Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przejazd kolejowy z zaporami

Przejazd kolejowy z zaporami

Data: 2009-07-26 21:43:47
Autor: Leszek Kowalski
Przejazd kolejowy z zaporami

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:h4hggu$on8$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam.

Wczorajsza fotka, niestety przez brudna szybe - ten cień to pomykający pociąg.

http://picasaweb.google.pl/Pawel.DoQ/Miszmasz#5362736454483480146

Z jaką prędkościa przejeżdzał pociąg? Czy to nie było przypadkiem 20km/h?. Ciekawe jakiej kategori jest to przejazd (A - obsługiwany przez człowieka, czy B - obsługiwany automatycznie). Jeżeli kategoria B, to powinny być półrogatki ale nie jestem pewien. W przypadku przejazdu kategorii B, maszynista zbliżając się do przejazdu, w odległości drogi hamowania (około 1000 - 1600 metrów) ma sygnalizator informujący go o tym czy urządzenia na przejeździe są sprawne (wtedy v-max), czy też niesprawne (wtedy v = 20km/h i może z taką prędkościa przejechać przez przejazd z zachowaniem szczególnej ostrożności - nawet gdy są podniesione zapory).

Mimo wszystko taka sytuacja nie powinna się zdażyć i należało powiadomić odpowiednie służby (policja) lub kolejarzy jeżeli gdzieś w pobliżu są jakieś posterunki. Jeden zwolni i się rozejrzy, a drugi widząc zapory w górze pojedzie ile fabryka dała, nawet nie rozglądając się na boki. Podniesione zapory nigdy nie dają nam gwarancji iż bezpiecznie pokonamy przejazd - niestety żyjemy w Polsce, a technika też potrafi zawodzić.

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

Przejazd kolejowy z zaporami

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona