Przejazd dla rowerów - oznakowanie

Data: 2009-09-17 18:29:53
Autor: muk
Przejazd dla rowerów - oznakowanie
Ostatnio sporo było tematów o ścieżkach rowerowych, więc wybaczcie - będzie jeszcze jeden. Jak powinien być oznakowany przejazd dla rowerów? Z tego co ja wiem - wyznacza go znak P-11. Sytuacja jest jasna dla przejazdów bez sygnalizacji świetlnej, albo z oznaczeniem S-6. Co jednak w przypadku, gdy nad przejazdem znajduje się tylko sygnalizator S-5?

Pozdrawiam

Data: 2009-09-17 19:04:05
Autor: SHP
muk <nie@mam.i.juz> napisał(a):
Co jednak w przypadku, gdy nad przejazdem znajduje się tylko sygnalizator S-5?

A jadąc rowerem stosujesz się do sygnalizacji tramwajowej? :)

"Sygnały świetlne dla pieszych nadawane przez sygnalizator S-5 oznaczają: sygnał zielony - zezwolenie na wejście na przejście dla pieszych, przy czym sygnał zielony migający oznacza, że za chwilę zapali się sygnał czerwony i pieszy jest obowiązany jak najszybciej opuścić przejście, sygnał czerwony - zakaz wejścia na przejście."

Sygnał S-5 jest przeznaczony dla pieszych, a kierujący rowerem nim nie jest. A skoro jest przejazd dla rowerów, to może nim jechać legalnie niezależnie od koloru światła. W Szczecinie tez mamy takie jedno skrzyżowanie..

Data: 2009-09-17 23:55:01
Autor: muk
On 2009-09-17 21:04, SHP wrote:

[...]

Jedno? To nie jest źle. W Poznaniu znalazłbym takich kilka :) Nigdy się tym specjalnie nie przejmowałem - widziałem przejazd i "zielonego ludzika" na sygnalizatorze to przejeżdżałem. Po dzisiejszym "spięciu" z jakimś kierowcą zacząłem się zastanawiać kto i dlaczego miał rację.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-18 00:20:34
Autor: zcxz
SHP wrote:
[...]

...a takie cus mi przyszlo z przeszlosci:
przejscie dla pieszych, swiatlo czerwone - pieszym nie jestem i przejezdzam:
- po pasach, pod warunkiem, ze nic mnie nie rozjedzie to jaki bedzie zasadny mandat:
- przejechanie po pasach?
- przejechanie na czerwonym swietle?
- inny?
- obok pasow,   pod warunkiem, ze nic mnie nie rozjedzie to jaki bedzie zasadny mandat:
- przejechanie po pasach?
- przejechanie na czerwonym swietle?
- przekroczenie ciaglej?
- inny?
--
zcxz

Data: 2009-09-18 01:55:42
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 18 Sep 2009, zcxz wrote:

[...]

  100 zł, podpada, czyli tę karę mamy "gwarantowaną".
  Walczymy dalej :)

- przejechanie na czerwonym swietle?

  Nie ma takiej kary ;)
  Ściślej: ma inne brzmienie.

- inny?

  Mamy "Niestosowanie się do sygnałów świetlnych przez kierującego pojazdem wjeżdżającego za sygnalizator, kiedy jest to zabronione"

  300...500 zł

  Mi wychodzi, że przejazd na zielonym *również* spełnia ten warunek.
  Przynajmniej literalnie.
  W przepisie nie ma wymogu, żeby powodem "zabronienia" był sygnał
świetlny.
  Poproszę o krytykę :) (ale w oparciu o przepisy).

[...]

  I to jest ciekawsze :)
  Warunek jest IMVHO inny - nie samo "rozjechanie", lecz spowodowanie
zagrożenia. Dokłada się 200 do 500 zł do "podstawy" (ostatnie dwie
pozycje w tabelce).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-17 21:10:39
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 17 Sep 2009, muk wrote:

[...]

IMVHO kwalifikuje się do zgłoszenia jako błędne oznakowanie.
  Przecież S-5 rowerzystów nie dotyczy :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-17 23:58:18
Autor: Wojtek Paszkowski

"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message

[...]

abrońboże! Trzeba się tylko cieszyć, w razie czego 300zł w kieszeni ;)

/u siebie na wsi też mam takie, na dodatek z niewielkim ruchem poprzecznym, więc często korzystam/

pozdr

Przejazd dla rowerów - oznakowanie