Przejsci贸wka PATA - SATA, a niezawodnosc.

Data: 2009-10-08 08:23:54
Autor: Mateusz Viste
Przejsci贸wka PATA - SATA, a niezawodnosc.
On Thursday 08 October 2009 00:40, 膮膰臋艂艅贸艣藕偶 wrote:
Tymczasem dyski SATA s膮 艂atwiej dost臋pne i ta艅sze (chodzi o 500GB).

Hej,

Mia艂em identyczny problem. Zamiar by艂 taki, 偶eby zbudowa膰 sobie serwer
s艂u偶膮cy m.in. za NAS.
P艂yta ma kontroler PATA, ale niestety znale藕膰 terabajtowy dysk PATA nie
by艂o spos贸b.
Pierwsze podej艣cie: zakupi艂em (drogi!) kontroler SATA na PCI. Co
kilkadziesi膮t minut wysypywaj mi si臋 filesystem... Widocznie trafi艂em na
wadliwy egzemplarz...
Drugie podej艣cie: kupi艂em na aukcji internetowej przej艣ciowk臋 PATA->SATA
za dwa euro. Wynalazek super, w pe艂ni prze藕roczysta obs艂uga dysku,
wspiera instrukcje SMART, pe艂na stabilno艣膰. Serwer ma obecnie uptime
dw贸ch miesi臋cy, i zero problem贸w z dyskiem. :-)

Ca艂o艣膰 ma byc przede wszystkim niezawodna i pracowa膰 24/7 - czy stosuj膮c
dysk SATA + przej艣ci贸wka du偶o ryzykuj臋?

Z opisanego prze偶ycia powiedzia艂bym, 偶e nie. Wr臋cz przeciwnie - w moim
przypadku okaza艂o si臋 to rozwi膮zanie znacznie
lepsze/wygodniejsze/stabilniejsze od zakupu dedykowanegop kontrolera.

I czy wyst膮pi dodatkowe wydzielanie ciep艂a / grzanie ?

U mnie brak. Przej艣ci贸wka jest letnia (~20-30掳C).

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Przejsci贸wka PATA - SATA, a niezawodnosc.