Przejściówka LPT<->USB

Data: 2010-10-12 23:55:41
Autor: BartekK
Przejściówka LPT<->USB
W dniu 2010-10-12 23:32, Przemolo pisze:
Czy ktoś próbował podłączać drukarkę ze złączem równoległym (LPT) do
portu USB komputera poprzez przejściówkę? są jakieś problemy?
Mam stary skaner Primax Colorado podłączony do komputer, do którego to
skanera podłączona jest jeszcze stara drukarka Lexmark 1100 (skaner ma
wejście i wyjście LPT). Myślicie, że całość zadziała na przejściówce z
USB jeśli kupię nową płytę główną bez LPT?

Drukarka bedzie dzialac.
Skaner - nie bedzie dzialac

Data: 2010-10-13 05:51:11
Autor: Przemolo
Przejściówka LPT<->USB

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:i92lrh$uo9

Drukarka bedzie dzialac.
Skaner - nie bedzie dzialac

Dlaczego nie? w ogóle? czy tylko w przypadku włączenia ich razem na jedno USB?

Data: 2010-10-13 08:45:47
Autor: BartekK
Przejściówka LPT<->USB

Drukarka bedzie dzialac.
Skaner - nie bedzie dzialac

Dlaczego nie? w ogóle? czy tylko w przypadku włączenia ich razem na
jedno USB?
Skaner typu "na lpt" nie będzie działać na przejściówce USB-LPT na 100%, obojętnie czy podłączony razem z drukarką czy bez niej. Ponieważ przejściówka usb-lpt to tylko port "standardowa drukarka usb" do której dostępu nie ma "wprost" jako do portu lpt, a sterowniki skanera obsługują go tylko niskopoziomowo grzebiąc po rejestrach na porcie obsługiwanym przez UART16550 i używając portu LPT w sposób zupełnie nie-drukarkowy.

Data: 2010-10-13 09:24:53
Autor: Yakhub
Przejściówka LPT<->USB
Dnia Wed, 13 Oct 2010 08:45:47 +0200, BartekK napisa³(a):

W dniu 2010-10-13 05:51, Przemolo pisze:

U¿ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa³ w wiadomo¶ci

Drukarka bedzie dzialac.
Skaner - nie bedzie dzialac

Dlaczego nie? w ogóle? czy tylko w przypadku w³±czenia ich razem na
jedno USB?
Skaner typu "na lpt" nie bêdzie dzia³aæ na przej¶ciówce USB-LPT na 100%, obojêtnie czy pod³±czony razem z drukark± czy bez niej. Poniewa¿ przej¶ciówka usb-lpt to tylko port "standardowa drukarka usb" do której dostêpu nie ma "wprost" jako do portu lpt

Nie zawsze. S± te¿ takie, które identyfikuj± siê w systemie jako port LPT -
robi± jak±¶ sztuczkê z driverami, któr± nie do koñca rozumiem.

Jak bêdzie na tym pracowa³ skaner, to nie wiem, ale dzia³aj± na tym
programatory do mikrokontrolerów, wiêc ze skanerem te¿ nie powinno byæ
problemów.

Niestety, zakup takiego adaptera to troszeczkê loteria, bo sprzedawcy
zazwyczaj nie maj± pojêcia, co w³a¶ciwie sprzedaj±.

Rozwi±zaniem dzia³aj±cym bêdzie kontroler LPT na PCI, jednak koszt takiego
kontrolera mo¿e przekroczyæ warto¶æ starego skanera :).

--
Yakhub

Data: 2010-10-13 09:40:32
Autor: BartekK
Przejściówka LPT<->USB
W dniu 2010-10-13 09:24, Yakhub pisze:
Nie zawsze. Są też takie, które identyfikują się w systemie jako port LPT -
robią jakąś sztuczkę z driverami, którą nie do końca rozumiem.
Jak będzie na tym pracował skaner, to nie wiem, ale działają na tym
programatory do mikrokontrolerów, więc ze skanerem też nie powinno być
problemów.
Ha, ale takie coś jest jak Jeti - wiele osób wspomina że coś takiego jest, ale nikt tego w ręce nie ma i mi tego sprzedać nie chce ;)

Data: 2010-10-13 10:24:36
Autor: Yakhub
Przejściówka LPT<->USB
Dnia Wed, 13 Oct 2010 09:40:32 +0200, BartekK napisa³(a):

[...]
Ha, ale takie co¶ jest jak Jeti - wiele osób wspomina ¿e co¶ takiego jest, ale nikt tego w rêce nie ma i mi tego sprzedaæ nie chce ;)

Nie przeczê :).

--
Yakhub

Data: 2010-10-13 09:52:05
Autor: Mich@l
Przej¶ciówka LPT<->USB
W dniu 2010-10-13 09:24, Yakhub pisze:

Rozwi±zaniem dzia³aj±cym bêdzie kontroler LPT na PCI, jednak koszt takiego
kontrolera mo¿e przekroczyæ warto¶æ starego skanera :).

Za 30 z³ bez problemu siê kupi. Warto¶æ starego skanera mo¿e i bêdzie przekroczona, ale do ceny nowego na USB troszkê jeszcze brakuje ;)

Micha³ "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-10-13 11:45:35
Autor: Artur M. Piwko
Przejściówka LPT<->USB
In the darkest hour on Wed, 13 Oct 2010 09:24:53 +0200,
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> screamed:
[...]

Ale i te nie ze wszystkim będą chodzić jeśli dzięki USB będą zbyt duże
opóźnienia.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
[ 11:44:55 user up 12589 days, 23:39,  1 user, load average: 0.90, 0.18, 0.54 ]

                         (null cookie; hope that's ok)

Data: 2010-10-13 13:43:42
Autor: RadoslawF
Przej¶ciówka LPT<->USB
Dnia 2010-10-13 09:24, U¿ytkownik Yakhub napisa³:

Rozwi±zaniem dzia³aj±cym bêdzie kontroler LPT na PCI, jednak koszt takiego
kontrolera mo¿e przekroczyæ warto¶æ starego skanera :).

http://allegro.pl/karta-kontroler-pci-parallel-x1-drukarka-lpt-i1231584439.html
http://allegro.pl/karta-pci-lpt-db25-0435-f-vat-i1264882972.html

Wa¿ne ¿eby nie by³o dro¿sze od nowego skanera który trzeba kupiæ
w miejsce tego starego.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-13 11:04:53
Autor: JoteR
Przejściówka LPT<->USB
"BartekK" napisał:

sterowniki skanera obsługują go tylko niskopoziomowo grzebiąc
po rejestrach na porcie obsługiwanym przez UART16550 i używając
portu LPT w sposób zupełnie nie-drukarkowy.

16550? Przecież to UART do portów szeregowych jest? A mowa o skanerze na LPT.

JoteR

Data: 2010-10-13 11:16:59
Autor: BartekK
Przejściówka LPT<->USB
W dniu 2010-10-13 11:04, JoteR pisze:
"BartekK" napisał:

[...]

Oj no chodziło mi o "stary dobry hardwarowy LPT" z rejestrami 0x378 0x379 0x37a itd, przeważnie na płytach gł. obsługiwany przez tą samą I/O winbond która emuluje 16550

--
| Bartlomiej Kuzniewski

Przejściówka LPT<->USB