Przejście przez ulice

Data: 2019-01-31 08:15:03
Autor: Bolko
Przejście przez ulice
Niedaleko mnie budują nową drogę.
Efekt jest taki że dotychczasowa w miarę cicha uliczka zamieniła się
nie tyle w autostradę co stojący korek bo ludzie próbują alternatyw.

Pytanie nr 1
Chcę przejść przez ulice gdy jeden z pasów jest zajęty przez stojące
lub wolno poruszajace się samochody.
Jaka jest procedura?

Pytanie nr 2
Sytuacja jak wyżej plus dodatkowe utrudnienie:
mam 8 lat i 140 cm wzrostu

Data: 2019-01-31 17:58:47
Autor: ToMasz
Przejście przez ulice
W dniu 31.01.2019 o 17:15, Bolko pisze:
[...]

to akurat nie jest problemem. stajesz przy krawędzi jezdni, podnosisz rękę i gapisz się na auta. pierwszy nie będący bucem zatrzymuje się i umożliwia przejście. Tak się zachowują wszystkie dzieci w przedszkolu.

ToMasz

Data: 2019-01-31 18:39:30
Autor: Shrek
Przejście przez ulice
W dniu 31.01.2019 o 17:58, ToMasz pisze:

Pytanie nr 1
Chcę przejść przez ulice gdy jeden z pasów jest zajęty przez stojące
lub wolno poruszajace się samochody.
Jaka jest procedura?

Zależy - według przepisów normalnie - wchodzisz tak, żeby dali radę zatrzymać i przechodzisz*)

*) masz oczy w dupie, wchodząc na każdy następny zatrzymujesz się, wychylasz i patrzysz co najmniej 200 metró dalej. Pamiętaj, że wtargnąć można również schodząc z przejścia po przeciwnej stronie.

[...]

Akurat znalezienie pierwszego nie buca jest proste. Krytyczne jest, żeby następny buc uważający że cmentarze są pełne tych mają pierwszeństwo nie wyprzedzał/omijał.

Shrek

Data: 2019-01-31 10:15:02
Autor: Bolko
Przejście przez ulice
W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 18:39:26 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]

*) masz oczy w dupie, wchodząc na każdy następny zatrzymujesz się, wychylasz i patrzysz co najmniej 200 metró dalej. Pamiętaj, że wtargnąć można również schodząc z przejścia po przeciwnej stronie.

Mi właśnie chodzi o ten drugi pas (patrząc od mojej strony) Sytuacja nr 1
Pierwszy pas jest wolny przechodzę przez niego do środka jezdni.
Zatrzymuje się. Czekam grzecznie aż ktoś mnie wpuści z samochodów tworzących korek.
Grzecznie przechodzę.

Sytuacja nr 2
Najpierw przechodzę przez pas na którym jest "korek" czekam aż ktoś mnie przepuści.

         (Nie widzę drugiego pasa bo mam 140cm           wiec drugi pas mnie w tym momencie nie interesuje.)
Dochodzę do środka jezdni.
Zatrzymuje się.

Jak jest wolne to przechodzę.
Jak nadjeżdża samochód to ?

Data: 2019-01-31 20:53:59
Autor: Shrek
Przejście przez ulice
W dniu 31.01.2019 o 19:15, Bolko pisze:

Jak jest wolne to przechodzę.
Jak nadjeżdża samochód to ?

To czekasz aż widzisz, że się zatrzymuje. Znaczy zgodnie z przepisami masz pierwszeństow, ale nie warto...

Shrek

Data: 2019-01-31 20:53:53
Autor: n
Przejście przez ulice