Przejscie z am3 na am3+

Data: 2013-03-18 17:57:13
Autor: Pyriel
Przejscie z am3 na am3+
Witam.
Noszę się z zamiarem wymiany mojego sprzętu, tzn płyty głównej wraz z procesorem (płyta am3, phenon x4 955). Chciałbym wymienić to na am3+ i jakiego¶ fx 6.... . Moje pytanie: Przejscie na am3+ będzie opłacalne i przyszło¶ciowe?

Data: 2013-03-18 18:00:11
Autor: work
Przejscie z am3 na am3+
a to co masz to jest takie wolne? Nie wiem czy 6 jaj zapewni ci aż tak duży przyrost mocy.

Data: 2013-03-18 20:29:48
Autor: Pyriel
Przejscie z am3 na am3+
NIe, nie jest takie wolne. Wpadnie mi niedługo parę groszy i po prostu jest okazja do wymiany.  A póĽniej może być różnie. Chodzi mi o ty czy am+ jest przyszło¶ciowa

Użytkownik "work"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ki7h6m$f0s$1@speranza.aioe.org...

Data: 2013-03-18 21:32:25
Autor: Michal
Przejscie z am3 na am3+
W dniu 2013-03-18 18:00, work pisze:
a to co masz to jest takie wolne? Nie wiem czy 6 jaj zapewni ci aĹĽ tak
duĹĽy przyrost mocy.

Dużo zależy od softu, ale może być nawet wolniej przy jednowątkowych aplikacjach bez wsparcia AVX itp, czyli większość softu. Poza tym gdzie Ty widzisz 6 rdzeni (cyt: "jaj") w CPU konsumenckich pod AM3+. W FXach serii 6000 masz 6 wątków, ale tylko 3 rdzenie - podobnie HT z Pentium4 nie robiło CPU dwurdzeniowego.

W dniu 2013-03-18 17:57, Pyriel pisze:
Noszę się z zamiarem wymiany mojego sprzętu, tzn płyty głównej wraz z
procesorem (płyta am3, phenon x4 955). Chciałbym wymienić to na am3+ i
jakiegoś fx 6.... . Moje pytanie: Przejscie na am3+ będzie opłacalne i
przyszłościowe?

Jaki jest cel tej wymiany. Wymiana dla wymiany by być na bieżąco? Jeśli nie masz jakiegoś specyficznego softu wyjątkowo dobrze rozkładającego się na wątki i wykorzystującego nowy zestaw instrukcji do zastosowań ogólnych raczej zostałbym przy Phenomie X4 955 ewentualnie robiąc lekki OC (sam mam PII X4 955 BE C3 i 3,7-3,8 GHz osiąga większość egzemplarzy C3 bez podnoszenia napięcia). Przy przesiadce na FX6000 możesz wręcz spowolnić działanie, a wyższe modele FX8000 IMHO nie są za bardzo warte różnicy w cenie CPU, pamięci, mobno, potencjalnych problemów z reinstalacją OSa i jego licencją (mało kto ma boxa).
Ja tam się nie spieszę i jeśli będę się przesiadał to raczej najwcześniej za rok jak ustabilizuje się sytuacja z HSA - wtedy raczej już na coś pod gniazdo FMx - raz że AMD cały czas poprawia architekturę FXów którą spie* przy przesuwanej premierze Buldożera (podobnie jak spie* pierwszego Phenoma), druga sprawa to oczekiwane zmiany w oprogramowaniu, w tym rozrywkowym po premierze nowych konsol od MS i Sony opartych na architekturze AMD (Jaguar) z HSA. Wstrzymałbym się do czasu aż analogiczne rozwiązanie będzie normalnie dostępne na PC (na razie nawet R7790 nie miał jeszcze premiery na PC, a na oprogramowanie przyjdzie poczekać). Na dziś jednak nie zmieniałbym Phenoma X4 na FXa, tym bardziej z serii 6000 (wątek/moduł to nie to samo co rdzeń, pomimo zabiegów marketingu) - i tak mało która aplikacja potrafi dobrze rozłożyć się na choćby 4 wątki (jedyne co widzę na codzień to 7zip w trybie deflate (zip) oraz handbrake), a jak potrzebujesz wysokiej wydajności wątku na dziś architektura Intela jest tu mocno do przodu w stosunku do wydajność/wątek od AMD. Albo poczekaj, albo jak chcesz koniecznie zmieniać teraz to na Intela, pewnie jakiegoś i5xxxK - w końcu i tak chcesz zmienić wszystko (mobo,CPU,pamięć przy przesiadce AM3->AM3+, więc na to samo wyjdzie przy zmianie na Intela.

--
/MB

Data: 2013-03-18 21:12:41
Autor: maX
Przejscie z am3 na am3+

Użytkownik "Pyriel" <maximal1974@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ki7hh8$mou$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie wyszedł bios do twojej płyty suportuj±cy procesory AM3+ (nawet w wersji beta)? A jak nie to wci±ż s± dostępne procesory AM3 z 6 rdzeniami, np. Phenom 1045T:
http://www.arest.pl/produkt/Procesory/1,1,,,0,0,0,,/26512/AMD-PHENOM-II-X6-1045T-2-7-GHz-BOX-AM3/
Kręci się do prawie 4 GHz (je¶li nie chcesz kręcić to na Allegro s± dostępne szybsze wersje) i w wielu zastosowaniach skutecznie konkuruje nie tylko z 6-rdzeniowymi FX ale nawet 8-rdzeniowymi.

Data: 2013-03-18 21:35:36
Autor: Michal
Przejscie z am3 na am3+
W dniu 2013-03-18 21:12, maX pisze:

Kręci się do prawie 4 GHz (jeśli nie chcesz kręcić to na Allegro są
dostępne szybsze wersje) i w wielu zastosowaniach skutecznie konkuruje
nie tylko z 6-rdzeniowymi FX ale nawet 8-rdzeniowymi.

Kolejna osoba myląca moduł/wątek z rdzeniem. To nie to samo.
Jak widać rozwiązanie AMD załapało, skoro te nieścisłości powtarzają się nawet na grupie sprzętowej, więc co dopiero mówić o statystycznym Nowaku czy Brownie kupującym gotowy zestaw.

--
/MB

Data: 2013-03-19 02:19:57
Autor: Santana
Przejscie z am3 na am3+

UĹĽytkownik "Michal"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ki7uac$1gk$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Najwyraźniej sam nie bardzo lepisz bazę :) Ten proc (AMD Phenom II X6 1045T) ma sześć rdzeni FIZYCZNYCH !

Data: 2013-03-20 17:17:34
Autor: Michal
Przejscie z am3 na am3+
W dniu 2013-03-19 02:19, Santana pisze:

[...]

NajwyraĹşniej sam nie bardzo lepisz bazÄ™ :) Ten proc (AMD Phenom II X6
1045T) ma sześć rdzeni FIZYCZNYCH !

Mowa była wyraźnie o 6/8 modułowych (3-4 rdzeniowych) FXach, a nie Phenomach II X6 - specjalnie masz to podkreślone wyżej. Czytanie ze zrozumieniem się kłania ;)

--
/MB

Data: 2013-03-20 17:43:24
Autor: Santana
Przejscie z am3 na am3+

UĹĽytkownik "Michal"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kicnul$oma$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Wygląda na to że sam nie wiesz na co odpisywałeś ;)

Data: 2013-03-20 18:24:48
Autor: Michal
Przejscie z am3 na am3+
W dniu 2013-03-20 17:43, Santana pisze:
[...]

Podkreśliłem i wyjaśniłem o co chodzi, to już nie wiem jak Ci tłumaczyć byś zrozumiał. Max pisał o wydajności 6-rdzeniowych Phenomów X6 porównywalnej z 6/8 modułowymi FXami, ale jako kolejna osoba w wątku przechodząca do porządku dziennego do sprzedawania przez marketing modułów jako pełnoprawnych rdzeni w FXach (a tak IMHO nie można liczyć). Teraz jasne?

--
/MB

Przejscie z am3 na am3+