Przejazd z dzieckiem przez Niemcy

Data: 2009-07-08 13:56:27
Autor: Reseller
Przejazd z dzieckiem przez Niemcy
Witam,
zbliża się urlop, trzeba mi pojechać nad polskie morze do Międzyzdrojów. Jako, że polskie drogi są takie a nie inne, wymyśliłem, że pojadę sobie przez Niemcy - nadłożę 120 km, ale autostrada, itp, będzie szybciej taniej i wogóle.
Mój synek ma dopiero 2,5 roku i nie ma żadnych dokumentów - dowodu, paszportu, prawa jazdy :-P i innych, czy przy kontroli drogowej na terenie Niemiec mogę mieć jakieś problemy?
Czy muszę na szybko wyrobić synowi paszport?

--
Reseller

Data: 2009-07-08 13:58:20
Autor: spp
Reseller pisze:

[...]

Rzeczywiście możesz mieć kłopoty.
Paszport niekoniecznie, dowód osobisty wystarczy.

--
spp

Data: 2009-07-08 14:08:26
Autor: Baloo
Przejazd z dzieckiem przez Niemcy

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał

Rzeczywiście możesz mieć kłopoty.
Paszport niekoniecznie, dowód osobisty wystarczy.

Ale jeśli już wyrabiać cokolwiek, to lepiej jednak paszport, bo przyda się jakby co poza UE.

Data: 2009-07-08 14:46:56
Autor: Piotr M
Baloo pisze:

Ale jeśli już wyrabiać cokolwiek, to lepiej jednak paszport, bo przyda się jakby co poza UE.

Ale też kwestia kasy i terminu wydania, paszport pewnie i dłużej i drożej.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-07-08 14:12:37
Autor: Baloo
"Reseller" <reseller@o2.pl> napisał w wiadomości news:h321gp$iu2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak z ciekawości - skąd i którędy przez Niemcy zamierzasz jechać, bo autostrady autostradami, ale korki u naszych sąsiadów, zwłaszcza w okresie letnim (i w weekendy) bywają naprawdę zabójcze i to, co potencjalnie zyskasz, możesz stracić właśnie na bezczynnym, kilkugodzinnym pełzaniu. Że o remontach nie wspomnę.

[...]

Tak. Albo DO (zależy, co wyjdzie taniej i szybciej, a jeśli bez różnicy, to paszport jest bardziej uniwersalny)

--
Reseller

Data: 2009-07-08 14:17:15
Autor: spp
Baloo pisze:

Tak. Albo DO (zależy, co wyjdzie taniej i szybciej, a jeśli bez różnicy, to paszport jest bardziej uniwersalny)

A DO wygodniejszy (w noszeniu). ;)

--
spp

Data: 2009-07-08 14:57:53
Autor: Baloo

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4a548e4b$1news.home.net.pl...
Baloo pisze:

Tak. Albo DO (zależy, co wyjdzie taniej i szybciej, a jeśli bez różnicy, to paszport jest bardziej uniwersalny)

A DO wygodniejszy (w noszeniu). ;)

A paszporty nie są jeszcze w tym samym formacie, co DO?
Pytam, bo swój mam jeszcze starego typu - książeczkowy.

Data: 2009-07-08 13:01:25
Autor: januszek
Baloo napisał(a):

A paszporty nie są jeszcze w tym samym formacie, co DO?
Pytam, bo swój mam jeszcze starego typu - książeczkowy.

Nowe też są książeczkowe. Tu są zdjęcia: http://www.bialystok.uw.gov.pl/PUWMCMS/BOK/PASZPORT/Paszport+biometryczny.htm

j.

Data: 2009-07-08 15:00:32
Autor: spp
Baloo pisze:

A paszporty nie są jeszcze w tym samym formacie, co DO?
Pytam, bo swój mam jeszcze starego typu - książeczkowy.

Ciągle obowiązujący typ. :)

--
spp

Data: 2009-07-08 15:44:28
Autor: wombi
Baloo pisze:

A paszporty nie są jeszcze w tym samym formacie, co DO?

Służby graniczne miałyby problem z wbijaniem pieczątek a ambasady z naklejaniem wiz.

Data: 2009-07-08 14:45:48
Autor: Piotr M
Reseller pisze:
[...]

Ze strony Niemieckiej wyjedziesz przez Szczecin do tych Międzyzdrojów? Bo chyba nie dookoła zalewu :) bo tam już nie ma autostrad, a drogi kręte i bardzo wolne, no i promem trza w Świnoujściu.

Data: 2009-07-08 15:37:04
Autor: Darek.
[...]

Poza tym, nie wiadomo gdzie on wjedzie do tych niemiec, ale patrzac jesli od zgorzelca, to do gory i tak
sa prawie same landowki..... nie ma autostrad.
Chyba ze wjedzie glebiej w niemcy i wtedy CZWÓRKA  do Dresdna i TRZYNASTKA do gory do Berlina, ale jaki jest sens tego?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-07-08 15:50:26
Autor: Baloo
Przejazd z dzieckiem przez Niemcy

Użytkownik "Darek." <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w

Poza tym, nie wiadomo gdzie on wjedzie do tych niemiec, ale patrzac jesli od zgorzelca, to do gory i tak
sa prawie same landowki..... nie ma autostrad.

Dokładnie.
Akurat drogi wzdłuż wschodniej granicy Niemiec pozostawiają sporo do życzenia. Lepsze wprawdzie niż w Polsce, ale czy warto dla nich poświęcać aż 120 km? Moim zdaniem nie warto.

Chyba ze wjedzie glebiej w niemcy i wtedy CZWÓRKA  do Dresdna i TRZYNASTKA do gory do Berlina, ale jaki jest sens tego?

Kompletnie żaden :)

Data: 2009-07-08 15:53:33
Autor: Reseller
Darek. pisze:
[...]

Wroclaw -> A4 Cottbus -> A11 -> A13 -> A6 Szczecin i do Międzyzdrojów
Z Wrocławia nadrabiam 120 km w stosunku do trasy przez Polskę.

--
Reseller

Data: 2009-07-08 17:07:13
Autor: Marcin
Reseller wrote:
Darek. pisze:
[...]

3 lata temu jechalem z Wrocka do Pobierowa przez Polske. 2 lata temu ta wlasnie trasa prze Niemcy. Polecam Niemcy. W weekend beda korki zarowno w Niemczech jak i w Polsce

Data: 2009-07-08 18:18:06
Autor: Reseller
Marcin pisze:

3 lata temu jechalem z Wrocka do Pobierowa przez Polske. 2 lata temu ta wlasnie trasa prze Niemcy. Polecam Niemcy. W weekend beda korki zarowno w Niemczech jak i w Polsce

Bede jechal w srodku tygodnia - w srode 05.08.2009

--
Reseller

Data: 2009-07-09 00:21:57
Autor: doslaw
Przejazd z dzieckiem przez Niemcy
Darek. pisze:
Ze strony Niemieckiej wyjedziesz przez Szczecin do tych MiĂŞdzyzdrojĂłw? Bo chyba nie dookoÂła zalewu :) bo tam juÂż nie ma autostrad, a drogi krĂŞte i bardzo wolne, no i promem trza w ÂŚwinoujÂściu.

[...]

120 km to niby tylko godzina drogi wiecej (tzn jezeli przez niemcy), ale może to i być 30parę minut, a reszta czasu drogi jakoś pewnie szybciej poleci niż przez polskę

Data: 2009-07-09 01:37:20
Autor: LA
Przejazd z dzieckiem przez Niemcy

Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomości news:h33664$aab$5inews.gazeta.pl...
Darek. pisze:
Ze strony Niemieckiej wyjedziesz przez Szczecin do tych Miedzyzdrojów? Bo chyba nie dooko3a zalewu :) bo tam ju? nie ma autostrad, a drogi krete i bardzo wolne, no i promem trza w |winouj?ciu.

[...]

Te 120 km to w 90% przez Polskę do granicy (z Wrocławia), więc to godzina, a tym bardziej 30 minut nie będzie

Data: 2009-07-11 09:16:34
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Wed, 08 Jul 2009 13:56:27 +0200, Reseller napisał(a):

[...]

Czytałem kilka lat temu w jakimś poradniku Schengen, że Austriacy skracają
sobie drogę przejeżdżając przez Niemcy:
http://tiny.pl/hhx3j
i policja niemiecka podczas kontroli drogowych lubi dawać mandaty za
właśnie brak Ausweis

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii