadę nie na przegląd obowiązkowy, a poszukać jakiejś usterki
czy np. (uwaga!) ustawić zbieżność (sprzęt do geometrii chyba musi być na
każdej SKP i to nie ta płyta, a taki kompletny zestaw), no to wręcz radość
u obsługi... Raz nawet nie chcieli pieniędzy, a zazwyczaj to godzina
szarpania z autem kosztuje mnie np. 20zł.

I to też nie że jedno takie SKP znalazłem, a też różnie jeździłem w różnych
sprawach i to się powtarza.

Raz sobie przypominam w miarę rzetelne badanie, ale to było jak zgubiłem
DR, a do nowego trzeba mieć potwierdzenie przeglądu. Że poprzedni się już
kończył, to pojechałem do SKP zrobić nowy przegląd, ale nie do dowodu (bo
zgubiony), a żeby dali kartkę.
No to tu jak bez dowodu przyjechałem, no to widać sądzili że albo policja
zabrała mi dowód, albo że jakaś kombinacja inna no i ścieżka była w miarę
kompletna jak na trójmiejskie warunki (tzn. nadal np. bez spalin).

Data: 2012-07-20 00:13:36
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

sprzęt do geometrii chyba musi być na każdej SKP

ej chyba nie

Raz nawet nie chcieli pieniędzy, a zazwyczaj to godzina
szarpania z autem kosztuje mnie np. 20zł.

jestem już po przeglądach to pojadę sobie i przetestuje za ile i czy mi pozwolą ustawić 1.5% CO ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-07-20 14:10:00
Autor: P.B.
On Thu, 19 Jul 2012 01:37:48 +0200, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
> [...]

Dawno temu, jak jeździłem starym sztruclem, to badania robiłem zawsze u znajomego mojej matki. Zawsze się do czegoś przyczepił i podbijał dowód z wielką łaską. Raz pojechałem na pałę do pierwszej stacji z brzegu - sprawdzili tylko hamulce, podbili i po bólu. Od tej pory jeździłem na przeglądy gdziekolwiek i poza hamulcami i luzami w układzie kierowniczym nic nigdy mi nie sprawdzali.

Pozdrawiam,
Przemek

Przeglądy techniczne będą mocno zaostrzone