Przejście przez tory kolejowe

Data: 2016-09-06 18:44:28
Autor: Stokrotka
Przejście przez tory kolejowe
Straż Miejska nie ma prawa wypisać mandatu za pszejście pszez tory kolejowe,
zwykle, nielegalnie wypisują mandat za pszejście pszez torowisko,
ale dokładna analiza paragrafu wskazuje torowisko tramwajowe, więc mandat jest nielegalny.

Kolej , tory, to teren prywatny Kolei i
mandat za  pszejście pszez torowisko kolejowe może wypisać SOK (Służba Ochrony Kolei).
Ale oni są myślący i bardzo żadko tak robią.

Wymagają zahowania ostrożności, zwykle tszeźwości, i to bez czepiania się,
szacunku do pociagu, i niewłażenia pod pociagi.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-09-07 19:51:19
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-09-16 o 18:44, Stokrotka pisze:
[...]

Przybliżysz, z czego wynika? Bo osobiście uważam, zenie masz racji. Art.
14 pkt. 6 PoRD mówi "wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory
są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto". Widziałaś tory tramwajowe
z zaporami?

Natomiast zwróć uwagę, że ten przepis wyodrębnia "chodzenie po
torowisku", które jest zabronione (pkt 5) od "wchodzenia na torowisko",
które jest zabronione "gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub
opuszczanie ich rozpoczęto". Jest również przepis nakazujący ustąpienie
pierwszeństwa pojazdom szynowym przez innych uczestników drogi.

Idąc tym tokiem rozumowania zastosowanie miałby art. 13 pkt 6
"Przechodzenie przez torowisko wyodrębnione z jezdni jest dozwolone
tylko w miejscu do tego przeznaczonym." No i teraz zaczynamy analizę,
gdzie jest dozwolone. W art. 2 PoRD droga, to "wydzielony pas terenu
składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi
dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w
obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu
pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt. No więc ścieżka - i to
utwardzona - to po prostu droga dla pieszych i skoro prowadzi przez
tory, to mamy do czynienia ze skrzyżowaniem drogi dla pieszych z
torowiskiem.

W dalszej konsekwencji takiego rozumowania dochodzimy do koniecznej do
rozstrzygnięcia wątpliwości, czy jeśli przejazd/przejście kolejowe są
niewłaściwie oznakowane, to automatycznie nie wolno z nich korzystać?
Czy jak ktoś ukradnie oznakowanie z przejazdu kolejowego, to
skrzyżowanie przestaje być przejazdem kolejowym? Czy może raczej
operator przejazdu powinien go po prostu właściwie oznakować.

Kolej , tory, to teren prywatny Kolei i
mandat za  pszejście pszez torowisko kolejowe może wypisać SOK (Służba
Ochrony Kolei).
Ale oni są myślący i bardzo żadko tak robią.

Bo wiedzą, że zabronione to jest tylko, gdy przechodzimy poza ścieżkami
:-) Straż Miejska najwyraźniej tego nie ogarnęła, zemoże istnieć
skrzyżowanie drogi dla pieszych z torowiskiem.

Wymagają zahowania ostrożności, zwykle tszeźwości, i to bez czepiania się,
szacunku do pociagu, i niewłażenia pod pociagi.

I mają rację :-)

Data: 2016-09-07 21:45:27
Autor: Jacek
[...]

Ale dlaczego stosować tu PoRD, skoro z torami krzyżuje się ścieżka biegnąca po wale przeciwpowodziowym, a w promieniu kilometra nie ma żadnego przejazdu kolejowego, ani z zaporami, ani bez nich?
Jacek

Data: 2016-09-07 22:26:55
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-09-16 o 21:45, Jacek pisze:

[...]

Albowiem owa ścieżka jest drogą dla pieszych, a te normuje Prawo o Ruchu
Drogowym. Oczywiście jestem otwarty na argumenty przemawiające za
zastosowaniem innej ustawy, tym nie mniej rad byłbym, gdybyś je
konkretyzował. Nie słyszałem o ustawie "o ścieżkach na wale". Wał jest
miejscem publicznym, więc skłonny jestem twierdzić, że zastosowanie będą
miały przepisy ogólne.

Gdyby pytający nie twierdził, że ta ścieżka jest odcinkami utwardzona,
to jeszcze miałbym wątpliwość, czy jest drogą - może wydeptana trawa
nielegalnie.

Data: 2016-09-09 15:11:01
Autor: nadir
Przejście przez tory kolejowe

Albowiem owa ścieżka jest drogą dla pieszych, a te normuje Prawo o Ruchu
Drogowym.

OK, a jak nie ma żadnej ścieżki? Mam takie miejsce w lesie, które czasem odwiedzam w sezonie grzybowym i wychodzę z lasu prosto na tory kolejowe. Żeby przejść na drugą stronę, mam snuć się wzdłuż torów do najbliższego przejścia/przejazdu?

Data: 2016-09-09 20:04:22
Autor: Robert Tomasik
W dniu 09-09-16 o 15:11, nadir pisze:

[...]

Niestety tak powinieneś. W wypadku dróg podobną sytuacje masz z
dwupasmówkami czy autostradami.

Data: 2016-09-09 23:07:56
Autor: nadir
[...]

No ale jest cała kupa innych dróg i dróżek przez, które można przejść w praktycznie każdym miejscu. Czemuż nie można tak zrobić z torowiskami? Tym bardziej, że jest wiele takich, po których pociągi już się w ogóle nie poruszają.

Data: 2016-09-09 12:47:40
Autor: Stokrotka
[...]

A widziałeś dzikie pszejście pszez tory z zaporami?
Ja nie.

"Przechodzenie przez torowisko wyodrębnione z jezdni jest dozwolone
tylko w miejscu do tego przeznaczonym."

A widziałes jezdnię koło ścieżki wydeptanej pszez tory?
Czasem jest, ale weź pod uwagę pszepisy dotyczące szerokości drogi pobocza it.
Zwykle takie ścieżki nie załapują się jako drogi, praktycznie nigdy.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2016-09-09 20:01:18
Autor: Robert Tomasik
W dniu 09-09-16 o 12:47, Stokrotka pisze:

[...]

Skoro są zapory, to już nie jest "dzikie". Byłaby to po prostu
wewnętrzna sprzeczność.

[...]

Znasz przepis dotyczący minimalnej szerokości "drogi dla pieszych"?

Data: 2016-09-10 12:46:58
Autor: Stokrotka
Przejście przez tory kolejowe

Znasz przepis dotyczący minimalnej szerokości "drogi dla pieszych"?

To nie na temat.
Pszełażę, pszez tory PKP gdzie mi się podoba, i żadna straż miejska nie ma prawa wlepić mi mandatu.
Od dziecka mieszkam , zawsze, gdzie do tąd nie mieszkałam,
napszeciwko torowiska kolejowego, dawniej bardzzo szerokiego, więc wiem.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Przejście przez tory kolejowe