Przejściówka HDMI>VGA - jakie Wasze doświadczenia?

Data: 2019-06-27 16:02:20
Autor: Tomaszek
Przejściówka HDMI>VGA - jakie Wasze doświadczenia?
Jakie macie doświadczenia z tego typu przejściówkami? Jakiej jakości to generuje obraz po stronie analogowej? Zakłócenia, inne problemy?

https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-adapter-konwerter-hdmi-na-vga-audio-7812065307

Sprawa wygląda całkiem dobrze przynajmniej tu:
https://www.youtube.com/watch?v=izfrL11thUU

--
t0maszek

Data: 2019-06-27 18:35:37
Autor: ń
Przejściówka HDMI>VGA - jakie Wasze doświadczenia?
A to z laptopa czy stacjonarki?
Na jakiś stary rzutnik z wejściem VGA?
Może prościej drugą kartę graficzną dołożyć?
Z wyjściami komponentowymi do kompletu.

Kiedyś miałem odwrotny problem: jak do lapka dołożyć wyjście cyfrowe (DVI).
Nabyłem kartę PCMCIA będącą osobną grafiką.
Teoretycznie działało, rozdzielczość była OK, ale za to lagi i mała częstotliwość ramki.
Więc od tego ostatniego zacząłbym sprawdzanie: czy przenosi @60Hz i jakie ma lagi (głównie na ruchy myszą).

Data: 2019-06-28 12:38:13
Autor: Tomaszek
W dniu 2019-06-27 o 18:35, ń pisze:
A to z laptopa czy stacjonarki?
Na jakiś stary rzutnik z wejściem VGA?
Może prościej drugą kartę graficzną dołożyć?
Z wyjściami komponentowymi do kompletu.

Nie. Ma być do wielu zastosowań. Np. serwisowych. Mam stary dogorywający monitor CRT i drugi psujący się LCD (pada matryca) Nie chcę katować swojego podstawowego monitora włączaniem i wyłączaniem. A niektóre kompy z nowymi kartami mają już tylko HDMI, stąd pomysł

Więc od tego ostatniego zacząłbym sprawdzanie: czy przenosi @60Hz i
jakie ma lagi (głównie na ruchy myszą).

Powiedzmy, że to drugorzędny problem, ale miło byłoby, żeby go nie było;)

--
t0maszek

Data: 2019-06-28 13:02:05
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 28 Jun 2019 12:38:13 +0200, Tomaszek napisał(a):

Mam stary dogorywający monitor CRT i drugi psujący się LCD (pada matryca) Nie chcę katować swojego podstawowego monitora włączaniem i wyłączaniem.

Zamiast szukać przejściówki, pora kupić monitor. Nie musi być zaraz
nowy, kup na Allegro używkę. Nigdy w życiu nie kupiłem nówki i żyję a
monitor, któryś z kolei i za grosze, mam całkiem OK.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-28 13:37:37
Autor: Tomaszek
[...]

Nie:) Nie łotdom:) Dopóki nie padnie CRT to nie wyląduje na elektrozłomie:) Chce zobaczyć ile pociągnie. To Daytek z 2001 roku nigdy nie naprawiany, coś tam piszczy, coś tam świszczy jak się nagrzewa (jak się nagrzeje to też świszczy ale inaczej, ale też świszczy;) Ciekawy jestem po prostu ile pociągnie. Dlatego zostanie zakupiona przejściówka przekraczająca zapewne wartość monitora:)
Kasa to nie problem, jak kupię to nówkę sztukę, ale najpierw ten musi kopyta wyciągnąć:)
Każdy ma swoje odchyły:)

--
t0maszek

Data: 2019-06-28 12:00:28
Autor: Mateusz Viste
On Fri, 28 Jun 2019 13:37:37 +0200, Tomaszek wrote:
Nie:) Nie łotdom:) Dopóki nie padnie CRT to nie wyląduje na
elektrozłomie:) Chce zobaczyć ile pociągnie.

No to zbij budę z kilku desek i przerób monitor na zestaw arcade dla dzieci (swoich lub cudzych). To jedno z niewielu zastosowań, gdzie CRT ma jeszcze sens. Bawienie się przejściówką do zaprzęgnięcia CRT w serwisie komputerowym to trochę jak domontowanie dziadkowi z hospicjum silnika do wózka żeby za taxi robił.

Mateusz

Data: 2019-06-28 13:44:34
Autor: zhbick
W dniu 2019-06-28 o 13:37, Tomaszek pisze:

Nie:) Nie łotdom:) Dopóki nie padnie CRT to nie wyląduje na elektrozłomie:) Chce zobaczyć ile pociągnie.

Też tak miałem :). Kup kartę graficzną z D-sub i umieść w dostępnym slocie PCI-E

Data: 2019-06-28 13:51:46
Autor: Tomaszek
W dniu 2019-06-28 o 13:44, zhbick pisze:

Też tak miałem :). Kup kartę graficzną z D-sub i umieść w dostępnym
slocie PCI-E

Jakbyś przeczytał mój pierwszy post to byś wiedział. Ja chcę móc podłączyć pod CRT wszystko co mi w ręce wpadnie. Kompa będę serwisował znajomym czy coś:) I też pod CRT nawet jak ma HDMI. Łapiesz klimat? ;)
Wszystkie karty w __moich__ komputerach, które mam mają HDMI i muszą mieć D-SUB;)

--
t0maszek

Data: 2019-06-28 16:23:47
Autor: zhbick
W dniu 2019-06-28 o 13:51, Tomaszek pisze:

Jakbyś przeczytał mój pierwszy post to byś wiedział.

:) przeczytajmy go zatem razem:

=======================================
[...]

coś pominąłem? :)

Ja chcę móc podłączyć pod CRT wszystko co mi w ręce wpadnie. Kompa będę serwisował znajomym czy coś:) I też pod CRT nawet jak ma HDMI. Łapiesz klimat? ;)

Łapię. Kup i ciesz się możliwością podłączenia CRT'ka do wyjścia HDMI.

Data: 2019-06-28 23:20:31
Autor: Marcin Debowski
On 2019-06-28, Tomaszek <tomaszek@tomaszek.org> wrote:
[...]

Daj znać jak poszło. Dotychczas nie miałem szczęścia do taki przejściówek, bo jak mi Chińczyk pisał, że do analogowego VGA to miał na myśli wtyczke, nie sygnał :) Ale tu jest nawet wyjście audio, więc kto wie.

--
Marcin

Data: 2019-06-30 14:16:57
Autor: Tomaszek
W dniu 2019-06-29 o 01:20, Marcin Debowski pisze:
[...]

Ok. Dam znać. Zamierzam kupię tę:
https://kopier.pl/product-pol-11597-Gembird-adapter-HDMI-A-M-VGA-F-Audio.html

--
t0maszek

Data: 2019-06-28 16:10:42
Autor: Jacek Maciejewski
Przejściówka HDMI>VGA - jakie Wasze doświadczenia?
Dnia Fri, 28 Jun 2019 13:37:37 +0200, Tomaszek napisał(a):

Nie:) Nie łotdom:)

Weź odpuść :) Ze 3 lata temu pożegnałem z bólem serca swój świetny NEC
FE1250... Parę razy udało się naprawić ale niestety, ostatni chochlik
nie dał się odnaleźć a monitor przestał reagować pozytywnie na klapsy.
Jakiś czas trwało zanim się przyzwyczaiłem do plaskacza ale dało radę :)
Musiałem ludzi wołać do pomocy żeby mi znieśli do samochodu, taki
ciężar. No i pojechał na złom. Ale za to ile teraz miejsca na biurku! :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-28 16:23:11
Autor: Tomaszek
Przejściówka HDMI>VGA - jakie Wasze doświadczenia?
Dnia Fri, 28 Jun 2019 13:37:37 +0200, Tomaszek napisał(a):

Nie:) Nie łotdom:)

Weź odpuść :)

Ale zrozum. 2001 rok i działa:) Ta przejściówka co ją nabyć zamierzam pewnie się zepsuje po roku albo i po miesiącu;) A to będzie działać:)
Nie łotdom i koniec;)

--
t0maszek

Data: 2019-06-28 17:08:13
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 28 Jun 2019 16:23:11 +0200, Tomaszek napisał(a):

[...]

:-)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-28 18:02:14
Autor: z
Przejściówka HDMI>VGA - jakie Wasze doświadczenia?
Rozumiem że fanaberia ale nigdy nie bolała Cię głowa albo nie miałeś dyskomfortu/migreny po 8 godzinach gapienia się w CRT?
Dbaj o zdrowie. To wszystko na starość wyłazi ;-(

Data: 2019-06-29 09:04:58
Autor: Adam
W dniu 2019-06-28 o 18:02, z pisze:
Rozumiem że fanaberia ale nigdy nie bolała Cię głowa albo nie miałeś dyskomfortu/migreny po 8 godzinach gapienia się w CRT?
Dbaj o zdrowie. To wszystko na starość wyłazi ;-(

Jako, że też od czasu do czasu biorę na naprawę jakiś sprzęt, to potwierdzam: szkoda zdrowia. CRT są dobre tylko w jednym przypadku - natychmiast pokazują obraz podany na wejście. Dobre do komunikatów POST. Natomiast Multisynki CRT i prawie wszystkie LCD zanim się zastanowią, to komunikaty POST dawno już uciekły.

Ja do celów serwisowych zanabyłem HP LP2475w - ma on całe multum złącz. A po odpowiednim ustawieniu (np. wyłączenie skanowania portów) też od razu pokazuje obraz z zadanego wejścia.
Polecam tego typu monitor - można podpiąć w zasadzie wszystko, od ZX81 przez Amigę/Atari do HDMI.
Nie próbowałem podpinać Herculesa i CGA ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-30 14:15:08
Autor: Tomaszek
[...]

Nie, na ten monitor nie wpatruje się w długo. To na krótkie sesje. Na dłuższe mam LCD. Natomiast nawet przy dłuższych sesjach nie mam z tym problemu.

--
t0maszek

Data: 2019-08-06 14:55:02
Autor: mordazy
Przejœciówka HDMI>VGA - jakie Wasze doœwiadczenia?
Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 28 Jun 2019 13:37:37 +0200
is the real date, Tomaszek <tomaszek@tomaszek.org> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

[...]

Ten post skłonił mnie żeby pójść pogłaskać mojego Eizo FlexScan T67S i
wspomnieć z czułością i odrobiną poczucia winy jego brata bliźniaka,
którego zezłomowałem z powodu losowego "gaśnięcia" i trzasków. Dopiero
po rozebraniu na komponenty okazało się, że przyczyną były pęknięte
luty przy dużym kondensatorze :( Oba służyły mi dzielnie przez ponad
dekadę, i gdyby nie powyższe, pewnie służyłyby nadal...

Przejściówka HDMI>VGA - jakie Wasze doświadczenia?