Przejście w Chinach

Data: 2020-02-12 18:17:29
Autor: szod
Przejście w Chinach
Witam,

Gość mieszka w Chinach i na tym filmiku widać jak się przechodzi u nich przez pasy, dla niecierpliwych gdzieś od 2 minuty. Nawet Policja sobie pomyka obok:

https://www.youtube.com/watch?v=-h-cq63d0ZM

Swoją drogą na innych filmach widać jak odbywa się ruch drogowy bo gość też samochodem pomyka i z ciekawszych rozwiązań to jest migające zielone przed zmianą na żółte. Ale tak ogólnie to widać że jesteśmy daleko nawet za Chińczykami. Wbrew pozorom mają sporo kasy i widać że zadbane to wszystko.

Data: 2020-02-12 19:56:32
Autor: wowa
Przejście w Chinach
[...]

Co tam tak pusto?

[...]

My też mieli migające zielone. Potem jakiś inteligentny inaczej to zlikwidował. A jeszcze potem czyjś szwagier zarobił na budkach liczących do zmiany. Mielimy też blaszane zielone strzałki i też jakiemuś ujowi przeszkadzały. Ponoć Niemcy zaczęli stosować blaszane strzałki :)
Wojtek

Data: 2020-02-12 19:59:56
Autor: Budzik
Przejście w Chinach
Użytkownik wowa wowa3@gazeta.pl ...

[...]

No i co chodzi z tym przechodzeniem?

Co tam tak pusto?

Serio pytasz? O koronawirusie nie słyszałes?

[...]

A do czego ci potrzebne migajace zielone?
Chyba nie załapałem co ci sie sposobało w Chinach...

Z ciekawostek ktore kiedys widziałem w jednym z programów:
jak przechodzisz na czerwonym to kamery łapią cie, identyfikuja i potem wyswietlasz sie nad skrzyzowaniem zes frajer przechodzacy an czerwonym.
a moze i do systemu oceny masz dodane minusowe punkty...

Ja tam wole europejski system ze swiatła dla pieszych to tylko podpowiedz i jak jest pusto to  mozna przechodzic chocby na czerwonym.

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2020-02-12 21:37:43
Autor: wowa
Przejście w Chinach

Co tam tak pusto?

Serio pytasz? O koronawirusie nie słyszałes?

Zaskoczyłem po wysłaniu posta :)

A do czego ci potrzebne migajace zielone?
Chyba nie załapałem co ci sie sposobało w Chinach...

A widzisz. Jak mrugało zielone to wiedziałeś że zara bedzie żółte. Proste i skuteczne.

Ja tam wole europejski system ze swiatła dla pieszych to tylko podpowiedz i jak jest pusto to  mozna przechodzic chocby na czerwonym.

To raczej azjatycki system. Z początku się bałem ale jak milicjant nie reagował to mi przeszło :)
Wojtek

Data: 2020-02-12 21:59:51
Autor: Budzik
Przejście w Chinach
[...]

Kuzwa, kilkadziesiat lat chodze po ulicach i jakos daje rade a tu takie problemy...

[...]

Chinski a azjatycki to dwa rozne swiaty.
W chinach ich credit system zle cie oceni to nawet biletu na pociag nie kupisz...

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2020-02-12 23:18:14
Autor: wowa
Przejście w Chinach
A widzisz. Jak mrugało zielone to wiedziałeś że zara bedzie żółte. Proste i skuteczne.

Kuzwa, kilkadziesiat lat chodze po ulicach i jakos daje rade a tu takie problemy...

Widzisz, i tu jest pies. Należało jeździć a nie tylko chodzić. To były swiatła tylko dla pojazdów. I żaden problem, zaczęły się po modernizacjach .

Chinski a azjatycki to dwa rozne swiaty.
W chinach ich credit system zle cie oceni to nawet biletu na pociag nie kupisz...

Ale wiesz że Azja nie kończy się na Chinach?
Wojtek

Data: 2020-02-13 05:59:50
Autor: Budzik
Przejście w Chinach
[...]

A twoim zdaniem co ja napisałem? ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2020-02-13 06:10:04
Autor: Shrek
Przejście w Chinach
W dniu 12.02.2020 o 23:18, wowa pisze:

Chinski a azjatycki to dwa rozne swiaty.
W chinach ich credit system zle cie oceni to nawet biletu na pociag nie kupisz...

Ale wiesz że Azja nie kończy się na Chinach?

Ale przykład był podany konkretnie z chin

--
Shrek

Data: 2020-02-12 22:24:20
Autor: Shrek
Przejście w Chinach
W dniu 12.02.2020 o 21:37, wowa pisze:

[...]

Pomyliło ci się. Azjatycki jest tylko na wschód od Odry. W Europie przechodzi się gdzie się chce i kiedy się chce. Dopóki nie stwarzasz zagrożenia policja ma to w d4. Tylko nie mów naszym kulsonom, bo się dowiesz, że jesteś w Polsce a nie Europie;)

--
Shrek

Data: 2020-02-13 02:04:05
Autor: gowit
Przejście w Chinach

zagrożenia policja ma to w d4. Tylko nie mów naszym kulsonom, bo się dowiesz, że jesteś w Polsce a nie Europie;)
 Przypomnijcie co to "kulson" bo kiedyś coś słyszałem?

Data: 2020-02-13 17:28:23
Autor: Shrek
Przejście w Chinach
W dniu 13.02.2020 o 11:04, gowit pisze:

Przypomnijcie co to "kulson" bo kiedyś coś słyszałem?

Pospolity milicjant, tylko wonabi celebryta.

--
Shrek

Data: 2020-02-13 17:59:48
Autor: Budzik
Przejście w Chinach
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Przypomnijcie co to "kulson" bo kiedyś coś słyszałem?

Pospolity milicjant, tylko wonabi celebryta.

Watpie zeby "kulson" wystapił tam dlatego ze chciał...

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2020-02-13 19:39:00
Autor: Shrek
Przejście w Chinach
W dniu 13.02.2020 o 18:59, Budzik pisze:

Pospolity milicjant, tylko wonabi celebryta.

Watpie zeby "kulson" wystapił tam dlatego ze chciał...

W sumie racja. Ale już do milicji wstapił dobrowolnie.

BTW - wiadomo co u kulsona po tym jak sąd stwierdził, że siadał niezgodnie z prawem?

--
Shrek

Data: 2020-02-12 22:31:44
Autor: J.F.
Przejście w Chinach
Użytkownik "wowa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e446217$0$540$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=jLRw3DhB7GI

J.

Data: 2020-02-14 04:29:12
Autor: rowerex
Przejście w Chinach
W dniu środa, 12 lutego 2020 22:35:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

>To raczej azjatycki system. Z początku się bałem ale jak milicjant >nie reagował to mi przeszło :)

https://www.youtube.com/watch?v=jLRw3DhB7GI

J.

Wpisać w google: Vietnam crosswalk

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-02-12 22:22:47
Autor: szod
Przejście w Chinach
W dniu 2020-02-12 o 20:59, Budzik pisze:

No i co chodzi z tym przechodzeniem?

Jak to o co? Gościa spotkało czerwone podczas przechodzenia to się zatrzymał na wysokości pasa rozdzielającego i cierpliwie czekał na zielone. Tam nie ma wysepek i pomimo małego ruchu nie pcha się na siłę "bo on musi".

A do czego ci potrzebne migajace zielone?

To działa podobnie jak u nas na niektórych skrzyżowaniach zegary. Po prostu przed zmianą miga kilka razy. Nie ma takiego zaskoczenia że masz np. spore skrzyżowanie, tuż przed wjazdem łup żółte i ułamek sekundy na decyzję zdążę czy nie. Zwłaszcza że żółte często krótkie jest, a niekiedy cwaniaki ustawiają specjalnie krótsze i kamerę z łapaniem na czerwonym. Wg przepisów żółte powinno być zdaje się przez minimum 3 sekundy. Na szybszych drogach albo dużych skrzyżowaniach mogą zwiększyć. Ale niekiedy tak nie jest i już słyszałem o takich przypadkach gdzie się ludzie skarżyli że za krótko, co zresztą można sobie sprawdzić. Ale co z tym zrobić to już inna bajka. Mandacik jest, trzeba płacić.

Na jednym nagraniu gość opowiada i widać to, że mają duże wyświetlacze na których na bieżąco wyświetlają się numery rejestracyjne samochodów które właśnie dostały mandat na przekroczenie średniej prędkości.

Data: 2020-02-13 05:59:50
Autor: Budzik
Przejście w Chinach
Użytkownik szod brak@adresu.pl ...

[...]

TEj, ty mnie tu nie traktuj jak osła i mi nie tłumacz po co jest zolte swiatło, tudziez zegary ktorych u nas jak na lekarstwo.
Ja ci tylko mowie ze pomimo tego jakie to genialne, to jednak nie przesadzajmy. Bez tego tez da sie przechodzic.

Na jednym nagraniu gość opowiada i widać to, że mają duże
wyświetlacze na których na bieżąco wyświetlają się numery
rejestracyjne samochodów które właśnie dostały mandat na
przekroczenie średniej prędkości.
A to zeby samochody płaciły mandaty to jest jakas innowacja! ;-P
No ale skoro moga same jezdzic to czemu nie... --

Data: 2020-02-13 09:11:16
Autor: Akarm
Przejście w Chinach
W dniu 12.02.2020 o 22:22, szod pisze:

np. spore skrzyżowanie, tuż przed wjazdem łup żółte i ułamek sekundy na decyzję zdążę czy nie. >

Nie do wiary!
Kuźwa, to może po zielonym powinno być migające zielone, następnie żółte, później jeszcze migające żółte, a dalej migające czerwone przed zapaleniem czerwonego? Bo dla niektórych żółte między zielonym i czerwonym jest zbyt skomplikowane do ogarnięcia. :D

Mała rada dla bezmózgów: wbijcie sobie do tępych łbów, że na wjazd za sygnalizator zezwala wyłącznie zielone.
Kiedy zielone zgaśnie masz się zatrzymać.
Żółte nie jest odmianą zielonego.

--
-          Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2020-02-13 10:47:39
Autor: Liwiusz
Przejście w Chinach
W dniu 2020-02-13 o 09:11, Akarm pisze:
Mała rada dla bezmózgów: wbijcie sobie do tępych łbów, że na wjazd za sygnalizator zezwala wyłącznie zielone.
Kiedy zielone zgaśnie masz się zatrzymać.
Żółte nie jest odmianą zielonego.

Akarm nigdy na żółtym nie wjeżdża, bo jego samochód zatrzymuje się w miejscu. W rzeczywistości pewnie nigdy samochodem nie kierował.

--
Liwiusz

Data: 2020-02-13 13:16:24
Autor: Tom N
Przejście w Chinach
Akarm w <news:5e4504a7$0$522$65785112news.neostrada.pl>:

Mała rada dla bezmózgów: wbijcie sobie do tępych łbów, że na wjazd za sygnalizator zezwala wyłącznie zielone.

Mijasz sie z prawdą i to mocno.

Kiedy zielone zgaśnie masz się zatrzymać.

Gdy zielone gaśnie zaczyna wyświetlać się żółte

Żółte nie jest odmianą zielonego.

Jest w szczególnym przypadku:

§ 95. Znaczenie sygnałów świetlnych [...]
2) sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że [...] --
'Tom N'

Data: 2020-02-13 17:09:09
Autor: ddddddddddddd
Przejście w Chinach
W dniu 13.02.2020 o 12:16, Tom N pisze:
[...]

a mnie ktoś kiedyś uświadomił, że to jest pomarańczowe a nie żółte... ale nie przyjąłem tego do wiadomości, bo całą wiedzę o kierowaniu szlag by trafił ;)
to tak jakby ktoś nagle zdemontował długie światła w autach (i zamontował jakieś 'drogowe')

Lukasz

Data: 2020-02-13 18:19:26
Autor: MF
Przejście w Chinach
On 13/02/2020 17:09, ddddddddddddd wrote:
a mnie ktoś kiedyś uświadomił, że to jest pomarańczowe a nie żółte... ale nie przyjąłem tego do wiadomości, bo całą wiedzę o kierowaniu szlag by trafił ;)

Sromarańczowe.

Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych <http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/2310> mówi:
§ 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:
2) sygnał *żółty* - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony;

A najlepiej utworzyć damski komitet ds. ustalenia kolorów, będziemy mieli świeżą gruszkę o majowym poranku z krztyną mięty zamiast zielonego, średnio dojrzałą cytrynę dla żółtego i jarzębinę wpadającą w malinę dla czerwonego. I śliwkę wpadającą w gówno dla fioletowo-brązowego.

--
MF

Data: 2020-02-13 20:07:56
Autor: ddddddddddddd
Przejście w Chinach
W dniu 13.02.2020 o 18:19, MF pisze:
[...]

nie mniej ktoś (pewnie kobieta) powiedziała mi, że to przecież pomarańczowe, a nie żółte i przyglądając się wraz z nią jednej z sygnalizacji nie mogłem nie przyznać jej racji... ale czy to reguła, czy wyjątek - nie powiem, nigdy więcej nie przeszło mi przez myśl, żeby się nad tym zastanawiać ;)
aż jutro sprawdzę jak to wygląda w moim rejonie (jak nie zapomnę ;)

Lukasz

Data: 2020-02-14 08:51:24
Autor: Liwiusz
Przejście w Chinach
W dniu 2020-02-13 o 21:07, ddddddddddddd pisze:
[...]

Dlatego to jest kolor "żółty samochodowy" :)

--
Liwiusz

Data: 2020-02-14 08:57:27
Autor: MF
Przejście w Chinach
On 13/02/2020 20:07, ddddddddddddd wrote:
[...]

Zabrzmiało, jakby tą kobietą była partnerka, żona lub teściowa ;-> No tak, wówczas rzeczywiście nie mogłeś nie przyznać jej racji.

ale czy to reguła, czy wyjątek - nie powiem, nigdy więcej nie przeszło mi przez myśl, żeby się nad tym zastanawiać ;)
aż jutro sprawdzę jak to wygląda w moim rejonie (jak nie zapomnę ;)

Dyskusja mężczyzny z kobietą na temat odcieni kolorów nie ma sensu. Kobiety potrafią precyzyjnie rozróżnić i nazwać niewiarygodną liczbę odcieni i w dodatku precyzyjnie przekazać tę informację innym kobietom, mężczyźni rozróżniają 3 barwy podstawowe, 3 barwy pochodne, poza tym ,,kolory" czarny, biały, jasno- i ciemnoszary, reszta albo da się dopasować do jednego z już wymienionych, albo wpada do jednej z dwóch szerokich kategorii: 1) chujowy, 2) pedalski. Po co sobie komplikować życie.

--
MF

Data: 2020-02-14 11:41:27
Autor: Budzik
Przejście w Chinach
UĹźytkownik MF noemail@nospam.noproblem.invalid ...

[...]

wpada do jednej z dwĂłch szerokich kategorii: 1) chujowy, 2)
pedalski. Po co sobie komplikować życie.

Serio? Chyba nie czytałes nigdy zadnego testu whisky opisującego kolor trunku ;-

Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2020-02-14 13:06:52
Autor: MF
Przejście w Chinach
On 14/02/2020 11:41, Budzik wrote:
Chyba nie czytałes nigdy zadnego testu whisky opisującego kolor trunku ;-D

Chyba masz rację. Kojarzę opisy smaku, posmaku, aromatu, nawet jak przechodzi przez gardło, ale koloru jakoś nie.

Gdyby mnie kobieta próbowała naciągnąć na dyskusję o kolorze mojego ulubionego łyskacza, to odpowiedziałbym coś w rodzaju że to kolor jakiś taki brązowawy czy złocistobrązowawy, po czym starałbym się zmienić temat, ewentualnie przypomniałoby mi się, że mam zaraz wizytę u lekarza albo że zostawiłem włączone żelazko na gazie i muszę lecieć.

--
MF

Data: 2020-02-14 17:59:46
Autor: Budzik
Przejście w Chinach
Użytkownik MF noemail@nospam.noproblem.invalid ...

Chyba nie czytałes nigdy zadnego testu whisky opisującego kolor
trunku ;-D

Chyba masz rację. Kojarzę opisy smaku, posmaku, aromatu, nawet jak przechodzi przez gardło, ale koloru jakoś nie.

No sa przeciez jakies bursztynowe, słomkowe etc.

Bo nie jestes koneserem ;-PPP

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2020-02-14 18:59:15
Autor: MF
Przejście w Chinach
On 14/02/2020 17:59, Budzik wrote:
[...]

Widocznie mój prostacki gust nie obejmuje takich niuansów :-(

[...]

Nie da się ukryć :-(

--
MF

Data: 2020-02-14 16:02:47
Autor: J.F.
Przejście w Chinach
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB637B8E273C0budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Serio?
Chyba nie czytałes nigdy zadnego testu whisky opisującego kolor trunku ;-D

Hm, a moze to wpada w kategorie: pedalskie ? :-)

Prawdziwy Polak - wiadomo - czysta jest najlepsza :-)

J,

Data: 2020-02-14 17:59:46
Autor: Budzik
Przejście w Chinach

Serio?
Chyba nie czytałes nigdy zadnego testu whisky opisującego kolor trunku ;-D

Hm, a moze to wpada w kategorie: pedalskie ? :-)

widze ze jak ktos jest prawdziwym homofobem to to okreslenie staje sie bardzo pojemne!

Prawdziwy Polak - wiadomo - czysta jest najlepsza :-)

Potem pacierz, wpierdol zonie i mozna isc spac. ;-D

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-02-14 20:59:46
Autor: Budzik
Przejście w Chinach
Użytkownik andal andal@andal.org ...

[...]

Najwidoczniej nieprawdziwy (albo raczej "niePrawdziwy") bo od jakiegoś czasu odstawiłem czystą.

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2020-02-14 23:49:02
Autor: andal
Przejście w Chinach
On Fri, 14 Feb 2020 20:59:46 +0000, Budzik wrote:

[...]

a co teraz preferujesz?

polecam koniak lub francuskie brandy

Data: 2020-02-15 05:59:45
Autor: Budzik
Przejście w Chinach
[...]

sporadycznosc alkoholu :)
A jezeli juz to jednak whisky

polecam koniak lub francuskie brandy

dzieki

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2020-02-13 15:09:51
Autor: radekp@konto.pl
Przejście w Chinach
Thu, 13 Feb 2020 09:11:16 +0100, w <5e4504a7$0$522$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

na wjazd za sygnalizator zezwala wyłącznie zielone.

Bzdura.

Data: 2020-02-13 19:00:10
Autor: Akarm
Przejście w Chinach
W dniu 13.02.2020 o 15:09, radekp@konto.pl pisze:

na wjazd za
sygnalizator zezwala wyłącznie zielone.

Bzdura.

Dla wielu kierowców to faktycznie bzdura. Stąd bywa trochę dziwnych wypadków na skrzyżowaniach... :/

--
-          Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2020-02-14 00:04:24
Autor: radekp@konto.pl
Przejście w Chinach
Thu, 13 Feb 2020 19:00:10 +0100, w <5e458eae$0$537$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

Dla wielu kierowców to faktycznie bzdura. Stąd bywa trochę dziwnych wypadków na skrzyżowaniach... :/

Wielu kierowców kieruje pojazdami bez podstawej znajomości PoRD, stąd może te
wypadki.

Data: 2020-02-14 17:13:54
Autor: Akarm
Przejście w Chinach
W dniu 14.02.2020 o 00:04, radekp@konto.pl pisze:

Wielu kierowców kieruje pojazdami bez podstawej znajomości PoRD, stąd może te
wypadki.

Tak jest!
Według nich, bzdurą jest, że na wjazd za sygnalizator zezwala wyłącznie światło zielone. I wjeżdżają na pozostałych kolorach, nadstawiając się tym, którzy jadą na zielonym.

--
-          Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2020-02-14 17:37:04
Autor: netfrontuser
Przejście w Chinach
On Fri, 14 Feb 2020 17:13:54 +0100, Akarm wrote:

W dniu 14.02.2020 o 00:04, radekp@konto.pl pisze:

Wielu kierowców kieruje pojazdami bez podstawej znajomości PoRD, stąd może te
wypadki.

Tak jest!

o... wojskowy szyk...

Według nich, bzdurą jest, że na wjazd za sygnalizator zezwala wyłącznie światło zielone.

Głupiś czy choryś?

I wjeżdżają na pozostałych kolorach, nadstawiając się tym, którzy jadą na zielonym.

Znowu manipulacja... Jadą vs wjeżdżają...

Data: 2020-02-14 20:22:55
Autor: radekp@konto.pl
Przejście w Chinach
Fri, 14 Feb 2020 17:13:54 +0100, w
<5e46c745$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl>
napisał(-a):

Według nich, bzdurą jest, że na wjazd za sygnalizator zezwala wyłącznie światło zielone.

Bo zapewne przeczytali PoRD.

Data: 2020-02-13 16:22:32
Autor: collie
Przejście w Chinach
W dniu 13.02.2020 o 09:11, Akarm pisze:

Żółte nie jest odmianą zielonego.

Zielony wchodzi w skład żółtego. Razem z czerwonym.

Data: 2020-02-13 17:27:47
Autor: radekp@konto.pl
Przejście w Chinach
Thu, 13 Feb 2020 16:22:32 +0100, w
<5e4569b8$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>, collie <collie2@vp.pl>
napisał(-a):

W dniu 13.02.2020 o 09:11, Akarm pisze:

> Żółte nie jest odmianą zielonego.

Zielony wchodzi w skład żółtego. Razem z czerwonym.

Zawsze mnie uczono, że R, G i B to kolory podstawowe :)

Przejście w Chinach