Przejmowanie i wykańczanie prasy

Data: 2021-02-15 18:15:18
Autor: J.F.
Przejmowanie i wykańczanie prasy
Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:602807c9$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
https://www.rp.pl/Historia/201019526-Jak-w-Niemczech-regermanizowano-prase.html
"Dlaczego ta ,,demokratyczna" prasa, uzależniona od ośrodków zagranicznych, nie dostrzega tego, jak wspaniale zmieniamy ten kraj? Dlaczego nie potrafi dostrzec, jak wiele pomocy dają nasze programy socjalne, jak bardzo zmniejszyliśmy bezrobocie, jak przywracamy moralność po tym bałaganie stworzonym przez naszych poprzedników?"

A JF jest zdziwiony, że kogoś, kto ma inne poglądy niż ja, nazywam faszystą...

Ale o co chodzi - programy socjalne to faszyzm, czy ich nie dostrzeganie to faszyzm ?

:-)

J.

Data: 2021-02-15 19:31:17
Autor: Kviat
W dniu 15.02.2021 o 18:15, J.F. pisze:
Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup https://www.rp.pl/Historia/201019526-Jak-w-Niemczech-regermanizowano-prase.html
[...]

Czemu ma służyć zadawanie takich głupich pytań? Uważasz, że faszyzm to zabawny temat?

Tylko nie pisz, że naprawdę nie wiesz, czy programy socjalne to faszyzm i czy ich niedostrzeganie to faszyzm. I że faktycznie nie rozumiesz o co chodzi. Bo rozczarujesz Shreka, który uważa, że robisz to dla jaj.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2021-02-16 17:58:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:602abdf6$0$546$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Uwazam, ze u ciebie jakos wszystko jest faszyzmem. No moze nie wszystko, a tylko to, co Ci nie pasuje.

Tylko nie pisz, że naprawdę nie wiesz, czy programy socjalne to faszyzm i czy ich niedostrzeganie to faszyzm.

No bo nie wiem.
Zle, ze mamy programy socjalne, czy zle, ze zagraniczna prasa nie dostrzega jakie one dobre ?
:-)

J.

Data: 2021-02-17 12:24:54
Autor: Kviat
W dniu 16.02.2021 o 17:58, J.F. pisze:
Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup W dniu 15.02.2021 o 18:15, J.F. pisze:

[...]

To źle uważasz.
Co jest faszyzmem, a co nie jest faszyzmem możesz dowiedzieć się z podręczników.
Najprawdopodobniej twoim problemem jest to, że sprawy typowo faszystowskie nie uważasz za faszystowskie, pomimo tego, że chodziłeś do szkoły i się o tym uczyłeś. I to nie jest moja wina.

Tylko nie pisz, że naprawdę nie wiesz, czy programy socjalne to faszyzm i czy ich niedostrzeganie to faszyzm.

No bo nie wiem.

Bo masz 8 lat i jeszcze tego nie przerabiałeś?

Skorzystaj z okazji i nadrób zaległości.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Faszyzm

"Następujące elementy są najczęściej wymieniane jako integralne części faszyzmu: szowinizm, etatyzm, militaryzm, imperializm, totalitaryzm, antykapitalizm, antykomunizm, korporacjonizm, populizm, kolektywizm oraz opozycja do politycznego i ekonomicznego liberalizmu[5][6][7][8][9][10][11].

Historyk Roger Eatwell wymienia cztery aspekty istotne w ideologii faszyzmu:

     Plan zmiany natury ludzkiej i stworzenie lepszego społeczeństwa;
     Naród lub rasa jako siły organizujące ewolucję i postęp;
     Krytyka kapitalizmu, liberalizmu i socjalizmu jako systemów rozbijających lub osłabiających wspólnotę;
     Wpajanie ludzkim umysłom faszystowskich wartości poprzez media i propagandę[11]."

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/faszyzm;3900060.html

"Ideologia faszyzmu nie gardziła demagogią społeczną, głosząc kres panowania wielkiego kapitału. Już 1919 sformułowano program socjalny, zapewniający m.in. 8-godzinny dzień pracy, minimalną płacę, opiekę socjalną i działania zmierzające do likwidacji chorób społecznych. Formułując hasła socjalistyczne poszukiwano kontaktu z masami; w miarę umacniania się systemu Mussolini -- podobnie jak Hitler w Niemczech -- stopniowo odchodził od planów przekształceń gospodarczo-społecznych, szukając rozwiązania kwestii socjalnej w realizowaniu programu imperialnego."

Zle, ze mamy programy socjalne, czy zle, ze zagraniczna prasa nie dostrzega jakie one dobre ?
:-)

Źle, że mamy coraz więcej faszyzmu.

https://krytykapolityczna.pl/felietony/przemyslaw-witkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-1488/

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2021-02-17 17:13:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:602cfd07$0$529$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No ale ja nadal nie wiem, czy faszyzm jest wtedy, jak rzad wprowadza programy socjalne dla obywateli, czy wtedy, jak wolna prasa o tym nie pisze ... pozytywnie ?

[...]

A ja ci juz kiedys pisalem - ze kazde z osobna, to juz nie jest takie faszystowskie :-)

   Plan zmiany natury ludzkiej i stworzenie lepszego społeczeństwa;

A Ty nie chcesz lepszego spoleczenstwa? Chocby takiego bez "faszyzmu" ?

    Naród lub rasa jako siły organizujące ewolucję i postęp;

Tak to jakos Hitler podkreslal.
Inni napiszą "panstwo i demokracja"..

    Krytyka kapitalizmu, liberalizmu i socjalizmu jako systemów rozbijających lub osłabiających wspólnotę;

Jakiego socjalizmu? Przeciez w Niemczech to byl Narodowy Socjalizm !

    Wpajanie ludzkim umysłom faszystowskich wartości poprzez media i propagandę[11]."

A nie starasz sie wpoic wartosci przez propagande?

Wiem, twoje nie sa faszystowskie :-)

[...]

Czyli dobra ideologia to jest 12-godzinny dzien pracy, czy 16-godzinny ?

socjalną i działania zmierzające do likwidacji chorób społecznych.

A teraz spojrz na Szwecje gdzies od lat 1930-tych ... faszystowski kraj ?

[...]

Hm, polowe moglbym zakwestionowac ...

A bolszewizm to forma faszyzmu, czy absolutnie nie ?
https://www.onet.pl/informacje/onetwarszawa/miesiecznica-smolenska-ksiadz-w-kazaniu-porownal-protesty-kobiet-do-rewolucji/dmzpbek,79cfc278

najlepiej im faszystowskie/bolszewicke poglady przykleic :-P

J.

Data: 2021-02-17 23:06:00
Autor: Kviat
W dniu 17.02.2021 o 17:13, J.F. pisze:

[...]

Ani wtedy, ani wtedy. Faszyzm jest wtedy, gdy jest faszyzm.

Faszyzm jest wtedy, gdy faszystowski rząd wprowadza programy socjalne. Gdy wolna prasa nie chwali faszystowskiego rządu za wprowadzanie programów socjalnych, to nie oznacza, że ta prasa jest faszystowska.

Albo jeszcze inaczej, jak dla jeszcze młodszego dziecka:

Wprowadzanie programów socjalnych przez faszystów nie sprawia, że faszyści nie są faszystami.
Cukierek dany dziecku przez pedofila nie sprawia, że pedofil nie jest pedofilem.
Jeżeli wolna prasa nie pochwali pedofila za danie dziecku cukierka, to nie znaczy, że postępuje jak pedofil.

Tylko nie pisz, że naprawdę nie wiesz, czy programy socjalne to faszyzm i czy ich niedostrzeganie to faszyzm.

No bo nie wiem.

To teraz już wiesz, czegoś się nauczyłeś, więc więcej już takich głupich pytań nie będziesz zadawał.

Historyk Roger Eatwell wymienia cztery aspekty istotne w ideologii faszyzmu:

A ja ci juz kiedys pisalem - ze kazde z osobna, to juz nie jest takie faszystowskie :-)

A ja ci już kiedyś pisałem, że faszyzm, to coś więcej niż jedna cecha.

   Plan zmiany natury ludzkiej i stworzenie lepszego społeczeństwa;

A Ty nie chcesz lepszego spoleczenstwa? Chocby takiego bez "faszyzmu" ?

Po pierwsze, nie chcę zmiany natury ludzkiej. Nie przypominam sobie, żebym np. chciał zmuszać homo do "terapii".

Po drugie, jestem pewien, że definicję "lepszego społeczeństwa" ty masz diametralnie inną niż moja, więc nie, nie chcę "lepszego społeczeństwa" tak jak ty to rozumiesz.

    Naród lub rasa jako siły organizujące ewolucję i postęp;

Tak to jakos Hitler podkreslal.
Inni napiszą "panstwo i demokracja"..

No i?
Wykształceni ludzie rozróżniają takie pojęcia jak "państwo", "naród" i "rasa", czy "postęp" i "demokracja". To nie są równoważne pojęcia.
Więc co z tego, że inni tak napiszą? Będą tacy sami jak Hitler, bo napisali coś innego? Znowu ci się pogorszyło?

    Krytyka kapitalizmu, liberalizmu i socjalizmu jako systemów rozbijających lub osłabiających wspólnotę;

Jakiego socjalizmu? Przeciez w Niemczech to byl Narodowy Socjalizm !

Serio? I co z tego? U nas jest prawo i sprawiedliwość, któremu nie podoba się prawo i sprawiedliwość. Przytulają takich ludzi jak Piotrowicz i nie przeszkadza im to równocześnie płakać, jaki to komuszy PRL zły, a jego funkcjonariusze to zbrodniarze.

Już wiem skąd się u ciebie biorą te wszystkie głupie pytania. Masz poważny problem z kojarzeniem oczywistości.
I zdaje się nie do końca ogarniasz różnice między nazizmem i faszyzmem.
To grupa dyskusyjna, a nie szkoła, więc wypadałoby się zapoznać z tematem samodzielnie.

    Wpajanie ludzkim umysłom faszystowskich wartości poprzez media i propagandę[11]."

A nie starasz sie wpoic wartosci przez propagande?

Faszystowskich wartości?!
Dziecko drogie, dowiedz się co to jest propaganda. Nie każda propaganda jest faszystowska. Jest nawet gorzej niż myślisz... nie każda propaganda to zło.

Wiem, twoje nie sa faszystowskie :-)

Niby wiesz... ale nie powstrzymało cię to przed zadaniem idiotycznego pytania.

[...]

Dziecko drogie... spróbuj choć raz coś przeczytać ze zrozumieniem.
Czy pedofil jest dobry, bo dał dziecku cukierek oblany czekoladą?

Chcesz pogadać o tym, czy lepszy cukierek w czekoladzie, czy bez czekolady, to załóż osobny wątek, bo teraz rozmawiamy o wręczającym cukierki, a nie który cukierek jest smaczniejszy.

Źle, że mamy coraz więcej faszyzmu.
https://krytykapolityczna.pl/felietony/przemyslaw-witkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-1488/

Hm, polowe moglbym zakwestionowac ...

Pewnie, że możesz. Płaskoziemcy kwestionują kształt Ziemi, ale faktów to nie zmieniło.

A bolszewizm to forma faszyzmu, czy absolutnie nie ?

Jeżeli jeszcze tego nie wiesz, to masz okazję uzupełnić braki w wykształceniu.

Powrotu do zdrowia
Pozdrawiam

Data: 2021-02-18 13:13:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:602d9349$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Bo jest antyfaszystowska ? :-)

[...]

Cos w tym jest.
Tylko to widac wymaga glebszej analizy, czy wladza jest faszystowska.

[...]

Czyli razem, czy nam sie pojecie faszyzmu rozmywa.

Ale objasnij mnie ciemnego - aborcja lub nie, a faszyzm, jak to wyglada ?

[...]

Ale chcesz od reszty tolerancji. A oni w naturze maja "bić pedalow" :-)

Po drugie, jestem pewien, że definicję "lepszego społeczeństwa" ty masz diametralnie inną niż moja, więc nie, nie chcę "lepszego społeczeństwa" tak jak ty to rozumiesz.

Ale to ma byc definicja zgodna z definicja faszyzmu, zeby to bylo logicznie spojne :-)

[...]

a "demokracja zapewnia ewolucyjny postep" ?

[...]

Ale chcialbym wiedziec jaki socjalizm jest krytykowany przez faszyzm ....

Już wiem skąd się u ciebie biorą te wszystkie głupie pytania. Masz poważny problem z kojarzeniem oczywistości.
I zdaje się nie do końca ogarniasz różnice między nazizmem i faszyzmem.

Jak dla mnie faszyszm ma rodowod wloski, a nazizm - odmiana niemiecka.

A oprocz tego mozna wskazywac podobienstwa i roznice ... niekoniecznie istotne.

[...]

Ale wpajanie wartosci jest zle czy dobre ?

Bo jak nazywiemy nasza propagande dobrą, nasze wartosci swiętymi, to ....  sp* faszysto :-P

[...]

Ale czy cukierek jest przez to zly ?

Wiec jak rozpoznac, czy czlowiek dajacy dziecku cukierka, to dobry czlowiek, czy zly pedofil, albo co gorsza ksiadz ...

[...]

Ale jakich faktow ?

"1. Podstawowym wyznacznikiem faszyzmu jest kult tradycji. Wystarczy tylko spojrzeć na program nauczania każdego ruchu faszystowskiego, żeby znaleźć głównie myślicieli tradycjonalistycznych. Nazistowską gnozę zasilały tradycjonalizm, synkretyzm i elementy okultystyczne"

I co - kazdy tradycjonalizm jest zly?

Hitler poszedl w okultyzm, moze cechy osobnicze, moze tak mu pasowalo.
Mussolini tez poszedl w okultyzm ?

"W 1934 roku zorganizował Faszystowski Kongres Międzynarodowy, na którym stwierdzono, iż Żydzi m.in. uprawiają okultyzm, ..."

No prosze, okultyzm to cos zlego dla faszysty :-P

"2. Odrzucenie nowoczesności: Oświecenie, Wiek Rozumu, jest postrzegany jako początek nowoczesnej deprawacji. W tym sensie Faszyzm można zdefiniować jako irracjonalizm."

No coz - z jednej strony odwolywali sie do tradycjonalizmu, z drugiej - caly ten faszyzm to jakby nowoczesnosc, wczesniej tego nie bylo.

"6. Odwołanie się do frustracji społecznej: Jedną z najbardziej charakterystycznych cech historycznych faszyzmu było odwołanie się do frustracji klasy średniej, klasy cierpiącej z powodu kryzysu gospodarczego lub uczucia poniżenia politycznego i lęku przed zagrożeniem ze strony najbiedniejszych. To w drobnomieszczaństwie faszyzm znajdzie swoją bazę."

IMO - kazda zmiana polityczna opiera sie na frustracji spolecznej.
Obalenie faszyzmu we Włoszech tez.

Wiec drobnomieszczanska to faszyzm, a robotnicza ... to bolszewizm ?

Ale zaraz - kto obalil ten wloski faszyzm ?

"7. Obsesja spiskowa: Wyznawcy muszą czuć się oblężeni. Najprostszym sposobem na rozwiązanie fabuły jest odwołanie się do ksenofobii."

Przyszedl rok 1933 ... i nie wiem czy Niemcy czuli sie oblezeni, czy raczej poczuli "teraz k* my", i dume z jednosci.

A potem przyszedl rok 2020/21 ... i nastapil trumpizm ?

"10. Populistyczny elitaryzm: Elitaryzm jest typowym elementem wszystkich reakcyjnych ideologii (...). Każdy obywatel to kwiat ludzkości, członkowie rządzącej partii są jej elitą."

A inne, lepsze ideologie, to jak postepują ?
Mowia wyborcom "wy jestescie biedni i glupi i macie na nas glosowac" ?

"11. Każdy jest kształcony na bohatera: W ideologii faszystowskiej bohaterstwo jest normą. Ten kult heroizmu jest ściśle związany z kultem śmierci. Faszysta aż się pali, by ginąć za ojczyznę. W praktyce kończy się to wysyłaniem innych na śmierć."

A tak w Polsce to jak bylo ?
Przez wieki w sumie, ale skupmy sie na latach 1930-1939 ... choc inne rownie ciekawe ..

"14. Faszyzm mówi nowomową: Wszystkie faszystowskie podręczniki używały ubogiego słownictwa i elementarnej składni, w celu ograniczenia używania instrumentów złożonego i krytycznego rozumowania. Musimy być gotowi do zidentyfikowania nowych rodzajów nowomowy, nawet jeśli przyjmą pozornie niewinną postać popularnego talk show."

Hm, czy "nowomowa" to istotnie proste slownictwo i elementarna skladnia ?
Czy raczej cos nowego ...

Ale z drugiej strony - jak zaczniesz mowic naukowo i/lub kwieciscie, to cie ludzie nie zrozumieja.
I nie zaglosuja :-)

A nazizm lubil np Nietzschego, ktory wcale prostym jezykiem nie pisal - wiec jak to pogodzic ? :-P

A bolszewizm to forma faszyzmu, czy absolutnie nie ?
Jeżeli jeszcze tego nie wiesz, to masz okazję uzupełnić braki w wykształceniu.

Alez ciekaw jestem twojego zdania, bo moze moje jest nieprawdziwe.

A tu w swietle powyzszego artykulu bolszewizm odrzucil tradycje, postawil na nowoczesnosc, wprowadzil kult dzialania, niezgode na krytyke, jednosc wsrod ludzi, wykorzystal frustracje spoleczna, mial obsesje spiskowa, populistyczny elitaryzm, itp ...

J.

Data: 2021-02-18 14:14:36
Autor: Kviat
W dniu 18.02.2021 o 13:13, J.F. pisze:

faszystowskie podręczniki używały ubogiego słownictwa i elementarnej składni, w celu ograniczenia używania instrumentów złożonego i krytycznego rozumowania.

Jak widać nie trzeba być faszystą (bo chyba nie jesteś faszystą?) żeby mieć ograniczenia używania złożonego i krytycznego rozumowania.

Ale z drugiej strony - jak zaczniesz mowic naukowo i/lub kwieciscie, to cie ludzie nie zrozumieja.

Czego jesteś najlepszym przykładem.
  Jest jeszcze drugie wytłumaczenie. Nie tyle co nie zrozumiałeś czym jest faszyzm/nazizm/bolszewizm, bo próbowałeś zgłębić temat i sporo przeczytałeś opracowań naukowych (ale ich nie zrozumiałeś...), co zwyczajnie nawet nie spróbowałeś się dowiedzieć i twoje wyobrażenia pozostały na poziomie szkoły podstawowej. I stąd właśnie biorą się twoje głupie pytania "czy programy socjalne to faszyzm", albo "skąd wiadomo, że to faszysta, skoro rozdaje cukierki", albo "jak rozpoznać, czy człowiek rozdający cukierki to faszysta?" itp. itd.
Tłumaczę ci jak dziecku, że po cukierku nie rozpoznasz, a ty dalej swoje... "czy cukierki są złe, bo rozdaje je faszysta".
Ręce opadają.

Gdybyś miał pojęcie o czym rozmawiasz, to byś takich pytań nie zadawał.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2021-02-19 00:38:18
Autor: Animka
W dniu 2021-02-17 o 17:13, J.F. pisze:
No ale ja nadal nie wiem, czy faszyzm jest wtedy, jak rzad wprowadza programy socjalne dla obywateli, czy wtedy, jak wolna prasa o tym nie pisze ... pozytywnie ?

Dla mnie m.in.faszyzmem jest jak w tv lecą reklamy-najczęściej to jedna reklama 3 razy pod rząd, czyli sklepione 3 reklamy w jedną. Ponadto w soboty i niedziele leciały disko polo-zawsze te same. Ponadto jeden spaślak puszcza co soboty stare i niemodne juz teledyski starych zespołów. Oczywiście zawsze to samo. Tak cwaniaki zarabiają na puszczanie "myślą, że pewnie dla debili" ciągle identycznych "rozrywek". Walentynki w sobotę i niedzielę: też toto było to samo.

--
animka

Data: 2021-02-21 11:51:50
Autor: ąćęłńóśźż