Przejście z V-ki na tarczowy hydrauli czny

Data: 2009-03-08 03:04:41
Autor: Marek Witbrot
Przejście z V-ki na tarczowy hydrauli czny
Chciałbym zmienić hamulec w przednim kole z V-breake na tarczówkę
hydrauliczną i tu pojawiają się dwa pytania: co wybrać i ile to kosztuje?
ad. 1. Chciałbym zestaw z jakąś klamkomanetką- nic ekstremalnego, tylko
żeby mi pozwalało skutecznie hamować w deszczu i gdy koła zapadają się w
błoto.

Pytanie zadaję trochę z lenistwa (żeby nie szukać każdej części
oddzielnie w sieci), a trochę z niewiedzy. Już wiem, że taka zmiana
wiąże się z przepleceniem koła- czy jeszcze jakieś poboczne koszty dochodzą?

Rower to seryjny Kelly's Quartz titanium

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-08 06:32:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przejście z V-ki na tarczowy hydrauli czny
Panie Marek Witbrot, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gov93q$55j$1news.onet.pl> przy ul....

czy jeszcze jakieś poboczne koszty dochodzą?

Sprawdź, czy widelec ma mocowanie hamulca tarczowego.
I sprawdź do dokładnie, bo skończysz jak ja. ;-)

No i zastanów się, czy nie warto by było kupić mechanicznego. Po co Ci ten
hydraulik? Avid BB7, klamka SD7, tarcza 185mm, piasta... To już zależy od
preferencji, ale ja bym strzelał w LX-a z 2008 roku.

Ale czuję w powietrzu flejma o wyższości mechanicznych nad hydraulicznymi.
;-)

Data: 2009-03-08 11:56:20
Autor: Marek Witbrot
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Sprawdź, czy widelec ma mocowanie hamulca tarczowego.
I sprawdź do dokładnie, bo skończysz jak ja. ;-)

Ma na pewno :)

No i zastanów się, czy nie warto by było kupić mechanicznego. Po co Ci ten
hydraulik?

Słyszałem opinię, że mechanicznym nie warto sobie w ogóle głowy
zawracać- jak już to hydrauliczny. To jak to w końcu z nimi jest?

Avid BB7, klamka SD7, tarcza 185mm, piasta... To już zależy od
preferencji, ale ja bym strzelał w LX-a z 2008 roku.

No i do tego szprychy i zaplecenie- miałem nadzieję, że ktoś przechodził
z V na tarczę i rzuci jakąś orientacyjną kwotą.

Ale czuję w powietrzu flejma o wyższości mechanicznych nad hydraulicznymi.
;-)

Chyba na odwrót :P

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-08 12:36:26
Autor: kml

Użytkownik "Marek Witbrot" <mwitbrot@xxx.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp088k$v31$1news.onet.pl...

Słyszałem opinię, że mechanicznym nie warto sobie w ogóle głowy
zawracać- jak już to hydrauliczny. To jak to w końcu z nimi jest?

Jest tak, że 99% ludzi chwali to co ma :) Ja mogę Ci polecić serię 525/535 mam i jest to bezawaryjny hamulec albo sprawdzone przez znajomych XT, które jest dużo mocniejsze niż 5xx

Avid BB7, klamka SD7, tarcza 185mm, piasta... To już zależy od
preferencji, ale ja bym strzelał w LX-a z 2008 roku.

Gdybym ja w tej chwili miał kupić mechanika to byłby to Avid.

No i do tego szprychy i zaplecenie- miałem nadzieję, że ktoś przechodził
z V na tarczę i rzuci jakąś orientacyjną kwotą.

Szprychy po 1 albo 1,2 PLN, plecenie w zależności od regionu ale można przyjąć ok 35 PLN. Piasta, obręcz i hamulec możesz sprawdzić sam. Jeżeli będziesz brał w jednym miejscu wszystko to może coś urwiesz z robocizny.

kml
http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009
Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03.

Data: 2009-03-08 18:05:56
Autor: reme.k
Przejście z V-ki na tarczowy hydrauliczny
> Słyszałem opinię, że mechanicznym nie warto sobie w ogóle głowy
> zawracać- jak już to hydrauliczny. To jak to w końcu z nimi jest?

Jest tak, że 99% ludzi chwali to co ma :)

To wiadomo.
Zatem niech wypowie się ktoś kto zmienił hydrauliczne tarcze na mechaniczne v-ki :)

Data: 2009-03-08 12:47:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Kto ci tak głowę spaprał?

[...]

Przeplot jednego koła 20zł, szprycha 1zł, piasty 40-100zł.
Policz sobie.

zyga

Data: 2009-03-08 13:20:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Panie Zygmunt M. Zarzecki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp0adg$gu8$1news.interia.pl> przy ul....

Przeplot jednego koła 20zł,

A klucz do nypli 13zł. :-)

Data: 2009-03-08 13:28:27
Autor: dobrov
[...]

Do tego przynajmniej dwa piwa po 3.50 zł
Ale w końcu liczy się satysfakcja a nie kasa :)

Data: 2009-03-08 12:29:52
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-08, dobrov <dobrov0@interia.pl> wrote:
[...]

I jeszcze:

15 kurew - bezcenne!

Data: 2009-03-08 14:22:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przejście z V-ki na tarczowy hydrauliczny
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrngr7ei0.1ig3.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

On 2009-03-08, dobrov <dobrov0@interia.pl> wrote:
[...]

Co Ty za piwo burżujskie pijesz?
Lech się nadaje do przeplatania, puszka 3zł. ;-)

Ale w końcu liczy się satysfakcja a nie kasa :)

I jeszcze:

15 kurew - bezcenne!

Żeby 15... Taki limit to ja przy rozplataniu koła wykorzystuję pół
godziny... ;-) (jak nyple wpadają do komory obręczy... ...rwa! Na samą myśl
mi gorąco)

Data: 2009-03-08 06:58:19
Autor: Kuba Abuk
Przejście z V-ki na tarczowy hydrauliczny
On Mar 8, 2:22 pm, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Co Ty za piwo burżujskie pijesz?
Lech się nadaje do przeplatania, puszka 3zł. ;-)

Szczególnie Lech się nie nadaje i to nie tylko do przeplatania. To
takie to damskie piwo dla chłopców w ortalionowych ciuszkach,
"warzone" 12h przez wielką korporację. Reklama czyni cuda i łatwo się
nabrać na wszechobecne wyroby piwo-podobne. Jak już coś robić dobrze
przy rowerze, to zacznij od dobrego piwa za 3,50 w butelce.

Żeby 15... Taki limit to ja przy rozplataniu koła wykorzystuję pół
godziny... ;-) (jak nyple wpadają do komory obręczy... ...rwa! Na samą myśl
mi gorąco)

Zakładając brak większej wprawy to zajmie mniej więcej:
10-15 minut rozplatanie, 45min-1h na zaplot i wstępne naciągnięcie
szprych, a potem 30-40min na dokładniejsze wycentrowanie i 20min
przejażdżka zdala od od dróg publicznych (pamiętajmy o niezbędnym,
organicznym składniku dobrego koła) , w celu ułożenia nowego koła.. Po
powrocie korekty. Czy to dużo? Po co się stresować? Przecież w jeden
wieczór składasz koło na lata.

Kuba

Data: 2009-03-08 15:08:24
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

A co napiszesz o Okocimiu OK?

zyga

Data: 2009-03-08 20:21:26
Autor: click
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

30 lat temu jak sie udalo je dostac, bylo OK
teraz to szczoch jak wszystko - no troche lepsiejszy

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-03-08 20:00:12
Autor: dobrov
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

Bracie :)
A jeżeli już musi być tanie to tylko Tyskie :)

Zakładając brak większej wprawy to zajmie mniej więcej:
10-15 minut rozplatanie, 45min-1h na zaplot i wstępne naciągnięcie
szprych, a potem 30-40min na dokładniejsze wycentrowanie i 20min

U mnie w sumie to tak z godzina więcej :)

przejażdżka zdala od od dróg publicznych
               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Pewnie, a nuż po tych dwóch piwkach niebiescy się przypałętają :)

(pamiętajmy o niezbędnym,
organicznym składniku dobrego koła) , w celu ułożenia nowego koła. Po
powrocie korekty. Czy to dużo? Po co się stresować? Przecież w jeden
wieczór składasz koło na lata.

Ja zaplatam średnio na oko jedno koło na 2 lata.

Data: 2009-03-08 20:20:05
Autor: Coaster
Przejście z V-ki na tarczowy hydrauli czny
dobrov wrote:
[...]
Ja zaplatam średnio na oko jedno koło na 2 lata.

Tzn. po czterech latach masz zaplecione kola na obydwu oczach? :-P

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-03-08 23:11:33
Autor: dobrov
Przejście z V-ki na tarczowy hydrauli czny

Data: 2009-03-09 18:17:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Panie dobrov, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp13oq$khl$1news.interia.pl> przy ul....

Ja zaplatam średnio na oko jedno koło na 2 lata.

Ja w ciągu ostatnich... Trzech miesięcy wyrobiłem w takim razie normę na
lat 8. Mam nadzieję. ;-)

Data: 2009-03-08 14:38:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Jak często to robisz?

zyga

Data: 2009-03-08 15:30:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Panie Zygmunt M. Zarzecki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp0guu$pq7$3news.interia.pl> przy ul....

Na szczęście nieczęsto.

Data: 2009-03-08 15:54:33
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny

Panie Zygmunt M. Zarzecki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w

Czy mógłbyś wyłączyć to:
Źle mi się to kojarzy.

zyga

Data: 2009-03-08 15:07:30
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-08, Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Panie Zygmunt M. Zarzecki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w

Czy mógłbyś wyłączyć to:
Źle mi się to kojarzy.

Czy mógłbyś włączyć wrotki? :P

Data: 2009-03-08 16:38:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Panie Zygmunt M. Zarzecki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp0lcm$vj7$2news.interia.pl> przy ul....

Panie Zygmunt M. Zarzecki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w

Czy mógłbyś wyłączyć to:

Nie.

Data: 2009-03-08 14:21:03
Autor: Marek Witbrot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Słyszałem opinię, że mechanicznym nie warto sobie w ogóle głowy
zawracać- jak już to hydrauliczny. To jak to w końcu z nimi jest?

Kto ci tak głowę spaprał?

No to jeszcze głupie pytanie (ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi):
czy do hamulca tarczowego mechanicznego jest inna klamka niż do V-ki?

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-08 13:23:22
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-08, Marek Witbrot <mwitbrot@xxx.poczta.onet.pl> wrote:
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

To zależy od hamulca tarczowego. Większość obsługuje uciąg taki, jak
fałki - ale są Avidy w wersji szosowej, przystosowane do uciągu klamek
szosowych/canti.

Data: 2009-03-08 14:37:34
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ja mam od v-ek shimano alivio i nie ma żadnego problemu.
Tylko hamulce shimano 495 trzeba inaczej ustawiać, bo klamka jest zbyt twarda na początku.

Obecnie w złomie mam klamki avid sd7 (genialne są), z hamulcem tektro io i shimano 495 (avidy bb7 czekają na lepszy rower lub na zepsucie się któregoś).
I jest git.

Aha, ja inaczej ustawiam przełożenie do przodu i do tyłu.

zyga

Data: 2009-03-08 14:51:20
Autor: Marek Witbrot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Ja mam od v-ek shimano alivio i nie ma żadnego problemu.
Tylko hamulce shimano 495 trzeba inaczej ustawiać, bo klamka jest zbyt
twarda na początku.

O! To super wiadomość! Mam właśnie klamkomanetki Alivio i tym sposobem
odpada mi poszukiwanie nowych (do tamtych się już przyzwyczaiłem) :)

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-08 14:56:39
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Też mam klamkomanetki alivio.
Jakiej wielkości tarcze chcesz kupić?
Śmigać będziesz, czy...
Ile ważysz?

zyga

Data: 2009-03-08 15:45:41
Autor: Marek Witbrot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Też mam klamkomanetki alivio.
Jakiej wielkości tarcze chcesz kupić?

No właśnie nie wiem. Myślałem o 160, a tu mi polecają 180.

Śmigać będziesz, czy...

Zbytnio nie śmigam. Chodzi o pewne hamowanie w lesie i w deszczu-
rekreacja z elementami wygłupowymi ;)

Ile ważysz?

90 kg, ale zamierzam zrzucić ;)

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-08 15:53:51
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

160 winny starczyć, bo nie dehujesz.

zyga

Data: 2009-03-08 16:02:11
Autor: Marek Witbrot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

160 winny starczyć, bo nie dehujesz.

W sumie nie "dehuję", najwyżej będę "dehował" na ryja :P

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-09 09:36:02
Autor: Wojtek Paszkowski
Przejście z V-ki na tarczowy hydrauliczny

"Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote in message news:gp0lbc$vj7$1news.interia.pl...

90 kg, ale zamierzam zrzucić ;)

160 winny starczyć,

przy 90kgs raczej na pewno nie starczą. A przynajmniej nie zawsze

bo nie dehujesz.

tym bardziej - przecież przy DH cała zabawa w tym, aby hamulców nie używać...

pozdr

Data: 2009-03-08 19:46:10
Autor: Jurek Szczesiul
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Sun, 08 Mar 2009 15:45:41 +0100, na pl.rec.rowery, Marek Witbrot
napisał(a):

Zbytnio nie śmigam. Chodzi o pewne hamowanie w lesie i w deszczu-
rekreacja z elementami wygłupowymi ;)

Możesz wypróbować wersję budżetową : ja mam do klamkomanetki Alivio przód
Accent Freezer 203mm + linka Clim8. Działa bardzo w porządku, trochę tylko
czasem tarcza pobrzękuje.

--
Pozdrowienia
Jurek Szczesiul

Data: 2009-03-11 11:23:19
Autor: mumia.lenina
Przejście z V-ki na tarczowy hydrauliczny
No i do tego szprychy i zaplecenie- miałem nadzieję, że ktoś przechodził
z V na tarczę i rzuci jakąś orientacyjną kwotą.

Osprzęt to się zmienia jesienią;)))
U mnie koszty przodu to
zacisk Hayes MX4(z nowymi klockami) - 60PLN
piasta DTC - 19PLN
szprychy - 30PLN
podkładki pod szprychy 4-5PLN

MX4 to mechanik - z klamką STX-RC i tarczą 180 działa (również w dzeszczu, błocie itp) tak jak zestaw Avidów 2.0 z oryginalnymi klockami na Rigidzie XC420 (podczas ładnej pogody).
Czeka zacisk Shimano - wymieniam ze względu na możliwość regulacji obydwu klocków.

Wujek

Data: 2009-03-08 11:11:24
Autor: Solar
Marek Witbrot pisze:
[...]

Hydrauliki i klamkomanetka raczej się wykluczają.
Miałem 2 lata Hayes 9 i nie narzekałem. Są używający Shimano 535 i też nie narzekają.
Wyższa półka to np. Avid Juicy 5 lub 7. Cen poszukaj na allegro.

Pytanie zadaję trochę z lenistwa (żeby nie szukać każdej części
oddzielnie w sieci), a trochę z niewiedzy. Już wiem, że taka zmiana
wiąże się z przepleceniem koła- czy jeszcze jakieś poboczne koszty dochodzą?

Nowa piasta może pociągnąć za sobą nowe szprychy. Plus przeplecenie. Czasami podobnie albo taniej wychodzi sprzedaż całego koła i kupno/złożenie nowego.

Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść.

Data: 2009-03-08 05:45:15
Autor: Michał Wolff
On 8 Mar, 11:11, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

Hydrauliki i klamkomanetka raczej się wykluczają.

Dlaczego? Przecież Shimano chyba do większości swoich hamulców
hydraulicznych oferuje klamkomanetki.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-08 15:06:01
Autor: Solar
Michał Wolff pisze:

Dlaczego? Przecież Shimano chyba do większości swoich hamulców
hydraulicznych oferuje klamkomanetki.

Dlatego napisałem "raczej". :)
I tak by musiał wymienić swoje. A jak już wymienić, to MSZ rozdzielić, aby łatwiejsza była późniejsza modyfikacja.

"Kobieta może dobrze udawać, że umie myśleć, ale jako osoba płci żeńskiej takiej zdolności nie posiada."
                                  lefebrysta b. Richard Williamson

Data: 2009-03-08 12:44:57
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 08.03.2009 03:04 użytkownik Marek Witbrot napisał :
Chciałbym zmienić hamulec w przednim kole z V-breake na tarczówkę
hydrauliczną i tu pojawiają się dwa pytania: co wybrać i ile to kosztuje?

A po co Ci tarczówka? ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-08 13:58:44
Autor: Marek Witbrot
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

A po co Ci tarczówka? ;-)

Jak to po co? Żeby rwać lachony :)

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-08 14:23:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Panie Marek Witbrot, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp0fe4$if2$1news.onet.pl> przy ul....

Mikołaj "Miki" Menke pisze:

A po co Ci tarczówka? ;-)

Jak to po co? Żeby rwać lachony :)

A masz amor na przedzie z 200mm skoku? Bo inaczej to nie wyrwiesz...

Data: 2009-03-08 14:34:44
Autor: Marek Witbrot
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

A masz amor na przedzie z 200mm skoku? Bo inaczej to nie wyrwiesz...

Aż taki długi to on niestety nie jest :/
Ale może są na to jakieś proste sposoby? Wypychanie skarpetkami, yyy, to
znaczy sprężynami, czy coś? ;)

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-08 14:41:19
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

W jednym filmie gość nosił ciężarki uwiązane.

zyga

Data: 2009-03-08 14:38:36
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny

A po co Ci tarczówka? ;-)
Jak to po co? Żeby rwać lachony :)

A masz amor na przedzie z 200mm skoku? Bo inaczej to nie wyrwiesz...

On ma z przodu 130mm.
;-)

zyga

Data: 2009-03-08 14:54:56
Autor: Marek Witbrot
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

On ma z przodu 130mm.
;-)

Żeby uciąć ten temat- nie wiem, nie mierzę sobie :P

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-08 18:10:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przejście z V-ki na tarczowy hydr auliczny
Panie Marek Witbrot, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp0ing$qhk$2news.onet.pl> przy ul....

Zygmunt M. Zarzecki pisze:

On ma z przodu 130mm.
;-)

Żeby uciąć ten temat- nie wiem, nie mierzę sobie :P

Popatrz do m... M... Manuala!
:-P

Data: 2009-03-09 07:13:53
Autor: amrac